R_Volution’s Player One, NAS and R_Video Media Center Might Be An Alternative to

Gestart door Fox, november 7, 2023, 12:32:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fox

R_Volution's Player One, NAS and R_Video Media Center Might Be An Alternative to Zappiti With Some Caveats

https://www.ecoustics.com/products/r-volution-player-one/

In early October 2023, Zappiti abruptly exited the market leaving its worldwide consumer base in a state of confusion. Users of its media players were left holding the bag. It also created an opportunity for someone. Fast forward to the beginning of this week and suddenly a new brand, R_volution, has announced two possible alternatives; The Player One, NAS, and R_Video Media Center

Tip: R_volution is a new brand specializing in consumer electronic devices. In the US, R_volution will be distributed by Let's Get Physical Distribution Inc. In Europe, R_Volution products are distributed by HD LAND. What is ironic is that Let's Get Physical is also handling any remaining warranty service for Zappiti products.

https://www.rvolution.com/r-volution-playerone

The Player One

The Player One is a 4K Ultra HD Media Player equipped with a quad-core Realtek RTD1619DR chipset.

The chipset and other supporting circuitry Player One media player supports advanced image decoding and processing technology, with 4K Ultra HD and HDR support, including Dolby Vision and HDR10+.

Its exterior design incorporates an elegant, but durable metal body.

R_Volution PlayerOne Core Features
Chipset: Realtek RTD1619DR.
HDR Support: HDR10, Dolby Vision, HDR10+, HDR to SDR Conversion
Color Support: BT.2020/BT.709 color space support.
4K Upscaling: Convert low-resolution video sources up to 4K 50/60Hz.
Internal Drive Support: HDD 3.5'' up to 16TB.
Internal Power Transformer: high-power noise transformer with high-quality filter design for the best possible audio-video performance.
Video File Formats: UHD ISO, 3D BD ISO, BD ISO, DVD ISO, BDMV, M2TS, MKV, MKV 3D, MK3D, AVI, MOV, MP4 and many others.
Home Theater Audio: DTS X Pro, Dolby Atmos, Auro3D, Dolby TrueHD, DTS-HD.
Subtitles: Download missing subtitles, change the color and position, play the forced subtitles, set the subtitle language preferences, adjust the synchro during playback, Multiple external subtitles supported, PGS support.
Dimensions (WHD): 43.0 × 8 × 28.5 cm / 16.92 × 3.14 × 13.5in
Net Weight: 6Kg / 13.22 lbs
R_video: Modern, convenient, and fast Media Center included.

pameijer

Als ze zo'n apparaat nou eens maken, maar dan mét nog een hele goede CD- en UHD-speler ingebouwd, dan ben ik verkocht!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Fox

Helemaal mee eens.
Dus als ze deze zouden uitbrengen met een discdrive i.p.v. een HD, dan zou die ook op mijn lijst komen om naast de Oppo 203 te gebruiken.

jaco

Als maar geen crap xlr interfaces erop zetten en het ding paar honderd euro duurder maken. Niks analoogs aan zo'n oplossing, waarom analoge uitgangen?

Dit is de 800 euro versie:



9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Dit is gewoon de Zappiti Neo met interne voeding. Helaas dus ook niet met de nieuwe chipset die Zidoo wel heeft.

De video app die hierop zit wordt deze maand ook los verkrijgbaar voor Zappiti en Zidoo eigenaren tegen betaling.

Nielsje

Omdat ik hier een Zappiti 4K HDR heb staan ook maar de player gekocht, voor 6 euro per maand. Tot dat de aangekondigde Dune 8K player te koop is maar maandelijks betalen voor de software.

De player is op zicht wel prima, alleen speelt deze geen Iso's af.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Teejoo

Citaat van: Nielsje op januari  7, 2024, 21:08:32Omdat ik hier een Zappiti 4K HDR heb staan ook maar de player gekocht, voor 6 euro per maand. Tot dat de aangekondigde Dune 8K player te koop is maar maandelijks betalen voor de software.

De player is op zicht wel prima, alleen speelt deze geen Iso's af.
Welke speler speelt geen ISO? De Zappiti toch wel?

R-Video is ook alleen maar de videowall. De rest doet de Zappiti, en die kan gewoon iso.

Nielsje

Citaat van: Teejoo op januari  7, 2024, 22:37:35Welke speler speelt geen ISO? De Zappiti toch wel?

R-Video is ook alleen maar de videowall. De rest doet de Zappiti, en die kan gewoon iso.

Blijkbaar met de nieuwe videowall speelt hij niet alles meer af. Vind het ook vreemd, maar al veel bestanden gehad die gelijk teruggingen naar de videowall met als melding dat het bestand niet afgespeeld kon worden.
Op het AVforum ook al soortgelijke meldingen gezien.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

J.A.F._Doorhof

Ben nu bezig met een review voor de software.

Zijn er nog dingen die mensen willen weten ?

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Hoi Frank zou wel is je menig willen weten naar welke mediaplayer ( dune ,Zidoo ,Zappiti ) je voorkeur naar uitgaat en dan met name omtrent de beeldkwaliteit .
 
En hoe gaan de mediaplayers en dus ook de Zappiti om met de subtitels nu je een account moet maken om de ondertitels actief te krijgen .

Verder ben ik ook benieuwd wat je van de dolby vs10 engine vind en ook de conversie van mkv 1080 naar Dolby vision .
Hoop ook stiekem dat er via een update weer een 235/1 videowall toegevoegd gaat worden want dit zou zomaar mij wel is over de streep kunnen trekken om een Zappiti te kopen .
Ik weet het zijn een hoop vragen maar het was op je eigen verzoek 😉😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Citaat van: Nielsje op januari  8, 2024, 07:23:18Blijkbaar met de nieuwe videowall speelt hij niet alles meer af. Vind het ook vreemd, maar al veel bestanden gehad die gelijk teruggingen naar de videowall met als melding dat het bestand niet afgespeeld kon worden.
Op het AVforum ook al soortgelijke meldingen gezien.
Ik heb daar geen last van. Is ook vreemd aangezien de software eigenlijk niets doet vwb playback.

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2024, 10:13:02Ben nu bezig met een review voor de software.

Zijn er nog dingen die mensen willen weten ?


  • 21:9 videowall: ik dacht dat dit er zeker al in zou zitten. Dit was ook het unieke selling point destijds om voor Zappiti te gaan. Nu heb je veel te weinig info/posters en moet je teveel scrollen
  • snelheid: laden posters is echt niet sneller. Pas als je ze eenmaal geladen hebt gaat het supersnel, maar daar heb je niks aan omdat dat niet vastgehouden wordt.
  • Zoekfunctie ontbreekt
  • Super belangrijk: Windows app om de collectie te editen. Een must om grote collecties op orde te brengen
  • De Page UP/Down knop werkt niet meer met de nieuwe app. Bij Zappiti video was dat erg fijn om per pagina te kunnen bladeren.

Dit was het zo even uit mijn hoofd.

home@the movies

CitaatBlijkbaar met de nieuwe videowall speelt hij niet alles meer af. Vind het ook vreemd, maar al veel bestanden gehad die gelijk teruggingen naar de videowall met als melding dat het bestand niet afgespeeld kon worden.
Op het AVforum ook al soortgelijke meldingen gezien.

Dat is, zoals Teejoo ook aanhaalt, normaal absoluut niet gerelateerd aan de videowal app, dat is in wezen enkel een database, het afspelen gaat helemaal niet via de app.

Heb je al eens getest of dezelfde file via de 'oude verkenner'  op de Zappiti wel speelt, als dat niet zo is dan weet je perfect of de app ervoor iets tussenzit, maar nogmaals, dat zou niet het geval mogen zijn.

J.A.F._Doorhof

Video files zijn als het goed is geen probleem, wat ik getest hebt werkt
Verder moet je even de review afwachten vrees ik.
Ik zit heel erg in een spagaat namelijk en moet even wat antwoorden afwachten voor ik mijn mening geef :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2024, 09:47:08Video files zijn als het goed is geen probleem, wat ik getest hebt werkt
Verder moet je even de review afwachten vrees ik.
Ik zit heel erg in een spagaat namelijk en moet even wat antwoorden afwachten voor ik mijn mening geef :D
Heb je mijn opmerkingen ook meegenomen?

Ik had nog toegevoegd:

  • De Page UP/Down knop werkt niet meer met de nieuwe app. Bij Zappiti video was dat erg fijn om per pagina te kunnen bladeren

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Er is ondertussen een nieuwe update van de app beschikbaar met een groot aantal aanpassingen. en verbeteringen.

https://drive.google.com/file/d/1OmhhKzJkKe7c8K1s_7fQzu1kZdmJ7MQz/view?pli=1

Teejoo

Citaat van: home@the movies op januari 11, 2024, 23:51:09Er is ondertussen een nieuwe update van de app beschikbaar met een groot aantal aanpassingen. en verbeteringen.

https://drive.google.com/file/d/1OmhhKzJkKe7c8K1s_7fQzu1kZdmJ7MQz/view?pli=1
Incl de gemiste zoekfunctie idd. Nu nog 21:9!!

Nielsje

R_video: Changes in version 1.2.8

News:

    New search menu. Allows you to search among films, sagas, episodes, actors and directors.
    New actor or director biography window.
    New feature allowing the user to choose to launch Blu-rays always without menus, always with menus, or always offer both options.


Improvements:

    Some translations have been corrected in the folder management window.
    The folders window now refreshes correctly when deleting a folder.


Fixes:

    An issue left disabled personal videos visible.
    The child filter did not work in the home videos section.
    Sometimes the background of a synopsis was not hidden correctly when going back.
    We could no longer open the menu before the collection was initialized.
    Disabled categories were still displayed in the synopsis page.
    The films in the Top Movies module were sorted alphabetically.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2024, 10:13:02Ben nu bezig met een review voor de software.

Zijn er nog dingen die mensen willen weten ?


Wanneer komt je review? Ben wel benieuwd naar hun reactie.

Nielsje

Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Nielsje

https://www.rvolution.com/r-volution-playerone-8k-temp3

Ben benieuwd naar de prijs.
Ondanks alle Zappiti perikelen neig ik toch naar deze speler. De videoplayer speelt daadwerkelijk alles af bij mij zonder problemen. Bij Zidoo en Dune is dat nu niet het geval.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt