lenzen

Gestart door lestat1234, augustus 24, 2010, 13:25:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lestat1234

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de dslr fotografie.
Ik heb nu een jaartje een Canon eos 450d i.c.m. een Tamron AF 18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II zoomlens.

Nu wil ik graag voor mijn vakantie in oktober (Malaysie) een betere lens, welke meer geschikt is voor bij het wandelen.

Zelf zat ik te denken aan de volgende lenzen:
- Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM

Gezien hier een redelijk prijs verschil in zit vroeg ik me af of er onder jullie mensen zijn die ervaringen hebben met deze lenzen.
Of misschien zelfs nog een mooiere lens aan te raden hebben (met als max budget 550-600 euro).
Eisen zijn dat er een image stabilisatie op zit en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de usm motor.

Dank je voor de moeite
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Gaeje

wat is er mis met de 18-200? Qua wandel around lens lijkt me die meer flexibel dan een beperktere zoom, die toch geen noemenswaardige betere diafragma opening heeft.
tenzij je een over de volledige lijn f2.8 pakt zal je je niet echt verbeteren denk ik

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

lestat1234

Citaat van: Gaetan op augustus 24, 2010, 13:28:05
wat is er mis met de 18-200? Qua wandel around lens lijkt me die meer flexibel dan een beperktere zoom, die toch geen noemenswaardige betere diafragma opening heeft.
tenzij je een over de volledige lijn f2.8 pakt zal je je niet echt verbeteren denk ik

Er is niet veel mis met deze lens.