Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: Paul1967 op december  3, 2014, 22:55:00
De nieuwe Atacama Moseco in dark wood (bovenste foto geeft vertekend beeld, de stand is niet hellend).



Deze zijn dan wel weer erg mooi en denk dat deze stands ook erg mooi onder de Dentons zouden passen.

Alex Groningen

Citaat van: Erwin B op december  3, 2014, 21:01:37

Ik vind zoiets wel passen bij de Dentons.

Erwin B

Tja........... weet niet. Wel leuk, maar zoals Xander ook al zegt erg vrij fors.
Weet ook niet of ik ze zelf zo mooi vind onder de Wharfedales.

Alex Groningen

Na een heerlijk weekendje weg geweest te zijn stond er vanavond een verrassing voor me klaar bij de buren, de Wharfedale Denton luidsprekers ;D. Even snel uitgepakt om te kijken hoe ze er in het echt uitzien, kan niet anders zeggen: wat een schoonheden om te zien :inlove:. Jammer dat ik gelijk weer weg moest gaan omdat de vriendin in de auto zat te wachten, maar het eerste wat ik morgen op m'n vrije dag ga doen is ze beluisteren. Kan niet wachten!

Xander32

Jij komt niet aan slapen toe vannacht :).


Citaat van: Alex Groningen op december  7, 2014, 20:44:10
Na een heerlijk weekendje weg geweest te zijn stond er vanavond een verrassing voor me klaar bij de buren, de Wharfedale Denton luidsprekers ;D. Even snel uitgepakt om te kijken hoe ze er in het echt uitzien, kan niet anders zeggen: wat een schoonheden om te zien :inlove:. Jammer dat ik gelijk weer weg moest gaan omdat de vriendin in de auto zat te wachten, maar het eerste wat ik morgen op m'n vrije dag ga doen is ze beluisteren. Kan niet wachten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op december  7, 2014, 20:59:08
Jij komt niet aan slapen toe vannacht :).

Dat valt wel mee. Maar zorg er wel voor dat ik morgenvroeg om 9 uur thuis ben.
En deze week ook maar een beslissing maken welke stands er onder komen en zorgen dat ze voor volgend weekend er ook zijn!

Alex Groningen

En net bij forum sponsor Hi stands de Custom Design SQ 402 stands besteld in het zwart.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Mooie stands  :thumbs-up: Maare hoe klinken de Wharfedales?
mainly British stuff

Alex Groningen

Citaat van: Martin!!! op december  8, 2014, 19:17:13
Mooie stands  :thumbs-up: Maare hoe klinken de Wharfedales?

Eerste indruk, fantastisch Zacht hoog, niet schreeuwerig in het hoog en gedetailleerd, heerlijk!
Ook de bassen voor deze kleine monitoren doen het verassend lekker.
Zodra de stands binnen zijn ga ik er heel wat uurtjes naar luisteren en kom dan met een wat uitgebreider verhaaltje.

RZeemering

Ben wel benieuwd naar dat zachte hoog!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op december  8, 2014, 18:50:33
Mooie keuze.

Bedankt. Zag ze vanmiddag staan bij een zaak in Assen en dacht deze zijn echt mooi.
Alleen jammer dat ik werd geholpen door iemand die daar stage liep had ik het idee.
Deze jongen stond daar alleen zonder een ervaren verkoper of eigenaar.
En als je mijn vragen niet kunt beantwoorden dan ben ik er snel klaar mee.

Maar weer snel het net op gegaan en ze dus besteld bij Hi Stands.

Alex Groningen

Citaat van: RZeemering op december  8, 2014, 19:28:33
Ben wel benieuwd naar dat zachte hoog!

Zacht hoog is misschien niet het goede woord, maar het klinkt tot nu toe nooit te fel of opdringerig.

eddy135

Citaat van: Alex Groningen op december  8, 2014, 19:30:21

..Alleen jammer dat ik werd geholpen door iemand die daar stage liep had ik het idee.
Deze jongen stond daar alleen zonder een ervaren verkoper of eigenaar.
En als je mijn vragen niet kunt beantwoorden dan ben ik er snel klaar mee.

Je had 'm ook een kans kunnen geven; stage lopen doe je om te leren; zo leert ie niets natuurlijk...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

#6838
Citaat van: Alex Groningen op december  8, 2014, 19:25:28
Eerste indruk, fantastisch Zacht hoog, niet schreeuwerig in het hoog en gedetailleerd, heerlijk!
Ook de bassen voor deze kleine monitoren doen het verassend lekker.
Zodra de stands binnen zijn ga ik er heel wat uurtjes naar luisteren en kom dan met een wat uitgebreider verhaaltje.

zacht hoog, je bedoelt geen hoog, Deze WD hebben de ouderwets Engelse doffe klank :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op december  8, 2014, 19:38:44
Je had 'm ook een kans kunnen geven; stage lopen doe je om te leren; zo leert ie niets natuurlijk...

Nee, nee niet de fout bij mij neerleggen. Deze jongen stond daar alleen, dus fout van de eigenaar om iemand zonder ervaring alleen de zaak te laten runnen.

eddy135

Citaat van: Alex Groningen op december  8, 2014, 19:45:44
Nee, nee niet de fout bij mij neerleggen. Deze jongen stond daar alleen, dus fout van de eigenaar om iemand zonder ervaring alleen de zaak te laten runnen.

Tja, als er verder niemand in de zaak staat, is dat wel apart ja...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Paul1967

Citaat van: LPlover op december  8, 2014, 19:42:36
zacht hoog, je bedoelt geen hoog, Deze WD hebben de ouderwets Engelse doffe klank :crazy:

Wharfedale klinkt niet opdringerig in het hoog, beslist niet dof.

Alex Groningen

#6842
Citaat van: LPlover op december  8, 2014, 19:42:36
zacht hoog, je bedoelt geen hoog, Deze WD hebben de ouderwets Engelse doffe klank :crazy:

Geen hoog? Dan zal ik daar wel van houden ;).
Bij veel luidsprekers raak ik snel geïrriteerd door het te veel hoog. Bij deze luidsprekers klinkt het hoog voor mijn oren heerlijk.

Jammer dat ik monitoren niet echt vaak heb gehad, maar ook geen kans heb gegeven.
Voor mijn woonkamer zijn monitoren beter dan de grote vloerstaanders die ik heb gehad.

Paul1967

Mooie stands Alex. Ikzelf heb de Signature FS104 van CS.
Als je de 402's kan vullen met bv vogelzand, zou ik dat zeker uitproberen.


Robiwan

Citaat van: Paul1967 op december  8, 2014, 19:49:57
Wharfedale klinkt niet opdringerig in het hoog, beslist niet dof.

De "moderne" WD klinken prima en mooi helder maar die ouwe meuk uit de jaren 70 begin jaren 80 klinkt toch echt dof. Ik ken ze goed iedereen had WD in die tijd.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op december  8, 2014, 19:48:38
Tja, als er verder niemand in de zaak staat, is dat wel apart ja...

Zeker apart.

Iemand die het vak nog moet leren bij jou in de zaak laat je toch niet alleen aanmodderen?

Alex Groningen

#6846
Citaat van: Paul1967 op december  8, 2014, 19:54:34
Mooie stands Alex. Ikzelf heb de Signature FS104 van CS.
Als je de 402's kan vullen met bv vogelzand, zou ik dat zeker uitproberen.

Bedankt, Paul.

Vogelzand ga ik zeker proberen om te kijken of dit ook echt een verandering brengt.

eddy135

Citaat van: Alex Groningen op december  8, 2014, 19:57:09
Zeker apart.

Iemand die het vak nog moet leren bij jou in de zaak laat je toch niet alleen aanmodderen?

Nee, dat is zeker zo...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Paul1967

Citaat van: LPlover op december  8, 2014, 19:56:55
De "moderne" WD klinken prima en mooi helder maar die ouwe meuk uit de jaren 70 begin jaren 80 klinkt toch echt dof. Ik ken ze goed iedereen had WD in die tijd.

Weet t. Maar deze Dentons klinken hedendaags Wharfedale dwz nooit schreeuwerig en scherp in het hoog zonder detail te verliezen.
Doffe hoog waar ze vroeger bekend om stonden is al jaren uit den boze.

Alex Groningen

Vandaag bij Erik van JouwHifi een setje 2 x 2,5 meter bi-wire kabels 4 x 2.5mm van Belden besteld met ViaBleu banaanpluggen.