Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jumping Jack

Ik lees ook geen audiobladen (of toch zeer zelden). Online lees ik nog wel eens een review, maar dat is meer om te weten wat er zoal te verkrijgen is.

Enne Twani, de SU is hier al 2 jaar de deur uit hoor  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Citaat van: twani op juli 13, 2015, 09:31:42


Gelukkig herken ik in jou iemand die evenzo óngevoelig is voor dergelijke impulsen van buitenaf, getuige onder andere de Naim SU die (itt de diverse medeforummers die het ding al lang weer hebben verkocht) terecht nog steeds heerlijk z'n fantastische ding staat te doen.


Volgens mij heeft hij de SN en niet meer de SU.

Erwin B

twani

Citaat van: Erwin B op juli 13, 2015, 10:27:36
Volgens mij heeft hij de SN en niet meer de SU.

Erwin B


Nou ja, dat bedoel ik ook :)

De essentie is, dat als je al een heel eind van "het pad" in audioland hebt afgelegd, al vele verschillende apparaten in huis hebt gehad ook, je veel meer leert op je eigen waarnemingen te vertrouwen, ja zelfs de reviews best al wat gaat wantrouwen/links gaat laten liggen.

Je bent minder op zoek naar bevestiging "van buitenaf" om je (reeds gemaakte?) keuze voor jezelf te verantwoorden.

Een stukje bewustwording, een proces dat ieder mens, althans met enige vatbaarheid daarvoor :tounge2: , doormaakt als ie geluk heeft :D


garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op juli  4, 2015, 19:22:51
Vandaag kreeg ik een nieuwsbrief binnen dat Harbeth 30.1 ook in actieve vorm komen?

Ik heb ook al 2 dealers aan de telefoon gehad daarover. Ze komen NIET met een actieve speaker, dat is puur wat je in het nieuwsbericht WILT lezen... Ze hebben speciaal voor de BBC een 'special' gedaan, waarbij ze domweg een versterker achterop de M30.1 hebben geschroefd van zeer gemiddelde kwaliteit, die gewoon de normale 30.1 via het passieve filter aanstuurt. GEEN actieve M30.1 dus...

Cyreg

Citaat van: garmtz op juli 13, 2015, 13:47:26
Ik heb ook al 2 dealers aan de telefoon gehad daarover. Ze komen NIET met een actieve speaker, dat is puur wat je in het nieuwsbericht WILT lezen... Ze hebben speciaal voor de BBC een 'special' gedaan, waarbij ze domweg een versterker achterop de M30.1 hebben geschroefd van zeer gemiddelde kwaliteit, die gewoon de normale 30.1 via het passieve filter aanstuurt. GEEN actieve M30.1 dus...

Misschien zijn het wel Graham Slee Proprius Mono blokjes?
Die heeft ze zelf ook achterop M20's gemonteerd, en zijn met professionele studio aansluitingen  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz


Cyreg

Ah, OK


Hé, ik zie net toevallig (echt  ???) dat mijn posts-telling al op 1000 staat ;D
Magic number zeker  :pompom: maar even niet meer posten dan  :exclamation:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op juli 13, 2015, 18:10:09
Ah, OK


Hé, ik zie net toevallig (echt  ???) dat mijn posts-telling al op 1000 staat ;D
Magic number zeker  :pompom: maar even niet meer posten dan  :exclamation:

Pas maar op! Voordat je het weet zit je op de 29412 posts!!  :D

twani

Citaat van: garmtz op juli 13, 2015, 20:09:05
Pas maar op! Voordat je het weet zit je op de 29412 posts!!  :D

En nog immer even behulpzaam als in het begin.  Hartelijk dank voor het al die jaren belangeloos delen van zoveel info met evenzoveel eigenwijze forummers  :thumbs-up:

Ook lang niet altijd makkelijk :D

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: twani op juli 13, 2015, 23:17:33
En nog immer even behulpzaam als in het begin.  Hartelijk dank voor het al die jaren belangeloos delen van zoveel info met evenzoveel eigenwijze forummers  :thumbs-up:

Ook lang niet altijd makkelijk :D

Nouja, graag gedaan hoor... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 13, 2015, 13:47:26
Ik heb ook al 2 dealers aan de telefoon gehad daarover. Ze komen NIET met een actieve speaker, dat is puur wat je in het nieuwsbericht WILT lezen... Ze hebben speciaal voor de BBC een 'special' gedaan, waarbij ze domweg een versterker achterop de M30.1 hebben geschroefd van zeer gemiddelde kwaliteit, die gewoon de normale 30.1 via het passieve filter aanstuurt. GEEN actieve M30.1 dus...
Ok, het artikel zette mij wel op het verkeerde been:

"M30.1 goes active!
Powered speakers from Harbeth again as broadcasters demand high quality studio monitoring from the famous British loudspeaker brand.
Harbeth has launched a powered version of its professional Monitor 30.1 studio loudspeaker, and the first customer is Britain's leading soap Eastenders. "We're delighted to be supplying the award-winning show", says Harbeth's sales manager Andy Sinden. The BBC production won the award at the British Soap Awards. "And have created a version of our award-winning monitor with onboard amplifier for use in the studio's sound gallery."

In ieder geval naar jouw zeggen geen toegevoegde waarde voor het gamma dus. ;D

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Er IS geen toevoeging aan het gamma! Dit is gewoon een professionele M30.1 waar ze bij Harbeth een 'Canford' versterker op de achterkant hebben geschroefd. Het is geen officieel product!

Een speaker met een passief crossover waar je een versterker aanhangt, is een.... Passieve bestaande M30.1 met een versterker eraan... Als hij echt actief was geweest, zou er geen passief crossover meer in zitten en zou het product ook zeker niet zo tussen neus en lippen door zijn 'aangekondigd'.

Overigens zal Harbeth nooit grootschaals met een actief model komen. Ze hebben er slechte ervaringen mee in het verleden en vinden dat het niets toevoegt.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Fred Mulder

De jeuk is over: De Compact 7 es-3's zijn onderweg  ;D
Gezien de ruimte en ervaringen van anderen (dank voor jullie input!) ben ik op dit model uitgekomen. Ook de match met Primaluna versterkers spreekt me aan, kan niet wachten om het uit te proberen.

Mvg, Fred


Citaat van: Fred Mulder op juni 27, 2015, 00:16:30
Gents, nu er op de markt een aantal Harbeth's worden aangeboden, begint het ineens te kriebelen..  ;D

In een kamer waar naast (stereo) muziek ook naar (surround) films gekeken, staan P3-es2's. Deze ruimte is 4x5 meter. Nu ik zit er aan te denken om één hiervan al center speaker te gebruiken, en evt een groter broertje Harbeths voor L/R te gebruiken.

Grote vraag hierbij: Welke speakers in de Harbeth reeks passen nog in een dergelijke ruimte? 30.1, C7ES3, SHL5(plus), ..

De speakers staan aan de korte kant, vanaf de zijkanten is een afstand van 50cm goed te doen. Aan de achterkant uit praktische overwegingen liever wat dichter tegen de muur (ivm kleine terroristen  :ohmy: ;)).

Iemand hier ervaring mee???

mvg, Fred

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

De M40.2 is getest in Audio (DE) en bereikt de hoogste regionen... Wil je een kopietje, stuur me een PM met je email...

twani

Citaat van: garmtz op augustus 13, 2015, 17:11:59
De M40.2 is getest in Audio (DE) en bereikt de hoogste regionen... Wil je een kopietje, stuur me een PM met je email...

Cool!   

Daar ergens HÉÉL ÉRG KLEIN zie je ook nog nét het prijskaartje.  Dat valt dan weer niet zo heel erg mee :nopompom:


Obligate vraag haast in dit topic: :tounge2:   welke stands zijn dit?

Mitch--

Citaat van: twani op augustus 13, 2015, 18:13:01
Cool!   

Daar ergens HÉÉL ÉRG KLEIN zie je ook nog nét het prijskaartje.  Dat valt dan weer niet zo heel erg mee :nopompom:


Obligate vraag haast in dit topic: :tounge2:   welke stands zijn dit?

De nieuwste stands die zijn ontwikkeld voor Harbeth, http://www.hifi-bauernhof.de/referenz-staender.htm
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

musfed

Ik moet altijd wel een beetje lachen om het feit dat er direct "referenz" aan gekoppeld wordt. Heeft dat te maken met de kwaliteit of de "referenz" prijs....... ;)
Dutch & Dutch 8c's

botsen

Citaat van: Musfed op augustus 14, 2015, 10:33:20
Ik moet altijd wel een beetje lachen om het feit dat er direct "referenz" aan gekoppeld wordt. Heeft dat te maken met de kwaliteit of de "referenz" prijs....... ;)

Je, het zou wel eens leuk zijn als een autoriteit op een audiogebied eens (natuurlijk goed onderbouwd) onderuit gehaald wordt door 'de bladen'. Ik ben best bereid te betalen voor een echt onafhankelijk en kritisch blad.

Of de Harbeth Monitor een kandidaat is om hevig onderuit te halen..  ik gok van niet (maar ik ken alleen de Monitor 30 goed).

Fred Mulder

Citaat van: Cyreg op augustus 12, 2015, 17:07:35
goed  ;) laat maar horen wat je er van vindt  ;D

Vandaag de eerste uurtjes kunnen luisteren: Top!

Uitpakken: het eerste wat bij het uitpakken opviel was het formaat, een 'tikkeltje' groter dan de P3es-2. Ik denk dat qua volume er zo'n vier P3 in en C7 passen ::)

Situatie:  ik speel nog op een eenvoudige Marantz AV versterker die via hdmi is aangesloten op een 10 jaar oude (volgelopen) laptop, die de muziek van de NAS af haalt. Niet bepaald ideaal dus. (ivm verhuizing/bouw/kleine koter heeft muziek & audio even op een laag pitje gestaan)

Muziek!: vergeleken met de P3's op dezelfde Marantz versterker klinken de C7 beduidend beter. Meer muziek, een zalig midden zo lijkt: stemmen en akoestische instrumenten komen beter/natuurlijker over (ben nog niet echt tot andere muziek toegekomen). Ook is er natuurlijk meer bas aanwezig, zonder storend/overheersend te zijn. (hiernaast de indruk dat de huidige setup (met haar beperkingen) zelfs beter klinkt dan de vorige set, waarbij de P3's een betere voorkant hadden (SB3/Naim SN1). Het lijkt minder vermoeiend, maar kan ook zomaar te maken hebben met m'n gemoedstoestand   :inlove: )

Plaatsing: de geschikte plaats is relatief eenvoudig te vinden. Na wat heen en weer schuiven, al gauw goede plek gevonden. Finetunen komt later wel een keer, nu eerst weer lekker muziek luisteren.

Ben erg benieuwd naar het effect als de versterking als volgende schakel wordt aangepakt..  ;D


garmtz

Veel plezier ermee Fred! De C7 is de meest 'probleemloze' Harbeth. Altijd lekker, makkelijk goed te krijgen!

Maro

Citaat van: Mitch-- op augustus 13, 2015, 18:25:44
De nieuwste stands die zijn ontwikkeld voor Harbeth, http://www.hifi-bauernhof.de/referenz-staender.htm

Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -