Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Starred

#2075
Citaat van: Rob Eric Blank op maart  8, 2013, 02:24:47
Zien er goed uit die nieuwe SIGMA lenzen.

Ben erg benieuwd. Volgens de reviews zelfs significant beter dan de Nikon 35/1.4 en de Canon 35/1.4L

Starred

Snelle wide open (1.4) snapshot van de kat met de nieuwe aanwinst




Starred

En een 100% crop. Best scherp  :inlove:


VlisChris

Dat is serieus netjes scherp inderdaad.
Zonder enige verscherping? (in photoshop oid cq camera?)
Eerste foto zie ik meteen weer waarom ik zo'n fan ben van foto's met een 35 1.4 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Zonder verscherping ja. Deze lens in inderdaad serieus scherp zoals alle reviews ook vermelden

Bama

Mooi hoor, ziet er uit als een goede aankoop dus.

R


denoontje

gitzotje  overgenomen van mtissink van het forum.

op aankomende vakantie uit te proberen om wat landschappen te gaan schieten in lange sluitertijden (zee etc).
nu nog wat nd filters.

wat is aan te raden?
canon 7d icm 10-22/24-105 en 100-400.
moet ik gaan voor zo'n halve nd om de lucht te blokken, of kiezen voor een volledige nd filter.
heb wat gelezen te gaan voor iets van 7 stops?
er zijn ook variabele nd filters te koop..iemand ervaring mee?
polarisatiefilter heb ik al.


Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op maart  8, 2013, 22:17:59
gitzotje  overgenomen van mtissink van het forum.

op aankomende vakantie uit te proberen om wat landschappen te gaan schieten in lange sluitertijden (zee etc).
nu nog wat nd filters.

wat is aan te raden?
canon 7d icm 10-22/24-105 en 100-400.
moet ik gaan voor zo'n halve nd om de lucht te blokken, of kiezen voor een volledige nd filter.
heb wat gelezen te gaan voor iets van 7 stops?
er zijn ook variabele nd filters te koop..iemand ervaring mee?
polarisatiefilter heb ik al.
Ik gebruik een B+W ND110 om 10 stops weg te halen. Werkt wel aardig. Alleen je moet eerst composite bepalen, dan de filter erop schroeven. Je ziet namelijk niets.

Boontje

Citaat van: denoontje op maart  8, 2013, 22:17:59
gitzotje  overgenomen van mtissink van het forum.

op aankomende vakantie uit te proberen om wat landschappen te gaan schieten in lange sluitertijden (zee etc).
nu nog wat nd filters.

wat is aan te raden?
canon 7d icm 10-22/24-105 en 100-400.
moet ik gaan voor zo'n halve nd om de lucht te blokken, of kiezen voor een volledige nd filter.
heb wat gelezen te gaan voor iets van 7 stops?
er zijn ook variabele nd filters te koop..iemand ervaring mee?
polarisatiefilter heb ik al.

hmm de 10-22  :wub: die mis ik wel nu op mijn 6D  :nopompom:

Laatste aanwinsten hier de canon 135mm F/2L lens en de canon 85mm f/1.8.
Nu sparen voor de canon 35mm f/1.4L.

Zal nog wel een foto maken van de aanwinsten want daar is het topic ook voor natuurlijk ;)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Starred

Citaat van: Boontje op maart 15, 2013, 10:46:47
Nu sparen voor de canon 35mm f/1.4

Ik zou of wachten tot Canon een nieuwe versie op de markt brengt, of de Sigma versie kopen

Boontje

heb de geluiden gehoord inderdaad.  Ik zal het zeker afwachten en kijken wat de eerste test ervan vinden.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Starred

De eerste tests? De Sigma is op alle grote sites al gereviewed  ;)

J.A.F._Doorhof

Minolta 85 1.4
Pentax super takatto 55 2.0 m42
Minolta 50 1.4
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

#2089
Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 16, 2013, 07:36:58
Pentax super takatto 55 2.0 m42

Bedoel je de SMC/Super-/Auto-Takumar 55mm F2? Mooi spul, zeker voor filmen op dSLR.
Heb zelf een Supertakumar 50mm 1.4 op crop gehad, maar was wat te lang. Nu ik FF heb, zal ik er nog eens naar zoeken.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

W

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 16, 2013, 07:36:58
Minolta 85 1.4
Pentax super takatto 55 2.0 m42
Minolta 50 1.4

Zijn de minolta's de oude MC/MD varianten? En zijn die rechtstreeks op de Alpha te gebruiken of is daar een adapter voor nodig?

J.A.F._Doorhof

De Minolta's zijn rechtstreeks te gebruiken dus zonder adapter en alles werkt gewoon zoals het hoort.

De Takumar is inderdaad wat jij opnoemt, erg oude lens maar erg mooi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 16, 2013, 15:28:08
De Minolta's zijn rechtstreeks te gebruiken dus zonder adapter en alles werkt gewoon zoals het hoort.

De Takumar is inderdaad wat jij opnoemt, erg oude lens maar erg mooi.

Wordt het toch interessant om naar Sony te kijken! Heb ook nog een aantal mooie oude Minolta lenzen liggen, die gebruik ik nu nog enkel op analoog kleinbeeld.

J.A.F._Doorhof

De kwaliteit is letterlijk verbluffend te noemen, als je op mijn blog kijkt www.frankdoorhof.com en dan reviews zie je al wat kleine reviews van lenzen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 18, 2013, 10:33:23
De kwaliteit is letterlijk verbluffend te noemen, als je op mijn blog kijkt www.frankdoorhof.com en dan reviews zie je al wat kleine reviews van lenzen.

Ik schroef de minolta's soms op mijn nikon d7000 maar daar zit dus een adapterring tussen met correctielens. Kwaliteitsverlies is dus onvermijdelijk.. 
Vandaar dat de Sony me nu zo aanspreekt, samen met de mogelijkheid voor 1080p op 60fps maar dat is een ander verhaal.

Ik heb even zitten kijken naar de line up van de sony's en ik zie dat de a77 er al een behoorlijke tijd is, ben benieuwd naar de opvolger! de A99 is natuurlijk een heel andere klasse (FF) en daar blijf ik nog wel even de analoge camera's voor gebruiken.



J.A.F._Doorhof

De A99 gebruik ik op dit moment en is echt een waanzinnig goede camera.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Boontje

Citaat van: Starred op maart 15, 2013, 23:49:06
De eerste tests? De Sigma is op alle grote sites al gereviewed  ;)

Bedoelde de canon 35mm f/2 IS. Hij is bijv. nog niet getest op slr gear en photozone.
Denk overigens niet dat ik voor een Sigma kies. Heb er geen goede ervaringen mee. Dan eerder voor de Canon 35mm 1.4 L
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Starred

Citaat van: Boontje op maart 18, 2013, 15:42:20
Bedoelde de canon 35mm f/2 IS. Hij is bijv. nog niet getest op slr gear en photozone.
Denk overigens niet dat ik voor een Sigma kies. Heb er geen goede ervaringen mee. Dan eerder voor de Canon 35mm 1.4 L


Kan ik me voorstellen. Kwaliteit van Sigma is nogal wisselend geweest tot nu toe.
Ze hebben echter nog niet zo lang geleden een nieuwe strategie gelanceerd, waarbij ze een veel betere en consistentere kwaliteit willen leveren en echt concurreren met Canikon. De Sigma 35/1.4 is de eerste uit de zogenaamde Art line, en iedereen die hem heeft is lyrisch. Qa is blijkbaar goed want nauwelijks samplevariatie, scherpte waanzinnig en voor de helft van die van Canikon  :)

Boontje

Citaat van: Starred op maart 18, 2013, 17:45:39

Kan ik me voorstellen. Kwaliteit van Sigma is nogal wisselend geweest tot nu toe.
Ze hebben echter nog niet zo lang geleden een nieuwe strategie gelanceerd, waarbij ze een veel betere en consistentere kwaliteit willen leveren en echt concurreren met Canikon. De Sigma 35/1.4 is de eerste uit de zogenaamde Art line, en iedereen die hem heeft is lyrisch. Qa is blijkbaar goed want nauwelijks samplevariatie, scherpte waanzinnig en voor de helft van die van Canikon  :)

Ik moet nageven dat de 35mm van Sigma er uiterlijk erg netjes uitziet. Alleen ik heb ook op forums gelezen dat sommige tot 2x toe hun exemplaar hebben ingeleverd totdat ze een goed exemplaar hadden. Als je een goed exemplaar hebt, dan zijn de reacties bijna lyrisch.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

svmnb

Sample variatie is ook bij de grote merken een probleem.
Als je body MFA ondersteunt, kun je tenminste nog front of backfocus corrigeren, maar daar houdt het wel mee op. Als er type-specifieke afwijkingen zijn, is het te hopen dat er een lensprofiel beschikbaar komt waarmee je in camera of bij raw conversie kunt corrigeren voor abberaties, vignetting e.d.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::