R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

Binnenkort even naar BBG om de majik DS aan de tand te voelen..mogelijke upgrade in de pijplijn.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje

Citaat van: R op april  2, 2012, 16:59:27
Binnenkort even naar BBG om de majik DS aan de tand te voelen..mogelijke upgrade in de pijplijn.

nice

Ralph71

Citaat van: R op april  2, 2012, 16:59:27
Binnenkort even naar BBG om de majik DS aan de tand te voelen..mogelijke upgrade in de pijplijn.

Ga je geen spijt van krijgen, helaas is hun demo al verkocht.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op april  2, 2012, 19:52:07
Ga je geen spijt van krijgen, helaas is hun demo al verkocht.

Dan weet jij meer dan ik....

.
.
.
.
.
.
.
.
Staat gereserveerd voor 'R'.... ;)

R

;D

Citaat van: bmateijsen op april  2, 2012, 22:01:56
Dan weet jij meer dan ik....

.
.
.
.
.
.
.
.
Staat gereserveerd voor 'R'.... ;)

Perfectionist

Citaat van: R op april  2, 2012, 16:59:27
Binnenkort even naar BBG om de majik DS aan de tand te voelen..mogelijke upgrade in de pijplijn.

Is dat een streamer-versterker?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Nee, alleen streamer.

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op april  2, 2012, 22:01:56
Dan weet jij meer dan ik....

.
.
.
.
.
.
.
.
Staat gereserveerd voor 'R'.... ;)

Dat had je er niet bij gezet......  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

R

Vanmiddag heerlijk middagje streaming-les gehad, bedankt voor de informatieve middag garmt en bjorn. Nu maar even hard nadenken ;)..

Jean Sibelius

Citaat van: R op april  6, 2012, 19:39:20
Vanmiddag heerlijk middagje streaming-les gehad, bedankt voor de informatieve middag garmt en bjorn. Nu maar even hard nadenken ;)..
Succes en veel wijsheid toegewenst! 8)
Weet je al wanneer jullie de sleutel krijgen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Thanks, sleutel hebben we al. Volgende week gaan we definitief over. De set staat al ingepakt ;)

Citaat van: Jean Sibelius op april  6, 2012, 19:53:48
Succes en veel wijsheid toegewenst! 8)
Weet je al wanneer jullie de sleutel krijgen?

denoontje

Citaat van: R op april  6, 2012, 19:39:20
Vanmiddag heerlijk middagje streaming-les gehad, bedankt voor de informatieve middag garmt en bjorn. Nu maar even hard nadenken ;)..

hard maar kort denk ik?

R

#3763
Even kort verslag van afgelopen vrijdag. Ik heb samen met de BB&G heren afgepsproken om de Majik DS in mijn setup te testen. Met de a32 en cd33 onder mijn arm stond ik op de stoep.

Majik DS vs CD33
Na eerst een klein uurtje ingeluisterd te hebben met een lekkere cappuccino heeft Garmt de DS in mijn setup gehangen. Met Linn silver en audioquest LS kabel (@BBG, welk type?). Ik heb daarna voornamelijk dezelfde tracks beluisterd en bijna op het eind kwam Garmt er weer bij. Samen bespraken we de resultaten. De DS heeft een ander soort definitie in het laag, en vriendelijker karakter, de cd 33 zette het wat robuuster neer, wat niet altijd even mooi was. Verder merkte je dat het muzikaliteit hoog was van beide, en dat het eigenlijk niet zo ver uit elkaar lag. Na wat getest en geluisterd hebben de linn silver en nordost frey wat heen en weer geschoven en ook bronnen geswitched. Daarin merkte we dat de verschillen eigenlijk meer in de interlink zaten. De nordost zette het beeld wat meer uitgesproken neer, wat iets te koste ging van integratie en vloeiendheid. In mijn beleving werd de stem van Ane Brun bijvoorbeeld losgetrokken van de rest van de muziek en wat protserig neergezet, de linn silver maakte er meer een geheel van. Dit is niet zozeer een kwalificatie, meer een persoonlijke voorkeur. Na ook nog even een uitstap te hebben gemaakt naar de Naim setup en een volledige Linn setup met de DS-i mocht ik weer naar huis om verder te denken... Daar ben ik nog niet uit. Wordt vervolgd.

Bjorn en Garmt, dank voor de goede zorgen.

Dirk

beviel de setup met enkel een DS-i minder dan de DS & Arcam op de Sonus'en ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Citaat van: Dynky op april  8, 2012, 13:36:58
beviel de setup met enkel een DS-i minder dan de DS & Arcam op de Sonus'en ?

Als ik voor mijn beurt mag spreken... ;) ik had duidelijk een voorkeur voor DSM tov Arcam A32+Majik DS. Ik vond de A32 erg terughoudend, 'netjes', soft en miste resolutie.

Deleted Member 2

audioquest LS kabel (@BBG, welk type?)

Uit nieuwsgierigheid ;D

R

Dat mag zeker ;), we hadden beiden wel even nodig om te wennen aan de verschillen, het werd steeds duidelijker. DS boven CD33, A32 vs DS-i lag dichter bij elkaar. Niet zozeer beter of slechter, maar andere smaak. De arcam-saus die soms heel prettig is en soms wat verbloemd was hier zeer duidelijk aanwezig.

Citaat van: garmtz op april  8, 2012, 14:29:40
Als ik voor mijn beurt mag spreken... ;) ik had duidelijk een voorkeur voor DSM tov Arcam A32+Majik DS. Ik vond de A32 erg terughoudend, 'netjes', soft en miste resolutie.

Dirk

ik vroeg het me vooral af omdat de SF's (in mijn geheugen) de zaken toch al een beetje "mooier maken" dan de gemiddelde speaker.
als je dat gaat combineren met een vrij neutrale (volgens sommige saaie ;)) maar erg detailrijke Linn lijkt het me wel mooi te kunnen combineren...al blijft dat idd een kwestie van smaak
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Ik zou met beide goed kunnen leven. Was allemaal zeer aangenaam.

Citaat van: Dynky op april  8, 2012, 15:48:09
ik vroeg het me vooral af omdat de SF's (in mijn geheugen) de zaken toch al een beetje "mooier maken" dan de gemiddelde speaker.
als je dat gaat combineren met een vrij neutrale (volgens sommige saaie ;)) maar erg detailrijke Linn lijkt het me wel mooi te kunnen combineren...al blijft dat idd een kwestie van smaak

garmtz

Citaat van: Onder013 op april  8, 2012, 14:35:55
audioquest LS kabel (@BBG, welk type?)

Uit nieuwsgierigheid ;D

AudioQuest CV-8...

garmtz

Citaat van: Dynky op april  8, 2012, 15:48:09
ik vroeg het me vooral af omdat de SF's (in mijn geheugen) de zaken toch al een beetje "mooier maken" dan de gemiddelde speaker.
als je dat gaat combineren met een vrij neutrale (volgens sommige saaie ;)) maar erg detailrijke Linn lijkt het me wel mooi te kunnen combineren...al blijft dat idd een kwestie van smaak

Ik vond de Majik DSI zelf preferabel omdat deze gewoonweg minder verbloemd en dat vind ik erg belangrijk. Ook de levendigheid van de Linn spreekt me aan. Ik had bij de Arcam het idee meer naar een 'sound' (hoewel een aangename) te luisteren. Doe je een 'tune dem', is een winnaar ook simpel aan te wijzen, maar niet iedereen luistert zo... ;)

garmtz

Citaat van: R op april  8, 2012, 15:52:45
Ik zou met beide goed kunnen leven. Was allemaal zeer aangenaam.

Dat is waar, er was geen 'verkeerde' combinatie.

Perfectionist

Citaat van: garmtz op april  8, 2012, 16:35:52
Ik vond de Majik DSI zelf preferabel omdat deze gewoonweg minder verbloemd en dat vind ik erg belangrijk. Ook de levendigheid van de Linn spreekt me aan. Ik had bij de Arcam het idee meer naar een 'sound' (hoewel een aangename) te luisteren. Doe je een 'tune dem', is een winnaar ook simpel aan te wijzen, maar niet iedereen luistert zo... ;)

Ik had het in een ander topic al gevraagd, maar klopt het dat jullie stoppen met Arcam?
Een beter forum begint bij jezelf.

garmtz

Citaat van: Perfectionist op april  9, 2012, 20:08:35
Ik had het in een ander topic al gevraagd, maar klopt het dat jullie stoppen met Arcam?

Ja, zijn we al mee gestopt. We hebben de stereolijn echter nooit echt actief gevoerd. Vond de A38+CD37 wel een erg mooie combi op de CA M. Ook wel eens verkocht zo trouwens.