Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  3, 2013, 15:56:30
Ach, er zijn mensen die ook gelukkig zijn met bose.

of met een oude QUAD ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  3, 2013, 14:19:36
Vond Cyrus Een beetje emotieloos en droog overkomen. Daar kan harbeth geen soelaas in bieden.

Ik wil je een PM sturen maar je hebt me geblokkeerd! Doe daar even wat aan aub :D

Gr,

Lplover
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Robin,

[email protected]

Kreeg rare meldingen via de PM en vandaar dat ik ze heb uitgeschakeld.
Quad vintage.

HuubF

Citaat van: fred19633 op mei  3, 2013, 14:19:36
Vond Cyrus Een beetje emotieloos en droog overkomen. Daar kan harbeth geen soelaas in bieden.

Vind ik niet hoor! Harbeth gedijt prima met een beetje steviger aansturing dan het geijkte Lavardin of Naim spul. Ik vindt het absoluut niet emotieloos klinken met Cyrus. Helaas hebben ze, net zoals Naim, wel de vervelende gewoonte om altijd groter en meer aan te bevelen. Van 1 doosje zit ik volgende week al op 4 (van Power X naar 2x Power X en 2x PSX-R). Daarom heb ik nooit Naim genomen maar nu trap ik er toch nog in.  :lookaround:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

:) Ik vind Cyrus ook zeker niet emotieloos. Dat droge, daar kan ik wel in meegaan.

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  5, 2013, 23:23:38
Vind ik niet hoor! Harbeth gedijt prima met een beetje steviger aansturing dan het geijkte Lavardin of Naim spul. Ik vindt het absoluut niet emotieloos klinken met Cyrus. Helaas hebben ze, net zoals Naim, wel de vervelende gewoonte om altijd groter en meer aan te bevelen. Van 1 doosje zit ik volgende week al op 4 (van Power X naar 2x Power X en 2x PSX-R). Daarom heb ik nooit Naim genomen maar nu trap ik er toch nog in.  :lookaround:

dat doe je toch zelf :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

#2031
Citaat van: HuubF op mei  5, 2013, 23:23:38
Vind ik niet hoor! Harbeth gedijt prima met een beetje steviger aansturing dan het geijkte Lavardin of Naim spul. Ik vindt het absoluut niet emotieloos klinken met Cyrus. Helaas hebben ze, net zoals Naim, wel de vervelende gewoonte om altijd groter en meer aan te bevelen. Van 1 doosje zit ik volgende week al op 4 (van Power X naar 2x Power X en 2x PSX-R). Daarom heb ik nooit Naim genomen maar nu trap ik er toch nog in.  :lookaround:

Als we het over "een beetje steviger" op Harbeth hebben geeft dat mij in ieder geval nog enige speelruimte voor "upgrading" :D

2x12 watt met de volumeknop nimmer nog voorbij de 10 uur, wat een bak herrie dan al....... :o

Dr.Bedlo

Als we nu gewoon afspreken dat Harbeth en Naim het beste is dat er is, dan hoeven we elkaar tenminste niet tegen te spreken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  7, 2013, 10:47:10
Als we nu gewoon afspreken dat Harbeth en Naim het beste is dat er is, dan hoeven we elkaar tenminste niet tegen te spreken.

:D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

advr

Citaat van: fred19633 op mei  7, 2013, 10:47:10
Als we nu gewoon afspreken dat Harbeth en Naim het beste is dat er is, dan hoeven we elkaar tenminste niet tegen te spreken.

als je Naim weglaat dan kom je een heel eind... :hehe: :hehe: :hehe: :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m

#2035
Citaat van: twani op mei  6, 2013, 10:47:47
2x12 watt met de volumeknop nimmer nog voorbij de 10 uur, wat een bak herrie dan al....... :o

Nou zegt dát meer (lees: alles) over de potmeter en het circuit daar omheen dan over het uitgangsvermogen, maar a la....







Dr.Bedlo

Citaat van: advr op mei  7, 2013, 13:30:41
als je Naim weglaat dan kom je een heel eind... :hehe: :hehe: :hehe: :withstupid:

Dat is ook dat ik bedoel. Het spul dat minder klinkt dan Naïm en Harberth weglaten
Quad vintage.

botsen

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 14:56:26
Nou zegt dát meer (lees: alles) over de potmeter en het circuit daar omheen dan over het uitgangsvermogen, maar a la....

Dat denk ik ook. Volgens mij vallen fabrikanten van versterkers uiteen in degene die zoveel mogelijk vermogen leveren (of rapporteren) en degene die zeer weinig vermogen rapporteren om zich af te zetten tegen deze beweging en erg weinig rapporten (maar vaak wel serieus stroom kunnnen leveren.

raindog

Citaat van: fred19633 op mei  7, 2013, 10:47:10
Als we nu gewoon afspreken dat Harbeth en Naim het beste is dat er is, dan hoeven we elkaar tenminste niet tegen te spreken.

Geredeneerd vanuit mijn eigen voorkeur kan ik me heel goed voorstellen dat een Naim bezitter bij Harbeth uit komt als hij speakers gaat zoeken voor zijn set. Ik kan me echter niet (meer) voorstellen dat een Harbeth bezitter bij Naim uitkomt als hij een versterker (of bron) zoekt om het beste uit zijn speakers te halen. De verfijning en natuurlijkheid van een Harbeth wordt mijns inziens niet echt gecomplimenteerd door ze aan een Naim set te hangen. Die eigenschappen van Harbeths zijn echter wel zo sterk aanwezig dat zelfs met een Naim in de keten het geluid natuurlijker klinkt dan met menig andere combinatie. Vandaar ook dat veel mensen de combi zo waarderen. Echter, dat ligt wat mij betreft toch vooral aan de kwaliteiten van Harbeth en mijn persoonlijke mening dat een luidspreker het meest bepalend is voor de uiteindelijke klank van je set. Ik hoop hier verder niet te veel Naimies mee tegen het hoofd te stoten  ;) het is maar een mening. 

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: botsen op mei  7, 2013, 15:32:06
Dat denk ik ook. Volgens mij vallen fabrikanten van versterkers uiteen in degene die zoveel mogelijk vermogen leveren (of rapporteren) en degene die zeer weinig vermogen rapporteren om zich af te zetten tegen deze beweging en erg weinig rapporten (maar vaak wel serieus stroom kunnnen leveren.
Ik gaf daarmee alleen maar aan dat je het niet persé in méér vermogen hoeft te zoeken.......

Lion of Judah

Citaat van: raindog op mei  7, 2013, 17:46:49
Geredeneerd vanuit mijn eigen voorkeur kan ik me heel goed voorstellen dat een Naim bezitter bij Harbeth uit komt als hij speakers gaat zoeken voor zijn set. Ik kan me echter niet (meer) voorstellen dat een Harbeth bezitter bij Naim uitkomt als hij een versterker (of bron) zoekt om het beste uit zijn speakers te halen. De verfijning en natuurlijkheid van een Harbeth wordt mijns inziens niet echt gecomplimenteerd door ze aan een Naim set te hangen. Die eigenschappen van Harbeths zijn echter wel zo sterk aanwezig dat zelfs met een Naim in de keten het geluid natuurlijker klinkt dan met menig andere combinatie. Vandaar ook dat veel mensen de combi zo waarderen. Echter, dat ligt wat mij betreft toch vooral aan de kwaliteiten van Harbeth en mijn persoonlijke mening dat een luidspreker het meest bepalend is voor de uiteindelijke klank van je set. Ik hoop hier verder niet te veel Naimies mee tegen het hoofd te stoten  ;) het is maar een mening.

Nou, mij niet! Meer ik heb dan ook geen Harbeth :D
Maar zonder dollen: waarschijnlijk zijn die mensen niet perse op zoek naar verfijning en natuurlijkheid.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

garmtz

Naim met Harbeth speelt op sommige vlakken echt beter dan bijv. Linn. Het hangt echt af van voorkeur. Ook Naim haalt dingen in een Harbeth naar boven die vaak verborgen blijven.

garmtz

En sinds de High End München nu ook echt officieel: Beter Beeld & Geluid is de nieuwe importeur voor Harbeth!

E.e.a. moet nog op de diverse websites officieel worden veranderd, maar het is al wel een feit!

vanzomereng

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 21:11:25
En sinds de High End München nu ook echt officieel: Beter Beeld & Geluid is de nieuwe importeur voor Harbeth!

E.e.a. moet nog op de diverse websites officieel worden veranderd, maar het is al wel een feit!
Feestje, biertap, koud buffetje, datum?   :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

raindog

Mee eens, ik vind ook dat dit gevierd met worden!Dus na dit weekend die Duitse toeters snel weer aan de kant schuiven en een Engelse audio-dag organiseren met een hoofdrol voor Harbeth :pompom:

En natuurlijk ook even Alan Shaw uitnodigen want ik wil die eigenwijze Brit wel eens ontmoeten...   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

RonK.

Citaat van: VANZOMERENG op mei 14, 2013, 21:19:16
Feestje, biertap, koud buffetje, datum?   :D


Zevenbergen  :devil:

garmtz

Citaat van: raindog op mei 14, 2013, 21:53:53
Mee eens, ik vind ook dat dit gevierd met worden!Dus na dit weekend die Duitse toeters snel weer aan de kant schuiven en een Engelse audio-dag organiseren met een hoofdrol voor Harbeth :pompom:

Zal op termijn zeker gebeuren... We hebben het nu echter zo vreselijk druk...

CitaatEn natuurlijk ook even Alan Shaw uitnodigen want ik wil die eigenwijze Brit wel eens ontmoeten...   

Het was een eer om de beste man te ontmoeten en met hem te spreken op de High End München!

twani

Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 22:58:53
Zal op termijn zeker gebeuren... We hebben het nu echter zo vreselijk druk...

Het was een eer om de beste man te ontmoeten en met hem te spreken op de High End München!
Kende hij jou ook Garmt? Van het Harbeth forum of misschien zélfs vanwege je excellente verkoopprestaties van deze, volgens sommigen lelijke, maar desondanks zeer gewilde "kistjes".... :P

garmtz

Citaat van: twani op mei 14, 2013, 23:56:53
Kende hij jou ook Garmt? Van het Harbeth forum of misschien zélfs vanwege je excellente verkoopprestaties van deze, volgens sommigen lelijke, maar desondanks zeer gewilde "kistjes".... :P

Nee, hij kende mij niet...

Mitch--

#2049
Citaat van: garmtz op mei 14, 2013, 21:11:25
En sinds de High End München nu ook echt officieel: Beter Beeld & Geluid is de nieuwe importeur voor Harbeth!

E.e.a. moet nog op de diverse websites officieel worden veranderd, maar het is al wel een feit!

komt er nu een loterij met de beste slagzinnen, miss met een setje M30.1 als prijs   O0

wel super cool garmt en bjorn, van harte!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'