Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TopGun2010

Mooi huis Alex. Wel goed nadenken of je van de stad naar Winsum wilt!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

twani


twani

Citaat van: frank2 op februari 25, 2016, 17:56:57
Op de lange wand de speakers, staat de bank stoel tegen de wand aan en kaatst het geluid tegen die wand wat vaak reflecties geeft en een boembas.

Een "boembastische" klank dus eigenlijk.......

Alex Groningen

Citaat van: TopGun2010 op februari 25, 2016, 21:07:49
Mooi huis Alex. Wel goed nadenken of je van de stad naar Winsum wilt!

Daar heb ik ook goed over nagedacht. Winsum vind ik een leuk dorp wat maar een kwartier tot 20 minuten rijden is naar mijn geliefde stad. Zelfde tijd rij ik dan ook naar Lauwersoog om voor een lang weekend naar mijn favoriete eiland Schiermonnikoog te gaan.maar wie weet krijg ik later als echte stadjer wel heimwee :D

Xander32

Een mooi, sfeervol huisje Alex. Ik duim voor jullie dat alles zo loopt als jullie hopen. En wonen in een dorp is prima, mits enige voorzieningen. Hier net zo; lekker landelijk, de rust, het gemoedelijke, maar wel het vertier van 4 grote steden binnen 30 minuten rijden.

Goede keuze Alex.


Citaat van: Alex Groningen op februari 26, 2016, 07:11:25
Daar heb ik ook goed over nagedacht. Winsum vind ik een leuk dorp wat maar een kwartier tot 20 minuten rijden is naar mijn geliefde stad. Zelfde tijd rij ik dan ook naar Lauwersoog om voor een lang weekend naar mijn favoriete eiland Schiermonnikoog te gaan.maar wie weet krijg ik later als echte stadjer wel heimwee :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Mooi huis hoor!
Moet je voor werk naar de stad en moet dat dan ook tijdens spitsuur? Want dan is het minder leuk van en naar de stad.
Hoewel er wel plannen zijn voor een nieuwe weg. Maar wanneer die er komt...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari 26, 2016, 08:40:15
Een mooi, sfeervol huisje Alex. Ik duim voor jullie dat alles zo loopt als jullie hopen. En wonen in een dorp is prima, mits enige voorzieningen. Hier net zo; lekker landelijk, de rust, het gemoedelijke, maar wel het vertier van 4 grote steden binnen 30 minuten rijden.

Goede keuze Alex.

Keuze moet nog gemaakt worden ;). Vanmiddag gaan we er even bij langs lopen om het huis even in het echt te zien. Wie weet maken we eerdaags dan een afspraak met de makelaar.
En ja, het is een dorp met alle voorzieningen binnen loopafstand. Winkels, Trein/bus station, cafés , restaurants en sportvoorzieningen.

Alex Groningen

Citaat van: RZeemering op februari 26, 2016, 10:12:52
Mooi huis hoor!
Moet je voor werk naar de stad en moet dat dan ook tijdens spitsuur? Want dan is het minder leuk van en naar de stad.
Hoewel er wel plannen zijn voor een nieuwe weg. Maar wanneer die er komt...

Ik moet voor m'n werk inderdaad naar de stad. Het heen en weer rijden is meestal in de tijden van de spitsuren. Maar zit ook wel eens in het westen van het land, en dan mag je een spits in het noorden geen echte spits noemen :D. De plannen van een nieuwe weg is mij niets van bekend. Ik ben al blij dat ik het nieuwe stuk ringweg elke dag kan pakken, schiet lekker op tegenwoordig met het rijden van a naar b.

Nosferatu

De weg tussen Winsum en Stad staat inderdaad op de planning om fors aangepakt te worden, word het alleen maar beter van. Verder heeft Winsum natuurlijk alle voorzieningen die je nodig hebt, niets mis mee.

In een ver verleden hebben we nog eens een optie op een kavel in De Brake (I) gehad maar het is toch Grunn gebleven. Waarom ? Nou, ondanks de fors lagere prijs van de woning hadden we dat verschil er in een paar jaar tijd alweer uit gehad door 2x woon-werk verkeer. Economische overweging. Ach, woon nu ook leuk aan de rand van de stad.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

TopGun2010

Wellicht een keer een ritje vanaf Winsum maken op een drukke dag in de spits, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten en hoeveel tijd je nodig hebt.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Alex Groningen

Door het huis in Winsum kan een dikke streep. Het ligt aan een drukke straat waar veel verkeer doorkomt met bestemming centrum. Dat is niet het grootste probleem, maar het café wat er naast zit wel. Wij willen beslist niet naast een kroeg wonen. Het gekke is dat dit ook niet staat vermeld in de advertentie.

