Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

raindog

Prachtige plaat, vroeger grijs gedraaid op regenachtige dagen. Als ik tegenwoordig weer eens in the mood ben dan draai ik aansluitend de solo plaat van Mark Hollis.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op januari 21, 2015, 20:26:09
Prachtige plaat, vroeger grijs gedraaid op regenachtige dagen. Als ik tegenwoordig weer eens in the mood ben dan draai ik aansluitend de solo plaat van Mark Hollis.
Die heb ik alleen nog in de auto gehoord. Natuurlijk een hele verkeerde omgeving om dat te doen. Binnenkort dus maar eens thuis als ik alleen ben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Voor mijn verjaardag heb ik geld gevraagd. We willen namelijk graag een kastenwand laten maken voor de cd's en lp's. Positief bijeffect is dat het ook goed zal zijn voor de nagalm, ook al zal de kastenwand tegen de wand om de hoek van de luidsprekers komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het wordt hier toch geen monoloog hè? :tounge2:

Ik weet het, akoestiek. Toch kan ik het niet laten jullie mening over een oud model van Finite Elemente Pagode te vragen. Kan een dergelijk rack enigszins meekomen met nieuwe racks? Zijn er bepaalde type draaitafels die het goed of juist niet goed op doen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Mooi voornemen. Mits smaakvol gedaan.

Citaat van: Bas Akkerman op januari 22, 2015, 07:06:32
Voor mijn verjaardag heb ik geld gevraagd. We willen namelijk graag een kastenwand laten maken voor de cd's en lp's. Positief bijeffect is dat het ook goed zal zijn voor de nagalm, ook al zal de kastenwand tegen de wand om de hoek van de luidsprekers komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op januari 30, 2015, 08:34:05
Mooi voornemen. Mits smaakvol gedaan.
Dat is absoluut de bedoeling, net zo voor de akoestische aanpassingen. Alles smaakvol inrichten maakt ook dat alles langer duurt dan ik had verwacht en zou willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... overigens zit dat "smaakvol" bij jullie wel goed (hetgeen ik er mij nog van kan herinneren).

Citaat van: Bas Akkerman op januari 30, 2015, 09:48:51
Dat is absoluut de bedoeling, net zo voor de akoestische aanpassingen. Alles smaakvol inrichten maakt ook dat alles langer duurt dan ik had verwacht en zou willen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op januari 30, 2015, 11:16:49
... overigens zit dat "smaakvol" bij jullie wel goed (hetgeen ik er mij nog van kan herinneren).
Daar valt niet over te twisten. ;D
Gelukkig zitten Linda en ik op 1 lijn. We willen nu ook best wel wat veranderen in huis, de akoestiek wordt daar een onderdeel van. We zijn bezig met mood boards en de ervaring leert dat je met een beetje zoeken vanzelf op goede ideeën en spullen komt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Tijd om spijkers met koppen te slaan.
We willen in huis het een en ander veranderen, maar daar moeten ook wat spullen voor wijken. Houd de markt dus in de gaten en, ik durf het haast niet te zeggen, wil je ons een handje helpen met spullen versjouwen, stuur me gerust een PM!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

laat m'n geheugen me nou in de steek of is de vloer nu anders?    leuk om m'n SBT zo nog eens te zien btw
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2015, 20:17:45
Het gehele interieur gaat op de schop?
Niet helemaal, maar beetje bij beetje veranderen we wat dingen. Dit is een gokje.

Citaat van: Dynky op februari  2, 2015, 20:49:12
laat m'n geheugen me nou in de steek of is de vloer nu anders?    leuk om m'n SBT zo nog eens te zien btw
Nee, de vloer is hetzelfde gebleven. Komt door de kwaliteit van de foto. ;)
Ik maak nog steeds erg graag gebruik van de SBT! Er zit nu ook een voeding van Tomanek bij, maar jouw SBT heeft een iets andere aansluiting dan de standaard. Die aansluiting wil ik ook op de Tomanek laten maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Haha, zo reageerden de katten dus ook echt. Ze vonden het maar niks dat ze niet meer lekker hoog op warme apparatuur mochten liggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Geinig! Zo met de apparatuur op de grond afgespeeld, klinkt het veel directer. Directer ook uit de luidsprekers en er tussen, minder buiten de luidsprekers. In eerste instantie is er naar mijn gevoel ook minder laag en klinkt dat ietsepietsie strakker, totdat ik op luider volume speel. Dan gaat de kamer weer hoorbaar meer meespelen.

Het leuke, witte kastje heeft toch wel zijn invloed gehad denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Ik vond het gezellig Bas en nu heb ik ook jouw set eens gehoord. Klein maar erg fijn  :) ... erg mooie speakers die Harbeth Monitor 30 serie en je set is ook erg prettig om naar te luisteren. Nogmaals veel plezier met je meubel!  :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Citaat van: vik op februari  3, 2015, 22:00:58
Ik vond het gezellig Bas en nu heb ik ook jouw set eens gehoord. Klein maar erg fijn  :) ... erg mooie speakers die Harbeth Monitor 30 serie en je set is ook erg prettig om naar te luisteren. Nogmaals veel plezier met je meubel!  :coffee:
Ik vond het ook erg gezellig en bedankt voor het installeren van de Pagode (en zeker ook aan Garmt)!
Leuk om ook de gemodificeerde Oppo 95 eens te horen.
De apparatuur staat nu alweer iets anders in het meubel, maar die foto's houd je nog tegoed. Het staat in ieder geval beter en ook klankmatig geeft het meer rust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Dirk

zal er vast mooi bij staan, maareh...pics, or it didn't happen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op februari  4, 2015, 19:49:34
zal er vast mooi bij staan, maareh...pics, or it didn't happen  :D
Ik wil ze ook graag maken, maar als ik om 18.30u thuis kom is het al donker. Zaterdag zal ik een fatsoenlijke foto proberen te maken.

Heeft iemand nog een idee hoe ik het beste de kabels bij elkaar kan binden en zo mooi mogelijk uit het zich kan krijgen? Dat is nu het grootste nadeel en ik denk sterk aan iets als een voorzetwand, dus tussen het meubel en de muur. Iets van melkglas wellicht, zodat ik met licht kan spelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Bas Akkerman

Citaat van: Valkyrie op februari  4, 2015, 21:20:47
Mooie aanwinst Bas!  :)
Ik ben benieuwd naar de foto's!
Dank je! Het zat eigenlijk totaal niet in de planning. Nu we echter een start hebben gemaakt met het opruimen en herindelen van het huis was de prijs voor dit mooie meubel een goede reden het aan te schaffen.

Groot voordeel is ook de hoogte waardoor ik straks makkelijk een draaitafel kan bedienen. Die overigens niet zwaarder mag zijn dan 25 kilo, dat is de belastbaarheid van de bovenste plank. Ach, het meubel kan ik natuurlijk altijd verkopen, maar liever niet!
Ik ga het meubel misschien nog wel (laten) lakken, mits dat geen nadelig effect heeft op de werking van het meubel.

Foto's, tja. Verwacht geen wonderen zal ik maar zeggen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zoals beloofd een paar foto's.
Jullie kunnen zien dat ik geen fotograaf ben en dat ik nog het een en ander moet doen aan kabelmanagement. Ook zou voor het visuele de middelste plank nog iets hoger mogen. Dat vergt echter wel vier handen. Op de bovenste plank komt uiteindelijk de draaitafel.

Niet alleen visueel is het nu rustiger, ook zeker klankmatig. Daardoor merk ik meer rust in de muziek en kan ik muzikale lijnen makkelijker volgen. Het leuke is dat dat compleet los staat van het muzikale genre dat ik draai, bij elke muziek is er meer rust in de weergave. Een beetje meer Linns dus als ik zo vrij mag zijn het op die manier te verwoorden. Maar juist ook met behoud van drive en dynamiek. Het laatste vind ik nog steeds een van de grote smaakmakers van mijn set.

 

       

   
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

wow, da's idd een hele verbetering, erg mooi  :thumbs-up:

vind alleen dat stapeltje van 3 onderop wat gedrongen staan.
zelf zou ik de componenten (de 4 AR "doosjes" dus) 2 aan 2 per plank zetten, of past dat weer net niet?

wel alvast een mooi plekje voor de 301, dat wordt absoluut genieten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea