Rvolution Software voor Zappiti spelers

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2024, 10:35:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De Zapitti spelers hebben de wereld van de streamers iets erg moois gebracht.
Een zeer goede speler, met een fantastische video wall, "semi automatisch" downloaden van ondertitels, mooie desktop app en natuurlijk een zeer goed werkende speler met fantastisch beeld en geluid.

En dan...
Stopt het
Het ENORME nadeel van alles online houden is dat als een product stopt, of een bedrijf stopt je feitelijk de apparatuur niet meer kan gebruiken op dezelfde manier als dat je ze gekocht hebt, in het geval van een media streamer een absolute ramp.

Offline mode
Gelukkig was er de optie om offline te blijven werken (waar die van ons ook op staat).
Nadeel is natuurlijk wel dat veel functionaliteit weg valt of niet meer 100% werkt.

Speler afvoeren
In veel gevallen zal het een kwestie zijn van de speler dan maar in offline modes gebruiken of alleen als browser, wat natuurlijk nog steeds de video's perfect afspeelt, en zelfs subtitels kun je gewoon handmatig erbij zetten, maar goed, je wil natuurlijk ook wat eye candy, en vooral als je nog actief video's toevoegt wil je dit natuurlijk wel nog kunnen doen.

Zapitti, what happened
Er gaan veel verhalen de ronde wat er gebeurt is met Zapitti en waarom de nieuwe Rvolution spelers eigenlijk hetzelfde zijn, dezelfde soort software draait etc.

Dit is het verhaal wat ik van de officiële kanalen heb gehoord.
Ik kan dit alleen maar exact zo doorgeven, en zie weinig reden om deze personen niet te vertrouwen.

Zapitti als bedrijf is failliet gegaan en een ander bedrijf heeft bepaalde mensen overgenomen en een nieuw systeem gestart bouwend op Zapitti. Maw hoewel het allemaal erg op elkaar lijkt zijn het niet hetzelfde bedrijf of een doorstart.

Zoals gezegd dit is het officiële verhaal, en wilde dat toch delen.
Dit is iets wat vaker gebeurt trouwens, dus het is geen uitzondering dat het met Zapitti gebeurt is.
syno-open-movie-tv-show-open-movie-transp-1000x695.png.webp

Rvolution
Je zou kunnen zeggen dat de Rvolution spelers een "opvolger" is op de Zapitti.
Tenminst zo zie ik het.

Bij de Rvolution spelers krijg je GRATIS een videowal, vergelijkbaar met wat je gewend bent van Zapitti, alleen ziet het er allemaal net wat moderner uit.

Maar goed hoe nu met Zapitti.
Subscription models
Aangezien beide spelers intern waarschijnlijk erg op elkaar lijken is het mogelijk de software van de Rvolution spelers ook op een groot deel van de Zapitti spelers te gebruiken.

Er is gekozen voor een oplossing waar ik PERSOONLIJK geen fan van ben, en had het liever anders gezien, let wel dit is MIJN mening, en ik snap 100% als je zegt onzin.

Er word een bedrag gevraagd van 5.99 per maand of 50,00 per jaar.
PERSOONLIJK had ik liever 1x een bedrag van 100,00 gezien, en ben ook bang dat dit een beslissing is die door meer mensen gedeeld word, vooral als je (zoals wij) de speler niet meer dagelijks gebruikt met het huidige streaming aanbod.

Het gevaar wat ik zie is dat binnenkort iemand een open source oplossing schrijft in een APK giet en deze op de Zapitti installeert en dan stort het hele business plan in, ook denk ik dat qua goodwill een bedrijf er beter aan doet een eenmalige betaling te vragen dan een subscription, klanten voelen zich namelijk al wat in de kou gezet en door naar een subscription te gaan krijgen de oude klanten een beetje het gevoel een melkkoe te worden voor software die eerst werkte.

Zoals eerder uitgelegd snap ik het 100% van de eigenaar. Maar een eenmalig bedrag kan wel een heel ander signaal geven. En ik zou daar persoonlijk een heel ander gevoel bij hebben en het waarschijnlijk direct gedaan hebben, maar een subscription slaan wij zelf over mede omdat we de speler minder gebruiken. En in feite betaal je alleen voor de plaatjes en user interface.

syno-open-movie-absodis-1920x2080.jpg.webp
Maar hoe werkt het
Ok nu we dat gehad hebben :D
Het werkt allemaal vlekkeloos.....

Nou ja vlekkeloos.
Je moet wel een paar hoepels omzeilen.

Ik heb netjes via de website een subscription afgesloten.
ik wilde dit graag met mijn CC doen, maar wat ik ook probeer het ging elke keer naar Paypal, wat je ook intypt, of je nu CC kiest of niet, Paypal word je opgedrongen, en ik kan me indenken dat dit al een probleem is voor veel mensen. Voor ons niet.

Dus via Paypal betaald.
Nu kies ik meestal voor de suggested wachtwoorden, en ik hoef jullie niet te vertellen dat die niet makkelijk zijn te onthouden. Probleem is dat je bij het gebruik van de app het wachtwoord moet gebruiken die je opgeeft bij betaling... ho wacht even die staat niet in de keychain.... (how ?)

Dus dan klik je op wijzig wachtwoord, en daar ging het bij ons mis.
Gelukkig goede support gehad van JVB (onze forum sponsor) die ons ondanks de nieuwsjaar drukte perfect op weg heeft geholpen en samen met HD land hadden we ons wachtwoord een paar dagen later in orde.

De online methode schijnt ondertussen te werken maar lag er toen even af.
Kies dus aub een "makkelijk" in te typen wachtwoord voor de video wall.


Vinden servers
Na het installeren van de APK (appeltje eitje) kun je de app gewoon opstarten naast de Zapitti software en ik raadt echt van harte aan de originele software NIET te verwijderen of je speler te resetten.

Het vinden van de servers ging perfect.
Vreemd genoeg hoefde ik geen wachtwoorden in te vullen (bij zapitti wel) wat me wat vreemd overkwam maar goed alles word perfect afgespeeld.

Werking
Wat kan ik zeggen.
Het werkt hetzelfde als de Zapitti software.
Identificeren zou een stuk sneller moeten zijn, maar kan dit niet bevestigen, ik heb de oude structuur ingelezen en daar ging inderdaad alles goed, ik hoefde geen extra handelingen uit te voeren.

r_volution-r_video-change-picture-1920x1080.jpg-2.webp

Wel mis ik wat dingen.
En wel eigenlijk het belangrijkste waarvoor ik naar de Zapitti was gegaan. Het downloaden van subtitles. Ik kan het menu item op mijn speler niet eens vinden, op een andere speler schijnt het wel te werken maar moet je een nieuw abonnement afsluiten (niet via Rvolultion dus daar kunnen ze denk ik weinig aan doen)

Natuurlijk kun je nog steeds handmatig je subs downloaden en in het mapje zetten, maar dit haalt voor mij PERSOONLIJK wel een stuk functionaliteit weg.

Afspelen
Er zijn wat meldingen dat bepaalde files niet zouden werken, ik kan dit niet bevestigen, en dat zou ook eigenlijk niet mogen aangezien de speler zelf gewoon hetzelfde is gebleven.

Look en feel
Het is even wennen met de nieuwe lay-out.
Het ziet er allemaal wat frisser uit, iconen staan netjes op een rij.
Bij sommige films begint er muziek te spelen zoals gebruikelijk en als je op de film drukt krijg je de bekende info pagina, eventuele trailers, scores etc.

Eigenlijk gewoon wat we gewend zijn in een iets ander jasje qua kleur (mooi donker).

6dc4a8_936366657f2f4913ade63b0c4beb1e6f~mv2.jpg.webp
Opties
Natuurlijk kun je de films automatisch toevoegen, soms moet je wat dingen aanpassen maar meestal gaat het super snel en accuraat.

Als de films eenmaal ingeladen zijn en herkent kun je zoeken op naam, en nu zelfs acteur :D, op categorie (niet altijd 100% accuraat maar daar kan Rvolultion niets aan doen), en wat ik zelf vaak gebruik is Recent, waarin je de laatst toegevoegde films in volgorde ziet.

Qua ondertitels kun je enorm veel instellen, met als belangrijkste de sync van de subs, soms is een film wat ingekort qua start en dan loopt de ondertiteling soms echt gigantisch fout, dit is erg makkelijk bij te stellen met duidelijke indicaties, vaak is het een kwestie van een paar seconden en alles werkt weer.



Conclusie
Tja wat moet je verder zeggen.
Ik baal enorm dat ondertitels niet meer werken.
PERSOONLIJK zou ik liever een eenmalig bedrag zien dan een subscription model.
Een media speler is geen eerste levensbehoefte en 5.99 is natuurlijk geen hoog bedrag maar als je ondertussen al je maandelijkse bedragen bij elkaar optelt dan schrik je denk ik wat je langzaam aan uitgeeft per maand aan entertainment.

Bij een eenmalige uitgave snij je misschien jezelf in de vingers (voordeel voor de leverancier) maar het is dan wel klaar en kun je de speler blijven gebruiken.

Daar zit voor mij de spagaat.
Het zijn super mooie spelers en het is pure waanzin een Zapitti te verkopen omdat de software niet meer werkt en bv 500,00 bij te betalen voor een nieuwere high-end versie. Dat is 10 jaar abonnement.

Heb je de goedkopere versie, dan is het ook een rekensom die snel in het voordeel van het abonnement valt.

Gebruik je je speler nog wekelijks of zelfs dagelijks DENK ik dat Rvolution een mooie oplossing bied waarmee je je speler nog jaren kan blijven gebruiken. Ik val zelf in de groep die de speler nog regelmatig gebruikt maar geen echte waarde hecht aan plaatjes en nu subtitles niet meer werken zie ik PERSOONLIJK geen meerwaarde voor een subscription maar zou ik bv wel 100,00 betalen puur omdat ik dan geen nieuwe speler hoef te kopen.

Je zal dit voor jezelf uit moeten maken, ik ga daar geen conclusie aan hangen.
De software ziet er goed uit, maar mist bv nog een desktop versie, er is nog geen 21:9 zover ik weet en qua plannen voor de toekomst heb ik nog geen nieuws gekregen. Als dat komt zal ik de review aanpassen natuurlijk.

Hier vind je meer informatie over de opties.
Persoonlijk zou ik het doen als je de speler nog regelmatig gebruikt.
https://www.rvolution.com/r-video-experience

Heb je vragen, post ze hieronder en ik zal vragen of de heren van Rvolution antwoord kunnen geven.

UPDATE FEB 6 2024
Nieuwe firmware zou subs toe moeten voegen.
Banner kan geedit worden door erop te staan en edit te gebruiken.
21:9 staat niet in de planning maar wel op to do.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Hoi Frank leuk om weer is één review van je te lezen en ik denk dat ik je mening wel deelt . Voor de mensen die al een Zappiti hebben staan is het een mooie manier om er weer leven in te blazen zonder een nieuw apparaat aan te schaffen .

Voor mezelf zie ik nu (nog ) geen reden om een Zappiti aan te schaffen daar de ondertitels kreupel zijn geworden en ook had de ik hoop dat er nog een 235 /1 videowall op zou komen .
Mocht dit opgelost worden dan ga ik is op MP rondkijken voor een mooie  2ehands player .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Wbt de subtitels welke je nu niet meer automatisch kan toevoegen... ???

Je krijgt nu constant een pop-up in beeld met de tekst "Become OpenSubtitles.org VIP member to get subtitles"
Als je gaat voor die VIP status (€23,-) is het daarna dan wel weer mogelijk om de subs automatisch toe te voegen als je tijdens het film kijken gaat zoeken naar NL ondertitels?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Quote.     Wbt de subtitels welke je nu niet meer automatisch kan toevoegen... ???

Je krijgt nu constant een pop-up in beeld met de tekst "Become OpenSubtitles.org VIP member to get subtitles"
Als je gaat voor die VIP status (€23,-) is het daarna dan wel weer mogelijk om de subs automatisch toe te voegen als je tijdens het film kijken gaat zoeken naar NL ondertitels?

Hier was of ben ik ook wel benieuwd naar want dit geldt ook gelijk voor alle andere mediaplayers .
Ik had het hier dan ook met een aantal jongens van het forum over hoe dit nu in zijn werk zou gaan .
Waarschijnlijk gaat er na een update op de mediaplayers een setting komen waar je dan de account gegevens moet gaan invoeren van opensubtitels maar dit is nog puur speculeren .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Op onze speler komt dat hele menu niet naar voren.
Maw ik kan helemaal geen subs downloaden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tiprem

Heb uw review met veel belangstelling gelezen en herken derhalve de issues die U besproken heb.
Daarbij speelt voor mij nog een extra belangrijk issue en deze is dat ik of alleen mij videofilms
kan laten displayen of alleen mijn series(tv shows).
Dit probleem heb ik nav een ticked aan R_Volution bevestigd gekregen. Vreemd dat ik hierover niks kan
terug vinden in de R_Video Experience.
Wellicht kunt U hier meer duidelijkheid over geven.

Met vriendelijke groet,

Tiprem

J.A.F._Doorhof

Je kan in het menu aan de linker kant in ieder geval wel alleen series laten zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tiprem

Deze optie die in categorieën zou moeten staan is bij mij niet aanwezig en kan ook geen categorie met Series toevoegen. Zat er zelf over te denken om de App te deïnstalleren en opnieuw te beginnen maar de App laat zich niet verwijderen.
Zijn er nog verdere opties?.
Het zou zonder zijn om of alleen Films of alleen Series te kunnen displayen.

J.A.F._Doorhof

Als je links kijkt wat zie je dan ?
Kun je een foto maken ?

Het is sowieso apart, want ik kan bv echt nergens ook maar een optie vinden voor subtitels en een kennis van ons kan dit gewoon in de speler selecteren, op mijn vraag kreeg ik een antwoord waar ik niets mee kan, het zou bij bepaalde spelers niet kunnen ivm software beperkingen....

Als je een hele structuur kan bouwen met zoekfuncties en films afspelen dan moet je denk ik niet aankomen dat op bepaalde spelers subtitles niet werken ivm beperkingen van de speler. Dat snap ik voor bv slowmotion, of opnames of 4KHDR (als de chip dat niet ondersteund) maar dit is wel apart.

App verwijderen hoeft op zich niet, je kan gewoon de zapitti software opstarten.
De R_volution software is gewoon een extra app, net als op je telefoon.
Tenzij je de hele speler gereset hebt, dan zijn er wel downloads die het weer herstellen dacht ik, maar ik heb hem gewoon naast de originele app draaien (die nu offline draait).

Had wel gisteren enorme problemen met stargate, alleen al wisselen van episodes duurde 30-40 seconden, uiteindelijk maar via de browser gedaan. Denk dat de server er even aflag.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#9
Hoi Frank, Ik had op jouw verzoek al wat vragen gesteld die je zou meenemen. Maar heb je daar inmiddels al antwoord op? Je had toch de directe contacten? Ik las in een FB groep bijvoorbeeld dat er geen 21:9 versie gaat komen. Dan heb ik persoonlijk weinig redenen om me te gaan binden aan deze app. De banners zijn ook belangrijk voor me, maar niet zo belangrijk. En misschien zit dat ook in de Dune software bijvoorbeeld.

J.A.F._Doorhof

Ik heb de vragen neer gelegd maar nog niets gehoord. Ik denk dat het afwachten is. Maar snap je helemaal.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 29, 2024, 18:09:04Ik heb de vragen neer gelegd maar nog niets gehoord. Ik denk dat het afwachten is. Maar snap je helemaal.


Wat ik echt niet snap is dat ze die 21:9 versie niet meteen hebben uitgebracht, of in elk geval op korte termijn gaan uitbrengen. Dat is hun enige unique selling point. De rest lijkt nu juist heel veel op de concurrentie.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2024, 13:04:16Zie boven update
De nieuwe firmware van de speler bedoel je? Maar komt er ook een update van de app waarin dit weer mogelijk wordt? want dit lijkt me een functionaliteit van de app te zijn.

J.A.F._Doorhof

Firmware is alleen voor hun eigen spelers
De vragen heb ik gesteld over de app.

Zou het zelf even afwachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"