Nieuwe 13 inch MacBook Air!

Gestart door TheSpeedSkater, januari 15, 2008, 19:29:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: Grindtegel op januari 19, 2008, 01:26:59
Ik vind het niet zo mooi dat ie niet overal even dik/dun is. Ik begrijp wel waarom dat zo is gemaakt maar dan had ik hem overal even "dik" gemaakt om de strakheid er nog meer in te houden.

Daar wordt hij vast wel strakker van, maar krijgen mensen zonder nagels misschien wat problemen bij het oppakken van de Air van tafel... ;)

Rielplayer

Citaat van: Raphie op januari 19, 2008, 09:08:30
jongens, pas nou op, zo lopen jullie ook kans op een veeg uit de pan van Mies, omdat je loopt te "zieken"  ;D
Apple topics zijn heilig en zo gauw iets niet binnen het straatje van een Apple volgeling past, dan breekt de hel los.......

Valt me weer tegen Mies, dacht dat we nog steeds product inhoudelijk bezig waren.
Job die noemt dat "trollen" (moet ide toch maar eerst eens inlezen wat trollen nou echt is)
Audiofiel stookt graag vuurtjes verder op met steken onder water.

Nou dan hebben we de meeste members in dit topic al wel weer gehad.
Ik laat ze gewoon lekker op hun Macjes spelen en rondjes laten dansen om het kampvuur, waar ze Vista pakketjes verbranden, Bill gates vervloeken en Ohhhh Steve Kumbajaa zingen.... ;D ;D ;D

Ik ga maar eens boodschappen doen, want ik laat me weer veel te veel gaan  ;D ;D

ben je al terug van boodschappen doen ;D

Relax man, ik heb sinds kort beide en beide systemen zijn gewoon niet heilig. Blijft het een punt dat deze laptop er gewoon leuk uitziet. Meer valt er ook niet over te zeggen toch....
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

klopt, maar dat is ook al meerdere keren door mij aangegeven ;)
JBL PRX Power!

Durk

relax een beetje...

altijd dat gezeur PC vs Mac...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Job

#104
Citaat van: Durk op januari 19, 2008, 10:25:02
altijd dat gezeur PC vs Mac...
Volgens mij gaat het daar helemaal niet over.

We hebben het over SSD's en de prijzen die Apple daarvoor rekent. Raphie stelde dat het een overpriced optie was, maar deed dat op basis van een verkeerd veronderstelde meerprijs en wist de stelling tot nu toe geenszins hard te maken.

Citaat van: Raphiezo gauw iets niet binnen het straatje van een Apple volgeling past, dan breekt de hel los
Uit jouw post zo men kunnen afleiden dat je bedoelt dat ik een Apple-volgeling ben. Quod non.
Met trollen bedoel ik het al dan niet doelbewust posten van "feiten" die geen feiten zijn (zie ook PM). Als je daar aanstoot aan neemt, dan mijn excuses. Misschien ben je gewoon niet goed geïnformeerd, dat kan ook.

Nu weer graag on topic, en met accurate gegevens.

Ben overigens erg benieuwd. Er wordt gezegd dat het niet zo nieuw en bijzonder is, maar ik weet niet of er een andere computerfabrikant is die tussen nu en twee weken een laptop met een 1.8" SSD uitlevert (de 2'5" versies wel, dat zag ik). Ik geloof dat Apple gewoon de eerste is. Dat is dan eerder een kwestie van slim onderhandelen met de fabrikanten van SSD's dan van pure innovatie, maar toch.

Raphie

Ik ben heel relaxed, we zitten gewoon over SSD's te discussieren, Job maakt me uit voor een trol en anderen beginnen ook te bashen, er is niks vanuit mijn kant gezegd tegen een persoon of specifiek tegen Apple/MS of wat dan ook, een selectie uit de opmerkingen:

Citaat van: AppleMies op januari 18, 2008, 08:57:43
Raphie is gewoon niet geïnteresseerd om over het product te praten, slechts om -het ongeacht het onderwerp= te verzieken.  Kreeg je daar kortgeleden geen ban voor?..........en terecht.

Zodra Raphie zich in een topic mengt stop ik. Ongeacht het onderwerp.  Zijn ENIGE doel is altijd zieken.

Dan gaat audiofiel ook nog eens lekker het vuurtje opstoken
Citaat van: Job op januari 17, 2008, 20:23:48
Klaar met trollen?
Citaat van: Audiofiel op januari 18, 2008, 17:33:52
De waarheid komt kennelijk hard aan... :D

Of wou je tegenwicht geven aan al die mensen die jouw posts steeds rapporteren? :-X
Stelletje prutsers!!! (jij niet hoor Durk ;D )



JBL PRX Power!

garmtz

Raphie, waar rook is, is vuur... Je wilt niet weten hoeveel 'report to moderator' mails ik krijg van MEERDERE topics waarin jouw gedrag aanleiding is voor commentaar van leden. Nog een aantal van die mailtjes en mijn hand kruipt heel langzaam naar de 'permanent ban' knop.

Raphie

#107
Tja Pacific Audio/Pauli was ook over de zeik omdat ik hem had gequoted. Zo zijn er nog wel een paar. Ik zie de opgeschoonde topics regelmatig voorbij komen. In die topics wordt niks gezegd, maar wordt de boel alleen maar even op scherp gezet op basis van de verkoper gegeven te rooskleurige input. zodat potentiele kopers wat " food for thought" hebben. Als dat tegenwoordig ook al onder prijsdiscussies valt, dan graag de regels aanscherpen  ;)
Als we tegenwoordig mensen al niet meer met zichzelf kunnen spiegelen, waar moet het dan heen met dit forum?!?

Zo lang ik mij aan de regels houdt, dus inhoudelijk reageren, geen (in)directe prijsdiscussies en niet persoonlijk worden,(politiek getinte discussies doe sowieso ik al maanden niet meer aan mee) dan doe ik niks verkeerd. Als er mensen zijn die zich dan nog aan andere zaken storen, dan kunnen ze op die knop drukken.
Als er dan mods zijn die dat dan zien als een reden voor een ban, moeten ze dat ook zeker niet nalaten. Beter helemaal weg dan continue op je tenen moeten lopen. Maar verwijder op dat moment dan ook a.u.b. m'n profiel en posts omdat ik geen content online wil hebben waar ik zelf geen controle meer over heb.

Ik houd me aan de huisregels, maar ga m'n kritische blik echt niet aanpassen omdat een paar prutsers daar problemen mee hebben. Als ik fout ben geef ik het ook toe, maar m'n mening verkondigen zal ik echt niet nalaten.
Doe er mee wat je wilt, ik merk het wel.......
JBL PRX Power!

Erik

Citaat van: garmtz op januari 19, 2008, 11:08:19
Raphie, waar rook is, is vuur... Je wilt niet weten hoeveel 'report to moderator' mails ik krijg van MEERDERE topics waarin jouw gedrag aanleiding is voor commentaar van leden. Nog een aantal van die mailtjes en mijn hand kruipt heel langzaam naar de 'permanent ban' knop.
Raphie wordt tenminste niet persoonlijk en speelt niet op de man, iets wat anderen in dit topic meer als regel dan als uitzondering doen. Daar mag ook wel eens wat aan gebeuren. Raphie neemt een stelling in en vervolgens zie je vaak 3 reacties die puur op Raphie "inhakken" en vaak niet inhoudelijk zijn.

Ik zie hem (meestal) pas persoonlijk worden als anderen op de man gaan spelen. Ik zou het jammer vonden als Raphie geband want hij ontzenuwt tenmiste nog eens wat en vaak heeft hij nog wel een punt ook, dat niet iedereen dat leuk vindt is wat anders. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

#109
Ik bemoei me hier echt niet mee verder, en heb me er tijdenlang sowieso helemaal buiten gelaten, al viel het me wel in toenemende mate op. Ik ga dus ook niemand zitten aanvallen. Ik vind alleen dat de sfeer in heel veel topics volledig wordt verziekt en dat de informatieve waarde enorm wordt aangetast en dat al te vaak jouw naam daar direct een verband mee heeft. Ik ga absoluut niet met modder gooien, daarvoor kom ik hier niet. Ik probeer dit alleen maar constructief mede te delen zodat er wellicht ook iets mee gedaan kan worden. Juist doordat je (zoals je zelf zegt) geen regels overtreedt, maak je bepaalde mensen ontzettend kwaad. Je weet heel sluw op het scherp van de snede net te balanceren op het randje van te ver gaan. Vervolgens trekt iemand dat niet meer, reageert, en dan besluit je heel slim om even wat vriendelijke of matigende opmerkingen te plaatsen, de discussie eindigt dan erg vaak zoals op deze pagina. Met een soort betoog over de vrijheid van meningsuiting en een beroep op je rechten etc.
Kortom, ik val niemand aan. Maar ik word wel ongelukkig van de sfeer die zo ontstaat. En dat kun je als mens gewoon doorhebben, en je er op instellen, en je zou er zelfs iets mee kunnen doen.
Amen.

Raphie

Jij begrijpt hem helemaal Erik, als je niet met bepaalde zaken geconfronteert wil worden post het dan ook niet.
Om op het Pauli voorbeeld terug te komen, hij komt met een prijs van 1.700 euro, zit te klagen over 2 marktplaatsers waarmee hij akkoord was voor een veel lagere prijs dan hier op het forum en dat de rek er voor forumleden nog lang niet uit was.
Ik vraag hem om dan zijn " serieuze" prijs te noemen (.i.e. daad bij het woord te voegen) en ik wordt uitgemaakt voor een infantiel ?!? :P Post dan ook niet van dat soort sukkelige statements, dan WEET je toch dat iemand je gaat vragen om je daaraan te houden?

kom op zeg.. je bent dan echt superzielig als je daarvoor op je " report to mod"  button moet drukken, na eerst een grote bek te hebben gegeven

Voor alle duidelijkheid: Dit soort posts van mij gaan echt niet verdwijnen, Het is een beetje als koffieleut met Pioneer, zo vind ik het leuk om door te vragen...... Mag dat niet meer, pas dan de regels aan en maak "de markt"  een prikbord met gesloten posts, zodat alle reacties via PM moeten.
Loop er anders niet over te janken. Als je iets te koop aan biedt kan je leuke en minder leuke RELEVANTE vragen/opmerkingen verwachten......
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: garmtz op januari 19, 2008, 11:08:19
Raphie, waar rook is, is vuur... Je wilt niet weten hoeveel 'report to moderator' mails ik krijg van MEERDERE topics waarin jouw gedrag aanleiding is voor commentaar van leden. Nog een aantal van die mailtjes en mijn hand kruipt heel langzaam naar de 'permanent ban' knop.

Er zijn ook veel mensen die eens wat grotere schoenen aan moeten trekken! Veel mensen kunnen geen spat tegen kritiek. Ergo, het meeste kritiek wordt uit hun eigen zinnen gequoted.

Ik neem aan dat je niet alle "report to moderator" blind geloofd, maar ook eens het topic doorleest.

Raphie is iemand die wat fel kan reageren, maar meestal binnen de regels. Wat mij betreft mogen mensen met korte tenen netzogoed een ban hebben als Raphie een permanente ban krijgt.

Anderzijds is het erg simpel voor de leden. Leven en laten leven! Lees eerst een reactie van een ander goed door voor je reageert. Vaak merk je dat het net anders is dan je in eerste instantie (te emotioneel) reageert. En bij mensen die net binnen de kaders reageren is dat lastig, erg lastig.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Nosoforos op januari 19, 2008, 11:54:17

Amen.

Leuk dat je amen zegt na je eigen preek  ;D Maar wees a.u.b. niet roomser dan de Paus........
Mijn posts zijn nagenoeg altijd inhoudelijk en geenzins allemaal negatief en regelmatig informatief.  er zijn een hoop andere forumleden die dit gelukkig wel kunnen zien, net zoals de on topic humor.....
JBL PRX Power!

Grindtegel

#113
+1 @blue eyes
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Citaat van: Raphie op januari 19, 2008, 11:57:27
Om op het Pauli voorbeeld terug te komen, hij komt met een prijs van 1.700 euro, zit te klagen over 2 marktplaatsers waarmee hij akkoord was voor een veel lagere prijs dan hier op het forum en dat de rek er voor forumleden nog lang niet uit was.
Ik vraag hem om dan zijn " serieuze" prijs te noemen (.i.e. daad bij het woord te voegen) en ik wordt uitgemaakt voor een infantiel ?!? :P Post dan ook niet van dat soort sukkelige statements, dan WEET je toch dat iemand je gaat vragen om je daaraan te houden?

kom op zeg.. je bent dan echt superzielig als je daarvoor op je " report to mod"  button moet drukken, na eerst een grote bek te hebben gegeven

Ik kom wel eens bij Raphie over de vloer, maar ik ben het lang niet altijd met hem eens.

Echter ik wil even benadrukken dat het voorbeeld hier genoemd mij ook was opgevallen. De berichten zijn inmiddels verdwenen, maar ik wil de quote van Raphie graag bevestigen. Het was heel direct, en wellicht had Raphie daar niets te zoeken, maar de reactie van Paulie sloeg nergens op.

My  0.2
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nosoforos

 :) Precies ik zeg amen omdat je jezelf nooit te serieus moet nemen, maar mijn punt meen ik wel.

Raphie

Citaat van: Nosoforos op januari 19, 2008, 12:02:26
:) Precies ik zeg amen omdat je jezelf nooit te serieus moet nemen, maar mijn punt meen ik wel.

Herken ik mijzelf ook wel een beetje in ;) Daarin lijk ik weer op Audiofiel, ik wil ook graag altijd het laatste woord hebben.
JBL PRX Power!

blue-eyes

En nu dus weer over naar het onderwerp, de Apple MacBook Air?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gaeje

Citaat van: AppleMies op januari 19, 2008, 00:23:17
Ik heb nu 4 mac's.  Wat is er mis met 5?
niets hoor, maar ik dacht gewoon dat je tussen 2 posts radicaal van gedacht veranderd was. "ik houd het bij mijn pro" klinkt toch als: ik ga het toch niet doen.

Natuurlijk doen en laten wat je niet kan: en hoe meer apple's hoe beter (voor de aandeelhouders en het bedrijf dan)
als je er effectief nog een nut voor vindt, des te beter.

ik zit zelf met een 4 jaar oude powerbook 17" en deze (macbook air) komt zeker niet in aanmerking als opvolger: te weinig aansluitingen, te traag, geen optische drive...

ik heb de indruk dat het meer een gimmick is om de dunste te hebben dan dat het eigenlijk echt heel interessant is. dan vond ik een 12" powerbook interessanter, want die was echt gewoon klein én had toch de volle bruikbaarheid van een powerbook.

m.a.w een 12" macbook pro zou er bij mij nog wel ingaan, maar die zie ik niet te rap verschijnen.















PjotrrrNL



'We already knew the basic details about the processor at the heart of Apple's MacBook Air, but those itching to know exactly how Apple and Intel managed to cram everything into that oh so small package may want to head over to AnandTech, which has pieced together a fairly thorough report on the matter. As the site reports, the processor is based on Intel's 65nm Merom architecture and packs an 800MHz bus, yet it uses the significantly smaller chip package that Intel had originally only planned to debut with the launch of its Montevina laptop platform later this year. That combination, along with the Intel 965GMS chipset with integrated graphics, allowed for a 60% reduction in total footprint size, and a TDP rating of just 20W, as opposed to 35W from the regular Core 2 Duo processor. If that's still not enough MacBook Air minutia you, you can hit up the link below for the full rundown.'

http://www.engadget.com/2008/01/18/macbook-air-processor-situation-gets-explained/


Raphie

Wow, dat scheelt flink qua footprint 8)
JBL PRX Power!

AppleMies

#121
Citaat van: Gaetan op januari 19, 2008, 15:00:04
niets hoor, maar ik dacht gewoon dat je tussen 2 posts radicaal van gedacht veranderd was. "ik houd het bij mijn pro" klinkt toch als: ik ga het toch niet doen.

Natuurlijk doen en laten wat je niet kan: en hoe meer apple's hoe beter (voor de aandeelhouders en het bedrijf dan)
als je er effectief nog een nut voor vindt, des te beter.

ik zit zelf met een 4 jaar oude powerbook 17" en deze (macbook air) komt zeker niet in aanmerking als opvolger: te weinig aansluitingen, te traag, geen optische drive...

ik heb de indruk dat het meer een gimmick is om de dunste te hebben dan dat het eigenlijk echt heel interessant is. dan vond ik een 12" powerbook interessanter, want die was echt gewoon klein én had toch de volle bruikbaarheid van een powerbook.

m.a.w een 12" macbook pro zou er bij mij nog wel ingaan, maar die zie ik niet te rap verschijnen.

Voor mij heeft de Air ook te weinig aansluitingen maar dat neemt niet weg dat ik het wel een bloedmooie laptop vind.  Qua vormgeving heb ik niets kunnen vinden wat in de buurt komt. Maar over smaak valt te twisten natuurlijk. Ik heb nu 4 Mac's inderdaad en zijn allen nog in gebruik, door vrouw, door kinderen, een iMac voor mijn vast werk plek. een Powerbook 12 en een MacBook Pro 15 die ik afwissel.  Een Air is niet de meest ideale voor AL mijn werkzaamheden maar als je veelr reist vliegt en veel moet sjouwen is het toch wel een fijne optie.

Daarnaast houden wij hier ook met een HT hobby bezig waarbij ook vaak om aanschaf wordt overgegaan omwille de aaibaarheids factor en niet alleen om de functionaliteit er van.  Een Air aanschaffen alleen omdat ie mooi is verschilt daar niet in volgens mij.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

JeKa


reMC

Ik moet eerlijk bekennen dat ik elke dag wel even stiekem de Apple website bezoek om te kijken of ik nog wat nieuws kan ontdekken aan de MacBook Air. En het kan nog steeds ;D

Zo zag ik pas vandaag dat Time Capsule ook direct een (uiteraard draadloos) Wi-Fi basisstation is :o

Als ik het geld nu had liggen....

W

Citaat van: reMC op januari 22, 2008, 16:38:54
Ik moet eerlijk bekennen dat ik elke dag wel even stiekem de Apple website bezoek om te kijken of ik nog wat nieuws kan ontdekken aan de MacBook Air. En het kan nog steeds ;D

Zo zag ik pas vandaag dat Time Capsule ook direct een (uiteraard draadloos) Wi-Fi basisstation is :o

Als ik het geld nu had liggen....

De timecapsul verbaast mij ook een beetje, prijs is zeker concurerend met andere merken! De Air is het net niet voor mij...