Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op mei 29, 2014, 12:16:35
Super mooie luidsprekers Mitch

thnx joris! bevallen ook erg goed, hele muziek collectie word weer opnieuw ontdekt :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sjaudio


Citaat van: Mitch-- op mei 27, 2014, 08:16:43
De kogel is door de kerk! Ik heb nieuwe speakers! Een droom is werkelijkheid geworden maar inmiddels staan hier sinds zondag een prachtige set Harbeth SHL5 speakers in eucalyptus te spelen  :bigsmile:

Al even opzoek geweest naar een nieuwe speaker, afgelopen donderdag bij BB&G geweest en drie speakers besluisterd. De Linn Majik 140, de Revel F206 en de Wilson Benesch Square 3. Vooral de Revel en de WB hebben een zeer goede indruk achtergelaten, en had ik toen moeten kiezen was ik voor de ongelofelijke snelheid en grootse weergave van de WB gegaan (en dat in combinatie met mijn MDSM). De WB was eigenlijk een buitenbeentje omdat die speaker nieuw onbereikbaar was budgettair gezien, maar de beluisterde occasion set zou uitkomst kunnen bieden. Alle drie de speakers hebben hun goede kanten die vooral bij je smaak moeten passen. Maar toen ik afgelopen zondag hier een set Harbeth's over de vloer kreeg om in mijn eigen ruimte te proberen was de kogel vrij snel door de kerk en zijn de speakers hier gebleven :) Deze speaker doet eigenlijk alles wat ik extra zocht in een nieuwe set!

Mooie luidsprekers en veel luisterplezier! Maar dat gaat zo te horen wel lukken :)

Mitch--

zoo het project Harbeth krijgt langzamerhand vorm. Inmiddels de opstelling van de kamer drastisch veranderd, ze staan namelijk een stuk mooier op de donkere ipv de witte muur. Ook hebben ze nu meer ruimte wat de weergave nog meer ten goede is gekomen (staat nu vrij 70 cm van de muur af) Morgen gaat het meubel ook weg, de tv komt aan de muur en de Linn op een klein plankje tussen de speakers, lekker minimalistisch :) me is very happy  :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

#254
Zit je ook echt erg laag Mitch? De stands zijn namelijk ook wel ERG laag... Bij deze speakers moeten je oren net iets onder de 'main tweeter' (dus niet supertweeter) zitten.  De rechter speaker staat ook erg dicht bij de zijmuur/raam en ze staan volgens mij relatief ver uit elkaar?

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 29, 2014, 21:13:39
Zit je ook echt erg laag Mitch? De stands zijn namelijk ook wel ERG laag... Bij deze speakers moeten je oren net iets onder de 'main tweeter' (dus niet supertweeter) zitten.  De rechter speaker staat ook erg dicht bij de zijmuur/raam en ze staan volgens mij relatief ver uit elkaar?

ik zit inderdaad vrij laag, maar ze mogen iets hoger dat klopt. Ga van de zomer de stands aanpakken, komen hogere staanders tussen en dan weer netjes gladmaken en schilderen. De linker speaker staat ongeveer 1.1 meter bij het raam vandaan, lijkt op de foto dichterbij! Ze staan nu 2.15 meter uit elkaar (van hart tot hart) en zit er ongeveer 3.5 meter vanaf, klopt die verhouding ongeveer, of moet het wat dichter naar elkaar toe?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#256
Bij mij is de opstelling redelijk "gelijkwaardig"...


Ik heb inderdaad íets meer ruimte aan de zijkanten, sta exact 75cm van de achterwand (dit slechts omdat Garmt dat ooit eens als een goede "startafstand" aangaf)

Tevens bij mij een gelijke afstand tussen de speakers... (zónder voor mij waarneembaar "gat" in het beeld)

Verder staan ze bij mij ongeveer 40cm hoog, een fractie hoger dan bij jou denk ik te zien?


Verder.............................wat mooi😍

Mitch--

Citaat van: twani op mei 29, 2014, 21:30:10
Bij mij is de opstelling redelijk "gelijkwaardig"...


Ik heb inderdaad íets meer ruimte aan de zijkanten, sta exact 75cm van de achterwand (dit slechts omdat Garmt dat ooit eens als een goede "startafstand" aangaf)

Tevens bij mij een gelijke afstand tussen de speakers... (zónder voor mij waarneembaar "gat" in het beeld)

Verder staan ze bij mij ongeveer 40cm hoog, een fractie hoger dan bij jou denk ik te zien?


Verder.............................wat mooi😍

Deze staat nu op 33 cm, dus ietsje lager inderdaad maar het plan is ook ongeveer 40 cm hiervan te maken. De linker speaker staat wel helemaal vrij, die staat zeker 4 meter van de andere muur af.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 29, 2014, 21:34:12
Deze staat nu op 33 cm, dus ietsje lager inderdaad maar het plan is ook ongeveer 40 cm hiervan te maken. De linker speaker staat wel helemaal vrij, die staat zeker 4 meter van de andere muur af.

De afstanden vertekenen allemaal dan... 1,1 m is inderdaad ver genoeg van de wand en 2,15 m is een prima afstand en de luisterafstand voor die onderlinge afstand is ook goed... Tip voor toe-in: draai ze zo in, dat je NET nog een klein reepje van de binnenkanten van de speakers ziet. Als je dan nog met die andere stands ervoor zorgt dat je iets ONDER de tweeter komt te luisteren, heb je alles goed gedaan... ;) 

Maar ziet er supercool uit! Ga je niet draaien MET frontjes?

Mitch--

#259
Citaat van: garmtz op mei 29, 2014, 21:42:31
De afstanden vertekenen allemaal dan... 1,1 m is inderdaad ver genoeg van de wand en 2,15 m is een prima afstand en de luisterafstand voor die onderlinge afstand is ook goed... Tip voor toe-in: draai ze zo in, dat je NET nog een klein reepje van de binnenkanten van de speakers ziet. Als je dan nog met die andere stands ervoor zorgt dat je iets ONDER de tweeter komt te luisteren, heb je alles goed gedaan... ;) 

Maar ziet er supercool uit! Ga je niet draaien MET frontjes?

Ga ik mee stoeien, plaatsing zie ik als ontdekkingsreis :) van de zomer zijn de stands sowieso aan de  beurt:) eerst nog even me scriptie afmaken  :confused: hehe

Frontjes komen er aan, per abuis vergeten in Antwerpen ;) dus binnenkort een dagje Antwerpen plannen en even de frontjes ophalen :)

Btw Garmt, de Majik 2100 op DEZE speakers is echt een serieuze upgrade (mijn vorige speakers vond ik het effect wat minder) , klinkt echt superstrak dan op de Harbeth's, die komt er ook ooit zeker bij!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Alco

#260
Ziet er erg fraai uit Mitch. In feite vind ik de wat grotere Harbeth modellen maar lelijke, lompe kasten, maar i.c.m. de 'juiste' stands wordt het uiteindelijk toch een mooi geheel. Vind het hout van de Harbeth's mooi combineren met het strakke, witte van de stands.  :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

rovinggecko

Tjoh, dat ziet er mooi uit, en nog Harbeths ook ;).

Bevalt het?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mitch--

Citaat van: Alco op mei 29, 2014, 22:09:32
Ziet er erg fraai uit Mitch. In feite vind ik de wat grotere Harbeth modellen maar lelijke, lompe kasten, maar i.c.m. de 'juiste' stands wordt het uiteindelijk toch een mooi geheel. Vind het hout van de Harbeth's mooi combineren met het strakke, witte van de stands.  :smile:

Absoluut ook de mijn gedachte, wilde deze speakers echt eerst thuis zien voordat ik ze zou kopen, vooral vanwege de bijna 'ouderwetse' vorm. Eigenlijk vind ik ze te gek, lekker retro design en helemaal met de strakke witte stands! Zelfs mijn vader die draait met SF Cremona's vind ze erg mooi, kan je nagaan ;) Ook was eucalyptus hout voor mij de enige keuze bij Harbeth, verreweg imo de mooiste finish die het minst 'aanwezig' is (stiekem vind ik de 'gun metal gray' ook tof alleen die zie je al helemaal NOOIT op de 2dehands markt :P )

Citaat van: rovinggecko op mei 29, 2014, 22:11:16
Tjoh, dat ziet er mooi uit, en nog Harbeths ook ;).

Bevalt het?

Bevalt uitermate goed :) en zelfs me vriendin vind de opstelling nu mooi  ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 29, 2014, 21:48:04
Btw Garmt, de Majik 2100 op DEZE speakers is echt een serieuze upgrade (mijn vorige speakers vond ik het effect wat minder) , klinkt echt superstrak dan op de Harbeth's, die komt er ook ooit zeker bij!

Bedenk dat jij nu een occasion hebt staan die voor 1300 Euro van eigenaar mag wisselen... ;)

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 30, 2014, 10:43:47
Bedenk dat jij nu een occasion hebt staan die voor 1300 Euro van eigenaar mag wisselen... ;)

hehe I know ;) helaas hebben de fondsen een behoorlijke deuk opgelopen, ik kan wel 100 keer je auto komen wassen?  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 29, 2014, 21:42:31
Ga je niet draaien MET frontjes?

Is dat trouwens een vereiste? of klinkt het dan 'beter'?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979

Citaat van: Mitch-- op mei 31, 2014, 00:02:42
Is dat trouwens een vereiste? of klinkt het dan 'beter'?

Ik merk bij mijn speakers dat ik meer hoor zonder de frontjes, nu weet ik niet wat het doet bij Harbeth.

ChrisV

De Harbeth's zijn getuned / ontworpen met frontjes. Alan Shaw adviseert dus gebruik met.

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 31, 2014, 00:02:42
Is dat trouwens een vereiste? of klinkt het dan 'beter'?

Wat Chris zegt... Tonaal zijn ze wat homogener met frontjes. Het hoog is ook 1 dB minder met frontjes (maar dus wel meer zoals Alan Shaw het heeft ontworpen). Zonder frontjes klinkt het wat ruimtelijker, opener.

Joris1971

Citaat van: garmtz op mei 31, 2014, 09:51:12
Zonder frontjes klinkt het wat ruimtelijker, opener.

Zou voor mij een reden zijn om zonder frontjes te spelen.  ;D

Mitch--

Citaat van: ChrisV op mei 31, 2014, 08:38:14
De Harbeth's zijn getuned / ontworpen met frontjes. Alan Shaw adviseert dus gebruik met.

Citaat van: garmtz op mei 31, 2014, 09:51:12
Wat Chris zegt... Tonaal zijn ze wat homogener met frontjes. Het hoog is ook 1 dB minder met frontjes (maar dus wel meer zoals Alan Shaw het heeft ontworpen). Zonder frontjes klinkt het wat ruimtelijker, opener.

AH op die fiets! :) Als ze hier zijn zal ik ze eens aan een vergelijk onderwerpen!

Inmiddels is de minimalistische opstelling bijna klaar, mooi koofje gemaakt met alle elektronica er achter (NAS modem ed ed ed, wat een draden bende zeg) onder de verwarming (die gebruiken we toch nooit). Nu alleen nog een kabelgootje maken waar alle draden doorheen lopen naar de tv en Linn toe, ook me stekkerblok heeft het veld nieter hoeven ruimen omdat ie zomaar precies onder de verwarming erbij paste :) relaxed! Inmiddels even geluisterd, en ook deze opstelling heeft tonaal veel invloed, het podium is enorm en klinkt veel ruimtelijker :) Happy man!

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

#271
Erg he.. Kabels. :dry:
Wel even dat koofje netjes wit verven he. ;)

Ach gewoon een sleuf frezen, goot erin maken..kabels erin, dicht stucken, latexen en klaar  ;D

Netjes hoor Mitch

Nu je toch bezig bent, hang gelijk een grotere tv op!!

Ps.. Ik denk dat wanneer jij maandag van je werk thuis komt dat die kaarsen die nu nog op de grond staan op jouw Harbeths gezet zijn.  :P >:D

Mitch--

#272
Citaat van: Joris1971 op mei 31, 2014, 11:46:18
Erg he.. Kabels. :dry:

Ach gewoon een sleuf frezen, goot erin maken..kabels erin, dicht stucken, latexen en klaar  ;D

Netjes hoor Mitch

Ps.. Ik denk dat wanneer jij maandag van je werk thuis komt dat die kaarsen die nu nog op de grond staan op jouw Harbeths gezet zijn.  :P >:D

Jaa die kabels zijn echt 'ellende' in plaats van bende, en dat allemaal voor een btje muziek hehe ;) sleuf vrezen gaat wel erg ver hier, net een badkamer verbouwing gehad toen was het hier al een warzone dus nog even vrezen in de muur met al het stof, pfff misschien volgend jaar ;)

Gelukkig snapt me vriendin precies wat ze NIET moet doen met mijn speakers  :sly:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979

Citaat van: Mitch-- op mei 31, 2014, 11:50:48


Gelukkig snapt me vriendin precies wat ze NIET moet doen met mijn speakers  :sly:

En dat is?

Zeggen dat ze van haar zijn  :D

Mitch--

Citaat van: lynch1979 op mei 31, 2014, 12:08:12
En dat is?

Zeggen dat ze van haar zijn  :D

de kaarsen die er naast staan erop zetten  :devil:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'