Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HTip

Heel herkenbaar. Verstandig dat je toch hebt geëxperimenteerd om te weten wat je miste (of niet).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Ik heb hetzelfde probleem alleen zijn bij mij de side channels te dicht bij en te direct ook al zijn het omni polaire speakers. Ik zit er aan te denken ze eens 180 graden te draaien oftewel de speaker van me af te laten  stralen en dan indirect via de muur weer terug maar ik weet niet of dit een verbetering of verslechtering te weeg zal brengen. Heb jij of iemand anders hier al eens mee ge-experimenteerd?

Teejoo

#1452
Citaat van: Kjelt op december  4, 2011, 00:05:39
Ik heb hetzelfde probleem alleen zijn bij mij de side channels te dicht bij en te direct ook al zijn het omni polaire speakers. Ik zit er aan te denken ze eens 180 graden te draaien oftewel de speaker van me af te laten  stralen en dan indirect via de muur weer terug maar ik weet niet of dit een verbetering of verslechtering te weeg zal brengen. Heb jij of iemand anders hier al eens mee ge-experimenteerd?
Nee, maar via de muur lijkt me geen vooruitgang. Het zijn tenslotte discrete kanalen, dus die wil je eigenlijk direct op de luisteraar richten. Daarm maak ik ook geen gebruik meer van de dipool  stand. Dan wordt het veel te diffuus. Maar in mijn geval helpt het dus door de sides naar voren te schuiven. Waar je wel nog leuk mee kunt spelen zijn de PLIIx music settings. Je kunt hier namelijk in stappen de 'dimension'regelen, waarmee je het geluidsbeeld van vooren naar achteren kunt schuiven.

riwi

Goed nieuws Teejoo.
Ik vond het al erg jammer dat je de pas aangeschafte eindversterkers te koop moest zetten.

Ik heb wel bij iemand gehoord dat ie de rear speakers via de achter wand liet bouncen. In die situatie bracht dat wel een verbetering, maar optimaal is het niet. En ik denk in jou situatie geen echte optie.

Teejoo

#1454
Vanwege het feit dat ik ingetekend heb op een Sony VW-90 heb ik toch maar al mijn huidige JVC HD1 te koop gezet. Maar eerst eens afwachten of de Sony er daadwerkelijk komt. Dat zou in elk geval een mooie aanwinst zijn voor de Teejooscoop.

Teejoo

#1455
Vorige week overigens met Stay FunKey de nieuwe Kixxx Development track afgemixed in de Teejooscoop. Deze keer een nummer helemaal in Teejoo style! Erg leuk om te doen, vooral vanwege mijn DJ roots.

Dat afmixen/remixen gaat eigenlijk erg goed op mijn set, ondanks dat de kamer is geoptimeerd voor HT, dus iets meer gedempt. Voordeel is dat van hoog tot laag (lang leve de subs  ;))goed kunt differentieren in de mix. Hij gaat weer uitkomen op iTunes en ik dacht beatport.

Teejoo

#1456
Vanmiddag de Classé naar de Classé dealer in Aken gebracht voor de HDMI 1.4 upgrade. Toch maar gedaan, meer om hem weer up-to-date te hebben dan dat ik 3D kan of wil gebruiken. Heb ik in elk geval ook dat mooie nieuwe menu :D  ;)

riwi

Citaat van: Teejoo op maart 12, 2012, 20:54:27
Vanmiddag de Classé naar de Classé dealer in Aken gebracht voor de HDMI 1.4 upgrade. Toch maar gedaan, meer om hem weer up-to-date te hebben dan dat ik 3D kan of wil gebruiken. Heb ik in elk geval ook dat mooie nieuwe menu :D  ;)

Nice. Dealer in Aachen is ook wat dichterbij :) Ik ga daar nu ook regelmatig bier halen ipv in Karlsruhe :)  (In Aachen dus, niet bij die dealer ;) )

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op maart 12, 2012, 20:54:27
Vanmiddag de Classé naar de Classé dealer in Aken gebracht voor de HDMI 1.4 upgrade. Toch maar gedaan, meer om hem weer up-to-date te hebben dan dat ik 3D kan of wil gebruiken. Heb ik in elk geval ook dat mooie nieuwe menu :D  ;)

Wat veranderd er dan in het menu?
Ik denk er ook over na om hem op te sturen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op maart 13, 2012, 07:37:05
Wat veranderd er dan in het menu?
Ik denk er ook over na om hem op te sturen.
Het ziet er alleen beter uit door ik denk hogere resolutie. Maar daar weet Riwi meer van. Prijs is  €599,00.

Kjelt

Citaat van: Teejoo op maart 13, 2012, 08:28:35
Het ziet er alleen beter uit door ik denk hogere resolutie. Maar daar weet Riwi meer van. Prijs is  €599,00.
Als je dat vergelijkt met wat andere merken voor dit soort upgrades durven te vragen (denk bv aan Denon) dan is dat heeeeeeeeel netjes en eigenlijk een no-brainer om je 10 keer duurdere apparaat weer helemaal upto date te krijgen.

Tinus_

#1461
Citaat van: Teejoo op maart 13, 2012, 08:28:35
Het ziet er alleen beter uit door ik denk hogere resolutie. Maar daar weet Riwi meer van. Prijs is  €599,00.
Dat is erg netjes, ik meende dat het 1000.- + was. Kan het ook gewoon in Nederland? (Ik woon niet zo dicht als jou in de buurt van Aken  ;D)

edit:
CitaatUpgrade kits sell for $1,500 and are available through authorized Classé dealers.
Rebuilding my HT

blue-eyes

Klopt, was ook eerst de insteek. Dus een positieve verrassing die 600 euro ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Kjelt op maart 13, 2012, 08:47:37
Als je dat vergelijkt met wat andere merken voor dit soort upgrades durven te vragen (denk bv aan Denon) dan is dat heeeeeeeeel netjes en eigenlijk een no-brainer om je 10 keer duurdere apparaat weer helemaal upto date te krijgen.
Ik vind Denon ook niet duur inzake de upgrades. Dan wordt er ook veel meer vervangen volgens mij. Ik had vorig jaar doorgekregen dat het 499 zou zijn, maar voor die 100 euro verschil rij ik niet op en neer naar Karlsruhe. En al helemaal niet als je ook de uren mee rekend. Het kan natiuurlijk ook zijn dat het dit jaar gewoon duurder is geworden. Heb wel even moeten wachten tot het binnen was bij de importeur, maar ik wil niet te lang zonder zitten.

riwi

#1464
Ik denk dat je een dealer moet kiezen in het land waar de ssp800 gekocht is.

Citaat van: Blue-Eyes op maart 13, 2012, 07:37:05
Wat veranderd er dan in het menu?

Menu screenshots met nieuw HDMI bord :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108747.msg1949015#msg1949015

Zelfde resolutie van de graphics, maar 25% van de grote, dus alles lijkt 4x zo scherp en niet zo blokkerig.

Kjelt

Citaat van: riwi op maart 13, 2012, 17:02:38
Ik denk dat je een dealer moet kiezen in het land waar de ssp800 gekocht is.
Ik mag hopen voor de heren dat je de menutaal kunt kiezen en wijzigen? Sonst geht's los ins Teejooskino  :D

riwi

Citaat van: Kjelt op maart 13, 2012, 17:06:03
Ik mag hopen voor de heren dat je de menutaal kunt kiezen en wijzigen? Sonst geht's los ins Teejooskino  :D

De meesten hier hebben toch een duitse ssp800? Natuurlijk is de taal in te stellen ;)

Teejoo

Citaat van: Kjelt op maart 13, 2012, 17:06:03
Ik mag hopen voor de heren dat je de menutaal kunt kiezen en wijzigen? Sonst geht's los ins Teejooskino  :D
Mensch Kinder, das ist doch kein Thema! Ich komme aus Maastricht, also fast in die Mitte zwischen Niederlande, Belgien, Deutschland , Luxembourg und Frankreich.  ;)

blue-eyes

Daar hebben we het eerder over gehad, Kreiss Maastricht :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1469
Citaat van: Blue-Eyes op maart 13, 2012, 20:44:11
Daar hebben we het eerder over gehad, Kreiss Maastricht :D :D
Lach maar, ondertussen zitten wij wel overal dichtbij in onze mooie stad Mestreech!  :D Wel zo handig als je bijvoorbeeld een Classé wilt upgraden!

blue-eyes

Ach, Maastricht heeft zo z'n voordelen ;)















p.s. En wat meer nadelen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

En als je daar een losstaand dik huis koopt ben je minder kwijt dan een rijtjes huis in de randstad , voor het restant kun je dan weer een dikke stereo installatie en ht neerzetten ,
maar ja dat dialect he?  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op maart 13, 2012, 21:20:28
En als je daar een losstaand dik huis koopt ben je minder kwijt dan een rijtjes huis in de randstad , voor het restant kun je dan weer een dikke stereo installatie en ht neerzetten ,
maar ja dat dialect he?  ;)

Bij welke bank krijg jij hypotheek voor je HT? ;) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Citaat van: Peerless Monster op maart 14, 2012, 16:32:05
Bij welke bank krijg jij hypotheek voor je HT? ;) ;D
Iedere bank, heet een bouwdepot en dan kan Gé er een mooi HT voor je bouwen  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op maart 14, 2012, 17:25:28
Iedere bank, heet een bouwdepot en dan kan Gé er een mooi HT voor je bouwen  ;)

Hmmm ik doelde meer op de apparatuur gekkie!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler