Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Midcall

Citaat van: Mitch-- op januari  9, 2014, 11:48:42
Was op mijn huidige speakers inderdaad, ze zijn niet echt buizenversterker vriendelijk is gebleken, of bedoelde je dat niet?
Ja, dat bedoelde ik. Speakers met een gevoeligheid 85 of 86dB zullen niet bepaald tot leven gewekt worden met dit soort kleine buizenbakjes.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

twani

Citaat van: Midcall op januari  9, 2014, 14:38:05
Ja, dat bedoelde ik. Speakers met een gevoeligheid 85 of 86dB zullen niet bepaald tot leven gewekt worden met dit soort kleine buizenbakjes.
Klopt voor het grootste gedeelte, alhoewel het impedantieverloop eveneens van groot belang is.

Mijn Harbeths zijn namelijk nog geen 85 dB en gaan (zoals algemeen bekend) wél goed...

Maro

Citaat van: twani op januari  9, 2014, 14:40:03
Klopt voor het grootste gedeelte, alhoewel het impedantieverloop eveneens van groot belang is.

Mijn Harbeths zijn namelijk nog geen 85 dB en gaan (zoals algemeen bekend) wél goed...

Maar jij draait toch ook zelden of nooit lekker hard toch? Als je dat wel wilt lijkt me de Leben aan de magere kant.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Maro op januari  9, 2014, 15:18:33
Maar jij draait toch ook zelden of nooit lekker hard toch? Als je dat wel wilt lijkt me de Leben aan de magere kant.
Dat is inderdaad wáár ;)

twani

2 "hete" tips voor Alex....

Één is een nieuwe en zeer goed geteste actief oplossing beschikbaar in geweldig mooie afwerkingen:

http://www.audio.de/testbericht/quadral-aurum-altan-aktiv-viii-im-test-1538372.html


De ander is een aanbeveling indien buizen in aanmerking komen, zéér ondergewaardeerd maar fenomenaal....


Cabasse Bora....

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  9, 2014, 19:57:07
2 "hete" tips voor Alex....

Één is een nieuwe en zeer goed geteste actief oplossing beschikbaar in geweldig mooie afwerkingen:

http://www.audio.de/testbericht/quadral-aurum-altan-aktiv-viii-im-test-1538372.html


De ander is een aanbeveling indien buizen in aanmerking komen, zéér ondergewaardeerd maar fenomenaal....


Cabasse Bora....

Mooie review van die actieve Quadral, en goed ''te pruimen'' in die hoogglans kleur  ;)

Die Cabasse Bora ken ik.... speelt een collega mee in combinatie met de Ayon Orion 2.  Heerlijk klinkende combi  :thumbs-up:
Cabasse klinkt in eerste instantie niet meteen overweldigend, maar heeft een wat meer ronde en volle weergave die toch wel lekker is hoor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alex Groningen

Citaat van: twani op januari  9, 2014, 19:57:07
2 "hete" tips voor Alex....

Één is een nieuwe en zeer goed geteste actief oplossing beschikbaar in geweldig mooie afwerkingen:

http://www.audio.de/testbericht/quadral-aurum-altan-aktiv-viii-im-test-1538372.html


De ander is een aanbeveling indien buizen in aanmerking komen, zéér ondergewaardeerd maar fenomenaal....


Cabasse Bora....

Misschien dat ik het merk Quadral nog eens een keer moet beluisteren. Ik denk zo'n 2 jaar terug vloerstaanders van hun mogen beluisteren, maar in mijn herinneringen was ik er niet zo weg van. Misschien deze monitoren ook maar even een kans geven om te gaan beluisteren. Maar om eerlijk te zijn heb ik toch weer het liefst vloerstaanders.

Alex Groningen

Toch wel een leuk verhaal die ik op facebook tegen kwam. Dacht, plaats hem hier maar even.



De zin en onzin van tweaks

De kopers van hifi-apparatuur kun je grofweg in twee categorieën verdelen: muziekliefhebbers die op zoek zijn naar een nieuwe installatie en daar de komende twintig jaar van gaan genieten, en muziekliefhebbers die audio-apparatuur als hobby hebben en steeds op zoek zijn naar de heilige graal van de muziekweergave...deze laatste categorie, de hobbyisten, worden ook wel audiofielen genoemd. Tweaks zijn aan de eerste groep niet besteed, terwijl de tweede groep er een haast heilig geloof in lijkt te hebben. Hoogste tijd voor relativering, oftewel 'de zin en onzin van tweaks'.

Als je op feestjes over je hifi-hobby praat dan duurt het meestal niet lang voordat iemand je met een meewarige blik in de ogen vraagt 'je bedoelt met die gouden kabeltjes en pluggen?' Op een of andere manier wordt hifi altijd geassocieerd met dit 'klatergoud'. Want hoewel dit dunne laagje goud wel degelijk een functie heeft, wordt het vooral gebruikt door de marketing-afdeling van audiofabrikanten.

De oorspronkelijk reden achter het gebruik van goud is dat goud niet oxideert en dat je op die manier de verbinding tussen de plug van de kabel en de connector op het apparaat optimaal kunt houden. Helaas zit er maar al te vaak onder dat microscopisch dunne laagje bladgoud een doodeenvoudige 'blikken' connector die je met een iets te strakke plug ook nog eens moeiteloos uit het chassis kunt trekken. Hoezo een betere verbinding? Dat goud op die connectoren is dus, zeker op goedkopere apparaten, simpelweg een fabrikanten-tweak omdat 'de markt er om vraagt'.

We worden blijkbaar graag voor de gek gehouden. En als de fabrikanten het niet doen, dan vervullen we gewoon zelf die rol. Dus plakken audiofielen peperdure stickertjes op toonarmen, kopen ebbenhouten kistjes gevuld met edelstenen en behangen hun muren met plastic dopjes die de akoestiek moeten verbeteren. Als ze de keuze hebben tussen spikes van pisbakkkenstaal of unobtainium, dan kiezen ze natuurlijk voor de meest exotische versie, 'want die klinkt beter!'.


Wij vragen onszelf wel eens af waarom bij dit soort tweaks de best klinkende optie ook altijd de duurste blijkt te zijn. Waarom de best klinkende optie altijd gemaakt is van het meest exotische materiaal, alsof de natuur zeldzame materialen automatisch betere klankmatige eigenschappen toebedeeld heeft? Waarom bij een onverklaarbare werking de quantummechanica er met de haren bijgesleept moet worden? Alsof de fabrikant wil zeggen, "geloof ons nu maar, want dit kun jij toch niet begrijpen!" Alsof ze het zelf begrijpen!

Maar waarom klinkt het dan toch beter als je er naar luistert!? Misschien...heel misschien...omdat je er net heel veel geld voor hebt betaald? In sommige gevallen hoor je ook werkelijk een verschil, wat nog niet wil zeggen dat je ook een verbetering hoort! We hebben namelijk de vervelende eigenschap dat we iets anders - waar we net veel geld aan uit hebben gegeven - al snel als een verbetering interpreteren, zeker als ons via recensies, forumberichten of verkopers is verteld dat deze tweak de kwaliteit van je set een enorme schop onder de kont geeft. Alsof je door het kopen van deze relatief goedkope - want echt goedkoop zijn ze nooit - tweak ineens een installatie hebt staan die een aantal klassen hoger presteert. Dat is wellicht ook meteen de reden waarom we zo gretig tweaks kopen: het is een goedkope en voor moeder-de-vrouw onzichtbare manier om iets met je hifi-installatie te doen.


Akoestisch paneel van de firma Mutrox en vloerkleed


Gezond Boeren Verstand

Volgens ons is het verstandiger je geld in bewezen verbeteringen te steken. Zo zijn je luidsprekers per definitie de zwakste schakel in je installatie. Luidsprekers zijn de componenten met de hoogste vervorming en de meeste kleuring. Het veranderen van luidsprekers heeft dus altijd invloed op de weergave. David Wilson van het high-end luidsprekermerk Wilson Audio zei in een interview ooit tegen ons: "Buy the best speakers you can afford, even if they are not ours!"

Vind je dat je hifi-installatie beter kan, dan willen we je adviseren om eens kritisch te kijken naar je muziekinstallatie als een compleet geheel en niet als de som der delen. Zijn je huidige componenten misschien een door de jaren heen bij elkaar geraapte verzameling testwinnaars die op zichzelf uitstekend presteren, maar samen geen muziek weten te maken? Dan is het misschien handiger - en op de lange termijnzaken ook voordeliger - om even door te sparen om een echte verbetering te maken. Tweaks zijn maar al te vaak een lapmiddel voor een probleem dat zich ergens anders voordoet. Pak het probleem bij de bron aan en probeer het niet te verdoezelen met een tweak.

Een andere mogelijkheid tot verbetering is de akoestiek van de luisterruimte. Dat is in de audiowereld helaas nog steeds een ondergeschoven kindje. Het kopen van een hoogpolig tapijtje of een paar dikke gordijnen is namelijk veel minder sexy dan dat platina kelkje op een ebbenhouten voetje, al zijn die eerste twee waarschijnlijk veel effectiever voor het oplossen van een harde akoestiek. Experimenteer vooral ook met de opstelling van je luidsprekers. Een paar centimeter meer naar links of naar rechts, naar voor of naar achter kan een wereld van verschil maken...het is net ook nog eens helemaal gratis!

Zijn de Hifigasten dan tegen tweaks? Nee, maar wat we je wel willen vertellen is dat je je Gezonde Boeren Verstand moet gebruiken en niet klakkeloos de claims van fabrikanten, hifi-journalisten of verkopers (en tot die laatste twee groepen rekenen we ook onszelf) moet geloven. Luister naar een tweak in je eigen(!) set voordat je hem koopt. Neem daar ook echt de tijd voor, een verandering lijkt maar al snel een verbetering, en een echte verbetering herken je pas na een langere periode van luisteren. Stel jezelf daarbij steeds de vraag of de verbetering ook in verhouding staat tot de prijs, en of je voor hetzelfde geld niet beter voor een duurzame oplossing - lees: een verbeterde akoestiek, een nieuwe versterker, streamer of luidsprekers - kunt kiezen.

Wat is nou eigenlijk een Tweak?

Wat is nu eigenlijk een tweak, en waar ligt nou de grens tussen een tweak en een accessoire? Zo zijn er op het internet bijvoorbeeld honderden artikelen te vinden over de zin en onzin van betere kabels. Toch raken steeds meer mensen er na goed en onbevooroordeeld luisteren van overtuigd dat een 'duur snoertje' echt een positieve invloed kan hebben op de geluidskwaliteit. Maar ook in de kabelwereld zit er helaas ontzettend veel kaf tussen het koren! De kabelmerken die Hifigasten voert zijn van gerenommeerde merken (Audioquest, The Chord Company, InAkustik) die veel tijd en energie steken in de ontwikkeling van hun kabels en niet met iedere 'marketingwind' meewaaien.

Ook de techniek van het koppelen of juist ontkoppelen van apparatuur en luidsprekers met spikes, kegels, speciale voetjes en dempers heeft zich effectief bewezen en wordt nu standaard toegepast door steeds meer fabrikanten. De grens tussen accessoire en tweak is dus niet zo scherp te trekken, wat nu nog een tweak is kan morgen als nuttige accessoire bestempeld worden.

akoestiek tweaks

Xander32

Gezien jouw avatar; heb je ze of ga je ze beluisteren?
Erg fraaie speakers; duitse grondige, degelijke afwerking en een top geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#6609
Nee, heb ze nog niet. Een aantal dagen geleden bij een een familielid  van een collega geweest.
Deze man heeft Adam monitoren staan en was gelijk enthousiast bij de eerste klanken en na heel wat nummers was m'n enthousiasme nog groter. Nu wil ik graag de vloerstaanders beluisteren. Mag het zo zijn dat ik daar net zo blij van ga worden, dan is de knoop snel doorgehakt!
Sommige forumleden hadden al wel eens gezegd dat dit wel eens mijn sound zou kunnen zijn.
Nu ik zelf dit merk heb kunnen beluisteren zou dat zo maar eens kunnen kloppen.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op februari 21, 2014, 18:07:27
Nee, heb ze nog niet. Een aantal dagen geleden bij een een familielid  van een collega geweest.
Deze man heeft Adam monitoren staan en was gelijk enthousiast bij de eerste klanken en na heel wat nummers was m'n enthousiasme nog groter. Nu wil ik graag de vloerstaanders beluisteren. Mag het zo zijn dat ik daar net zo blij van ga worden, dan is de knoop snel doorgehakt!
Sommige forumleden hadden al wel eens gezegd dat dit wel eens mijn sound zou kunnen zijn.
Nu ik zelf dit merk heb kunnen beluisteren zou dat zo maar eens kunnen kloppen.
Top man. Dit blijf ik maar ff volgen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Top....dat je pm hebt. Ws heeft wenw ze wel te koop staan oid.. :D

Maar het zijn serieus goede speakers...ga je voor de aktieve versie of staat alles nog open ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Is met geen woord gerept over W&W audio.

Of het actieve of welke type het gaat worden is nog niet bekend, alles staat nog open.
Maar dat het dit merk gaat worden is wel heel erg groot.

sultankat

Citaat van: Alex Groningen op februari 21, 2014, 18:07:27
Nee, heb ze nog niet. Een aantal dagen geleden bij een een familielid  van een collega geweest.
Deze man heeft Adam monitoren staan en was gelijk enthousiast bij de eerste klanken en na heel wat nummers was m'n enthousiasme nog groter. Nu wil ik graag de vloerstaanders beluisteren. Mag het zo zijn dat ik daar net zo blij van ga worden, dan is de knoop snel doorgehakt!
Sommige forumleden hadden al wel eens gezegd dat dit wel eens mijn sound zou kunnen zijn.
Nu ik zelf dit merk heb kunnen beluisteren zou dat zo maar eens kunnen kloppen.

Toch een welgemeende waarschuwing Alex: als je meteen bij de eerste klanken enthousiast bent over een speaker is dat vaak een reactie op een kenmerk van de speaker dat je mist bij jouw eigen speakers. Bij het beluisteren/vergelijken valt het me vaak op dat de minst aandacht trekkende speaker op termijn juist de meeste indruk maakt.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

frank2

#6616
Bovenstaande klopt wel enigszins, maar als het geluid niet bekoord moet je verder zoeken. Er zijn speakers die mij totaal niet kunnen bekoren, hoe onopvallend of rustig ze ook klinken, er zijn ook vele speakers die mij wel bekoren. En als je bij de eerste tonen al denkt YES, inderdaad voorzichtig wezen, kan na 4 of 10 weken wel eens teveel voor je worden. Maar het kan ook goed uitpakken, omdat je die sound gewoon erg lekker vind. Adam speakers zijn speakers met veel detail, volle bas, en ze kunnen ook nog eens hard, ze zijn echt into your face. Usher speakers klinken tov adam speakers zelfs rustig. Maar ze hebben beide wel dezelfde " bite"/ kracht.

Aan Alex of potentiële koper luister eerst goed naar deze speakers en probeer ze eerst eens een paar weken op zicht te krijgen, dan kun je veel luisteren en kun je goed beoordelen. Ik ken iemand die zweert bij de Adam Colum. Het is dus erg persoonlijk, niemand kan het voor je beslissen, slecht raadgevingen kunnen gemaakt worden.

Iemand zei tegen mij over adam speakers: als je naar deze speakers luistert denk ik altijd: waar/wanneer is/begint het feestje
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Thanatos

Inderdaad een waar woord dat speakers die op het eerste gehoor indrukwekkend zijn op langere termijn vermoeiend kunnen worden.

Echter vanaf het moment dat ik een Adam thuis heb gehoord (Pencil MK3) tot nu is er nog steeds die beleving. Zelfs na een dag thuis werken met muziek op de achtergrond ga ik 's avonds gerust nog zitten voor een album of 2.

Zoals Frank2 aangeeft zijn ze direct. Maar tonaal heel uitgewogen. Instrumenten klinken zoals ze bedoeld zijn met een grote resolutie. Maw je hoort veel detail. Het geluidsbeeld is direct door de gebruikte units. Deze hebben een beperkt afstraalgedrag en daardoor zit je meer in het stereobeeld dan dat je er tegen aan kijkt. Zie het meer als nearfield luisteren. Heb het wel anders gehoord maar dan moet de ruimte en opstelling er ook naar zijn.

Ze kunnen inderdaad genoeg laag geven. Snel en gedetaileerd. Bij de grotere luidsprekers moet je ruimte er wel geschikt voor zijn. Maar dat gaat voor alle grote luidsprekers op.

Wat je de luidsprekers 'voert' komt er ook uit. Ik stuur de Columns momenteel aan met Gamut M250 mono's en Pass Lab pre. Midrange en hoog zijn waanzinnig. Het laag kan met deze zware versterkers in mijn ruimte soms een tikje te veel zijn. Maar dat is een akoestiek probleem in mijn huis helaas.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Thanatos

Citaat van: eddy135 op februari 23, 2014, 11:06:13
..."zware" versterkers geven meer bas?? :crazy:

Lijkt mij geen discussie voor hier in dit topic.. Maar sommige combinaties kunnen wel degelijk voor meer punch in het laag zorgen.

YamahaRXV

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 10:39:08
Inderdaad een waar woord dat speakers die op het eerste gehoor indrukwekkend zijn op langere termijn vermoeiend kunnen worden.

Echter vanaf het moment dat ik een Adam thuis heb gehoord (Pencil MK3) tot nu is er nog steeds die beleving. Zelfs na een dag thuis werken met muziek op de achtergrond ga ik 's avonds gerust nog zitten voor een album of 2.

Zoals Frank2 aangeeft zijn ze direct. Maar tonaal heel uitgewogen. Instrumenten klinken zoals ze bedoeld zijn met een grote resolutie. Maw je hoort veel detail. Het geluidsbeeld is direct door de gebruikte units. Deze hebben een beperkt afstraalgedrag en daardoor zit je meer in het stereobeeld dan dat je er tegen aan kijkt. Zie het meer als nearfield luisteren. Heb het wel anders gehoord maar dan moet de ruimte en opstelling er ook naar zijn.

Ze kunnen inderdaad genoeg laag geven. Snel en gedetaileerd. Bij de grotere luidsprekers moet je ruimte er wel geschikt voor zijn. Maar dat gaat voor alle grote luidsprekers op.

Wat je de luidsprekers 'voert' komt er ook uit. Ik stuur de Columns momenteel aan met Gamut M250 mono's en Pass Lab pre. Midrange en hoog zijn waanzinnig. Het laag kan met deze zware versterkers in mijn ruimte soms een tikje te veel zijn. Maar dat is een akoestiek probleem in mijn huis helaas.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het geheel eens ben met de bovenstaande woorden van Thanatos  ;)

Adam,s zijn gewoon echt eerlijke en zeker geen ''gekleurde'' weergevers die naar mijn beleving geheel in dienst staan van de bron en versterking die er voor gezet worden. 
Ze kunnen echt alles aan en zijn over het gehele frequentiegebied nagenoeg full range te noemen.
Bij de dealer waar ik vroeger regelmatig kwam (deze bestaat helaas niet meer) heb ik de meest uiteenlopende versterkers en bronnen gehoord in combinatie met bv. de Adam Pencil en de Column.
Bij ieder bezoek was het weer verrassend en ook mooi om te horen hoe makkelijk de klanksignatuur van een aantal merken solid state en buizenversterkers waar te nemen was.
Ik heb de Adam,s bijvoorbeeld in combinatie met Leben (CS 300 en CS 600), Octave (V40 en V70), Accuphase, en nog vele andere merken/typen versterkers gehoord en telkens was het weer verbazingwekkend hoe relatief makkelijk de bekend staande klankignaturen van een aantal merken versterkers waar te nemen waren.

Mijn mening (op basis van eigen ervaring) is dat je met de aankoop van een set Pencil,s of Column,s geen risico loopt en gewoon een donders goede set speakers in huis haalt die gewoon ''meegroeien'' in de set, ongeacht de kosten en kwaliteit van de rest in de componenten keten.  Veel belangrijker zal de keus (klanksignatuur) van de versterker en bron worden die jij het het meest aangenaam vindt.
Hier zou ik persoonlijk de nodige tijd en luistersessies in gaan stoppen, want dit wordt het meest bepalend voor jouw uiteindelijke persoonlijke smaak en beleving... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: Alex Groningen op februari 23, 2014, 08:16:59
Is met geen woord gerept over W&W audio.

Of het actieve of welke type het gaat worden is nog niet bekend, alles staat nog open.
Maar dat het dit merk gaat worden is wel heel erg groot.

Gelukkig maar dat daar niet over gepmd is.  :tounge: :colgate:

Ik zou overigens voor de actieve gaan, ben je gelijk van een hoop gerommel in de audiofiele marge af: speakerkabels, versterker keuze, powerkabels. Gewoon direct een bron erop en gaan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Thanatos

Citaat van: chansig op februari 23, 2014, 11:32:32
Gelukkig maar dat daar niet over gepmd is.  :tounge: :colgate:

Ik zou overigens voor de actieve gaan, ben je gelijk van een hoop gerommel in de audiofiele marge af: speakerkabels, versterker keuze, powerkabels. Gewoon direct een bron erop en gaan.

Gr Hans

Groot voordeel van actief inderdaad. Je ruimte meten en de luidsprekers inregelen op de beperkingen.

Thanatos

Citaat van: YamahaRXV op februari 23, 2014, 11:29:11
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het geheel eens ben met de bovenstaande woorden van Thanatos  ;)

Adam,s zijn gewoon echt eerlijke en zeker geen ''gekleurde'' weergevers die naar mijn beleving geheel in dienst staan van de bron en versterking die er voor gezet worden. 
Ze kunnen echt alles aan en zijn over het gehele frequentiegebied nagenoeg full range te noemen.
Bij de dealer waar ik vroeger regelmatig kwam (deze bestaat helaas niet meer) heb ik de meest uiteenlopende versterkers en bronnen gehoord in combinatie met bv. de Adam Pencil en de Column.
Bij ieder bezoek was het weer verrassend en ook mooi om te horen hoe makkelijk de klanksignatuur van een aantal merken solid state en buizenversterkers waar te nemen was.
Ik heb de Adam,s bijvoorbeeld in combinatie met Leben (CS 300 en CS 600), Octave (V40 en V70), Accuphase, en nog vele andere merken/typen versterkers gehoord en telkens was het weer verbazingwekkend hoe relatief makkelijk de bekend staande klankignaturen van een aantal merken versterkers waar te nemen waren.

Mijn mening (op basis van eigen ervaring) is dat je met de aankoop van een set Pencil,s of Column,s geen risico loopt en gewoon een donders goede set speakers in huis haalt die gewoon ''meegroeien'' in de set, ongeacht de kosten en kwaliteit van de rest in de componenten keten.  Veel belangrijker zal de keus (klanksignatuur) van de versterker en bron worden die jij het het meest aangenaam vindt.
Hier zou ik persoonlijk de nodige tijd en luistersessies in gaan stoppen, want dit wordt het meest bepalend voor jouw uiteindelijke persoonlijke smaak en beleving... ;)

Ik heb ze nog nooit gehoord met een Leben. Lijkt mij een mooie combinatie eens te horen.

eddy135

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 11:10:48
Lijkt mij geen discussie voor hier in dit topic.. Maar sommige combinaties kunnen wel degelijk voor meer punch in het laag zorgen.

...ik begon er ook niet over... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN