Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: MVG op november 30, 2012, 14:54:01
Beste forumgenoten,

bij deze dan mijn verslag van onze M&G van een week geleden.

Bas en ik probeerden al enige tijd af te spreken, dus ik was content dat het er nu eindelijk toch van kwam!
Bas zijn tocht heb ik met grote interesse gevolgd, en zijn luisterverslagen waren erg leuk om te lezen. Ook is Bas een erg leuke en vooral aardige kerel! Op den duur raakten we met elkaar in pm contact en hebben leuke woordenwisselingen gehad, zo kwam het idee van een M&G als vanzelf.

Om 7.30 ging mijn wekker, de bedoeling was om rond 10 uur a 10.30 in Den Haag te zijn. Maar ik wilde ook nog langs de plaatselijke bakker, want die is zo goed  ::) dat het daar altijd erg druk is! Uiteindelijk kon ik om 09.20 uur de snelweg oprijden om vanuit mijn woonplaats (vlakbij Breda) richting Den Haag te gaan. Een aantal opstoppingen later kwam ik rond 11.00 uur aan.

Eerste verassing: omdat Bas een joekel doch subtiele sub heeft verwachtte ik niet dat ik bij een appartemtencomplex moest zijn. De deur werd opengedaan door een zeer sympatieke man, erg leuk om kennis te maken! Het was mijn 2e echte M&G en dus was ik nog wat onwennig in het begin, even aftasten zeg maar. Toch schroomde ik niet om meteen naar het doel te lopen, want om het hoekje zag ik een bekende woonkamer!

De Harbeths trokken meteen mijn aandacht! Ik dacht letterlijk: wauw, dat is wel even wat anders dan op de foto! In tegenstelling tot wat ik dacht vind ik ze juist mooi!

Na een rondleiding met een kop koffie en stukje taart Bas zijn HT ingedoken! Hier had ik immers ook grote interesse voor omdat ik zelf ook wil gaan beginnen met het HT gebeuren, en vooral Bas zijn beamer was ik benieuwd naar, daar ik deze nog nooit had zien 'spelen'. Een gezellig knusse ruimte ook! Voor mij ook meteen het bewijs dat ik me niet druk hoef te maken om de ruimte thuis, want qua afmetingen zijn deze vrijwel gelijk. Een leuke trailer gezien van de film 'Epic' en een stuk van Tron bekeken. Wat is dat gaaf op het grote scherm zeg! Wauw! De schermgrootte was hier ook wel debet aan, 2.20 breed op een kijkafstand van ongeveer 3 meter :D Oké mijn scherm gaat dus groter worden dan de 1.80 meter die ik eerst in gedachten had, ook de beamer heeft indruk gemaakt. Dit blijkt vooral uit het feit dat ik nauwelijks een week later een mooie deal heb kunnen maken om er zelf een te bekomen! :D Jammer dat het linkerkanaal niet werkte, ik hoop dat iemand Bas hier op korte termijn mee wil helpen, want film kijken in deze ruimte is absoluut de moeite waard en zonde om geen gebruik van te maken!

Enfin, uiteindelijk komen we toch wel voor de stereo set! Zelf ben ik al wel even met audio en muziek bezig, maar in mijn directe kring is er niemand met serieuze spullen. Zodoende heb ik eigenlijk weinig luisterervaring. Ik kan dan ook niet zoals sommigen op het forum, met Bas als aanvoerder der kunsten van het 'fenomeen geluid' omschrijven ;) (grapje Bas) omschrijven wat ik precies hoor. Ik zal het voorzichtig proberen.

Gewapend met mijn eigen referentie cd (Hatfields End - Stonehenge) nestelde ik me in de comfortabele bank op de sweetwpot. Wat ik hoorde speelde erg subtiel, makkelijk, vloeiend. Ik moest het even op me in laten werken. Toen ik wat gewend was vroeg Bas me wat ik ervan vond. Ik kan hier eigenlijk heel kort in zijn, het eerste beste wat in me op kwam was: 'vanzelfsprekendheid' Wat me ook opviel was de grote mate van detail, ik hoorde dingen op de cd die ik niet eerder had gehoord. Wat ik ook erg mooi vond is dat de noten ook erg mooi uitstierven. (hoop dat ik het zo goed zeg)

Na wat meer muziek geluisterd te hebben bleef ik bij mijn mening. De set speelde alles wat we draaiden met een grote mate van ''vanzelfsprekendheid' af. Ik hoop dat men begrijpt wat ik bedoel. Voor mij klonk het erg makkelijk, vloeiend. En gewoon zoals het hoort, vind ik. Daarom dus vanzelfsprekend. Het grootste compliment dat ik kan geven is het feit dat ik na nog geen 10 minuten helemaal geen zin meer had om 'technisch' te gaan zitten luisteren. Ik wilde achterover hangen en gewoon muziek draaien, zoals ik het gewend ben eigenlijk haha. Wat ik zelf geweldig vind aan de set is dat speakers volledig verdwijnen, zeker bij een goede opname. Ik heb maar enkele keren wat gehoord wat ik direct uit de ls zelf hoorde komen, en dat was bij mindere opnames. Maar ook bij die mindere opnames blijft de muziek overeind!

Waanzinnig vond ik het gemak waarmee een groots geluidsbeeld wordt neergezet, ik beeld me altijd wel een podium in en dat is bij deze set als vanzelfsprekend aanwezig. Ook gaat het de hoogte in, dat is iets wat ik nog niet vaak gehoord heb. De diepte vind ik nog het meest gave. Het afgespeelde muziekstuk was voor mij duidelijk in laagjes aan te wijzen. In zowel breedte als diepte. Ontzettend mooi! Bas, gefeliciteerd! Je hebt een prachtige set! Ik zou deze zonder enige twijfel bij me thuis neerzetten indien de middelen hiervoor aanwezig zouden zijn. De integratie van de velodyne is super gedaan, en het is alsof er helemaal geen subwoofer meespeelt! Ik heb in ieder geval erg genoten!

Na een lunch, met een lekker spiegel eitje, was het tijd om richting het zuiden te gaan rijden. Iets later dan gepland, maar goed op een dag als deze komt men waarschijnlijk altijd tijd tekort. Omstreeks 16.30 uur waren we bij mij thuis, om bij mij nog naar wat zelfde nummers te luisteren en gezamelijk te eten.

Wat ik erg leuk vond is dat Bas merkbaar ook bij mij van de muziek kon genieten. Bijlange na niet met zoveel detail en ruimtelijke afbeelding, maar het was wel leuk! En ik ben nog steeds tevreden :D Ik weet dat Bas het zelf liever niet wil horen, maar door zijn verslagen heb je toch een beetje het gevoel alsof er een revieuwer bij je op de bank zit. En dat vind ik dan juist wel leuk. Bas benadrukte dan ook dat het erom gaat wat ik zelf vind, maar dat is niet erg want ik geniet nog steeds, en draai lekker mijn cd's met veel plezier!

Bas, nogmaals dank voor de leuke dag en dat ik een kijkje mocht komen nemen. Absoluut tot ziens zou ik zeggen!
Holy Mozes, en dan zegt hij dat hij het lastig vindt om wat te schrijven! Leuk verslag juist en de term "vanzelfsprekendheid" past naar mijn idee ook goed bij de set.

Ik heb het vaker gezegd, maar juist ook het ontmoeten van fijne mensen als MVG vind ik een grote meerwaarde van dit forum. Ik ga zeker ook nog wat over onze dag op jouw topic zetten hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Citaat van: Bas Akkerman op november 30, 2012, 15:42:28
Holy Mozes, en dan zegt hij dat hij het lastig vindt om wat te schrijven! Leuk verslag juist en de term "vanzelfsprekendheid" past naar mijn idee ook goed bij de set.

Ik heb het vaker gezegd, maar juist ook het ontmoeten van fijne mensen als MVG vind ik een grote meerwaarde van dit forum. Ik ga zeker ook nog wat over onze dag op jouw topic zetten hoor!


Bedankt voor de complimenten! :blush:
Haha, ja ik had vooraf het idee wat moeite te hebben, echter een stuk langer van stof geworden! Nu ben ik dat vaker  ;D Maar ik vind het wel leuk om te doen! Valt me in ieder geval niet tegen!

En inderdaad het is een groot pluspunt van dit forum! Ik vond het erg leuk, ik sta er nu ook meer open voor moet ik zeggen! Als straks mijn ruimte boven af is dan wil ik ook daar wel M&G gaan doen.

Ik zie je stukje wel tegemoet :)


skyfox

Leuk verslag! Zo te lezen van een leuke dag. En heel herkenbaar hoe je Bas zn set omschrijft.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MVG

Thanks! Leuk om te zien dat t ook leuk is om te lezen! :D En dat ik t ook aardig omschrijf :D

Bas Akkerman

Op hifi-gebied moet ik, zeker op technisch gebied, nog veel leren. In het markttopic dacht ik een mooie digitale interlink aan te kunnen schaffen, maar dat bleek een analoge te zijn. Nou ben ik nog steeds onder de indruk van de Spectral voorversterker, maar die of welke voorversterker dan ook komt er voorlopig niet. Dus een analoge interlink is niet nodig. ;)

Vrijdag ben ik nog naar keyser geweest om daar een bijzondere, zelfgemaakte luidspreker te beluisteren. Naast dat keyser verdomd goed weet wat hij doet, was mijn bezoek ook weer een extra motivatie om zaak te maken van mijn akoestiek.

Verder ben ik de muzieklijst voor de M&G aan het samenstellen. Daarvoor heb ik het een en ander aan cd's besteld, met dank aan: Zee, eric_audio en Garmt. Nog best lastig dat samenstellen, zeker voor een perfectionist!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wat is er toch veel mooie muziek
Gelukkig zondag met nog meer publiek
De vorkjes, kopjes en bordjes geteld
Nog wat meer cdtjes besteld
Die snel in de bus belanden
En hopelijk niet met de postverzending verzanden
Nu verder met de playlist, het liefst op een zilveren schijfje
Dat is wel wat beter dan Spotify, luisteren blijf je
Net ook de Great Gramma in gebruik genomen
Daarover zal ik later verder bomen
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG


Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december  5, 2012, 17:24:35
Wat is er toch veel mooie muziek
Gelukkig zondag met nog meer publiek
De vorkjes, kopjes en bordjes geteld
Nog wat meer cdtjes besteld
Die snel in de bus belanden
En hopelijk niet met de postverzending verzanden
Nu verder met de playlist, het liefst op een zilveren schijfje
Dat is wel wat beter dan Spotify, luisteren blijf je
Net ook de Great Gramma in gebruik genomen
Daarover zal ik later verder bomen

:worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Dit is grappig, niet verwacht
Misschien is suggestie wel de echte kracht
Maar wat minder nadruk in de bas
Niet helemaal weg, maar ik ben toch in mijn sas
Zelfs mijn vrouw Linda viel het op
Een wat opener en helder klankbeeld, helemaal top
Alleen iets anders blijft me verbazen
Het klinkt nu een beetje uit fase?
Ik geef mijn oren wel verder de kost
Meer soorten muziek die voorbij host
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op december  5, 2012, 19:55:51
Dat is geen rijmel en rijm van lik m,n vestje Bas  :D
Zo kritisch als ik ben, denk ik dan
Weet ik dat ik nog beter kan
Zelf kan ik er dus nauwelijks naar kijken
Vind ik het van weinig dichtkunst blijken
Ok, misschien ben ik nu voor mezelf te streng
Is het zelfs een beetje eng
Wat de mensen zullen vinden van mijn taalgewoel
Kijk, daar gaat de war al in de boel
Zelfs dat lukt niet meer, nou fijn
Zou het wellicht door wat ik nu hoor zijn?
Schudt de Great Gramma de boel wakker?
En is de bas een stuk gedetailleerder en strakker
Daarvan word ik blij
Jullie hopelijk weer van mijn rijmelarij
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Zo blij dat het komende zaterdag geen Sinterklaas meeting is ;)
De hele dag in rijm. The horrorrrrrrrr ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december  5, 2012, 20:43:43
Zo blij dat het komende zaterdag geen Sinterklaas meeting is ;)
De hele dag in rijm. The horrorrrrrrrr ;)
Dan zal ik je er niet mee vermoeien hoor
Ik ga er alleen vanavond nog mee door
Op de M&G ga ik alleen maar rappen
Weer eens wat anders dan zo maar beppen
Maar het is goed dat je reageert
Want je hebt de dag verkeerd
Het is niet op zaterdag moet je weten
Op zondag wil ik je graag welkom heten ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Haha mooi gedaan :)
En blij dat ik de 9de in mijn hoofd heb, en niet de dag...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op december  5, 2012, 20:57:59
Haha mooi gedaan :)
En blij dat ik de 9de in mijn hoofd heb, en niet de dag...
Ben je zondag ook van de partij T?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Het wordt zondag zeker een dolle boel
Oke, oke ik houd al mijn smoel
Want al ben ik misschien in de taal veelzijdig
Voor je het weet zijn jullie heel nijdig
Dat wil ik niet, wil een leuke dag
Met muziekplezier en een lach
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

5 december is gelukkig bijna afgelopen
Vandaag met Bas praten is haast bezopen
Vanaf morgen doe jij weer normaal
Zo niet mieteren we je in het kanaal
Bas, spoel nu maar gauw je mond
Zo niet geeft Piet met de roe op je kont
Vanaf morgen praat je dus weer hifi
Dat kun jij namelijk heel fraai
Dus nu ophouden met die gein
Je doet straks je forumvrienden nog pijn
Voor straks welterust
Doe morgen normaal, toe stel ons gerust...

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december  6, 2012, 00:07:57
We zijn zondag echt zo fucked...
Ik weet niet wat jij in gedachten had :crazy:, maar ik was van plan gewoon muziek te luisteren... :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Citaat van: Bas Akkerman op december  6, 2012, 07:32:45
Citaat van: weust op december  6, 2012, 00:07:57
We zijn zondag echt zo fucked...
Ik weet niet wat jij in gedachten had :crazy:, maar ik was van plan gewoon muziek te luisteren... :bigsmile:

Nu ontneem je die man al z'n hoop op een leuke dag  ;D .
Dutch & Dutch