Alex Groningen

Citaat van: TopGun2010 op februari 26, 2016, 13:07:16
Wellicht een keer een ritje vanaf Winsum maken op een drukke dag in de spits, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten en hoeveel tijd je nodig hebt.

Persoonlijk vind ik de drukte op deze weg wel meevallen. Zelfde drukte als op de Frieschestraatweg waar ik doordeweeks altijd langs moet om op de ringweg uit te komen.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari 26, 2016, 12:28:58
De weg tussen Winsum en Stad staat inderdaad op de planning om fors aangepakt te worden, word het alleen maar beter van. Verder heeft Winsum natuurlijk alle voorzieningen die je nodig hebt, niets mis mee.

In een ver verleden hebben we nog eens een optie op een kavel in De Brake (I) gehad maar het is toch Grunn gebleven. Waarom ? Nou, ondanks de fors lagere prijs van de woning hadden we dat verschil er in een paar jaar tijd alweer uit gehad door 2x woon-werk verkeer. Economische overweging. Ach, woon nu ook leuk aan de rand van de stad.  :smile:

Jullie wonen daar inderdaad erg leuk.

Van de plannen om de weg te verbeteren wist ik dus niks van, kan het alleen maar toejuichen.
We hebben wel besloten om het woningaanbod in Winsum in de gaten te blijven houden. Wie weet wat voor leuks wij nog tegen komen.

BJF

Citaat van: Alex Groningen op februari 26, 2016, 20:07:39
Door het huis in Winsum kan een dikke streep. Het ligt aan een drukke straat waar veel verkeer doorkomt met bestemming centrum. Dat is niet het grootste probleem, maar het café wat er naast zit wel. Wij willen beslist niet naast een kroeg wonen. Het gekke is dat dit ook niet staat vermeld in de advertentie.
Domper.... De kroeg is ook heel handig niet in beeld gebracht op de foto's zie ik.
Tipje: wij wandelden altijd eerst even digitaal door de buurt via bijv. Google Streetview.
NAD M10 V2
Elac FS247

Alex Groningen

Inderdaad een domper. Streetview is inderdaad een aanrader. De volgende keer gebruiken we dat ook maar even om de omgeving wat beter te bekijken, al is het maar voor de eerste indruk.

Xander32

Een huis iig. niet ongezien kopen  ::). Maar er gaan vast nog zat huizen voorbij komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Nee, dat lijkt me ook het domste wat een mens kan doen. ;D.
Wij blijven rustig doorzoeken tot er iets leuks op ons pad komt.

op eigen verzoek verwijderd.


Alex Groningen

Citaat van: Baardmannetje op februari 27, 2016, 09:53:56
Kwartiertje verder rijden maar wel met erg fijne luistererker...

O0

http://www.funda.nl/koop/pieterburen/huis-49759493-hoofdstraat-157/



Niet wat wij zoeken en te ver van de stad. Maar wat een ruimte heeft dit pand. Mooie kans voor jou om terug te keren ;)

chansig

Gave woning zeg en wat een belachelijke prijs.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Alex Groningen op februari 27, 2016, 10:02:59
Niet wat wij zoeken en te ver van de stad. Maar wat een ruimte heeft dit pand. Mooie kans voor jou om terug te keren ;)

;D

Voor voorlopig zit ik nog prima in Zeist. Helaas niet in soortgelijk pand, zoiets zou hier waarschijnlijk een 5, 6 ton kosten...

:alien:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op februari 27, 2016, 10:10:57
Gave woning zeg en wat een belachelijke prijs.

Houdt je centjes over voor een D&D setje.

O0

Alex Groningen

Citaat van: Baardmannetje op februari 27, 2016, 10:28:19
;D

Voor voorlopig zit ik nog prima in Zeist. Helaas niet in soortgelijk pand, zoiets zou hier waarschijnlijk een 5, 6 ton kosten...

:alien:

Voorlopig? Dus in de toekomst plannen om weer terug te keren naar het noorden?
Al lijkt Zeist me ook niet verkeerd om te wonen.

pameijer

Wel prettig een woning met kerkhof erbij, wat je noemt een woning voor alle fasen in je leven.. :xmas:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Alex Groningen op februari 27, 2016, 16:59:19
Voorlopig? Dus in de toekomst plannen om weer terug te keren naar het noorden?
Al lijkt Zeist me ook niet verkeerd om te wonen.

Absoluut geen concrete plannen maar wie weet. Ik voel me er altijd wel thuis als ik er ben, heb er nog het één en ander aan familie wonen dus kom er ook nog regelmatig.

Zeist is trouwens ook zeker niet verkeerd.