Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mradem

Ziet er mooi uit, veel plezier in je nieuwe huis! Heb je Space Optimisation al gebruikt? Zeker als je wat moet improviseren qua plaatsing dan levert dat mooie resultaten op.

Dirk

gefeliciteerd, da's een mooie stek geworden  :clapping:

en ze staan er classy bij, die shoeboxes  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op november  7, 2015, 16:42:50
Ziet er heel strak en netjes uit.. :worship: en als het dan ook nog eens beter klinkt lijkt het me een schot in de roos.. :music:
Proficiat man... :clapping:

Thnx! Absoluut schot in de roos! :)

Citaat van: Joris1971 op november  7, 2015, 17:49:26
Kijk dat zijn goede berichten Mitch!
Enjoy the music  :headbanging:

Ps maar goed dat die deurstop er ligt. ;D

Die deurstop ligt er natuurlijk express hehe ;) Eerste wat ik er heb neergelegd want ik zag de deur er zo tegenaan beuken ;)

Citaat van: gerzom op november  7, 2015, 16:41:14
Gefeliciteerd, ziet er erg mooi uit!

Heel veel geluk op jullie nieuwe stek!!!!

Citaat van: RubenV. op november  7, 2015, 17:31:53
Congrats! Dat ziet er sfeervol uit  8)

Citaat van: advr op november  7, 2015, 18:28:55
Mooi!!

Veel plezier in jullie nieuwe huis ;D

Citaat van: Xander32 op november  7, 2015, 18:34:10
Veel woongenot en nieuw luisterplezier :thumbs-up:. Het oogt sfeervol.

Thnx mannen! :)

Citaat van: mradem op november  7, 2015, 20:00:31
Ziet er mooi uit, veel plezier in je nieuwe huis! Heb je Space Optimisation al gebruikt? Zeker als je wat moet improviseren qua plaatsing dan levert dat mooie resultaten op.

SO staat nu uit, moet even de tijd nemen om hem juist in te vullen, dan ben ik zeker benieuwd! :)

Citaat van: Dynky op november  7, 2015, 21:08:33
gefeliciteerd, da's een mooie stek geworden  :clapping:

en ze staan er classy bij, die shoeboxes  ;)

Thnx Dirk, de shoeboxes horen er hier helemaal bij, huis is lekker art deco (jaren 30 bouw) en dit design past er top in! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op november  7, 2015, 16:31:42
We WONEN! :)

Hels weekje gehad, maar het nieuwe huis is helemaal klaar en compleet ingericht, ik haat in de troep zitten dus twee nachtjes doorgaan tot de late uurtjes en alles is klaar en uitgepakt :)

Omdat het huis wat smaller is dan mijn oude huis maakte ik me wat zorgen over de plaatsing van de Harbeth's. De SHL5 wil niet te dicht tegen de achterwand, nu heb ik hier iets minder keus kwa plaatsing dus ze staan maar 35 cm van de achtermuur, en wonder boven wonder het klinkt serieus beter dan mijn oude huis! :) Veel meer diepte, plaatsing, stage is mega groot en diep en het laag is ook nog eens strak! Alles heeft dus goed uitgepakt  :thumbs-up:

Ook heb ik meteen een audio groep voor alleen de Linn aangelegd en een audio netwerk compleet bekabeld met Belden Cat7 kabel en Telegartner connector, klinkt prima dus ik ben helemaal happy! :) Even de tv aansluiten en alles is weer klaar :)


Wauw Mitch, jij verhuisd nog sneller dan dat ik een huiskamer restyle :blink:


Zie er gezellie uit.  Veel geluk samen daar ;)

Mitch--

Citaat van: twani op november  7, 2015, 21:45:25

Wauw Mitch, jij verhuisd nog sneller dan dat ik een huiskamer restyle :blink:


Zie er gezellie uit.  Veel geluk samen daar ;)

Hahaha tja was even doorwerken maar het is gelukt ;) hehe!

We zijn hier nu al super gelukkig, dus gaat helemaal goedkomen!!  :bigsmile:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R

Wat mooi zeg, staat zeer sfeervol. Je hebt je meubeltje al gevonden?

denoontje

[emoji106]🏻[emoji106]🏻[emoji106]🏻[emoji106]🏻[emoji106]🏻[emoji106]🏻

rovinggecko

Strak! Lekker minimalistisch qua apparatuur ook zo.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mitch--

Citaat van: R op november  8, 2015, 09:31:56
Wat mooi zeg, staat zeer sfeervol. Je hebt je meubeltje al gevonden?

Thnx Ruben! :) Meubeltje nog niet gevonden, dit is een noodbouwsel van wat oud mdf wat een vriend nog had staan ;) Word veel mooier dus :)

Citaat van: rovinggecko op november  8, 2015, 10:00:58
Strak! Lekker minimalistisch qua apparatuur ook zo.

Thnx! Vind het minimalistische ook heerlijk, lekker simpele maar ook zo lekker klinkende setup zo :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Ooit nog een keer een Lp12 erbij?

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R

Citaat van: Mitch-- op november  8, 2015, 21:09:29
Thnx Ruben! :) Meubeltje nog niet gevonden, dit is een noodbouwsel van wat oud mdf wat een vriend nog had staan ;) Word veel mooier dus :)

Ah ok, ik PM je van de week nog wel even. Je krijgt nog wat maten/foto's van me.

Mitch--

Citaat van: R op november  9, 2015, 09:45:59
Ah ok, ik PM je van de week nog wel even. Je krijgt nog wat maten/foto's van me.

:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Zoo gister avond lekker aan het prutsen geweest met Linn SO. SO moet nu wat harder corrigeren dan mijn vorige huis maar het effect is zeker weer positief merkbaar. Vooral de gelaagdheid en definitie van het laag valt zeer positief op en de ruimtelijkheid hierdoor is alleen maar toegenomen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Mooi! Was bij mij ook echt een verbetering. Heb wel de hulp van Garmt gehad hierbij.

Mitch--

Citaat van: mradem op november 10, 2015, 22:43:48
Mooi! Was bij mij ook echt een verbetering. Heb wel de hulp van Garmt gehad hierbij.

Tsja misschien voor de fine tuning moet ik ook zijn hulpo inroepen, dan weet je zeker dat het goed staat :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op november  7, 2015, 21:47:13
[...]
We zijn hier nu al super gelukkig, dus gaat helemaal goedkomen!!  :bigsmile:
Dat vind ik echt gaaf om te horen! Heel veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op november 22, 2015, 10:50:11
Dat vind ik echt gaaf om te horen! Heel veel plezier!

Thnx Bas! :) plezier hebben we hier zeker! Helaas moet ik aardig wat tripjes maken voor me werk, volgende week vlieg ik weer naar China, gelukkig de kerstdagen thuis en begin 2016 voor 1.5 maand naar Australië en Nieuw Zeeland ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Heb even last van een vage constatering, help me out please :)

Van de week mijn NAS van het tv meubel naar de meterkast verplaatst. In de meterkast zit deze nu direct aangesloten op mijn airport extreme, welke is verbonden met de switch in de tv kast en aan de switch zit de apple tv, de samsung tv en de Linn. Nu heb ik het gevoel dat het beter klonk met de NAS in de tv kast ipv in de meterkast, waar kan dit mee te maken hebben?! Alles is bekabeld met dezelfde Belden Cat7 kabel met Telegartner stekkers...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op november 24, 2015, 11:50:09
Heb even last van een vage constatering, help me out please :)

Van de week mijn NAS van het tv meubel naar de meterkast verplaatst. In de meterkast zit deze nu direct aangesloten op mijn airport extreme, welke is verbonden met de switch in de tv kast en aan de switch zit de apple tv, de samsung tv en de Linn. Nu heb ik het gevoel dat het beter klonk met de NAS in de tv kast ipv in de meterkast, waar kan dit mee te maken hebben?! Alles is bekabeld met dezelfde Belden Cat7 kabel met Telegartner stekkers...

Hoi Mitch...
Ik had dezelfde indruk toen ik de NAS dichter bij de set wou plaatsen omdat ik een AQ Forest kabel van 3m had kunnen kopen.
Daardoor kwam de nas vlak naast het stekkerblok met 8 aansluitingen te staan met o.a de tv,modem,dvd, etc...
De set is aangesloten op een ander stekkerblok...andere stroomgroep.
Opeens was versmering hoorbaar,de set was niet meer genietbaar...kortom er was opeens minder muziek.
De nas terug geplaatst 7 meter verderop met de gewone cat7 kabel en het klonk weer zoals vroeger...
Vond dit zeer merkwaardig... :crazy:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op november 24, 2015, 12:19:05
Hoi Mitch...
Ik had dezelfde indruk toen ik de NAS dichter bij de set wou plaatsen omdat ik een AQ Forest kabel van 3m had kunnen kopen.
Daardoor kwam de nas vlak naast het stekkerblok met 8 aansluitingen te staan met o.a de tv,modem,dvd, etc...
De set is aangesloten op een ander stekkerblok...andere stroomgroep.
Opeens was versmering hoorbaar,de set was niet meer genietbaar...kortom er was opeens minder muziek.
De nas terug geplaatst 7 meter verderop met de gewone cat7 kabel en het klonk weer zoals vroeger...
Vond dit zeer merkwaardig... :crazy:

Bij mij is het dus precies andersom, de nas is nu verder van de set af en het geluid lijkt minder geworden :S
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Citaat van: Mitch-- op november 24, 2015, 12:23:30
Bij mij is het dus precies andersom, de nas is nu verder van de set af en het geluid lijkt minder geworden :S

is terugplaatsen op de oude positie niet meer mogelijk dan?

groet Joris

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op november 24, 2015, 12:28:27
is terugplaatsen op de oude positie niet meer mogelijk dan?

groet Joris

Ja kan zeker, maar ik hoor hem hier meer dan in mijn oude huis. en dat vind ik irritant ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Als ik hrt goed begrijp dus eerst i  de tv kadt rechts aan de switch?

En nu via de airport extreme naar de switcht? Hoe wordt de switch gevoed van 0 en 1 en?

Is het niet mogeljk om vanauit de meterkast rechtstreeks een kabel tussen NAS en switch te plaatse
mainly British stuff

Mitch--

Citaat van: Martin!!! op november 24, 2015, 14:33:49
Als ik hrt goed begrijp dus eerst i  de tv kadt rechts aan de switch?

En nu via de airport extreme naar de switcht? Hoe wordt de switch gevoed van 0 en 1 en?

Is het niet mogeljk om vanauit de meterkast rechtstreeks een kabel tussen NAS en switch te plaatse

Ja eerst meteen aan de switch waar ook de Linn aan hangt.

Een kabel tussen NAS en switch kan niet (geen kabel meer over), maar de switch in de meterkast zou ook kunnen bedenk ik me nu, dan gebruik ik de airport extreme niet meer als tussenstation, misschien heeft de switch een dergelijke invloed op het signaal als die zowel de nas als de linn voed van signaal ipv de airport als tussenstation te gebruiken, zal eens de switch in de meterkast plaatsen (de apple tv werkt toch ook op wifi :))
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'