C-Wave technology Naar je set luisteren zonder mogelijke gezondheidsschade?

Gestart door vanzomereng, april 16, 2024, 15:25:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanzomereng

Eureka !
De oplossing voor luister-moeheid is C-Wave technologie (gepatenteerd)

Lees onderstaande recensie maar eens goed door.

https://hifi.nl/artikel/33508/Luistersessie-Daniel-Hertz-Maria-800-en-Chiara-bij-Audio-Tempel,-gepresenteerd-door-Mark-Levinson.html

Tja... Wat moet ik zeggen, dit is al de 354e ei van Columbus die ik tegen kom in de ontwikkeling van audio tot een natuurgetrouwe weergave.

Superlatieven schieten de resescent te kort en er wordt de indruk gewekt dat zonder
deze C-Wave technologie, wij allemaal de afgelopen jaren qua weergave tekort zijn geschoten.....en ja hier komt ie .... zelfs mogelijk gezondheidsschade hebben opgelopen.

Boerenverstand modus aan:
Zoals het nu bij mij klinkt en al jaren geklonken heeft, zeer prima, zeer goed en al die jaren lekker van mijn set genoten en dit allemaal nog steeds in goede gezondheid.

Neutraliteit modus aan:
Daniel Hertz is geen koekenbakker, C-Wave technology kent een wetenschappelijke basis en is gepatenteerd.

Kortom, wat moeten we hiermee..., kom er maar in @mmuetst  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RZeemering

Ik wil het vooral wel eens horen.
Meestal heb ik niet zo'n ervaring als de recensenten hebben. Maar wie weet?

Het is wel weer een mooie ingang om de komende jaren mee aan de gang te gaan en geld te verdienen als audioapparaat maker. Ze weten in ieder geval altijd wel weer iets te vinden ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op april 16, 2024, 16:14:33Ze weten in ieder geval altijd wel weer iets te vinden ;)

Yep, echter m.i.z. worden kleine stapjes, door rescencenten verkondigd als zijnde een ware grote revolutie. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roland p

CitaatNadat er vele proefpersonen aan tests hebben meegewerkt blijkt het dat het gehoor een kristalheldere muziekweergave beluistert, maar de hersenen de getrapte vorm van de uit PCM omgezette geluidsgolven ervaren als stressvol.

Er is helemaal geen 'getrapte vorm', die krijg je pas als je de aller slechtste vorm van D/A conversie gebruikt.

Ik vraag mij af wat er 'mis' is met de huidige techniek, waarmee men perfect een 20KHz signaal (tegen de Nyquist frequentie) kan reconstrueren. Deze man toont het allemaal heel mooi aan:
https://youtu.be/cIQ9IXSUzuM?si=Ae5D34Odlipr2llJ&t=288
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

RZeemering

Citaat van: roland p op april 16, 2024, 16:30:15Er is helemaal geen 'getrapte vorm', die krijg je pas als je de aller slechtste vorm van D/A conversie gebruikt.

Ik vraag mij af wat er 'mis' is met de huidige techniek, waarmee men perfect een 20KHz signaal (tegen de Nyquist frequentie) kan reconstrueren. Deze man toont het allemaal heel mooi aan:
https://youtu.be/cIQ9IXSUzuM?si=Ae5D34Odlipr2llJ&t=288
Ah ja, die had ik ook bekeken. Er is inderdaad geen getrapte vorm.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Citaat van: vanzomereng op april 16, 2024, 16:25:55Yep, echter m.i.z. worden kleine stapjes, door rescencenten verkondigd als zijnde
grote revolutie. 
Toch ben ik wel benieuwd :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

DofN

Het idee dat je een digitale (PWM) sinus "ronder" moet maken zodat hij gelijk is aan een analoge sinus, is onzin. Een digitale sinus van een geluidsgolf is niet geblokt en dus je hoeft er dus ook niets aan te repareren.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Citaat van: vanzomereng op april 16, 2024, 15:25:57Neutraliteit modus aan:
Daniel Hertz is geen koekenbakker, C-Wave technology kent een wetenschappelijke basis en is gepatenteerd.

Kortom, wat moeten we hiermee..., kom er maar in @mmuetst  :D
Bij deze, voor onzin kun je ook een patent aanvragen. Een patent betekend niet dat het ook daadwerkelijk werkt (zoals het 72volt DBS van AudioQuest). Een patent betekend alleen dat je het niet na mag maken en in een bepaalde markt mag verkopen zonder toestemming van de patent houder.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Markus2

Citaat van: vanzomereng op april 16, 2024, 15:25:57Eureka !

Lees onderstaande recensie maar eens goed door.

https://hifi.nl/artikel/33508/Luistersessie-Daniel-Hertz-Maria-800-en-Chiara-bij-Audio-Tempel,-gepresenteerd-door-Mark-Levinson.html
 

Whoehahahahahaha, ik pis hier bijna in mijn broek. :popcorn:
Assumpties, psychologie van de koude grond, on-feitelijk en zeker niet wetenschappelijk (om maar iets te noemen).
Nogal pretentieus, zacht uitgedrukt.
Ik behoor overduidelijk tot de verkeerde doelgroep.

Ik vind de versterker wel wat hebben overigens.




Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Ernst Jan

Ik krijg hier een sterk MQA gevoel bij; we doen iets met het signaal en dan wordt het beter dan het origineel.

Dit artikel geeft wat mij betreft een frisse blik op ML en C-wave.

RZeemering

Dank voor het artikel.
Blijkbaar verkopen ze de software al sinds 2014. Er zijn ook samples te beluisteren op die site:
https://danielhertz.com/products/master-class#hear-it-mc

Wat ik vooral hoor is meer volume ;)

Overigens vind ik het artikel vooral erg gericht op het de grond in boren van Mark Levinson en wat hij verkoopt. Misschien terecht maar ergens voor open staan ipv alleen maar de grond in boren vind ik zelf wel prettiger lezen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

mmuetst

Als ik het bedrag voor dit systeem zie: half miljoen euro dan wordt ik al ziek voordat ik überhaupt geluisterd heb  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Wat een ongelofelijke flauwekul in dat artikel inderdaad.
En dan dat ruggengraatloze 'ja maar hij is niet zomaar de eerste de beste die dat zegt houding van de auteur, alsof je voor dit geld geen vraagtekens mag plaatsen.
Totaal geen kritische houding, want dan krijg je misschien wel geen duur speelgoed meer te leen van de handel.
Ik wil overigens best wel geloven dat het setje erg goed klonk, actief aangestuurd met het wisselfilter in de versterker, dat lijkt me voor dat half miljoen niet zo moeilijk om te doen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Ik ben gestopt met lezen toen er werd geschreven dat de bevriende arts tot de conclusie kwam dat "het" dus in het digitale moest zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Zeker als je nagaat dat een groot gedeelte van die versterker geeneens van Mark Levinson zelf is, maar gewoon een Hollands product: Hypex


"As for the amplifier section (right), we can see that those two switching power supplies are Hypex SMPS600N400's. The 4 mono modules (right bottom) appear to be Hypex UcD400"

Bron https://archimago.blogspot.com/2024/03/expensive-audio-medical-quackery-mark.html

Tja dan betaal je dus al het geld aan dit C Wave component.
Persoonlijk denk ik dat dit een merk als Mark Levinson meer schade doet dan goeds. Los dat het best een goed klinkend systeem zal zijn. Of je moet diep in je buidel tasten voor de onderzoekskosten? Dan maar wachten totdat deze er uit zijn en je C Wave voor een "schappelijke" prijs kan aanschaffen (als het echt een revolutie is binnen audio). Of wel, laten we de deur op een kiertje houden en zien waar dit naar toe gaat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Citaat van: mmuetst op april 17, 2024, 21:20:35Of wel, laten we de deur op een kiertje houden en zien waar dit naar toe gaat.


Ik ben al bezig met het dempen van de sloot.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Citaat van: DofN op april 17, 2024, 21:21:56Ik ben al bezig met het dempen van de sloot.
Ik heb zelf besloten om vanavond maar live muziek te gaan luisteren in 't Pothuys want al die digitale muziek in mijn cave kan nooit goed zijn  :D
Wordt hopelijk een mooie sessie met Kasper Rietkerk.
Nadeel in de kroeg zijn er altijd gasten die door de muziek zitten te auwehoeren. Daar kun je ook hoofdpijn van krijgen  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mao

Citaat van: Dura op april 17, 2024, 21:07:15Wat een ongelofelijke flauwekul in dat artikel inderdaad.
En dan dat ruggengraatloze 'ja maar hij is niet zomaar de eerste de beste die dat zegt houding van de auteur, alsof je voor dit geld geen vraagtekens mag plaatsen.
Totaal geen kritische houding, want dan krijg je misschien wel geen duur speelgoed meer te leen van de handel.
Ik wil overigens best wel geloven dat het setje erg goed klonk, actief aangestuurd met het wisselfilter in de versterker, dat lijkt me voor dat half miljoen niet zo moeilijk om te doen.

Inderdaad een kul verhaal van deze auteur. Je zou met dit artikel je vraagtekens kunnen plaatsen bij artikelen die in dit blad/site zijn gepubliceerd. Totaal geen kritische noot en wat mij nog meer verbaast dat er geen reseach is gepleegd door de auteur van dit artikel. In de jaren 70 zijn er wat artikelen verschenen voor proffesionals in de audio industrie met name voor de geluidstechnicus in studio's. Deze zijn gepubliceerd in bladen als StudioSound en ProSoundnews. Wat ik me nog herinner van deze publicaties zou met name luistermoeiheid optreden vanwege de harmonische vervorming. De oplossing werd oa. gevonden door het gebruik van versterkers met  hoge vermogens. Zeg maar een echte overkill. Ook het gebruik van zeer grote Studio luidsprekers zoals de Cadacs en de JBL 4350. Tegenwoordig zijn vooral zeer zware versterkers en lage vervormings cijfers geen issue meer. Ook het gebruik van zijn wisselfilter in de versterkers zoals hij omschrijft is en was een oplossing. Ook hier zien we bijvoorbeeld luidspreker systemen met ingebouwde versterkers zoals bijvoorbeeld ATC. Dus aktieve filtering.
Kortom er is een probleem uit de kast getrokken met een hoop tamtam en de schuld wordt toegewezen aan min of meer de digitalisering. Ik zeg oude wijn in een nieuwe fles.
Het is een zeer geslepen marketing verhaal naar mijn idee. Zowel Mark Levinson als Daniel Hertz hebben dit met zeer veel mysterie door een select aantal journalisten en dealers uit te nodigen dit omgeven, werkt altijd.  Deze 2 heren hebben aanzien en hun sporen verdient in de audio en de auteur van het artikel moet wellicht een orgasme gehad hebben dat ie Mark Levinson ff kon spreken. Tja ook bij Daniel en Mark moet de kachel blijven branden. En voor dit bedrag en het verhaal er omheen en wat hulp van auteurs blijft het vuurtje nog wel even branden. Voor mij een top marketing verhaal van Daniel en Mark. Jammer dat dit niet wordt doorzien.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

ruud2

Citaat van: RZeemering op april 17, 2024, 13:15:23Dank voor het artikel.
Blijkbaar verkopen ze de software al sinds 2014. Er zijn ook samples te beluisteren op die site:
https://danielhertz.com/products/master-class#hear-it-mc

Wat ik vooral hoor is meer volume ;)

Overigens vind ik het artikel vooral erg gericht op het de grond in boren van Mark Levinson en wat hij verkoopt. Misschien terecht maar ergens voor open staan ipv alleen maar de grond in boren vind ik zelf wel prettiger lezen.

Die arts was tevens spigiater  ::)  nou die sporen zelf niet
of het C wave werkt ? heb het niet gehoord, Bah  :hehe:  ook niet. 
Mark had z'n muziekinstrument live zelf moeten bespelen en dan hetzelfde met C wave. gewoon een vergelijking
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Gabor

Ik hoor een subtiele EQ en een subtiele galm. Dat werkt met deze samples prima op wat zachter volume maar als je wat harder afspeelt verzuipt het juist. Het is een beetje de oude loudness knop. Ik zou er niet al teveel aandacht aan besteden eigenlijk.

Mao

Citaat van: Gabor op april 26, 2024, 14:05:10Ik hoor een subtiele EQ en een subtiele galm. Dat werkt met deze samples prima op wat zachter volume maar als je wat harder afspeelt verzuipt het juist. Het is een beetje de oude loudness knop. Ik zou er niet al teveel aandacht aan besteden eigenlijk.

Loudness is gebaseerd op een onderzoek.
Dat onderzoek bracht aan het licht dat het menselijk gehoor bij verschillende luidheden verschillende gehoor curves heeft. Er is genoeg info over te vinden het wordt de Fletcher en Munson curve genoemd. Zou mij niets verbazen als men hier gebruik van heeft gemaakt. Je had ook bij wat duurde audio apparaten een variable loudness knop.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

mmuetst

Citaat van: Mao op mei  1, 2024, 07:39:37Je had ook bij wat duurde audio apparaten een variable loudness knop.
Yamaha was/is niet zo duur en heeft dat ook al heel lang op hun versterkers zitten, ook op de budget versterkers zit zo'n regelbare loudness. Heb er zelf een gehad: Yamaha a-S300.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Ik kan hier op verschillende manieren naar kijken. Laat ik mijn kijk erop geven als amateur muzikant. Dan kun je niet anders dan lachen om dit soort audiofiel geneuzel. We hebben het over muziek mensen, muzikanten. Dit is overgoten een zweverig sausje en dat is nu voor mij precies waar ik op afknap. En natuurlijk proberen muzikanten muziek neer te zetten die betekenisvol is op wat voor manier dan ook. En natuurlijk kan muziek je rust, emotie en dergelijke brengen. Maar spreken over helende eigenschappen van muziek. Het lijkt Jomanda wel. Verder zal het best zo zijn dat het goed klonk daar. Zoals hierboven werd aangegeven 'het zal wel beter klinken dan het origineel'. En wat ik er dan aan toevoeg 'in de jaren vijftig van de vorige eeuw was er al goed geluid'. Maar dit is mijn mening hè. En nu gaat het leven weer verder.

chansig

Nou vergis je niet in de impact van je post op anderen. 😀

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.