Dolby Cinema Eindhoven

Gestart door konijntje, februari 7, 2015, 14:16:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Job

Citaat van: MaxxMark op december 29, 2015, 17:10:47
Dichtstbijzijnde 70mm is in Londen
Nee, EYE in Amsterdam heeft ook 70mm. Vertonen The Hateful Eight op 70mm.

MaxxMark

Excuus. Dan heb ik de informatie waar ik het op baseer verkeerd geïnterpreteerd. Die ging expliciet over sw:tfa. En die was alleen in Londen. Dat verklaart iig
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

GPO

Gisteren dus bij Dolby Cinema Eindhoven geweest naar Star Wars VII....

Ik kan er kort over zijn. Dit was 1 vd beste bioscoop-ervaringen die ik heb mogen meemaken. Ik had nu stoelen gekozen die veel meer naar voren waren tov de vorige keer in deze zaal, waardoor de visuele impact gewoon super was. De bril blijft irritant, hij zakt steeds af... :)

Maar voor de rest, wat een beeld, wat een geluid en wat een supergave film.... kippenvel wat mij betreft.... ik kreeg er een brok van in mijn keel als ik heel eerlijk ben....  :worship:

Ben nog aan het nagenieten van deze film.... superafsluiter van het jaar wat mij betreft....

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

zoldar

Rotterdam heeft een Dolby Cinema zaal nodig!

Gisteren voor de 2de keer SW 7 gezien in jt eindhoven in de dolby cinema zaal.
Maar het leek wel voor de eerste keer, zoveel meer details waren er in het beeld te zien. En dat ondanks de 3d brillen. ben geen fan van 3 d in de bios maar dit was allemaal ragfijn en met veel diepte.

Ik zou technisch alles op kunne schrijven wat er beter was aan het beeld maar dat wordt een heeeeeel lang verhaal.
1 voorbeeld
Ik had sw in pathe de kuip gezien. De star destroyer in het begin is in de kuip een vaag zwart silouet over een planeet en sterrenhemel.
In dolby cinema is de sterenhemel pikzwart en zie je in de schaduw ook details van de start destroyer. Heel beklemmend sfeertje. Bij pathe bijna een anti climax van een opening.

Geluid was ook mooi krachtig, niet te hard maar met veel power die je in je stoel voelt....

Wat mooi allemaal.




Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

tommi

Vanavond met wat vrienden en collega's naar de Dolby Cinema in Hilversum, ik ben benieuwd!

Heeft iemand toevallig ervaring met JT in Vlaardingen, hoe is de beleving daar? Daar hebben ze wel ook een Atmos zaal, maar geen Dolby Cinema.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

MaxxMark

Geen ervaring. Maar het is precies zoals je zegt; wel atmos, geen Dolby Cinema.

Ik weet niet wat voor projector ze daar hebben staan. Maar omdat het geen Dolby Cinema zaal is acht ik de kans klein dat het een 4K projector is. Als ze de techniek zouden hebben staan, zouden ze daar natuurlijk ook gewoon een Dolby Cinema van maken (al heeft dat natuurlijk wat meer voeten in de aarde).

Het is misschien wat flauw om te zeggen... maar ik zou het persoonlijk er niet op wagen ;)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

zoldar

Ken ze beide. Maar beeld in eindhoven id 1000keer beter :o:-)
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Loric

Citaat van: tommi op januari  5, 2016, 14:00:47
Vanavond met wat vrienden en collega's naar de Dolby Cinema in Hilversum, ik ben benieuwd!

Heeft iemand toevallig ervaring met JT in Vlaardingen, hoe is de beleving daar? Daar hebben ze wel ook een Atmos zaal, maar geen Dolby Cinema.

Tom

Dolby Cinema in Hilversum is ontzettend veel fijner en beter dan Vlaardingen!

RubenV.

Citaat van: Loric op januari  5, 2016, 19:59:37
Dolby Cinema in Hilversum is ontzettend veel fijner en beter dan Vlaardingen!

Was het niet zo dat het concept Dolby Cinema garant staat voor overal waar het Dolby Cinema predikaat op prijkt van gelijke opbouw, indeling en apparatuur voorzien is? Ik ben benieuwd waar het verschil tussen Hilversum en Vlaardingen dan in zit.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Loric

Citaat van: RubenV. op januari  6, 2016, 00:15:45
Was het niet zo dat het concept Dolby Cinema garant staat voor overal waar het Dolby Cinema predikaat op prijkt van gelijke opbouw, indeling en apparatuur voorzien is? Ik ben benieuwd waar het verschil tussen Hilversum en Vlaardingen dan in zit.

Vlaardingen is geen Dolby Cinema zaal, het is een XD-zaal met Dolby Atmos.

donaldk

Is Alkmaar en de DolbyCinema aldaar al open, Zou in december opengaan?

RubenV.

Citaat van: Loric op januari  6, 2016, 01:09:33
Vlaardingen is geen Dolby Cinema zaal, het is een XD-zaal met Dolby Atmos.

Ah dat verklaard een hoop. Dan mis je dus de dubbele Christie laserprojector setup.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

holco

Wil ook naar SW in een Dolby cinema, maar vroeg mij af of er nog verschillen zijn tussen Hilversum of Eindhoven? ?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dchris

Citaat van: holco op januari  6, 2016, 10:51:34
Wil ook naar SW in een Dolby cinema, maar vroeg mij af of er nog verschillen zijn tussen Hilversum of Eindhoven? ?

In antwoord op je vraag:

Er is geen verschil in de presentatie qua beeld en geluid , Atmos en beide zijn uitgerust met 4k Christie Laser projectoren.
De stoelen zijn hetzelfde en de aankleding van de zaal is identiek, hierop is immers het hele concept van Dolby Cinema gebouwd.
Echter is het enige verschil dat de zaal in Eindhoven langer is ten op zichtte van Hilversum.

In Hilversum is de zaal korter en zit je wat dichter op het scherm dan Eindhoven.
De stoelen zijn daarom in Hilversum iets meer in een stadion opstelling gebouwd.
De kijkhoek is hierdoor wat groter dan in Eindhoven.
Bij beide heb je in ieder geval geen last dat iemand voor je neus zit.

Maar welke je ook gaat je gaat er veel plezier aan beleven:)

In beide zalen zit je rond rij 6 á 7 perfect!
Mvg,

Dchris

Loric

Citaat van: donaldk op januari  6, 2016, 05:39:32
Is Alkmaar en de DolbyCinema aldaar al open, Zou in december opengaan?

Volgens de JT website opent Alkmaar, oftewel Vue Alkmaar 14 februari. Er wordt geen melding gemaakt van een Dolby Cinema zaal, wel Dolby Atmos. Ik neem voorzichtig aan dat er geen Dolby Cinema zaal komt daar vooralsnog?

Zie:

https://www.jt.nl/artikel/jt-bioscopen-wordt-vue

holco

Bedankt, dan nemen we de dichtstbijzijnde.

Citaat van: dchris op januari  7, 2016, 13:14:30
In antwoord op je vraag:

Er is geen verschil in de presentatie qua beeld en geluid , Atmos en beide zijn uitgerust met 4k Christie Laser projectoren.
De stoelen zijn hetzelfde en de aankleding van de zaal is identiek, hierop is immers het hele concept van Dolby Cinema gebouwd.
Echter is het enige verschil dat de zaal in Eindhoven langer is ten op zichtte van Hilversum.

In Hilversum is de zaal korter en zit je wat dichter op het scherm dan Eindhoven.
De stoelen zijn daarom in Hilversum iets meer in een stadion opstelling gebouwd.
De kijkhoek is hierdoor wat groter dan in Eindhoven.
Bij beide heb je in ieder geval geen last dat iemand voor je neus zit.

Maar welke je ook gaat je gaat er veel plezier aan beleven:)

In beide zalen zit je rond rij 6 á 7 perfect!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MaxxMark

#241
Ik zag toevallig vandaag dat Hilversum geen Dolby Cinema 2D voorstellingen heeft, terwijl Eindhoven dat wel heeft. Misschien dat het toeval is voor de komende 7 dagen, maar voor mij wel een puntje
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Vandaag naar Dolby Cinema Eindhoven geweest om Star Wars in 2D te kijken (en voor de 2e keer).

Ik moet helaas blijven bij mijn eerdere conclusie; namelijk dat ik Metropolis (Kinepolis) Antwwerpen toch beter/fijner vind (dit afgezien van het feit dat de projector halverwegen uitviel ;) ).

De toevoeging dat het een "Dolby Cinema" is met een Dolby Vision projector bood geen noemenswaardige meerwaarde. Sterker zelfs, ik had het gevoel dat Antwerpen alsnog scherper oogde. En dat terwijl het scherm een fors stuk groter is dan DC Eindhoven.

Wat ik ook een groot verschil vond (wat een van mijn mede bioscoopgangers juist niet vond) is dat in Eindhoven het geluid te hard staat. En het geeft een veel rauwer geluidsbeeld. Het lijkt in detail en helderheid te missen. Antwerpen is daarentegen weer net te zacht, maar heeft vervolgens wel een veel vriendelijker geluid, helderheid en detail.

Enige wat de dolby cinema wel heeft is heel dik en vet laag. De impact daarvan kan Antwerpen niet evenaren (ondanks dat het daar ook zeker wel goed is).

Al met al voor ons een bevestiging dat dit (nu echt) de laatse keer is om naar de Dolby Cinema te gaan.

In de laatste plaats ook omdat je hier met Nederlanders te maken hebt. Belgen zijn toch een stuk socialer (lees: stiller).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

HAL

Citaat van: MaxxMark op januari 16, 2016, 17:08:34
Belgen zijn toch een stuk socialer (lees: stiller).

Best een goed argument om naar Antwerpen te gaan.  :clapping:

Kjelt

Als alle nederlanders naar Antwerpen gaan werkt dat dus ook niet meer  ;D

HAL

Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat je voor een goede projectie sowieso verplicht was om naar België te gaan.

Dirk

Citaat van: Kjelt op januari 16, 2016, 17:33:56
Als alle nederlanders naar Antwerpen gaan werkt dat dus ook niet meer  ;D
tell me about it...  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MaxxMark

Volgens mij valt dat wel mee. Toen ik SW:TFA in Antwerpen keek in zaal 5 zat daar pak em beet 700 man. En ook een hoop kinderen. En zelfs de kids waren stil! Ik denk dat het iets met de mentaliteit te maken heeft. En Nederlanders voelen zich dan verplicht om te conformeren daaraan (overigens denk ik dat alleen liefhebbers zullen gaan en die houden toch wel hun muil :P )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

R

Citaat van: MaxxMark op januari 16, 2016, 17:08:34
Vandaag naar Dolby Cinema Eindhoven geweest om Star Wars in 2D te kijken (en voor de 2e keer).

Ik moet helaas blijven bij mijn eerdere conclusie; namelijk dat ik Metropolis (Kinepolis) Antwwerpen toch beter/fijner vind (dit afgezien van het feit dat de projector halverwegen uitviel ;) ).

De toevoeging dat het een "Dolby Cinema" is met een Dolby Vision projector bood geen noemenswaardige meerwaarde. Sterker zelfs, ik had het gevoel dat Antwerpen alsnog scherper oogde. En dat terwijl het scherm een fors stuk groter is dan DC Eindhoven.

Wat ik ook een groot verschil vond (wat een van mijn mede bioscoopgangers juist niet vond) is dat in Eindhoven het geluid te hard staat. En het geeft een veel rauwer geluidsbeeld. Het lijkt in detail en helderheid te missen. Antwerpen is daarentegen weer net te zacht, maar heeft vervolgens wel een veel vriendelijker geluid, helderheid en detail.

Enige wat de dolby cinema wel heeft is heel dik en vet laag. De impact daarvan kan Antwerpen niet evenaren (ondanks dat het daar ook zeker wel goed is).

Al met al voor ons een bevestiging dat dit (nu echt) de laatse keer is om naar de Dolby Cinema te gaan.

In de laatste plaats ook omdat je hier met Nederlanders te maken hebt. Belgen zijn toch een stuk socialer (lees: stiller).

Herken wat je zegt qua geluid, volgens mij is het in alle zalen in Eindhoven. Specifiek voor SW, de schiet/ruimteschepen scenes hadden hier m.i. vooral last van.

Ik moet hem eigenlijk ook nog wel in 2D gaan kijken, al verwacht ik dat dat toch in eigen huiskamer zal worden.

MaxxMark

#249
Als ik heel eerlijk ben vond ik het verschil tussen 3D en 2D niet bijster groot. Ik had een groter verschil verwacht. Mede omdat 3D 2k per oog upscaled naar 4K zou zijn en de 2D versie wel echt 4K zou zijn (overigens zaten wij vrij dicht op het scherm, waar je absoluut de meerwaarde van 4K kunt waarnemen).

Wat dat betreft had ik daar meer van verwacht. Ik zou hem dan lekker thuis gaan kijken, tenzij je hem graag nog een keer in de bios wilt zien ;). De 2e keer kijken geeft je sowieso een heel ander beeld van de film.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com