Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#4225
Zo, dan eindelijk mijn "nieuwe" luisterpositie. In de heerlijke fauteuil die ik er speciaal voor had aangeschaft.

Ruim anderhalve meter dichter bij de luidspreker en daarmee pakweg een kleine twee meter van het raam achter me. Pakkender geluid waar ik nu meer in zit en zoals de monitors ook bedoeld zijn. Uiteraard heb ik zo al vaak geluisterd, maar de combinatie van luisterstoel en near field opstelling is fijn.

Onderstaand een foto voor het idee (let niet op de rommel).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Poe, Bas, tis wel een rommeltje zeg [emoji12]

Mooie luisterpositie zo! En een lekkere luisterstoel kan daar natuurlijk alleen maar aan bijdragen. En wat een mooie platenspeler staat daar zeg! Is dat de Gerard? Ik hou wel van afgeronde hoeken :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Gaaf! Die gaat zeker op mn wishlist voor zodra ik groot ben. Maar ik vind wel meer platenspelers optisch erg fraai.

Enfin, eerst maar eens bijkomen van de investeringen in mn Little Cinema. Hoe is het met de Bas Bios?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#4229
Ja, ik moet alleen echt eens een mooie kap laten maken. Scheelt me een hoop poetswerk.
Ik zal je showcase trouwens weer eens lezen. Het forum en e-mailnotificaties gaat niet altijd even lekker.

Niet veel te melden daar. De Meridian was de laatste aanschaf. Gezien de prijs mag het ook wel even langer op zich laten wachten tot de nieuwe upgrade. Die zal dan toch vooral de projector betreffen (Sony VW-760). Eerst maar sparen voor een nieuw huis, veel grotere prioriteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2020, 19:28:39
Inmiddels is Minimserver up and running! Ik kan dus draaien vanaf de NAS. Echter wil Qobuz nog niet werken. Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord intik, geeft de Linn app aan dat die niet goed zijn. Ook e-mailadres in plaats van gebruikersnaam biedt geen oplossing.

En inderdaad, ik vond destijds Roon ook wat omfloerster klinken. Maar men loopt er toch mee weg. Misschien maar weer eens een proefabonnement nemen.

Mooi! Voor wat betreft Qobuz kan ik je niet helpen (heb zelf Spotify) Ik zag alleen dat Qobuz inpasbaar was in de app. Werkt het ook niet als je een Linn Account aangemaakt hebt? Alle instellingen op je MicroRendu staan nog wel goed neem ik aan?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2020, 19:28:39
Inmiddels is Minimserver up and running! Ik kan dus draaien vanaf de NAS. Echter wil Qobuz nog niet werken. Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord intik, geeft de Linn app aan dat die niet goed zijn. Ook e-mailadres in plaats van gebruikersnaam biedt geen oplossing.

En inderdaad, ik vond destijds Roon ook wat omfloerster klinken. Maar men loopt er toch mee weg. Misschien maar weer eens een proefabonnement nemen.

Hoi Bas,

Heb je de NAS alleen keertje opnieuw opgestart? Ik had laatst hetzelfde rare probleem met Qobuz. Zeker weten dat ik de goede inlog gegevens gebruikte, maar helaas... de NAS opnieuw starten gaf de oplossing. De integratie van Qobuz in Roon is erg prettig. Misschien toch nu (al) overstappen? Laat het je tzt graag een keer zien :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DofN

Staan mooi op de ruimte. Ik wil ze nog steeds eens komen beluisteren. Na de corona afstemmen wanneer het ons uitkomt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op april 23, 2020, 22:53:04
Mooi! Voor wat betreft Qobuz kan ik je niet helpen (heb zelf Spotify) Ik zag alleen dat Qobuz inpasbaar was in de app. Werkt het ook niet als je een Linn Account aangemaakt hebt? Alle instellingen op je MicroRendu staan nog wel goed neem ik aan?
Ik moest bij het installeren van de Linn-app ook een account aanmaken. Zal nog eens wat zoeken op Internet naar een oplossing.

Citaat van: Jean Sibelius op april 24, 2020, 07:34:55
Hoi Bas,

Heb je de NAS alleen keertje opnieuw opgestart? Ik had laatst hetzelfde rare probleem met Qobuz. Zeker weten dat ik de goede inlog gegevens gebruikte, maar helaas... de NAS opnieuw starten gaf de oplossing. De integratie van Qobuz in Roon is erg prettig. Misschien toch nu (al) overstappen? Laat het je tzt graag een keer zien :)

Groeten, Jan

De NAS had ik een paar keer opgestart, maar volgens mij niet nadat ik Linn werkend kreeg met de muziek op de NAS. Zal het straks nog eens proberen.
Ik ben en blijf benieuwd naar jouw set, Jan. Roon zal daar vast een onderdeel van zijn. ;)

Citaat van: doorofnight op april 24, 2020, 07:58:42
Staan mooi op de ruimte. Ik wil ze nog steeds eens komen beluisteren. Na de corona afstemmen wanneer het ons uitkomt?

Dat is er nooit van gekomen hè? ??? :unsure: Lijkt me een goed plan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Drukke agenda's, maar dat mag eigenlijk geen excuus zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

En toch maakt dat het wel lastiger. Leve de agendaplanner!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

En binnenkort een upgrade..

Ik heb nog nooit echt goed naar Harbeths geluisterd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Minimale upgrade hoor. Maar net de kers op de taart.
De Harbeth moet maar net je ding zijn, maar zeker welkom als het weer verstandig is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Moet dan je Velo ook opnieuw ingeregeld worden? Of is het bereik gelijk met de oude Harbeths?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Goede! Denk dat dat laag wel hetzelfde is gebleven en vooral het hoog wat verder doorloopt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Hmmz, ik vermoed dat er wel iets van finetuning nodig is. Maar daar kan Garmt natuurlijk meer over zeggen, als expert op het gebied van Harbets en Velodyne. En audio in het algemeen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Dat zal dan wel voor later zijn. Hoe aardig ik iemand ook vind, ik mijd contact nu echt. Uitzondering is Linda natuurlijk, voor de rest ontvangen we liever niemand. Maar ga even met Garmt in overleg wat nu het makkelijkste is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Tabcam

Citaat van: Bas Akkerman op april 24, 2020, 15:02:57
Dat zal dan wel voor later zijn. Hoe aardig ik iemand ook vind, ik mijd contact nu echt. Uitzondering is Linda natuurlijk, voor de rest ontvangen we liever niemand. Maar ga even met Garmt in overleg wat nu het makkelijkste is.
Heb je vaak helemaal niet nodig. Mijn vader's TV deed het niet en ik dacht eerst dat het een verkeerd geselecteerde HDMI-ingang was. M.b.v. beeldbellen is het gelukt om te fixen. Wel een enorm wonder want hij had eerst de front camera aan en richtte erg verkeerd en hobbelig. Na wisselen met de achtercamera werd het beter maar altijd hetzelfde georiënteerd houden en zo min mogelijk bewegen was niet aan hem besteed :wacko:. Uiteindelijk dus toch gelukt dus vergis je niet in hulp op afstand :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bas Akkerman

Oh, absoluut. En Garmt heeft me altijd geholpen, ook met hulp op afstand. Op de gekste tijden en met de gekste vragen. Ik denk ook dat ik aardig weet hoe de luidsprekers moeten staan. Maar een geoefend oor is toch altijd fijn. En daar moet Garmt toch echt aanwezig voor zijn in huize Akkerman.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wat een gekloot met die Linn app. Nee, dat wordt geen vriendjes met mij.

De NAS kan ik prima bereiken en daar speelt ie ook vanaf. Het selecteren vind ik alleen erg omslachtig.
Ik kan alleen nog steeds niet inloggen op Qobuz. Na drie weken antwoord gekregen van Linn, maar ze geven aan dat ik niet ben ingelogd in Qobuz. Ja, dat kan wel kloppen (was ook mijn vraag naar hun support).
Ook kan ik niet vinden hoe je internetradio kan afspelen. Als dat al kan.

IPeng was zo slecht niet. Helaas lukt het me niet meer Logitech Media Server aan de praat te krijgen op de NAS.

Kortom, dit is gewoon ruk. Iemand nog alternatieven?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Ik heb geen probleem met de app...

Ik vind het wel fijn dat ik hij bij zoeken in alle "databses" gaat kijken incl radiozenders/ alle streamingdieinsten en nas.

Welke nas heb je en heb je minimserver niet draaien op de nas?

Kum je wel op de website/app  van quobus inloggen op pc en daar afspelen dan en doet Quobus het wel in kazoo/Kinsky?
Heb je hem bij source wel aangezet (tandwieltje)?
Of check even via de laptop/pc in konfig of ie wel enabled staat met juiste kwaliteit (streamingdevices).
Zeker weten dat je inloggegevens en wachtwoord ok zijn?

Internetradio heb ik via tunein(toevoegen en aanzetten als music source bij het tandwieltje, of ook weer via konfigapp op pc) en dan evt een pin maken van een gewenste zender (op de system pagina van de linn app).
Ik kan blijkbaar ook Calm radio aanzetten (heb ik niet aanstaan), is denk ik ook een radio source?

clockwork

#4246
Jammer dat Linn je niet kan bekoren. Heb je de nieuwste software (2.8 ) op je mR draaien? Toen ik daarheen overstapte kreeg ik de Linn app ook niet meer aan de praat icm Tidal. Dus dat zou het kunnen zijn.

Ik heb toen met Sonore gemaild en die adviseerden mConnectplayer HD. Wel de betaalde versie (6,99 voor IOS) nemen want de gratis versie werkt niet.
Die bevalt op zich redelijk. Zoeken in Tidal is niet zo uitgebreid als de eigen Tidal app maar het is werkbaar.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2020, 14:18:33
Wat een gekloot met die Linn app. Nee, dat wordt geen vriendjes met mij.

De NAS kan ik prima bereiken en daar speelt ie ook vanaf. Het selecteren vind ik alleen erg omslachtig.
Ik kan alleen nog steeds niet inloggen op Qobuz. Na drie weken antwoord gekregen van Linn, maar ze geven aan dat ik niet ben ingelogd in Qobuz. Ja, dat kan wel kloppen (was ook mijn vraag naar hun support).
Ook kan ik niet vinden hoe je internetradio kan afspelen. Als dat al kan.

IPeng was zo slecht niet. Helaas lukt het me niet meer Logitech Media Server aan de praat te krijgen op de NAS.

Kortom, dit is gewoon ruk. Iemand nog alternatieven?

Nu het virus momenteel zo afzwakt Garmt misschien weer gewoon (al dan niet op gepaste afstand) in huize Akkerman toelaten  ;D :thumbs-up:
mainly British stuff

Tabcam

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2020, 14:18:33
Wat een gekloot met die Linn app. Nee, dat wordt geen vriendjes met mij.

De NAS kan ik prima bereiken en daar speelt ie ook vanaf. Het selecteren vind ik alleen erg omslachtig.
Ik kan alleen nog steeds niet inloggen op Qobuz. Na drie weken antwoord gekregen van Linn, maar ze geven aan dat ik niet ben ingelogd in Qobuz. Ja, dat kan wel kloppen (was ook mijn vraag naar hun support).
Ook kan ik niet vinden hoe je internetradio kan afspelen. Als dat al kan.

IPeng was zo slecht niet. Helaas lukt het me niet meer Logitech Media Server aan de praat te krijgen op de NAS.

Kortom, dit is gewoon ruk. Iemand nog alternatieven?
Raspberry Pi? Kan ook LMS draaien. Digitale hat erbij en je bent klaar. Qobuz weet ik alleen niet. Geloof dat MoOde dat kan maar heb net de nieuwe Tidalaanbieding van €4/ 120 dagen aangeschaft :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2020, 14:18:33
Wat een gekloot met die Linn app. Nee, dat wordt geen vriendjes met mij.

De NAS kan ik prima bereiken en daar speelt ie ook vanaf. Het selecteren vind ik alleen erg omslachtig.
Ik kan alleen nog steeds niet inloggen op Qobuz. Na drie weken antwoord gekregen van Linn, maar ze geven aan dat ik niet ben ingelogd in Qobuz. Ja, dat kan wel kloppen (was ook mijn vraag naar hun support).
Ook kan ik niet vinden hoe je internetradio kan afspelen. Als dat al kan.

IPeng was zo slecht niet. Helaas lukt het me niet meer Logitech Media Server aan de praat te krijgen op de NAS.

Kortom, dit is gewoon ruk. Iemand nog alternatieven?

Kan even zo snel niet terugvinden wat je wilde aansturen met de Linn app. Als dat een Linn streamer is, zou je de Lumin app ook eens kunnen proberen. Ik kan ook niet zo goed wennen aan de Linn app en de Lumin app vind ik in vergelijking een verademing. Ook met Qobuz connect, (dus eenmaal inloggen en klaar) en internetradio. Misschien is het ook wat voor jou Bas.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio