Ben jij goed verzekerd?? Over verzekeringen en contra-experts (Brand gehad :()

Gestart door Lynxxx, januari 7, 2007, 18:30:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Hoi Lynxxx,

Bedankt voor de link naar dit topic!

Gelukkig zijn de meeste zaken hier al geregeld (volgens jouw checklist), diefstal is al erg vervelend maar een brand is echt kl*ten. We zijn ondertussen een paar maanden verder en hopelijk is ondertussen alles bij jou naar tevredenheid geregeld.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

brimbrammer

Citaat van: VDM op januari 30, 2007, 19:59:18
Kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen wat er dan mis kan gaan met een versterker of een computer?
Het is al wat ouder maar ik leest dit nu pas.
Er breekt vaker brand uit door zaken waar je in eerste instantie niet aan zult denken of nog erger, zal verwachten.
Je apparatuur (wat dan ook) aan laten staan of alleen al de stekker in het wand contactdoos geeft een verhoogt risico op brand.
We komen soms zaken tegen tijden/na een brand waar je van tevoren nooit aan had gedacht dat dat spontaan zou kunnen gaan branden.
Kortom, het gebeurd...........en al valt de brand (vuur) soms mee dat kan de schade toch extreem hoog zijn vanwege rook en roet schade.

Sjors

Wat een verhaal  :-\ ik durf eigenlijk niks meer aan te laten na je verhaal gelezen te hebben.. maar om nou de hoofdschakelaar uit te zetten  :-\ nu weet ik wel dat dat mischien overdreven is.. echter denk ik er wel serieus over.



Groet, Sjors

brimbrammer

Tja, ondanks het verhoogde risico staat ook hier alles gewoon in de standby.

. . .

Een stokoud topic maar denk nog altijd relevant - hoe zit het eigenlijk met inboedelverzekering van (oude) audio? Iemand ervaring mee?

Stel dat je dus een een lading oude hi-end spul in huis had, dat ooit -tig duizend euro's gekost heeft maar dus ondertussen 30-40+ jaar oud is. Hoe wordt daar naar gekeken bij een schadeclaim, moet/kan je dit soort spullen vantevoren laten taxeren?

Refie

Achteraf is er niets te verhalen bij een verzekering. Laten taxeren en op laten nemen in de polis... voormist er een verzekeraar is die dat doet.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

jazzy

Citaat van: WhySoSerious? op oktober 24, 2023, 22:17:10Een stokoud topic maar denk nog altijd relevant - hoe zit het eigenlijk met inboedelverzekering van (oude) audio? Iemand ervaring mee?

Stel dat je dus een een lading oude hi-end spul in huis had, dat ooit -tig duizend euro's gekost heeft maar dus ondertussen 30-40+ jaar oud is. Hoe wordt daar naar gekeken bij een schadeclaim, moet/kan je dit soort spullen vantevoren laten taxeren?
Duidelijkste is denk ik om de polis er even bij te pakken en die te lezen. Dan weet je precies waarvoor je verzekerd bent en hoe ze omgaan met lastige zaken als verzamelingen, vintage apparatuur en dergelijke.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Laan

Verzekeraars hanteren afschrijving tabellen. Electronica is vrij snel weinig tot niks meer waard. Speakers duurt wat langer, maar na 30 jaar is dat ook niks. Er zijn verzekeraars die nieuw voor oud aanhouden. Wel moet het dan gaan om aanzienlijk verzekerde bedragen voor inboedel en opstal. Wat velen zich ook niet realiseren is dat veel inboedelverzekeringen een maximum kennen voor electronica. Audio/video/geluidragers/computers enz.. Soms maar 12k samen. 
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

jazzy

Daarom mijn advies om je polis na te lezen. Dan weet je precies waar je voor gekozen hebt en kun je bepalen of je jezelf beter wilt verzekeren.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Laan

Ja mee eens. En denk dan ook aan beveiliging eisen die er zijn (maar niet altijd aan wordt voldaan) en dat verzekering obv van nieuwwaarde wordt bepaald die je vaak niet gaat krijgen, los van de maximering in de polis. Kortom, wees bewust. Zoek op www of met een adviseur de voordeligste polis, niks mis mee. Vraag je daarbij af of die de gewenste zekerheid levert.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

twani


DofN

Vervelend als je zulke dingen overkomen!

Ik heb zojuist een branddeken besteld. Een blusser had ik. Ik zal mijn verzekeringen ook eens uitpluizen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software