Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Convergence op april 14, 2013, 14:11:01
Heb je ingame ook ingesteld dat het geluid naar de SPDIF out gaat en dan 5.1?
Nog niet gedaan.
Ik las ook dat games een ander geluidssignaal meegeven dan bijvoorbeeld een film met 5.1 geluid. Zodoende geeft de SPDIF het game-geluid alleen uit in stereo. Een aparte geluidskaart zou wel de mogelijkheid moeten hebben om een DD- of DTS-signaal door te geven aan de Lexicon middels de SPDIF-kabel. Althans, zo heb ik het begrepen uit de informatie die ik vanmiddag op Internet heb opgezocht.

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 17:05:18
Probleem zit niet in de verbinding maar in de instellingen die je gebruikt.
Je hebt een topvrouw maar wist je al, denk ik.
Klopt en de manier waarop de on board geluidskaart omgaat met het signaal.

Ik heb zeker een topvrouw die me niet alleen bij dit soort situaties blijft verrassen. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Misschien heeft je sound card wel een AC3 optie?

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 17:47:15
Misschien heeft je sound card wel een AC3 optie?
Ik ben me rot aan het zoeken naar de opties en instellingen van die geluidskaart.

Erge is dat ik vandaag weer enorm handig ben, ik ben werkelijk een gevaar voor apparaten...
In mijn ijver wat ruimte te scheppen in mijn partities, heb ik twee partities gewoon gewist. :o Nu probeer ik deze te herstellen middels een herstelprogramma, maar anders mag ik dus alle spelletjes opnieuw gaan spelen. Van alle data die kon verdwijnen, vind ik de spelletjes en savegames dan eigenlijk nog wel het minst erge. Dus het glas blijft halfvol wat mij betreft... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

AC3 is andere/oudere term voor Dolby Digital
maar ik dacht, misschien staat het onder die naam wel bij de opties.
Als het een onboard ding is dan zou ik niet te lang zoeken.

Volgens mij heeft je pre/pro geen DD-Live (specifiek voor games).

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 18:17:49
AC3 is andere/oudere term voor Dolby Digital
maar ik dacht, misschien staat het onder die naam wel bij de opties.
Als het een onboard ding is dan zou ik niet te lang zoeken.

Volgens mij heeft je pre/pro geen DD-Live (specifiek voor games).
Mmm, ik dacht dat dat wel kon. Dat is natuurlijk ook wel handig om te weten. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Kan je helaas niet helpen met je game-probleem. Maar wel erg leuk dat je vrouw een DBox-stoel wil :thumbs-up: en nog leuker dat ze jou wil overtuigen ervan :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Hey, wat vet dat juist Linda een D-Box systeem zou willen  :worship: :thumbs-up: Ik kan het alleen maar toejuichen. Als die systemen niet zo enorm duur zouden zijn zou ik er zeker ook voor gaan sparen. Maar goed, net als jij moet ik eerst maar weer eens aan het werk ergens...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#307
Ik lees goede verhalen over Mogami. Niet op stel en sprong, maar ik wil toch eens infirmeren of en waar luidsprekerkabels van dit merk verkrijgbaar zijn. Zo uit mijn hoofd gaat het om een 40-50 meter dat ik nodig heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 11, 2013, 12:02:23
Ik lees goede verhalen over Mogami. Niet op stel en sprong, maar ik wil toch eens infirmeren of en waar luidsprekerkabels van dit merk verkrijgbaar zijn. Zo uit mijn hoofd gaat het om een 40-50 meter dat ik nodig heb.
BB&G  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op mei 11, 2013, 12:02:23
Ik lees goede verhalen over Mogami. Niet op stel en sprong, maar ik wil toch eens infirmeren of en waar luidsprekerkabels van dit merk verkrijgbaar zijn. Zo uit mijn hoofd gaat het om een 40-50 meter dat ik nodig heb.

