Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari  4, 2014, 22:28:21
Bij de Gamma, Praxis, Ikea e.d. struikel je erover Bas ;D.  Of is dat beneden "de stand"? :tounge2:
Niet beneden de stand, maar ik kan er nog niks naar mijn/onze zin vinden. Vooralsnog ook niet bij de duurdere zaken. ;)

Citaat van: twani op januari  4, 2014, 22:30:59
Kun je lekker over héénlopen :D
Zowel het lichaam als het hoofd zijn niet erg geliefd in huize Akkerman. ;)

Citaat van: AbZ op januari  5, 2014, 00:01:23
Ook impulsaankopen kunnen fun zijn  :thumbs-up:
en nu heb je weer alle rust om vloerkleden te gaan beluisteren  :music:
Oh, zeker wel. Maar dat zijn de goedkopere impulsen (cd's, eten). Ik verdien krijg niet genoeg om de XS als een kleine aankoop te zien.

Zonder een discussie te starten, daar zijn andere topics voor, maar ik was wel verbaasd van de week. Ik werd gebeld door de Onderzoekgroep of mijn gegevens nog klopte. Wat kleine aanpassingen en toen realiseerde ik me dat we met z'n tweeën net iets boven 1x modaal verdienen. Terwijl we ons inkomen op het moment toch als luxe ervaren.
Waarmee ik maar wil zeggen dat gevoel over je situatie minstens zo belangrijk is als de situatie op zich. Hey, ik had alweer even niets moralistisch gepost, dus moet kunnen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Bas...., aangezien jij de Harbeths óók "vrij" en met zorg opgesteld hebt staan, vraag ik me af of je nog wel eens correcties doet vwb de positionering.

Mij valt op dat redelijk grote verschuivingen van (pak 'm beet) een cm of 10 maar vrij geringe wijzigingen in het klankbeeld geven.

Iets wijdser danwel iets meer focus tússen de luidsprekers zijn welhaast de grootste verschillen die ik waarneem.

Niet dat er iets niet goed is waardoor ik me überhaupt ook maar geroepen voel om te gaan schuiven, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik wel eens lees dat mensen dmv 1 cm naar voor of naar achter schuiven enorme verschillen waarnemen, ik niet...

Net als de "Toe in" overigens, merk ik wel iets van maar ook niet heel zo heel veel...

Bas Akkerman

Twee dingen.

De iPad Air is een mooi apparaat, maar het buigzame scherm vond ik wel even wennen. Heerlijk speledingetje in ieder geval!

Het kabeltje van mijn hoofdtelefoon was kapot en een nieuwe kwam gisteren binnen. Meteen getest op mijn mp3-speler natuurlijk. Dan valt me toch wel de rust en duidelijkheid op waardoor ik meer hoor. Ik weet dat de ideale akoestiek van een hoofdtelefoon nauwelijks in een kamer is na te bootsen, laat staan in een woonkamer. Maar het is wel weer een zetje in de rug om mijn prioriteit bij de akoestiek te houden.
Mocht Jerry dat nog steeds leuk vinden, dan ga ik zeker eens bij hem langs om te horen (en in dit geval ook te zien) hoe hij zijn akoestiek heeft aangepakt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#2628
Citaat van: twani op januari 10, 2014, 07:24:58
Bas...., aangezien jij de Harbeths óók "vrij" en met zorg opgesteld hebt staan, vraag ik me af of je nog wel eens correcties doet vwb de positionering.

Mij valt op dat redelijk grote verschuivingen van (pak 'm beet) een cm of 10 maar vrij geringe wijzigingen in het klankbeeld geven.

Iets wijdser danwel iets meer focus tússen de luidsprekers zijn welhaast de grootste verschillen die ik waarneem.

Niet dat er iets niet goed is waardoor ik me überhaupt ook maar geroepen voel om te gaan schuiven, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik wel eens lees dat mensen dmv 1 cm naar voor of naar achter schuiven enorme verschillen waarnemen, ik niet...

Net als de "Toe in" overigens, merk ik wel iets van maar ook niet heel zo heel veel...
Dat is ook wel kamerafhankelijk denk ik hoor. Garmt had in eerste instantie de Harbeths op de huidige positie gezet. Dat vond ik op dat moment te dichtbij en stonden ze weer wat verder weg. Op den duur miste ik toch wat "immediancy" en nu staan ze weer op hun eerste positie.
Centimeters verschil maakt zeker wel verschil waarbij zowel klankbalans als focus veranderen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat naast akoestiek bij veel mensen een verandering van luidsprekeropstelling de meeste winst oplevert. Een open deur, ik weet het, maar eentje die door gemakzucht of invloed van de huisgenote vaak toch op slot blijft.

Misschien dat het door jouw ruimte en type Harbeths minder uitmaakt. Als jij tevreden bent, zou ik het vooral zo laten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Dit typ ik dus op de iPad Air. :pompom:

Een fijn dingetje, al is het soms nog wel even wennen. Het scherm vind ik eigenlijk reuze meevallen, zo in de cover minder buigzaam dan los. Heerlijk surfen en film kijken!

Enige nadeel vind ik de reverb van de DAC, een serieuze vervanger van portable muziek is het dus niet. Ach, daar is het ook niet voor bedoeld!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op januari 10, 2014, 07:40:55

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat naast akoestiek bij veel mensen een verandering van luidsprekeropstelling de meeste winst oplevert. Een open deur, ik weet het, maar eentje die door gemakzucht of invloed van de huisgenote vaak toch op slot blijft.


Ben ooit bij iemand geweest, die dat "probleem" had, speakers 20 cm naar voren gelijk aan de grote kast was al verboden.  Is wel jammer als je dan thuis zo weinig te zeggen hebt.
Gelukkig is dat hier thuis geheel anders, eerst de set dan de rest....  met goedkeuring van mijn vrouw.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op januari 20, 2014, 10:04:47
Ben ooit bij iemand geweest, die dat "probleem" had, speakers 20 cm naar voren gelijk aan de grote kast was al verboden.  Is wel jammer als je dan thuis zo weinig te zeggen hebt.
Gelukkig is dat hier thuis geheel anders, eerst de set dan de rest....  met goedkeuring van mijn vrouw.
Mijn vrouw is gelukkig net zo!

Ik zou er haast geen auto door kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140896.0
;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 10:12:18
Mijn vrouw is gelukkig net zo!

Ik zou er haast geen auto door kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140896.0
;D

Zullen je sponsoren waarschijnlijk blij van worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 10:12:18
Mijn vrouw is gelukkig net zo!

Ik zou er haast geen auto door kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140896.0
;D

Hahaha de kleur is toch 'Mercedes Zilver' ;) ik zeg twee vliegen in een klap!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op februari 16, 2014, 10:29:06
Zullen je sponsoren waarschijnlijk blij van worden.
Ik zeg gewoon dat ik hier echt overal mee kom. Of ze ook de droomwerelden van muziek bedoelen, dat laat ik even in het midden.

Citaat van: Mitch-- op februari 16, 2014, 11:00:50
Hahaha de kleur is toch 'Mercedes Zilver' ;) ik zeg twee vliegen in een klap!
Haha, goed gevonden. Ik zie een nieuwe aankoop in het verschiet. :laugh:

Citaat van: Jumping Jack op februari 16, 2014, 11:09:54
En er staan zelfs wielen onder...
En intern net zoveel gesofistikeerde techniek als in een auto. Bovendien is de snelheid van geluid ook heel wat hoger dan die van een auto... Ja, dat komt goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 11:38:19

En intern net zoveel gesofistikeerde techniek als in een auto. Bovendien is de snelheid van geluid ook heel wat hoger dan die van een auto... Ja, dat komt goed.

dat word scheuren bas ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 10:12:18
Mijn vrouw is gelukkig net zo!

Ik zou er haast geen auto door kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140896.0
;D
De vraag moet wel luiden of dit méér "muziek" gaat maken dan dat je nu hebt.

Ondanks het feit dat ze VEEL minder vaak over de toonbank gaan staan ze wél frequenter wéér te koop dan je huidige speakers, die relatief (en zeker in verhouding tot de verkochte aantallen) weinig gebruikt worden aangeboden.

Ik weet niet hoor, zou zelf niet eens dúrven overstappen.

En bovendien, en dat kan bijna niet, zijn ze nóg lelijker dan je huidige speakers :tounge2:




Bas Akkerman

#2640
Citaat van: Mitch-- op februari 16, 2014, 11:40:16
dat word scheuren bas ;)
Zonde, weet je hoeveel cd's en platen ik daar van kan kopen!? ;D

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 12:01:16
De vraag moet wel luiden of dit méér "muziek" gaat maken dan dat je nu hebt.

Ondanks het feit dat ze VEEL minder vaak over de toonbank gaan staan ze wél frequenter wéér te koop dan je huidige speakers, die relatief (en zeker in verhouding tot de verkochte aantallen) weinig gebruikt worden aangeboden.

Ik weet niet hoor, zou zelf niet eens dúrven overstappen.

En bovendien, en dat kan bijna niet, zijn ze nóg lelijker dan je huidige speakers :tounge2:




Ach, het is meer iets dat me mooi lijkt en ik vind ze mooi klinken. Evengoed zou ik dan de hele set weer omgooien om minstens dezelfde synergie en muzikaliteit (sorry heren! ;)) te krijgen. De afgelopen anderhalf jaar heb ik bij shows echt wel apparatuur gehoord die het "beter" doen dan mijn set, meer detail, meer snelheid, meer overtuiging. Grote gemene deler was daarbij dat de losse componenten minstens drie keer zo duur waren dan de huidige spullen, de nieuwprijs daarvan welteverstaan. Als je je bedenkt dat de nieuwprijs van mijn huidige set zo'n €20.000 is, dan vind ik dat gewoon te veel geld.

Nee, de winst valt te behalen in de akoestiek en (met als basisprincipe "source first") een draaitafel. Dat was, is en blijft mijn plan. Soms zouden de ontwikkelingen wat sneller mogen gaan, maar "all good things come to those that wait".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

20K, echt waar? :crazy:   Ik was met 7K wel klaar als ik zo eens even dóórreken......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 13:41:55
20K, echt waar? :crazy:   Ik was met 7K wel klaar als ik zo eens even dóórreken......

Jij hebt dan ook geen sub  ;D

twani


weust

Ziet nu op 15K zo alles bij elkaar, en ben nog niet klaar.
Een maximum opstellen is leuk en aardig, maar als ik iets wil en kan er realistisch gezien voor sparen, waarom dan niet?
Ik ga iets niet kopen omdat ik het per definitie te duur vind.
Dan zou ik allang dood zijn, maar eten is al te duur dan...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 13:41:55
20K, echt waar? :crazy:   Ik was met 7K wel klaar als ik zo eens even dóórreken......
En sommigen ook met 3K, anderen weer met 50K. Het is maar net hoeveel je voor iets over hebt in combinatie met wat je verdient.

Citaat van: weust op februari 16, 2014, 14:22:59
Ziet nu op 15K zo alles bij elkaar, en ben nog niet klaar.
Een maximum opstellen is leuk en aardig, maar als ik iets wil en kan er realistisch gezien voor sparen, waarom dan niet?
Ik ga iets niet kopen omdat ik het per definitie te duur vind.
Dan zou ik allang dood zijn, maar eten is al te duur dan...
Ik zal ook vast wel eens gaan upgraden, maar voor het moment is dat simpelweg niet wat ik wil. Dat realistisch sparen, daar zit hem de kneep.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 14:31:08
En sommigen ook met 3K, anderen weer met 50K. Het is maar net hoeveel je voor iets over hebt in combinatie met wat je verdient.
Ik zal ook vast wel eens gaan upgraden, maar voor het moment is dat simpelweg niet wat ik wil. Dat realistisch sparen, daar zit hem de kneep.
Wat ik verdien is van geen enkele invloed geweest op hetgeen er nu staat. Méér was niet nodig blijkbaar ::)

tompj

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 20:46:54
Wat ik verdien is van geen enkele invloed geweest op hetgeen er nu staat. Méér was niet nodig blijkbaar ::)
Nog steeds is duurder niet per definitie beter. Dat merk ik keer op keer. Muzikaliteit en prijs staan in een wonderlijke relatie tot elkaar.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op februari 16, 2014, 20:55:18
Nog steeds is duurder niet per definitie beter. Dat merk ik keer op keer. Muzikaliteit en prijs staan in een wonderlijke relatie tot elkaar.
Ik word me daar steeds meer bewust van, een prima persoonlijke ontwikkeling al zeg ik het zélf ;)

Bas Akkerman

Duurder is ook niet per definitie niet beter en meer waar voor je geld is niet per definitie wel beter. Soms is duurder beter, soms ook niet. Al is "beter" al heel lastig te duiden. Smaak/tevredenheid vind ik in ieder geval los staan van wat je uitgeeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten