Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lynch1979

Citaat van: Joris1971 op januari 22, 2015, 19:18:00
Je moet ervan houden kraftwerk
Doet mij totaal niets

4 mannen die op een podium statisch achter een keyboard staan met daarachter video beelden emotieloos..
Geef mij maar een band met een zanger,drummer, bassist, guitarist en hooguit 1 toetsenist

Pink Floyd?

Joris1971

#2151
Citaat van: lynch1979 op januari 23, 2015, 17:41:20
Pink Floyd?

Dat is tenminste nog gespeeld met niet alleen toetsen... Een hoop meer gevoel zit er in die muziek.. Haha wat een toeval, ik typ dit terwijl het album The Wall opstaat. :headbanging:

chansig

#2152
 :D

Kansloze discussie.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2153
Citaat van: chansig op januari 18, 2015, 12:46:44
FiiO E12 Mont Blanc

Gr Hans



Van de week binnen gekregen en gisteren maar even gaan zitten vergelijken met de Beyerdynamic A 20. Tsja....veelvuldig omgeplugd...om een gedegen afweging te kunnen maken. Hoor ik nu wel verschil of hoor ik het nu niet ? Dat is eigenlijk de vraag die mij bleef bezig houden. De een een apparaat van 400 euro in een stevige kast, behoorlijk gewicht. De ander een apparaat van 130 euro en klein...heel klein. Wel meer functies...crossfeed, bass on/of en mogelijkheid om de gain met 16dB te verhogen. De FiiO heeft een batterij en moet opgeladen worden.

Nou ja euuhh...de vraag die dus bleef hangen was hoor ik nu wel/geen verschil ? Ik kan hem niet beantwoorden. Dan wordt de vraag: Ga je met een stoere gedegen uitziende audiofiel verantwoorde Beyerdynamic verder of wordt het kiezen voor de ratio ? Geen verschil dus de goedkoopste blijft.

Laatste is het dus geworden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Jumping Jack

Voegt die crossfeed nog iets toe in jouw beleving?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Daar moet ik nog goed naar luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2157
Al struinend op internet...zoeken naar een betaalbare niet aftandse Audeze LCD 3. Het blijft een leuke bezigheid. Van de week kwam ik er 1 tegen van 1100 euro incl verzenden naar Nederland. Verkoper kwam uit Frankrijk...Tsja...1100 euro is wel heel erg goedkoop. Verdacht goedkoop. Zeker binnen Europa. Buiten Europa kopen levert al met al ook weer te weinig op..belastingen ed. Of de verzendkosten zijn schrikbarend hoog.

Gisteren met een goed glas Whiskey in de hand over het Duitse Ebay aan het rondneuzen en ja hoor: Een exemplaar van een half jaar oud, incl bon (dus nog anderhalf jaar garantie) en alle toebehoren voor een schappelijke 'sofort kaufen' prijs. Eerst maar even gevraagd of de beste man naar Nederland wilde verzenden. Geen probleem. Dus nu ben ik op papier eigenaar van een Audeze LCD 3



Mijn vrouw heeft me inmiddels voor gek verklaard en gezien het bedrag kan ik me daar wel enigszins bij aansluiten. Ik weet dat hij het waard is..maar het blijft erg veel geld. Aan de andere kant een hobby mag geld kosten en aangezien de set klaar is...tsja.

Nu ws nog een week oid wachten totdat hij hier is gearriveerd. Had ik nu de kop maar meegenomen bij Baard (welke via Niemand bij hem stat en dan weer bij mij moest terechtkomen) dan konden de beide koptelefoons mooi broederlijk naast elkaar op het dressoir staan.

HP gaat voor mij een mooie kabel maken. De FiiO heeft een minijack en met een verloop plug toch soms kans op storing. Klinkt niet heel mooi dan.

De Beyerdynamic T1 heeft sinds gisteren ook weer een nieuw baasje. De nieuwe eigenaar was er erg blij mee.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Gefeliciteerd met je aanschaf Hans  :clapping:

Maar even voor de goede orde.....de foto is van een LCD2  :D

chansig

 :D

Zien er allemaal hetzelfde uit...maar even aangepast.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

En de LCD3 verdiend eigenlijk een betere hoofdtelefoonversterker  ;)


chansig

Mooi hoor...wie weet...ooit.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op januari 26, 2015, 10:02:05
Mooi hoor...wie weet...ooit.

Gr Hans

Onwijs mooi, en inderdaad wie weet ooit.

op eigen verzoek verwijderd.

Kun je vier hoofdtelefoons tegelijk laten spelen!

Vet kewl.

lynch1979

Citaat van: Baardmannetje op januari 26, 2015, 10:07:28
Kun je vier hoofdtelefoons tegelijk laten spelen!

Vet kewl.

Precies.....

Er is dus nog ruimte voor een LCD-X en een LCD-XC Hans  :D

Kjelt

Gefeliciteerd weer een mooie aanwinst Hans.
Ik zou het zelf toch eerst willen beluisteren voor ik dergelijke bedragen blind zou uitgeven of had je hem al ergens gehoord en vergeleken met de lcd2 ?

chansig

Het is inderdaad een gok...klopt. Wanneer het te dicht bij elkaar ligt dan kan er altijd weer 1 verkocht worden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Ach je weet wat ze zeggen, prijs/kwaliteitwinst is een logaritmische schaal, voor de laatste paar procent verbetering moet je zeer diep in de buidel tasten.
Ik hoop dat het brengt wat je verwacht.

chansig

Ik hoop het ook... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Volgens mij is er minder verschil in koptelefoonversterker dan men wil doen geloven. Ik heb vandaag mijn nieuwe Schiit Asgard 2 aangesloten op mijn HD650, geen verschil gemerkt met de uitgang van de SR7005. Dat viel wel ff tegen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Ik weet niet of die ook buisjes heeft ?

De Shiit die ik even heb gehad klonk mij wel iets te donker. Maar ik ben het met je eens als het gaat over de verschillen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Citaat van: chansig op januari 27, 2015, 16:47:27
Ik weet niet of die ook buisjes heeft ?

De Shiit die ik even heb gehad klonk mij wel iets te donker. Maar ik ben het met je eens als het gaat over de verschillen.

Gr Hans
Nee, de Asgard 2 heeft geen buisjes, is klasse A volgens mij. Ik luister nu trouwens naar jouw voormalige Sennheiser HD800, man man wat een referentiegeluid! Dynamiek, strakke bas, loepzuivere hoge tonen en kraakhelder. Zou niet weten wat er nog beter kan, dus ben erg benieuwd naar je Audezes! Hij is echt vele malen beter dan de HD650, die valt me een beetje tegen, klinkt wat donker en uh, korrelig, weet niet hoe je dat het beste omschrijft.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Die Sennheiser is inderdaad een hele mooie koptelefoon. De 650 heb ik ook even gehad en toen de 800..ik herken de schok ook wel. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Ik heb onlangs ook de Sennheiser HD650 beluisterd. Hij klonk mij ook veel te suf in het hoog. Mijn HD600 heeft iets minder bas dan ik graag zou willen, maar klinkt over de algehele linie een stuk beter dan de 650. Vrijdag ga ik waarschijnlijk een Beyerdynamic DT-880 Pro beluisteren. Die schijnt ook heel goed te zijn.
Dutch & Dutch

Robiwan

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op januari 28, 2015, 13:13:53
Ik heb onlangs ook de Sennheiser HD650 beluisterd. Hij klonk mij ook veel te suf in het hoog. Mijn HD600 heeft iets minder bas dan ik graag zou willen, maar klinkt over de algehele linie een stuk beter dan de 650. Vrijdag ga ik waarschijnlijk een Beyerdynamic DT-880 Pro beluisteren. Die schijnt ook heel goed te zijn.

heb in 1995 ooit eens een HD 565 Ovation gekocht voor een g.dsvermogen van 245 gulden. Was een prima ding.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2