Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Precies :D
Vang maar even langs Marqt voor een biologische lamsburger.
Die smaakte eerdere deze week wel erg goed namelijk.
Samen met biologische rode kool en biologische appelmoes.

Edit: Marqt is natuurlijk gesloten vandaag. Morgen dan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Staaled

Citaat van: weust op april 26, 2014, 08:47:41
Precies :D
Vang maar even langs Marqt voor een biologische lamsburger.
Die smaakte eerdere deze week wel erg goed namelijk.
Samen met biologische rode kool en biologische appelmoes.

Edit: Marqt is natuurlijk gesloten vandaag. Morgen dan.
Mogelijk niet.
Hier, Amsterdam, zijn ze wel degelijk open.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Eddye

Leuke dag gehad gisteren.
Na het werk vertrokken richting Den Haag, waar rond Gouda mijn navigatie ermee ophield :(
Via iPhone navigatie me een weg weten te banen naar Rik Stoet, om eerst maar eens weer wat plaatjes te scoren. Daarna m'n weg weten te vinden naar weust's place, waar we een uurtje geluistered hebben naar zijn prachtige Marten Django's op een D170. Prachtig uitziende speakers met een zeer hoog niveau van afwerking, die daarnaast ook nog eens prachtig klinken. Ze geven een mooi fundament, met een zeer strakke bas, en (wat ik erg belangrijk vind) een mooi hoog, zonder ook maar ergens schel te worden.
Helaas kan het volume niet al te ver omhoog in verband met de onderburen, maar ook op laag volume weet deze speaker raad met muziek.
Rond 19:00 vertrokken richting Bas, nu met navigatie (thanks weust).

Aangekomen bij Bas, zat maz al lekker te luisteren. Handje schudden, even keuvelen en daarna was het voor mij meer luisteren naar muziek, dan luisteren naar de set. Dat ligt niet alleen aan mij, maar ook aan Bas zijn set, die je gewoon de muziek intrekt. Er zijn naar mijn smaak ook kleine minpunten, het hoog zou van mij een beetje minder soft mogen, bijvoorbeeld. Ook de akoestiek kan beter (waar niet?), maar volgens mij zou een vloerkleed al een heel grote verbetering zijn. Bas geeft toe ook al een tijd bezig te zijn met het vinden van een kleed wat in de smaak valt. Wees gerust, hij heeft belooft geen topic te openen ;)
Verder heb ik me laten meevoeren door onder andere Lamb, the Doors, Paolo Fresu, Maria Callas, Kylie Minogue, Metallica en Pink Floyd in een ontspannen M&G met (ook voor mij) een uitstekend diner van M&M's en Chips  :tounge:
Iets na 22:00 heb ik Ton (en zijn platenspeler) naar huis gebracht en ben ik weer richting huis vertrokken.
weust, maz en Bas, bedankt voor een erg gezellige avond
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Was zeker gezellig jongens, maar volgende keer echt meer eigen muziek meenemen hoor. Ben zo'n slechte dj. Veel anders hoorden jullie aan mijn set niet natuurlijk, alleen de Apogee Wyde Eye achter de SBT. In tegenstelling tot de sets van mijn bezoekers. ;)

De Technics van Tom vond ik wederom een.erg fijn klinkende draaitafel. Meer daarover in mijn andere topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

OMG, ik had 4 albums bij me, Tom een hele rugzak met LP's en CD's. Hoeveel had je nog meer willen hebben? :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Zo te lezen een gezellige M&G geweest; graag was ik er bij aanwezig geweest, maar mijn agenda liet het niet toe en ook was dan de M&G allicht minder ontspannen geweest, resume; het is goed zo 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye


Citaat van: Xander32 op april 26, 2014, 11:22:13
Zo te lezen een gezellige M&G geweest; graag was ik er bij aanwezig geweest, maar mijn agenda liet het niet toe en ook was dan de M&G allicht minder ontspannen geweest, resume; het is goed zo 8).

Volgende keer bij jou?
;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Citaat van: Staaled op april 26, 2014, 09:16:52
Mogelijk niet.
Hier, Amsterdam, zijn ze wel degelijk open.

Zeker wel volgens de openingstijden pagina op de site.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Mr.M

Met dank aan bas en linda voor de gast vrijheid , leuk avondje m&g met veel m&ms en chips.
Voor my was het de eerstekeer dat ik de m30 heb gehoord en ze zijn veel kleiner dan ik me kon herineren .
Gezien ik altijd grotere ls gewend ben was de shl5 all een klein ls en de m30 was  een soort miniatuur shl5.
Integenstelling tot de speakers is de velodyne zo groot dat ik ze niet eens zag staan. Dacht dat het een eet tafel was.hahah
Wel een goed ingestelde eettafel want je hoorde hem niet meespelen met de kleine lsjes.

Wat geluidbetreft was het heel relax luisteren . het hoog was voor my iets te zacht maar het algeheel plaatje was goed,voorall omdat bas redelijk nearfield uisterd kan de m30 goed zijn werk doen ,

Verder was Het een gezellig avond babellen en muziek luisteren.
Heren bedankt voor de gezelligheid.

Gr maz



**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Leuk je ontmoet te hebben Maz! Dat vond Linda ook, ze vond jou een echte Rotterdammer (ze komt zelf uit Portugaal). ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op april 27, 2014, 07:44:15
Leuk je ontmoet te hebben Maz! Dat vond Linda ook, ze vond jou een echte Rotterdammer (ze komt zelf uit Portugaal). ;D

Hahahaha,,ik hoop dat het positief is , gezien ze naar den haag is vertrokken.haahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: maz op april 29, 2014, 22:11:29
Hahahaha,,ik hoop dat het positief is , gezien ze naar den haag is vertrokken.haahah
Dat was voor haar studie en later voor mij. Positief dus! Hoop ik... :unsure: :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, weer wat muziekjes (cd) er bij!

Brendan Perry   Ark                     
Daft Punk   Discovery                     
Depeche Mode   Made in England 1                     
Depeche Mode   Made in England 2                     
Depeche Mode   Made in England 3                     
Erykah Badu   Live                     
Jack White   Blunderbuss                     
Jon Hopkins   Immunity                     
Jon Hopkins   Insides                     
Jon Hopkins   Opalescent                     
Paolo Conte   Aguaplano                     
Paolo Conte   Concerti                     
Paolo Conte   Jimmy Ballando                     
Paolo Conte   Razmataz                     
Paolo Conte   Reveries                     
Paolo Conte   Una faccia in prestito                     
Portishead   Roseland NYC Live                     
Rufus Wainwright   Milwaukee at Last!!!                     
Rufus Wainwright   Poses                     
Rufus Wainwright   Release the Stars                     
Rufus Wainwright   Want One                     
Rufus Wainwright   Want Two                     

En nieuw:
Red House Painters   Down Colorful Hill
Jamie Woon   Mirrorwriting
Stromae   Cheese

In bestelling op vinyl:
Blaudzun   Seadrift Soundmachine
The Haxan Cloak   Excavation

Mirrorwriting klinkt echt zoveel beter op cd dan Spotify waar ik tot nu toe naar luisterde. Overal dansende geluidjes en alsof het ademt, heerlijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

oehh brendan perry met ark is een goed album! en jamie woon geeft lekker subwoofer voedsel ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted member

Er ontbreekt nog een schijfje van Jon Hopkins (Contact Note), of had je die al?

Verder een mooie stapel aanwinsten. Feli Bas!
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op juni 15, 2014, 10:42:04
oehh brendan perry met ark is een goed album! en jamie woon geeft lekker subwoofer voedsel ;)
Die eerste ga ik zo draaien, benieuwd wat Linda er van vindt. ;D

Citaat van: technative op juni 15, 2014, 10:42:46
Er ontbreekt nog een schijfje van Jon Hopkins (Contact Note), of had je die al?

Verder een mooie stapel aanwinsten. Feli Bas!
Nee, die zit er volgens mij niet bij. Eerlijk gezegd heb ik daar de grootste gok mee gewaagd, kende het alleen een klein beetje van Spotify. Daar overtuigde het me niet altijd, maar net als bij Jamie Woon is het organische in het elektronische bij het betere format echt een gave ervaring.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Contact Note is een redelijk goed album vind ik. Symmetry vind ik het sterkste nummer. de latere albums zijn echter nog vele malen beter. De eerste twee tracks vanbhet Insides album zijn magistraal, en Immunity is echt waanzinnig. Ik moest er wel ff aan wennen doordat het een wat andere feel heeft dan de eerdere albums. Luister vooral eens naar Abandon Window op het Immunity album... kippevel! Is gemaakt voor de Tsunamiramp in Japan. Ongelofelijk hoe beeldend dat nummer is...

Geniet ervan Bas!
Stereo-fan for life!

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op juni 15, 2014, 10:37:36
Zo, weer wat muziekjes (cd) er bij!
...knip...

Lekker lijstje zo weer :P
Hoeveel cd's (fysiek) heb jij onderhand nu?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xander32



Electrickery | De wondere wereld van akoestiek. Vrijdag 25 april M&G bij mij.


                                                                                           ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Christiaan S op juni 16, 2014, 02:17:12
Lekker lijstje zo weer :P
Hoeveel cd's (fysiek) heb jij onderhand nu?

Te weinig...dus ik heb nog wel wat te koop. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op juni 16, 2014, 02:17:12
Lekker lijstje zo weer :P
Hoeveel cd's (fysiek) heb jij onderhand nu?
Tegen de 1000 denk ik zo, ik weet het niet precies. We zijn dan ook aan het kijken naar een opbergsysteem dat een beetje lijkt op dat van Gerard Ekdom.

Citaat van: Xander32 op juni 16, 2014, 08:18:11

Electrickery | De wondere wereld van akoestiek. Vrijdag 25 april M&G bij mij.


                                                                                           ::)
Ik plan graag vooruit. ;) Zal het even aanpassen.

Citaat van: chansig op juni 16, 2014, 08:57:35
Te weinig...dus ik heb nog wel wat te koop. :D

Gr Hans
Maar (nog) niks van mijn gading of ik heb het al. ;) En weer wat grote rekeningen betaald, dus even wachten op mijn nieuwe salaris. Een hele week welteverstaan! >:( ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bas Akkerman

Citaat van: RubenV. op augustus  1, 2014, 21:34:48
Vooral de eerste twee nummers van dit album :music:
Klopt. Ik moet er ook wel voor in de stemming zijn hoor. Maar dat heb ik eigenlijk bij vrijwel alle muziek. Zonet Innuendo van Queen gedraaid bij voorbeeld. Mmm, wat voor stemming is dat...?  ::)..... :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten