Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Thanatos

Nee maar je opmerking was wel een voorzet tot.. Nogmaals niet de plek voor hier. Maar kan je de verschillen zelfs met simpele metingen laten zien.

eddy135

Ik heb ook helemaal geen trek in een discussie hierover..

Maar "zware versterkers" en "sommige combinaties" zijn m.i. 2 totaal verschillende zaken.

Enfin, ontopic maar weer:

Proberen en luisteren blijft het devies. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 11:35:30
Ik heb ze nog nooit gehoord met een Leben. Lijkt mij een mooie combinatie eens te horen.

Klonk goed.... waarbij ik sterk de voorkeur gaf aan de CS 600 omdat die (logischerwijs) beduidend meer autoriteit en ''punch'' liet horen.
Daarna de Leben met Verity Leonore gehoord (volgens Paul Hattink van Hifine de ''droom combi''  :angel:) maar dat vond ik beduidend minder... wat een schetterbakken die Verity,s  :devil:

Ook mooi waren de overduidelijke verschillen die te horen waren tussen de Leben CS 600 en de Octave V70, beiden buizenversterkers, maar wat een bizar groot verschil zeg tussen die twee  :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

[email[/email]
Citaat van: chansig op februari 23, 2014, 11:32:32
Gelukkig maar dat daar niet over gepmd is.  :tounge: :colgate:

Ik zou overigens voor de actieve gaan, ben je gelijk van een hoop gerommel in de audiofiele marge af: speakerkabels, versterker keuze, powerkabels. Gewoon direct een bron erop en gaan.

Gr Hans
vergeet de voorversterker niet.
De meeste bronnen kunnen een eindversterker niet optimaal aansturen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Waarom kunnen de meesten ze niet optimaal aansturen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: chansig op februari 23, 2014, 13:10:03
Waarom kunnen de meesten ze niet optimaal aansturen ?

Gr Hans

Veel dac's hebben een volume regeling in het digitale domein, niet analoog zoals een goede voorversterker, omdat in het digitale domein het volume digitaal word geknepen is er een verlies van resolutie merkbaar, signaal word zeg maar door een trechter geduwd. En zijn uiteraard wel bronnen met een goede volume regeling aan boord, meestal ook weer een tikje duurder
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op februari 23, 2014, 13:24:38
En zijn uiteraard wel bronnen met een goede volume regeling aan boord, meestal ook weer een tikje duurder

De NAD M51 is er zo één bijvoorbeeld....  Burson Conductor trouwens ook, maar die ''ontbeert'' helaas een remote control  :( 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: Mitch-- op februari 23, 2014, 13:24:38
Veel dac's hebben een volume regeling in het digitale domein, niet analoog zoals een goede voorversterker, omdat in het digitale domein het volume digitaal word geknepen is er een verlies van resolutie merkbaar, signaal word zeg maar door een trechter geduwd. En zijn uiteraard wel bronnen met een goede volume regeling aan boord, meestal ook weer een tikje duurder

Neemt hij mijn Sony over... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

het gaat om meer dan de volume regeling.
er is hier op het forum genoeg over geschreven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Thanatos

Citaat van: YamahaRXV op februari 23, 2014, 13:32:51
De NAD M51 is er zo één bijvoorbeeld....  Burson Conductor trouwens ook, maar die ''ontbeert'' helaas een remote control  :(

De pre out op de Conductor is een volwaardige pre out/voorversterker. Heb recent een model er onder moeten herstellen. Schitterende opbouw. En klankmatig op een Krell fantastisch.

Volume in het digitale domein heeft ook voordelen. Maar inderdaad in goedkopere bronnen gaat het ten koste van de resolutie.

Midcall

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 13:55:54
Volume in het digitale domein heeft ook voordelen. Maar inderdaad in goedkopere bronnen gaat het ten koste van de resolutie.
Bedoel je dat goedkoop digitaal anders is dan duur digitaal?

Overigens wel blij te lezen dat Alex toch (onbewust) naar me heeft geluisterd  :shaun:.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Thanatos

Misschien niet handig geformuleerd. Maar ik heb toch een aantal versterkers gehad met een zeer goede digitale volume regeling. Dus slecht hoeft het zeker niet te zijn (in tegendeel) en vaak heeft dat wel een prijskaartje..

Alex Groningen

#6637
Citaat van: sultankat op februari 23, 2014, 08:32:10
Toch een welgemeende waarschuwing Alex: als je meteen bij de eerste klanken enthousiast bent over een speaker is dat vaak een reactie op een kenmerk van de speaker dat je mist bij jouw eigen speakers. Bij het beluisteren/vergelijken valt het me vaak op dat de minst aandacht trekkende speaker op termijn juist de meeste indruk maakt.

Citaat van: frank2 op februari 23, 2014, 10:17:27
Bovenstaande klopt wel enigszins, maar als het geluid niet bekoord moet je verder zoeken. Er zijn speakers die mij totaal niet kunnen bekoren, hoe onopvallend of rustig ze ook klinken, er zijn ook vele speakers die mij wel bekoren. En als je bij de eerste tonen al denkt YES, inderdaad voorzichtig wezen, kan na 4 of 10 weken wel eens teveel voor je worden. Maar het kan ook goed uitpakken, omdat je die sound gewoon erg lekker vind. Adam speakers zijn speakers met veel detail, volle bas, en ze kunnen ook nog eens hard, ze zijn echt into your face. Usher speakers klinken tov adam speakers zelfs rustig. Maar ze hebben beide wel dezelfde " bite"/ kracht.

Aan Alex of potentiële koper luister eerst goed naar deze speakers en probeer ze eerst eens een paar weken op zicht te krijgen, dan kun je veel luisteren en kun je goed beoordelen. Ik ken iemand die zweert bij de Adam Colum. Het is dus erg persoonlijk, niemand kan het voor je beslissen, slecht raadgevingen kunnen gemaakt worden.

Iemand zei tegen mij over adam speakers: als je naar deze speakers luistert denk ik altijd: waar/wanneer is/begint het feestje

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 10:39:08
Inderdaad een waar woord dat speakers die op het eerste gehoor indrukwekkend zijn op langere termijn vermoeiend kunnen worden.

Echter vanaf het moment dat ik een Adam thuis heb gehoord (Pencil MK3) tot nu is er nog steeds die beleving. Zelfs na een dag thuis werken met muziek op de achtergrond ga ik 's avonds gerust nog zitten voor een album of 2.

Zoals Frank2 aangeeft zijn ze direct. Maar tonaal heel uitgewogen. Instrumenten klinken zoals ze bedoeld zijn met een grote resolutie. Maw je hoort veel detail. Het geluidsbeeld is direct door de gebruikte units. Deze hebben een beperkt afstraalgedrag en daardoor zit je meer in het stereobeeld dan dat je er tegen aan kijkt. Zie het meer als nearfield luisteren. Heb het wel anders gehoord maar dan moet de ruimte en opstelling er ook naar zijn.

Ze kunnen inderdaad genoeg laag geven. Snel en gedetaileerd. Bij de grotere luidsprekers moet je ruimte er wel geschikt voor zijn. Maar dat gaat voor alle grote luidsprekers op.

Wat je de luidsprekers 'voert' komt er ook uit. Ik stuur de Columns momenteel aan met Gamut M250 mono's en Pass Lab pre. Midrange en hoog zijn waanzinnig. Het laag kan met deze zware versterkers in mijn ruimte soms een tikje te veel zijn. Maar dat is een akoestiek probleem in mijn huis helaas.

Ik geef jullie gelijk. Ik heb vaker luidsprekers kunnen beluisteren waar ik in eerste instantie helemaal weg van was. Ik heb dan ook vaak gehad dat wanneer ik thuis was wel begon te denken waarom ik zo enthousiast was en waarom dat gevoel nu weg zakte. Met de Adam's heb ik dat gevoel nog niet gehad. Heb ondertussen een nieuwe afspraak gemaakt om weer even langs te gaan bij deze persoon. In de maand april/mei heb ik wat vrije dagen en ga dan het land door om de diverse types Adam's te beluisteren.

Alex Groningen

Citaat van: chansig op februari 23, 2014, 11:32:32
Gelukkig maar dat daar niet over gepmd is.  :tounge: :colgate:

Ik zou overigens voor de actieve gaan, ben je gelijk van een hoop gerommel in de audiofiele marge af: speakerkabels, versterker keuze, powerkabels. Gewoon direct een bron erop en gaan.

Gr Hans

Ik ga nog kijken wat het gaat worden. Eerst maar even de komende tijd diverse luister bezoekjes brengen en dan mijn keuze maken. Alles staat nog open.

Alex Groningen

Citaat van: Midcall op februari 23, 2014, 14:51:58


Overigens wel blij te lezen dat Alex toch (onbewust) naar me heeft geluisterd  :shaun:.

;)

RZeemering

zo! ik ben bij...
In de afgelopen week eens flink door je topic heen gelezen.
Leuk, bizar, interessant op je zoektocht zo in een notendop mee te maken :P

succes met je, mooie, zoektocht naar het 'ultieme' geluid :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

#6641
Volgende week Apeldoorn, Zwolle en Almelo in de planning.
Op de agenda staan de Adam luidsprekers, Living Voices en de Lua Sinfonietta buizen versterker. Wie weet wat voor leuk ik nog meer ga tegen komen en het me aan het denken zet om nu ook eens daadwerkelijk tot mijn ideale  set te komen.

Xander32

Gaaf, buizen. Die hebben ook mijn interesse.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op april 22, 2014, 20:45:10
Nog een tip indeze;

http://www.mystere-eu.com/uploadfolder/hvt_mystere_may_2007_dutch.pdf


                        ::)

Mooi. Zo op het eerste oog een leuke buizenversterker. Nu een feestje hier thuis, dus morgen even op m'n gemak het hele verhaal lezen en me verder verdiepen via het net van dit merk.

Bedankt.

Former member 78

Buizen zijn altijd erg leuk en mooi :)
Om die reden heb ik in de woonkamer het baby setje met 300B.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2014, 21:01:46
Mooi. Zo op het eerste oog een leuke buizenversterker. Nu een feestje hier thuis, dus morgen even op m'n gemak het hele verhaal lezen en me verder verdiepen via het net van dit merk.

Bedankt.
Heb deze mogen beluisteren bij een kennis op SF Liuto: dat was indrukwekkend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Midcall

Citaat van: Xander32 op april 22, 2014, 20:45:10
Nog een tip indeze;

http://www.mystere-eu.com/uploadfolder/hvt_mystere_may_2007_dutch.pdf


                        ::)
Ach ja, niet de eerste die met deze Chinees aan de haal gaat. Mijn tip: ik zou het verhaal inderdaad erg goed lezen en als het je aanstaat gewoon het merk vergeten en googlen op Melody, scheelt je veel geld als je het 'Nederlandse' luchtje er uit blaast.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

zoldar

Volgende tip aangezien ik voor dezelfde aan het shoppen was 3 jaar geleden. Graaf GM50b, 50 watt maar blaast hier rustig mee met een onkyo 5008 en doet daar niet eens veel voor onder qua bass bij 90-100 db.

qua hoorspeakers kun je ook kijken naar Triangle en Tannoy die een hoornachtige opbouw hebben voor de tweeter.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Citaat van: zoldar op april 23, 2014, 10:52:34
Volgende tip aangezien ik voor dezelfde aan het shoppen was 3 jaar geleden. Graaf GM50b, 50 watt maar blaast hier rustig mee met een onkyo 5008 en doet daar niet eens veel voor onder qua bass bij 90-100 db.

qua hoorspeakers kun je ook kijken naar Triangle en Tannoy die een hoornachtige opbouw hebben voor de tweeter.
Dat betreft Graaf kan ik alleen maar bevestigen; prachtige versterker.


Citaat van: Midcall op april 23, 2014, 10:35:32
Ach ja, niet de eerste die met deze Chinees aan de haal gaat. Mijn tip: ik zou het verhaal inderdaad erg goed lezen en als het je aanstaat gewoon het merk vergeten en googlen op Melody, scheelt je veel geld als je het 'Nederlandse' luchtje er uit blaast.
Die zijn dus geheel 1 op 1 uitwisselbaar? Geen enkel verschil tussen de Melody en Mystere?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT