Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim bruins

#525
De X18 eens horen spelen in een demo.
Volgens stereoplay haalt de X18 een veel betere score dan de focus 140 en de 160.
Prijsverschil tussen een gebruikte 140 160 en de nieuwe X18 zit ook maar weinig verschil.

De 140 en 160 zelf nog niet kunnen beluisterd.



raindog

Las ergens dat de X44 qua drivers gelijk is aan de Focus XD 600, en daarmee dus eigenlijk een passieve variant is van de Focus XD. Blijft dan toch een vreemde marketing keuze om deze speaker de Excite benaming mee te geven. Prijstechnisch is het wel voordelig. Ze zullen wel met een grotere center moeten komen om de grotere Excites ook voor een HT opstelling interessant te maken. Maar al met al wel een mooie ontwikkeling bij Dynaudio.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Syphon

Zit te denken aan de Xeo 6. Mijn vader heeft deze en ben erg onder de indruk. Nu heb ik een BK Monolith plus, is dit e combineren? Weet niet zo snel hoe en wil mijn subwoofer niet verkopen. Verder wil ik de PS4 ook op de Xeo aansluiten zodat de receiver de deur uit kan. Wordt wel erg moeilijk omdat ik ook nog een htpc heb staan. In. Mijn nieuwe huis wil ik een zwevende TV zonder audio meubel, hoever dat mogelijk is ben ik nu aan het kijken.

Xander32

Voor ht is een sub m.i. altijd wel te combineren, voor stereo gaat het nauwer luisteren. Daar lijkt mij een Monolith sowieso niet de meest geëigende sub voor.

Citaat van: Syphon op april 21, 2016, 23:20:54
Zit te denken aan de Xeo 6. Mijn vader heeft deze en ben erg onder de indruk. Nu heb ik een BK Monolith plus, is dit e combineren? Weet niet zo snel hoe en wil mijn subwoofer niet verkopen. Verder wil ik de PS4 ook op de Xeo aansluiten zodat de receiver de deur uit kan. Wordt wel erg moeilijk omdat ik ook nog een htpc heb staan. In. Mijn nieuwe huis wil ik een zwevende TV zonder audio meubel, hoever dat mogelijk is ben ik nu aan het kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Syphon

Citaat van: Xander32 op april 22, 2016, 06:17:20
Voor ht is een sub m.i. altijd wel te combineren, voor stereo gaat het nauwer luisteren. Daar lijkt mij een Monolith sowieso niet de meest geëigende sub voor.

Hmmmm, zit wat in maar zou deze wel kunnen worden gecombineerd met de Xeo? Ga maar is goed kijken wat er komt straks. Wordt het 2.0 of 2.1 of toch 5.1

s.t.

Voor diegene met XD speakers ik heb vandaag een fijne controller gevonden om UPNP te streamen naar de speaker: http://en.audionet.de/apps/rcp/ dit samen met Asset UPNP op de server maakt een zeer snelle en goed werkende combinatie.

Hiermee heb ik geen extra apparaat meer nodig om te streamen van het netwerk. Optimaal genieten van de 400XD


Dura

#531
Kijk, nieuwe contours:
http://www.hifi.nl/artikel/24558/Dynaudio-vernieuwt-Contour-serie.html
Ze zijn gestopt met die tweeter onderaan. De prijzen zijn wel omhoog gegaan.

Citaat: De luidsprekers zien er erg strak, tijdloos en neutraal uit: geen straf voor in je woonkamer dus. "We hebben totaal nieuwe drivers ontworpen, helemaal anders dan voorheen," vertelt de Dynaudio-afgevaardigde. Ook de tweeter, de Esotar2, is compleet nieuw. De woofer heeft een uitslag beweging van zo'n 4 cm, dat is behoorlijk veel en levert dus krachtige bassen op.

De serie bestaat uit vier modellen: de Contour 20 (compact, €4.500), 30 (vloerstaand, €7.000) en 60 (vloerstaand, €9.000) en de 25C (centerspeaker, €3250). De prijzen zijn per paar.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Roeru117

Ik had ze al gezien. Het zijn wel hele mooie luidsprekers, maar ik vind ze niet zo mooi als de le modellen. Ze zullen wel fantastisch klinken.

Volgens mij duurt het nog een paar maanden voordat ze echt geleverd gaan worden, maar dan ga ik ze ongetwijfeld eens beluisteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

wim bruins

#533
Ik zie dat er voor de oudere modellen nog best hoge prijzen word gevraagd.

Hoe zit het klankmatig, ben je niet beter af met een wat jongere luidspreker.
Mag bv een 42 52 se of een 122 audience nog 400  500 euro opbrengen van 14 jaar oud.
Ben je dan bv niet beter af met de excite serie van een paar jaar oud voor dezelfde prijs.   

:dozingoff:
 
     

Xander32

Wat een gemiste kans t.o.v. het huidige model; die heeft m.i. veel meer uitstraling, smoelt veel beter. Erg anoniem die nieuwe lijn.


Citaat van: Dura op mei 18, 2016, 17:05:01
Kijk, nieuwe contours:
http://www.hifi.nl/artikel/24558/Dynaudio-vernieuwt-Contour-serie.html
Ze zijn gestopt met die tweeter onderaan. De prijzen zijn wel omhoog gegaan.

Citaat: De luidsprekers zien er erg strak, tijdloos en neutraal uit: geen straf voor in je woonkamer dus. "We hebben totaal nieuwe drivers ontworpen, helemaal anders dan voorheen," vertelt de Dynaudio-afgevaardigde. Ook de tweeter, de Esotar2, is compleet nieuw. De woofer heeft een uitslag beweging van zo'n 4 cm, dat is behoorlijk veel en levert dus krachtige bassen op.

De serie bestaat uit vier modellen: de Contour 20 (compact, €4.500), 30 (vloerstaand, €7.000) en 60 (vloerstaand, €9.000) en de 25C (centerspeaker, €3250). De prijzen zijn per paar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

#535
Citaat van: wim bruins op juni 17, 2016, 21:19:36
Ik zie dat er voor de oudere modellen nog best hoge prijzen word gevraagd.

Hoe zit het klankmatig, ben je niet beter af met een wat jongere luidspreker.
Mag bv een 42 52 se of een 122 audience nog 400  500 euro opbrengen van 14 jaar oud.
Ben je dan bv niet beter af met de excite serie van een paar jaar oud voor dezelfde prijs.   

Die oudere modellen hebben een heel andere klankkleur  weet ik uit eigen ervaring, wat afgerold hoog en ongedempt laag waardoor het accent op het midden ligt. Nieuwere modellen klinken veel strakker. Kwestie van smaak. Maar een luidspreker van 14 jaar...dan begin je wel risico te lopen op bijvoorbeeld verharde rubberranden, de audience was tenslotte het instapmodel in die tijd. Maar ik heb meer dan 10 jaar de 122 gehad, die nog in prima staat was toen ze weggingen. Voor een moderne dynaudio, de focus 260, waar ik vanwege zijn klankkleur nooit echt van heb kunnen genieten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

wim bruins

Lastig om een keuze te maken.

Was 15 jaar terug behoorlijk onder de indruk van de 52 SE.
Ook eens de 122 thuis gehad en dit was ook een aangenaam klinkende luidspreker.

Zoek nu een vervanger voor de boston M25 die reeds zijn verkocht.
Een monitor of een kleinere vloerstaander.

   

   

 

Dura

Zorg ervoor dat je eerst goed luistert. Zoals ik al schreef, moderne dyns hebben een andere klankkleur dan de oudere, en voor mij persoonlijk was dat een onaangename verrassing.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

wim bruins

De enige moderne dynaudio die ik gehoord heb is de xeo 4.
Prachtig geluid uit een klein doosje.

Wil alleen een iets grotere luidspreker voor wat meer laag.

Roeru117

Dan zou je eens kunnen gaan luisteren naar de Excite x18. Dit is een wat grotere monitor en sluit misschien mooi aan bij je wensen. Die speaker is alleen niet actief, mocht dat een eis/wens zijn. Ook de nieuwe Emit serie schijnt erg leuk te zijn.

En mocht je budget wat ruimer zijn, dan zou ik ook zeker de huidige aanbieding op de Contour S1.4le eens bekijken/beluisteren. Een paartje kost nu ongeveer € 2400,- ipv € 3200,-.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

wim bruins

#540
Heb momenteel een nad 356 stereo versterker.
Voor de contour 1.4 niet voldoende ga ik vanuit.
Ook de luisterruimte van 25 vierkante meter is aan de kleine kant.
De ruimte is wel open naar een grote woonkeuken.

Schiet me net te binnen dat ik wel eens naar de X18 heb geluisterd op een audio beurs.
De prijs is ook best redelijk.

Ga eens kijken waar ik in de buurt van drachten de emit serie kan beluisteren.
De M10 word heel goed bevonden las ik.

Wil wel een stap hoger dan de M25 van boston.
Die klinken reeds op een behoorlijk niveau.

wim bruins

Citaat van: wim bruins op juni 18, 2016, 18:36:35
Heb momenteel een nad 356 stereo versterker.
Voor de contour 1.4 niet voldoende ga ik vanuit.
Ook de luisterruimte van 25 vierkante meter is aan de kleine kant.
De ruimte is wel open naar een grote woonkeuken.

Schiet me net te binnen dat ik wel eens naar de X18 heb geluisterd op een audio beurs.
De prijs is ook best redelijk.

Ga eens kijken waar ik in de buurt van drachten de emit serie kan beluisteren.
De M10 word heel goed bevonden las ik.

Wil wel een stap hoger dan de M25 van boston.
Die klinken reeds op een behoorlijk niveau.

cccp

#542
Citaat van: Dura op mei 18, 2016, 17:05:01
Kijk, nieuwe contours:
http://www.hifi.nl/artikel/24558/Dynaudio-vernieuwt-Contour-serie.html
Ook de tweeter, de Esotar2, is compleet nieuw.

Raar verhaal. In de Contour-lijn wordt toch de esotec-tweeter gebruikt? (Met uitzondering van s5.4)

Qua vormgeving vind ik het geen vooruitgang.

Deleted User

Vreemd ja, de Esotar2 zit ook in mijn Confidence C1 mkII

bert50

En bij mij ook in de C2 mk2 misschien weer een upgrade hiervan

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

raindog

#545
Citaat van: Dura op juni 18, 2016, 13:01:49
Zorg ervoor dat je eerst goed luistert. Zoals ik al schreef, moderne dyns hebben een andere klankkleur dan de oudere, en voor mij persoonlijk was dat een onaangename verrassing.

Dura, jouw teleurstelling in de Focus 260 ligt volgens mij vooral in jouw ruimte en de niet ideale plaatsing. Dat een paar gesloten monitors als de Harbeths P3's het bij jou beter doen een paar lastig te plaatsen basreflex staanders kun je Dynaudio moeilijk aanrekenen.
Jouw oude 260's staan nu hier, vrij opgesteld, naast mijn Harbeths C7's en mij valt juist op dat ze qua tonaliteit/klankkleuren meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Ze hebben allebei hun sterke kanten EN zijn allebei naar mijn smaak  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dura

Je kan best gelijk in hebben, het is een moeilijke ruimte, maar het gekke is dat de 122s die ik daarvoor had geen problemen geven in het laag en in het hoog. De 260 klonken niet,dat laag begrijp ik wel maar in het hoog waren ze ook hard. Vreemd dat ze bij jou dan op de C7 lijken, dan zal de akoestiek in het hoog ook heel anders zijn. Mooi dat ze bij jou wel goed klinken, en ik lees er verder alleen maar goed dingen over.
Maar ik blijf erbij dat de oude audience serie,waarvan ik de 52 en de 122 had, toch een heel andere afstemming hadden dan modernere dyns, daarom mijn opmerking naar Wim, die die serie ook als vertrekpunt noemde.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

robbertt

Mooi zo n Dynaudio-forum
Mijn voorkeur ging naar de C2mk2 maar voor mijn huiskamer te groot
Heb zojuist de Contour S 3.4 LE aangeschaft
Jullie hebben t over nlange inspeeltijd van 200-300 uur
Heb nog niet hard gedraaid maar vraag me af of dat tzt echt hoorbaar is
Ik draai met de Musical Fidelity KW 550 ( 2 x 900 wrms 4 ohm) ; als cd speler heb ik de Marantz SACD11S2 en bekabeling vdHul Mainstream (ook de stekkerdoos)
Ik weet dat er liefhebbers zijn die niets in dure bekabeling zien maar ik wilde t zekere vh onzekere nemen ( kostte me wel 2800 euro )
Ik vind de 3.4 nu al fraai klinken ( zeer goede plaatsing en uiterst mooi detail ) maar wordt dat tzt dan nog beter ?
Mijn audio potje is bijna leeg dus wil er eigenlijk niks meer aan veranderen
Ik ben wel gezegend met n perfecte akoestiek met als resultaat dat iedere behoorlijke speaker hier bovengemiddeld klinkt, alleen de rust en het ""droge"" geluid vd 3.4 LE heb ik zo nog nooit gehad.
Om terug te komen op mijn vraag : 200-300 uur inspelen geeft geluidswinst ?

Staaled

Ik heb met al mijn Dynaudio's idd een duidelijke verbetering waargenomen.
De speelduur kan ongeveer kloppen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Roeru117

Hier precies hetzelfde. In het begin klonk het al erg goed en dat werd alleen maar beter.

Dus gewoon lekker veel muziek luisteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q