Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Ik haal die doeken altijd eraf als ze er op zitten...Ik vind dat toch een prettiger idee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op oktober 24, 2012, 20:29:56
Ik haal die doeken altijd eraf als ze er op zitten...Ik vind dat toch een prettiger idee.

Gr Hans
Ja? Hoe dat zo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Altijd het idee dat het geluid er last van heeft. Nu heb ik al een aantal jaar geen speakers meer met doek ervoor..dus hoef ik mijn hoofd er niet meer over te breken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Voor mijn gevoel was dat ook altijd zo, maar toen we het dus probeerden bij de Monitor 30 hoorde ik geen verschil. Vandaar mijn scepsis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Bij mijn luidsprekers hoor ik ook geen verschil, dus ze blijven er mooi op.
Staat toch wat mooier ook.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 24, 2012, 20:49:37
Voor mijn gevoel was dat ook altijd zo, maar toen we het dus probeerden bij de Monitor 30 hoorde ik geen verschil. Vandaar mijn scepsis.
Zal toch wel hetzelfde doek zijn toch? Of heeft de 30.1 slechter doek gekregen?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op oktober 24, 2012, 20:54:07
Zal toch wel hetzelfde doek zijn toch? Of heeft de 30.1 slechter doek gekregen?
Het doek zal niet anders zijn. De 30.1 is wel heel anders dan de 30.0. Dat zal het verschil dan ook maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 24, 2012, 20:57:06
Het doek zal niet anders zijn. De 30.1 is wel heel anders dan de 30.0. Dat zal het verschil dan ook maken.
Ik geloof je hoor, maar ik kan geen verklaring bedenken waarom je bij de ene ls wel verschil hoort en bij de andere niet terwijl het doek hetzelfde is. Zou veronderstellen dat het doek bepaalde zaken hoorbaar 'tegenhoudt' die de ene speaker heeft en de andere niet(?) misschien ken je de ls nu beter en hoor je zoiets makkelijker(?) Ook interessant is dat hij volgens de ontwerper is ontworpen om te gebruiken met doek. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat vervolgens iedereen dat mooier vindt, maar jouw beschrijving geeft wel de indruk van 'objectief beter'.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op oktober 24, 2012, 21:23:41
Ik geloof je hoor, maar ik kan geen verklaring bedenken waarom je bij de ene ls wel verschil hoort en bij de andere niet terwijl het doek hetzelfde is. Zou veronderstellen dat het doek bepaalde zaken hoorbaar 'tegenhoudt' die de ene speaker heeft en de andere niet(?) misschien ken je de ls nu beter en hoor je zoiets makkelijker(?) Ook interessant is dat hij volgens de ontwerper is ontworpen om te gebruiken met doek. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat vervolgens iedereen dat mooier vindt, maar jouw beschrijving geeft wel de indruk van 'objectief beter'.
Ik denk dat het midlaag van de Monitor 30 teveel het midden overstemde waardoor details "sowieso" minder goed hoorbaar waren. Het advies van de doek erop zal misschien met die achtergrond nog zijn gegeven. Maar de 30.1 Anniversary Edition is veel schoner en de doek lijkt dat te verdoezelen.
Maar inderdaad best kans dat het vergelijk met en zonder doek toen bij de Monitor 30 te kort was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

@Bas: Doek is hetzelfde, jouw ervaring met de M30 echter groter... Daardoor hoor je (zeker in een bekende omgeving met bekende muziek) dat soort verschillen makkelijker.

Ik vond dat de frontjes bij de M30 het laag iets minder wollig maakten en de overgang van laagunit naar tweeter er beter mee werd. Zonder fronts speelden ze me net iets te puntig.  Bij de M30.1 hoor ik met de fronten eraf echter niet meer de nadelen die ik eerder hoorde en dus alleen maar voordelen!

Bas Akkerman

Dat denk ik ook Garmt. Zal eens de fronts er terug op zetten en luisteren wat ik mis.

Binnenkort zal ik wat duidelijkere afspraken maken omtrent de M&G. Heb daar nu al zin in!
En woensdag is er de afspraak bij VANZOMERENG waar ik met Willy de Woofer een Sonus Faber met Millons ga vergelijken.
Oh ja, vrijdag ga ik naar BB&G om Avantgarde te beluisteren. Een leuk weekje voor de boeg dus!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 08:56:40
Dat denk ik ook Garmt. Zal eens de fronts er terug op zetten en luisteren wat ik mis.

Binnenkort zal ik wat duidelijkere afspraken maken omtrent de M&G. Heb daar nu al zin in!
En woensdag is er de afspraak bij VANZOMERENG waar ik met Willy de Woofer een Sonus Faber met Millons ga vergelijken.
Oh ja, vrijdag ga ik naar BB&G om Avantgarde te beluisteren. Een leuk weekje voor de boeg dus!
Bedoel je de Avantgarde hoornluidsprekers en zo ja, overweeg je deze te kopen?

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op oktober 29, 2012, 09:13:27
Bedoel je de Avantgarde hoornluidsprekers en zo ja, overweeg je deze te kopen?
Ja, maar ik ga ze in de nabije toekomst zeker niet kopen. Ik zou er ook geen plaats voor hebben. Ik ga ze voor de lol beluisteren en alleen dan wanneer het geen luisterafspraak van een klant in de weg staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 09:23:22
Ik ga ze voor de lol beluisteren en alleen dan wanneer het geen luisterafspraak van een klant in de weg staat.
U is een nobel mens  :) ;D :coffee:

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 09:23:22
Ja, maar ik ga ze in de nabije toekomst zeker niet kopen. Ik zou er ook geen plaats voor hebben. Ik ga ze voor de lol beluisteren en alleen dan wanneer het geen luisterafspraak van een klant in de weg staat.

Bas als je de Millon speakers mooi vind, of ushers bijvoorbeeld of monitor audio, zal je schrikken als je deze avantgarde speakers hoort, compleet andere sound, beetje schreeuwerig in het middengebied, fel. Het is niet mijn speakers zoals je al begrijpt, maar voor meer ervaring moet je zeker gaan luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Willy de Woofer

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2012, 09:28:52
Bas als je de Millon speakers mooi vind, of ushers bijvoorbeeld of monitor audio, zal je schrikken als je deze avantgarde speakers hoort, compleet andere sound, beetje schreeuwerig in het middengebied, fel. Het is niet mijn speakers zoals je al begrijpt, maar voor meer ervaring moet je zeker gaan luisteren.
Bas heeft voor Harbeth gekozen, die zal hij wel mooi vinden dan. Hoe verhoudt Harbeth zich tot Avantgarde?

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2012, 09:28:52
Bas als je de Millon speakers mooi vind, of ushers bijvoorbeeld of monitor audio, zal je schrikken als je deze avantgarde speakers hoort, compleet andere sound, beetje schreeuwerig in het middengebied, fel. Het is niet mijn speakers zoals je al begrijpt, maar voor meer ervaring moet je zeker gaan luisteren.
Nou, over Millon kan ik nog te weinig zeggen en de Usher heb ik nog nooit gehoord. Maar Monitor Audio vond ik vrij fel in het hoog net als Blumenhofer. Bepaald niet mijn sound en ik vind een rijk middengebied juist wel fijn. Misschien vind ik Avantgarde wel helemaal niks, maar ben ik wel een ervaring rijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Precies! Zo zie ik het ook, als leuk tijdverdrijf. Net als woensdag! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het was wederom een hele leuke dag zo! Morgen of overmorgen zal ik er wat meer over vertellen.

Voor nu wil ik even kwijt dat de Avantgarde zeer zeker een leuke ervaring was, ik de topicnaam eer aan doe, het fantastisch was twee (in mijn ogen) grootheden van dit forum samen te zien filosoferen en discussiëren, ik het heel leuk vond om één van die grootheden thuis te mogen ontvangen, diens metingen me weer verder op weg helpen en ten slotte ook nog kennis mocht maken met een zeer gewaardeerd forumlid dat ik echter veel te kort echt heb kunnen spreken en dat ik dat a.s.a.p. op de agenda moet zetten! Oh ja, en dat de patat en spaghetti lekker waren! Dat jullie niet denken dat zo'n dag zonder eten gaat, nou ja, voor mijn bezoek wel... :blush: :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Hey Bas, leuk je weer eens in je eigen topic te zien........

T was me het weekje wel
mainly British stuff

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op november  2, 2012, 21:25:13
Hey Bas, leuk je weer eens in je eigen topic te zien........

T was me het weekje wel
Nou, inderdaad! Ik mag nergens meer op een M&G komen. Lol.

Citaat van: Xander32 op november  2, 2012, 22:05:36
Bas, heb je al een besluit genomen betreft datum jouw M&G ?
De meeste mensen kunnen op 9 december, dus dat lijkt me de beste optie!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

VlisChris

Bas, hartelijk dank voor de ontvangst, en het meegeven van de Parasound 8)
Het was ook wel interessant te noemen om als statief te dienen hahahahaha. De pinknoise klonkt prachtig uit je Harbeths ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.