Wat gebruik jij als software voor omschrijving van Films

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 19, 2009, 09:26:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

skank1

Citaat van: CoSo op januari 16, 2011, 14:05:56
Zie bij Raymen toch eerst de schijven, als ik schijven toevoeg komen ze onderaan.
je wilt de volgorde van je snelkoppelingen veranderen?
je stelt je vraag wel erg algemeen : beginscherm veranderen..
ik dacht dat je background enzo bedoelde...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CoSo

Citaat van: skank1 op januari 16, 2011, 14:08:11
je wilt de volgorde van je snelkoppelingen veranderen?
je stelt je vraag wel erg algemeen : beginscherm veranderen..
ik dacht dat je background enzo bedoelde...
Als het mogelijk is eigenlijk beide, begrijp nu van jou dat de achtergrond niet is te wijzigen.

Dan idd de volgorde.

skank1

Citaat van: CoSo op januari 16, 2011, 14:16:15
Als het mogelijk is eigenlijk beide, begrijp nu van jou dat de achtergrond niet is te wijzigen.

Dan idd de volgorde.


klopt
hoe je de volgorde wijzigt, zou ik zelf even moeten zoeken (maar ben op het werk)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raymen

Hoi ik heb de volgorde niet veranderd, ik heb alles weg gehaald, en toen opnieuw begonnen

En dan eigenlijk eerst actie moeten aan maken

Maar dat zou ik nog kunnen veranderen onderling

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

skank1

Citaat van: Raymen op januari 16, 2011, 14:52:04
Hoi ik heb de volgorde niet veranderd, ik heb alles weg gehaald, en toen opnieuw begonnen

En dan eigenlijk eerst actie moeten aan maken

Maar dat zou ik nog kunnen veranderen onderling

Mvrg,
Raymen

Dat dacht ik al :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: lincoln op januari 16, 2011, 10:06:32
Voila:

Zoals op MPC club ook geschreven: Op de een of andere manier zijn de 1e 4 bladzijden de hoezen nieuw en oud formaat door elkaar.
Daarna is alles groot (zoals het zou moeten zijn...)
Zie pic's:





hoe ga je dit nu oplossen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: CoSo op januari 16, 2011, 14:16:15
Als het mogelijk is eigenlijk beide, begrijp nu van jou dat de achtergrond niet is te wijzigen.

Dan idd de volgorde.


Daar moet ik misschien op terugkomen

DUNE_FOLDER.TXT HOWTO
=====================

NOTE: The following description corresponds to the firmware version
090626_1828. Also see the description of additional possibilities
introduced in firmware updates (see the end of this document or see
official firmware ChangeLogs).

---------------------------------------------------------------------------

F1/F2/dune_folder.txt:

    Parameters influencing visual representation of F2 in F1 (when F1 is
    current folder and icon view is used):

        icon_path = file.aii
        icon_valign = top|center|bottom   (default: top)
        icon_dx = -N..N                   (default: 0)
        icon_dy = -N..N                   (default: 0)
        icon_scale_factor = 0.N .. N.N    (default: 1.0)

        Here:
            - "icon_path" is a path to an image file in AAI format that
              should be painted as the folder icon; can be arbitrary file
              name or a relative path to a file in a different directory
              (e.g. "subdir/a.aai", "../subdir/other_dir/a.aai").
              Images with transparency and alpachannel are supported.
            - "icon_valign" specifies the vertical alignment of the icon in
              its bounding box.
            - "icon_dx" and "icon_dy" allow to explicitly adjust the
              horizontal and vertical position of the icon by the given
              number of pixels.
            - "icon_scale_factor" allows to adjust the visual size of the
              icon by a given scale factor (scale factor 1.0 means that the
              icon is painted pixel-to-pixel).

    Parameters enabling "media folder" behavior for F2 (e.g. when ENTER is
    pressed on F2):

        media_url = path/URL

        Here:
            - "media_url" is a relative file/folder path, or a supported
              HTTP URL (e.g. for Internet Radio HTTP/MP3 streams), or an
              IPTV URL (udp://@...).
            - Example:
               - "media_url = file.avi"
            - Example:
               - "media_url = ../../../MyMovie/file.avi"
            - Example:
               - "media_url = http://some-radio.com/station1.mp3"
            - Example:
               - "media_url = udp://@233.32.240.001:5050"

    Parameters enabling icon view when F2 is current folder:

        use_icon_view = yes|no            (default: setup)
        num_cols = 1..N                   (default: 5)
        num_rows = 1..N                   (default: 3)
        icon_top = 0..N                   (default: 10)
        icon_bottom = 0..N                (default: 10)
        caption_font_size = normal|small  (default: normal)

        Here:
            - "use_icon_view" allows to explicitly enable/disable the icon
              view for the folder.
            - "num_cols" and "num_rows" specify how many icons are shown on
              the screen at once.
            - "icon_top" and "icon_bottom" specify the common vertical
              indent to be applied to all icons.
            - "caption_font_size" specifies the size of text captions
              displayed under icons.

    Parameters enabling custom image when F2 is current folder:

        background_path = file.aai
        background_x = 0..1919            (default: 0)
        background_y = 0..1079            (default: 0)
        background_width = 1..1920        (default: actual image width)
        background_height = 1..1080       (default: actual image height)

        Here:
            - "background_path" is a path to an image file in AAI format
              that should be painted as background image; can be arbitrary
              file name or a relative path to a file in a different
              directory (e.g. "subdir/a.aai", "../subdir/other_dir/a.aai").
              Images with transparency and alpachannel are supported.
            - "background_x" and "background_y" specify the absolute
              position of the image on the screen in pixels ((0, 0)
              corresponds to the top left corner).
            - "background_width" and "background_height" allow to scale the
              image to the given width and height (specified in pixels).

NOTE: There is currently no protection from wrongly specified parameter
values (and e.g. too big size of icon image), so bad configuration may
potentially cause strange things or even crash/restart of the file browser.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ben je zo wanhopig dat je het nu meteen maar overal gaat vragen omdat niemand binnen de 30 seconden een antwoord had? En dan heb ik het nog niet eens over mpc club etc...

skank1

Citaat van: jowi op januari 18, 2011, 13:37:28
Ben je zo wanhopig dat je het nu meteen maar overal gaat vragen omdat niemand binnen de 30 seconden een antwoord had? En dan heb ik het nog niet eens over mpc club etc...
nee, ik geef gewoon een antwoord op coso zn vraag dat ik misschien fout zat? wat is daar mis mee?
en dat ik het op mpcclub nog eens vraag is toch mijn recht? daar zit heel wat ander volk dan hier ook hoor !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Citaat van: skank1 op januari 18, 2011, 14:05:03
en dat ik het op mpcclub nog eens vraag is toch mijn recht? daar zit heel wat ander volk dan hier ook hoor !
Nou blijkbaar niet anders had ik het ook niet gezien toch?... zo groot is de Dune wereld niet. punt is, het is not done om meteen als je een vraag hebt, die vraag op 1000-en-1 plek tegelijk te zetten. Probeer het eerst op 1 plek, krijg je geen antwoord, probeer je het ergens anders etc. Als ik meteen had gemerkt dat je de vraag op meerdere plekken stelt komt dat erg veeleisend over en had ik niet eens geantwoord. Zodra je namelijk op 1 forum een antwoord hebt, kijk je waarschijnlijk nooit meer naar die andere forums, terwijl de mensen daar je vraag inmiddels misschien ook wel beantwoord hebben, en die vinden je daarom ook weer hufterig/arrogant etc etc. Doe dit een paar keer en NIEMAND reageert meer op je vragen...

skank1

Citaat van: jowi op januari 18, 2011, 14:42:24
Nou blijkbaar niet anders had ik het ook niet gezien toch?... zo groot is de Dune wereld niet. punt is, het is not done om meteen als je een vraag hebt, die vraag op 1000-en-1 plek tegelijk te zetten. Probeer het eerst op 1 plek, krijg je geen antwoord, probeer je het ergens anders etc. Als ik meteen had gemerkt dat je de vraag op meerdere plekken stelt komt dat erg veeleisend over en had ik niet eens geantwoord. Zodra je namelijk op 1 forum een antwoord hebt, kijk je waarschijnlijk nooit meer naar die andere forums, terwijl de mensen daar je vraag inmiddels misschien ook wel beantwoord hebben, en die vinden je daarom ook weer hufterig/arrogant etc etc. Doe dit een paar keer en NIEMAND reageert meer op je vragen...

er loopt heus wel ander volk rond dan dat hier zit, dat jij daar ook zit, kan goed zijn, er zullen er wel nog zijn van hier die daar ook zitten
maar je overdrijft nu toch echt wel serieus man... 1000 en 1 plekken
maar goed, ik ga er niet verder op in
heb je geen zin om te antwoorden doe het dan niet.
moet ik nu ook schrijven dat het not done is zo off topic te gaan? is even irritant als 1 topic op 2 forums posten maar goed, ik laat me nu gaan , wat ik niet wil
dit gezegd zijnde..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ach zoek het ook maar lekker uit. Wat je trouwens meteen had kunnen doen; als je de even de rotmoeite had genomen om je een klein beetje in de Dune te verdiepen had je het antwoord zelf ook al kunnen vinden maar ja. Waarom zou je zelf zoeken als er forums bestaan waar allerlei sukkels je meteen antwoord geven. En je hoeft niet eens in correcte zinnen te schrijven of leestekens te gebruiken. Wel zo makkelijk...

skank1

Citaat van: jowi op januari 18, 2011, 14:58:43
Ach zoek het ook maar lekker uit. Wat je trouwens meteen had kunnen doen; als je de even de rotmoeite had genomen om je een klein beetje in de Dune te verdiepen had je het antwoord zelf ook al kunnen vinden maar ja. Waarom zou je zelf zoeken als er forums bestaan waar allerlei sukkels je meteen antwoord geven. En je hoeft niet eens in correcte zinnen te schrijven of leestekens te gebruiken. Wel zo makkelijk...
drop it man
Ga je nu vallen over leestekens ook?
Mag je jezelf ook bij die "sukkels" rekenen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

Citaat van: jowi op januari 18, 2011, 14:42:24
Nou blijkbaar niet anders had ik het ook niet gezien toch?... zo groot is de Dune wereld niet. punt is, het is not done om meteen als je een vraag hebt, die vraag op 1000-en-1 plek tegelijk te zetten. Probeer het eerst op 1 plek, krijg je geen antwoord, probeer je het ergens anders etc. Als ik meteen had gemerkt dat je de vraag op meerdere plekken stelt komt dat erg veeleisend over en had ik niet eens geantwoord. Zodra je namelijk op 1 forum een antwoord hebt, kijk je waarschijnlijk nooit meer naar die andere forums, terwijl de mensen daar je vraag inmiddels misschien ook wel beantwoord hebben, en die vinden je daarom ook weer hufterig/arrogant etc etc. Doe dit een paar keer en NIEMAND reageert meer op je vragen...

Wat een autoritaire, arrogante, uit de hoogte gevallen *** ben je toch Jowi.
Wie denk jij nu wel helemaal te zijn om iedereen maar jouw wil en normen op te dwingen! Je had politieagent moeten worden, dat zijn ook van die mislukte leraren.
Geef opbouwende kritiek, antwoord, maar laat al het andere lekker achterwege joh.
Met je "politiek correcte gedrag", hoeveel BAN's heeft je dat hier opgeleverd?

*** .....

Ghosty J

==========================

Heren, nu gaan we weer verder waar we gebleven waren en dat is "Wat gebruik jij als software voor omschrijving van Films"
Verdere meningsverschillen mogen jullie per PM met elkaar uitwisselen.

==========================

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

lincoln

Ik heb nu inmiddels weer een aantal films toegevoegd, en een volle upload gedaan.
Het viel mij op dat nu alle hoezen netjes het juiste grote formaat zijn.
Waar het exact door komt weet ik niet; wellicht dat het nieuw opstarten van de dune, of het opnieuw indexeren en uploaden hier aan bijgedragen heeft. Belangrijkste is iig dat het werkt.

Wat mij echter niet lukt, is de map Yadis toevoegen aan het hoofdmenu. Als ik de knop menu indruk, en snelkoppeling aan hoofdmenu selecteren kies, geeft hij aan dat deze bewerking niet mogelijk is. Doe ik wat fout wellicht?

skank1

in je hoofdscherm druk je op de popup menu knop
dan snelkoppeling maken
en dan alles manueel invullen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

Wanneer ik dat doe, een snelkoppeling maken, geeft ie direct al aan dat dat niet gaat, laat staan dat ik manueel iets in kan vullen. (en wat zou ik daar dan in moeten vullen?)

skank1

Citaat van: lincoln op januari 22, 2011, 10:40:33
Wanneer ik dat doe, een snelkoppeling maken, geeft ie direct al aan dat dat niet gaat, laat staan dat ik manueel iets in kan vullen. (en wat zou ik daar dan in moeten vullen?)


heb je wel een system storage?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

Citaat van: skank1 op januari 22, 2011, 10:41:12
heb je wel een system storage?
Als in: een harddisk waar alles op opgeslagen is? Jawel, 1,5TB groot...

skank1

Citaat van: lincoln op januari 22, 2011, 22:58:24
Als in: een harddisk waar alles op opgeslagen is? Jawel, 1,5TB groot...

neen
dit:
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

daar is je probleem ;)
je moet een system storage hebben, anders zal het niet lukken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

Wat een brak apparaat...
Hangt er 1,5TB aan schijf in, moet er ook nog een paar euro pruts usb stickje aan gehangen worden...
Dat had er best af-fabriek in kunnen zitten dunkt me..
We gaan er weer mee aan de slag, dank voor de info.

PS. Kan ik het stickje gewoon inwendig in de usb-hub steken? m.a.w.: ik hoef er verder toch nooit meer bij?

skank1

Citaat van: lincoln op januari 22, 2011, 23:43:18
Wat een brak apparaat...
Hangt er 1,5TB aan schijf in, moet er ook nog een paar euro pruts usb stickje aan gehangen worden...
Dat had er best af-fabriek in kunnen zitten dunkt me..
We gaan er weer mee aan de slag, dank voor de info.

PS. Kan ik het stickje gewoon inwendig in de usb-hub steken? m.a.w.: ik hoef er verder toch nooit meer bij?
je kan hem ook een deel laten nemen van die hdd he
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

lincoln

En hoe wijs je dat stukje toe dan?
Kan dat nu nog dan? Staan namelijk al aanzienlijk wat films op.
Schijf lijkt me eenvoudiger namelijk, wat betrouwbaarder...

riwi

Citaat van: CoSo op januari 16, 2011, 14:16:15
Dan idd de volgorde.

Had je al in de setup gekeken onder appearance en dan de optie "Network folders at the end="No/Yes"
Doet misschien wat je wil?