het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bessiboy

Hi Will,

we hadden de settings in het "orginele" profiel al overgekopieerd van het profiel waar we bij jou thuis gewerkt hadden hé remember. ik zal vanavond nog eens dubbelchecken.
Enige bizarre wat ik nu wel heb, en zelfs met het deactiveren/verwijderen van de Screenconfig is dat het actieve videobeeld (tijdens afspelen van een film) 1/3 of zo naar boven verspringt.
zie ik nog iets over het hoofd want bij jou was dat niet het geval en heb niets anders aan de settings aangepast.

groetjes
kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

hifiman

Hoi Kevin,

Check even de zoom settings in madvr, wellicht heb je dat gedrag daar aan staan,

Citaat van: bessiboy op september 21, 2022, 10:37:23
Hi Will,

we hadden de settings in het "orginele" profiel al overgekopieerd van het profiel waar we bij jou thuis gewerkt hadden hé remember. ik zal vanavond nog eens dubbelchecken.
Enige bizarre wat ik nu wel heb, en zelfs met het deactiveren/verwijderen van de Screenconfig is dat het actieve videobeeld (tijdens afspelen van een film) 1/3 of zo naar boven verspringt.
zie ik nog iets over het hoofd want bij jou was dat niet het geval en heb niets anders aan de settings aangepast.

groetjes
kevin

nielvm

Zeer interessante materie allemaal...

Voel me nu echt een noob, maar... Ik zie geen "screen config" staan  :(
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Citaat van: nielvm op september 21, 2022, 20:46:53
Zeer interessante materie allemaal...

Voel me nu echt een noob, maar... Ik zie geen "screen config" staan  :(

Op het moment dat je op dat niveau een nieuwe folder aan maakt kan je kiezen welke settings schermen je wilt dupliceren.
Je kan dan meerdere sets van dezelfde settings maken, en op het 1 hogere niveau met de script regels kiezen wanneer welke actief moet zijn.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Yep en dan aangeven welke settings in de group moeten komen en welke erbuiten

En daarna kan je het Profile dupliceren

Je kan hem ook zo weer weg gooien dus gewoon uitproberen

Nadat je ze hebt aangemaakt hernoemen naar wat logisch klinkt en wat makkelijk typt in de script regels.

nielvm

Het is een lange dag geweest, ik zie vast wat over het hoofd  :P

Hier staat toch geen screen config tussen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

Citaat van: nielvm op september 21, 2022, 21:14:05
Het is een lange dag geweest, ik zie vast wat over het hoofd  :P

Hier staat toch geen screen config tussen?

Daar hebben ze dus Profile Group 1 hernoemt naar screenconfig volgens mij

Ik zit nu achter mijn normale PC, niet de HTPC :)

En je kan dit op alle niveau's doen

nielvm

En wat zit er dan achter het tekstbestandje "screen config"?

Ik denk dat ik door vermoeidheid er helemaal naast kijk, misschien morgen maar eens proberen...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

riwi

dat tekst icoon met screen config is een andere setting volgens mij.

Misschien is het niet handig gekozen kwa naam.

Je hoeft de Profile Group 1 niet Screen Settings te noemen. Ja kan ze ook hatseflats noemen :)
Hier heet het ook screenconfig, maar dat is waarschijnlijk omdat hifiman en williams hier waren toen we het hebben ingesteld  :)

Het punt is dat je op elke van de levels in MadVR weer een afsplitssing kan maken op deze manier.

Dus ook bij processing, kan je rechtsklik en een Profile Group voor de zoom control maken, en dan hernoemen / dupliceren

<edit>
Volgens mij (zie screenshot van hifiman) noemen ze de groep naar de setting die ze willen dupliceren.

bessiboy

Hoi Hifiman,

bedankt was idd onder zoom control!!! (shift image up :-) ) was me al dood aan het zoeken onder screen config;-)

Ander klein issue wat ik heb is dat bij DTS-HD streams ik een vervormd geluid heb, heeft iemand anders van jullie dat ook. Kodi staat ingesteld op passthrough (Wasapi) alle formaten zijn geselecteerd. bij de LAV audio filters staat DTS en DTS HD ook aangevinkt. Atmos tracks geen enkel probleem.

grtz
kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

nielvm

Scherm stond niet geconfigureerd als "digital projector".

In dat geval is screen config niet beschikbaar  8)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

Ga als hobby project die madvr videoprocessor bouwen, nou heb ik hier nog een HDfury ultra AVR key liggen, heeft iemand een idee of dat ding ook de HDCP 2.2 verwijderd?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Zo, spulletjes zijn besteld. Donderdag gaan ik er mee aan de slag. Benieuwd of het allemaal in een keer lukt. Moet echt vanaf 0 beginnen weer dus...
Ga ook geen player op de pc installeren en direct proberen via een externe player te draaien, dus de Shield of Dune.

Het zou er zo uit moeten gaan zien:

Bron(Dune/Shield)-->Processor(MC-10)-->HDfury-->Capture card(Deck mini)-->Madvr(RTX 3060TI)-->Projector(JVC N5)

Zie ik nog wat over het hoofd?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Zo te zien heb je alles om het werkend te krijgen .
Zoals je waarschijnlijk al weet gaat je capture card maar tot 30 frames dus het is vereist dat je de output van je Dune locked op 24 frames .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op september 27, 2022, 09:01:38
Zo te zien heb je alles om het werkend te krijgen .
Zoals je waarschijnlijk al weet gaat je capture card maar tot 30 frames dus het is vereist dat je de output van je Dune locked op 24 frames .

Ja dat heb ik begrepen, maar vond het te duur worden om gelijk die 4k60 te halen. Kan altijd anders nog mocht ik het wat vinden.

Andere vraag, als ik straks alles heb aangesloten en er mee draai, krijg je alleen het beeld materiaal te zien of ook gewoon windows? :eh:
Dat is wel makkelijk met instellingen aanpassen etc...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: reza op september 27, 2022, 08:51:01
Heel veel geduld  :D

Stap voor sta, anders verkoop ik het weer...... ;D

Dit word de 3e MADVR machine, 1e had ik in 1 avond draaien. De 2e kreeg ik maar niet goed en toen in woede alles verkocht :hmmm:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Citaat van: maximus79 op september 27, 2022, 09:46:22
Andere vraag, als ik straks alles heb aangesloten en er mee draai, krijg je alleen het beeld materiaal te zien of ook gewoon windows? :eh:
Dat is wel makkelijk met instellingen aanpassen etc...

Wat ik bij williams heb gezien heb je gewoon de windows desktop. En je start de videoprocessor software op en kiest iets uit een pulldown menu met de muis. Ben alleen vergeten wat. OK je moet daar dan ook full screen video output kiezen. Je zult ook net als eerder de MadVR software versie 113 erop moeten zetten en instellen.

maximus79

Citaat van: riwi op september 27, 2022, 10:12:14
Wat ik bij williams heb gezien heb je gewoon de windows desktop. En je start de videoprocessor software op en kiest iets uit een pulldown menu met de muis. Ben alleen vergeten wat. OK je moet daar dan ook full screen video output kiezen. Je zult ook net als eerder de MadVR software versie 113 erop moeten zetten en instellen.

Thanx, ik neem aan dat je ook een optie heb dat hij automatisch naar fullscreen gaat...
Ik wil het zo ingesteld hebben dat als ik de pc aan druk dat hij automatisch opstart wat nodig is en het dan werkt zonder nog iets aan te moeten klikken, moet volgens mij kunnen.

Dat van Madvr logisch inderdaad.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Citaat van: maximus79 op september 27, 2022, 10:20:15
Thanx, ik neem aan dat je ook een optie heb dat hij automatisch naar fullscreen gaat...

Volgens mij ging dat niet. Maar dat zal williams wel kunnen vertellen.

williams

Daar heb ik me niet in verdiept ( hoeft van mij  ook niet ) maar er zijn jongens op het avs forum die dit wel zo draaiende hebben .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op september 27, 2022, 17:30:11
Daar heb ik me niet in verdiept ( hoeft van mij  ook niet ) maar er zijn jongens op het avs forum die dit wel zo draaiende hebben .

Ja las net op het AVS dat het wel kan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Hoi Maximus79 het schiet me ineens te binnen dat jij op dit moment geen hdcp stripper nodig hebt daar je de Dune als bron gaat gebruiken .
Zelf kan ik ook zo draaien met de Zidoo zonder problemen , alleen als je bv een apple tv gaat aansluiten en de streaming diensten hierop gebruikt dan wordt het beels zwart .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: williams op september 27, 2022, 18:18:13
Hoi Maximus79 het schiet me ineens te binnen dat jij op dit moment geen hdcp stripper nodig hebt daar je de Dune als bron gaat gebruiken .
Zelf kan ik ook zo draaien met de Zidoo zonder problemen , alleen als je bv een apple tv gaat aansluiten en de streaming diensten hierop gebruikt dan wordt het beels zwart .

Ok NICE! Dune gebruik ik inderdaad voor lokale zaken en de Shield wil ik wel gebruiken voor streams dus loop ik wel tegen dat probleem aan. Ach ik ga het eerst proberen met de dune om het werkend te krijgen en dan de shield voor streamen toevoegen, dan zie ik het wel of die HDfury het gaat doen of niet.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2