Zoveel??  :omg: Ga je de amp buiten je HT zetten dan? Zou eerder verwachten dat je tussen de 30 en 40 meter nodig hebt, naargelang je marges die je op je kabels wilt. Mijn HT-ruimte is 4 bij 3, en daarin heb ik 36 meter kabel verwerkt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op mei 13, 2013, 13:02:25
Zoveel??  :omg: Ga je de amp buiten je HT zetten dan? Zou eerder verwachten dat je tussen de 30 en 40 meter nodig hebt, naargelang je marges die je op je kabels wilt. Mijn HT-ruimte is 4 bij 3, en daarin heb ik 36 meter kabel verwerkt.
Ok, ik ben slecht in schatten hoor. Maar eens met de rolmaat aan de slag dus. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, de huidige manier van SPDif naar de Lexicon om te gamen werkt niet. Nu zit ik zelf aan een paar opties te denken:

1. Een geluidskaart die wél via SPDif 5.1 kan uitsturen naar de Lexicon die dan vervolgens de rest doet. Bijvoorbeeld een ASUS Xonar D2 of een Auzentech Prelude 7.1.

2. Een receiver met HDMI-in die ik dan digitaal aansluit op de Lexicon, dan wel HDMI naar SPDif als dat een mogelijkheid is.

3. Een geluidskaart die ik analoog aansluit op de Lexicon, zodat de geluidskaart de processing doet en niet de Lexicon.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Misschien denk ik wel te moeilijk en hebben jullie andere, betere tips?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ik heb geen antwoord op je vraag wat het handigst is, maar ik heb een Prelude die ik niet meer gebruik. Zou dat je keuze worden dan geef je maar een seintje. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op mei 15, 2013, 16:31:23
Ik heb geen antwoord op je vraag wat het handigst is, maar ik heb een Prelude die ik niet meer gebruik. Zou dat je keuze worden dan geef je maar een seintje. ;)
Sein! :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#316
Skyfox weet het nog niet, maar ik neem zijn Prelude over. ;) Dan analoog aangesloten op de Lexicon lijkt me het beste om in surround te kunnen gamen.

Dan weer even terug naar de luidsprekerkabels, een punt dat me bezig blijft houden.
Als vervanging van het ratjetoe is mijn "keuze" tot nu toe:
- Mogami
- Linn K20
- Van Damme

De schijnbare open weergave van de Linn K20 lijkt me op dit moment het mooiste in mijn set passen. Het warme en vloeiende past ook mooi, maar wordt misschien wat teveel van het goede. Van Damme schijnt ook mooi te zijn, maar is wellicht wat te tam?

Goed om nog even toe te voegen dat ik ga spelen met Mogami-interlinks.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

1nt3gr@

Citaat van: Bas Akkerman op mei 15, 2013, 14:07:53
Nou, de huidige manier van SPDif naar de Lexicon om te gamen werkt niet. Nu zit ik zelf aan een paar opties te denken:

1. Een geluidskaart die wél via SPDif 5.1 kan uitsturen naar de Lexicon die dan vervolgens de rest doet. Bijvoorbeeld een ASUS Xonar D2 of een Auzentech Prelude 7.1.

2. Een receiver met HDMI-in die ik dan digitaal aansluit op de Lexicon, dan wel HDMI naar SPDif als dat een mogelijkheid is.

3. Een geluidskaart die ik analoog aansluit op de Lexicon, zodat de geluidskaart de processing doet en niet de Lexicon.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Misschien denk ik wel te moeilijk en hebben jullie andere, betere tips?

Hoi Bas,

Ik las deze post en ik dacht, daar heb ik wel de oplossing voor. Maar nu ben ik zelf ook aan het twijfelen.
Zelf gebruik ik een SoundBlaster X-Fi Elite Pro, met een externe I/O-console.
Zie onderstaande pics:



De geluidskaart wordt via de 26 pins AD_LINK aangesloten op de externe Input/Output-console.
In mijn situatie (7.1 studio) heb ik deze met een optische toslink rechtstreeks weer aangesloten op mijn Onkyo HT-R940 av-receiver.
Hoewel de geluidskaart DTS en Dolby Digital ondersteunt (ik kan hier perfect de THX Ultimate Demo Disc in 5.1 afspelen via dvd-rom speler),
mis ik op dit moment een spel met surround ondersteuning waarin ik het zou kunnen testen.

Maar ik zal het even verder voor je uittesten, want volgens mij werkt dat gewoon.

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Bas Akkerman

Citaat van: 1nt3gr@ op juni 21, 2013, 14:53:25
Hoi Bas,

Ik las deze post en ik dacht, daar heb ik wel de oplossing voor. Maar nu ben ik zelf ook aan het twijfelen.
Zelf gebruik ik een SoundBlaster X-Fi Elite Pro, met een externe I/O-console.
Zie onderstaande pics:



De geluidskaart wordt via de 26 pins AD_LINK aangesloten op de externe Input/Output-console.
In mijn situatie (7.1 studio) heb ik deze met een optische toslink rechtstreeks weer aangesloten op mijn Onkyo HT-R940 av-receiver.
Hoewel de geluidskaart DTS en Dolby Digital ondersteunt (ik kan hier perfect de THX Ultimate Demo Disc in 5.1 afspelen via dvd-rom speler),
mis ik op dit moment een spel met surround ondersteuning waarin ik het zou kunnen testen.

Maar ik zal het even verder voor je uittesten, want volgens mij werkt dat gewoon.

groet,

1nt3gr@
Bedankt, ook voor je PM. Ik laat het even bezinken, te meer ik het liefst van een bekende koop. Toch zou ik het leuk vinden als je voor me zou willen testen, omdat ik benieuwd ben naar je bevindingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

1nt3gr@

http://software.store.creative.com/software/dolby-digital-live-and-dts-connect-pack/106-18034.aspx Deze heb je nodig.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=223&mpage=1 Hier staat geschreven waarom.

Alleen als de bron het geluid in 5.1 of 7.1 doorgeeft, dan werkt het. Een game doet dat blijkbaar niet.

Voor 5$ ben je klaar. Ik ga het zo meteen maar even aanschaffen. Kijken of het beter klinkt dan wanneer ik mijn Receiver het zelf laat decoderen.
Als ik hem op Pure Audio mode heb staan, speelt hij b.v. counterstrike in PCM stereo af. Als ik de stereo op THX Games zet, maakt de receiver er surround van, en niet de bron.
(weer wat geleerd). Maar met de bovenstaande oplossing, zou de bron (in dit geval de geluidskaart) zelf het audio signaal omzetten.

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Bas Akkerman

Citaat van: 1nt3gr@ op juni 21, 2013, 21:18:00
http://software.store.creative.com/software/dolby-digital-live-and-dts-connect-pack/106-18034.aspx Deze heb je nodig.
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=223&mpage=1 Hier staat geschreven waarom.

Alleen als de bron het geluid in 5.1 of 7.1 doorgeeft, dan werkt het. Een game doet dat blijkbaar niet.

Voor 5$ ben je klaar. Ik ga het zo meteen maar even aanschaffen. Kijken of het beter klinkt dan wanneer ik mijn Receiver het zelf laat decoderen.
Als ik hem op Pure Audio mode heb staan, speelt hij b.v. counterstrike in PCM stereo af. Als ik de stereo op THX Games zet, maakt de receiver er surround van, en niet de bron.
(weer wat geleerd). Maar met de bovenstaande oplossing, zou de bron (in dit geval de geluidskaart) zelf het audio signaal omzetten.
Als ik de systeemeisen goed lees, heb ik nog steeds een aparte geluidskaart nodig. On board audio werkt niet. Ik zal eens kijken of, naast de genoemde Xfi-kaarten, de Prelude ook overweg kan met dat softwarepakket. Kan ik testen of de Prelude zelf of de Lexicon een mooier plaatje neerzet. Gamen in surround blijft gewoon gaaf!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Nou, de plannen voor nieuwe luidsprekerkabels kunnen wel even de koelkast in. Mijn projectorlamp geeft zienderogen steeds minder licht, dus ik zal moeten uitkijken naar een nieuwe lamp. Heeft iemand nog goede adressen voor een originele lamp voor de Epson 8500UB (de Amerikaanse versie van een TW5500)?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Bij ITC misschien? Zitten meteen calibraties bij. Of anders wellicht bij BB&G?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op juni 24, 2013, 22:17:02
Bij ITC misschien? Zitten meteen calibraties bij. Of anders wellicht bij BB&G?
Bij de eerste had ik inderdaad gekeken. De prijs vind ik nog wel meevallen, zeker als er calibraties bijzitten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Syphon

Handig zo'n filmlijst in je topic, ga er weer een paar kijken en irreversible is echt een topper.
Heb je dan Requiem for a dream gezien? Wist je verder dat irreversible het tweede gedeelte van een serie van 3 is?
Deel 1 en 3 zijn net zo raar als irreversible.