Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: Alex Groningen op mei 31, 2012, 19:13:20
Ik ben inderdaad niet zo van het omschrijven van geluiden, maar ik ga m'n best doen.

Genieten!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

vanzomereng

Zit er zeer goed uit Alex....  ;D
(geen frontjes bij de speakers ?)   

De Yamaha componenten zo op die kast, staan best wel fraai  ::)
Heb je van alle componenten qua voedingskabel goed de fase/polariteit vastgesteld en als zodanig aangesloten? 

Jammer dat je zo,n takke-eind van me vandaan woont, anders kwam ik ff buurten

Veel plezier ermee
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Citaat van: S@m op mei 31, 2012, 19:50:34
Mooi Alex, zo in het wit..!

Citaat van: Blue-Eyes op mei 31, 2012, 20:07:54
top Alex!

Citaat van: Denon Focal op mei 31, 2012, 19:28:44
Heel mooi Alex, ben normaal niet vaqn de witte speakers maar in dit geheel staan ze prachtig.  :clapping:

Bedankt allemaal. Wa ook nooit zo van de witte luidsprekers, totdat ik ze zag. :inlove:
En vind persoonlijk dat ze hier ook erg mooi in de woonkamer passen.


Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op mei 31, 2012, 19:59:32
Genieten!

Dat doe ik ook zeker. Vanmiddag om 4 uur thuis en alleen nog maar van de bank afgeweest om cd's te wisselen.

Alex Groningen

#5555
Citaat van: VANZOMERENG op mei 31, 2012, 20:02:05
Zit er zeer goed uit Alex....  ;D
(geen frontjes bij de speakers ?)   

Veel plezier ermee

Bedankt. Frontjes heb ik nooit op m'n luidsprekers, dus bij deze ook niet.

Citaat van: VANZOMERENG op mei 31, 2012, 20:02:05
De Yamaha componenten zo op die kast, staan best wel fraai  ::)
Heb je van alle componenten qua voedingskabel goed de fase/polariteit vastgesteld en als zodanig aangesloten? 


Dat zit allemaal goed. Toen ik de versterker en cd speler binnen had is dat het eerst wat ik heb gedaan.

Citaat van: VANZOMERENG op mei 31, 2012, 20:02:05
Jammer dat je zo,n takke-eind van me vandaan woont, anders kwam ik ff buurten


Mocht je een keer toevallig richting Groningen gaan dan ben je van harte welkom.

Alex Groningen

Citaat van: neptune op mei 31, 2012, 19:08:46
Klopt de naam ken ik wel maar nog niet in het echt gehoord.
Die van jou zijn dus ook echt full-range? goed in het laag etc.?

Heb om deze vraag te beantwoorden maar even een cd-tje van Trentemøller - The last resort opgezet en even het nummer Chameleon zitten luisteren. En ik kan je vertellen dat ze echt lekker diep en strak laag gaan zonder dat het irritant begint te worden.

Alco

Wow...even met 'n doekje het kwijl van m'n toetsenbord vegen hoor!  :) :blush:

Looking good, Alex!  :worship: :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Bedankt Alco.

Ook gelijk maar even op vele verzoek een poll toegevoegd. :D

tompj

#5559
In de stereo van juni staat een test van de Canton Vento 870.2. Ik neem aan een kleinere versie van de jouwe. Misschien interessant.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Alex Groningen

Vind ik zeker interessant. Zal het even in de gaten houden wanneer dat stuk er staat.

Maro

Ondanks dat je erg standvastig over komt nu heb ik toch maar " Binnen een halfjaar " gestemd. Dan is het trouwens voor jouw doen inmiddels ook echt retro geworden natuurlijk.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

slik, weer van die joekels, en dan in het wit. dat kleed niet echt af...  :unsure:
veel luister plezier.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: Maro op mei 31, 2012, 21:32:47
Ondanks dat je erg standvastig over komt nu heb ik toch maar " Binnen een halfjaar " gestemd. Dan is het trouwens voor jouw doen inmiddels ook echt retro geworden natuurlijk.  :angel:

:D

En toch krijg ik als maar meer het gevoel dat dit het wel eens voor mij kan zijn.
Heb er in ieder geval een erg goed gevoel bij.

Maro

Ik kan het iig niet anders dan een pracht combi vinden  :worship:... Ik hoop echt dat je ons allemaal doet verbazen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 31, 2012, 21:35:26
slik, weer van die joekels, en dan in het wit. dat kleed niet echt af...  :unsure:
veel luister plezier.

Ik denk dat ze op de foto groter lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Ze zijn zo'n 10cm lager  en zo'n 10 a 12 cm minder diep
dan de Usher MD2

Madhouse

Erg mooi Alex, je hebt al een hoop versleten zie ik en hopelijk zijn dit blijvertjes. Ik vind ze echt geweldig en al helemaal in het wit.

Wat voor LS kabels heb je er achter hangen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Alex Groningen

Citaat van: Maro op mei 31, 2012, 21:43:03
Ik kan het iig niet anders dan een pracht combi vinden  :worship:... Ik hoop echt dat je ons allemaal doet verbazen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de tijd het zal moeten uitwijzen of het blijvend is of niet.

Alex Groningen


FDLARRY

Citaat van: Xander32 op mei 31, 2012, 19:02:59


Ze ogen goed Alex :thumbs-up:. Ben benieuwd naar jouw eerste luisterverslag (al weet ik dat jij niet zo van het omschrijven van geluid, van het omschrijven van jouw bevindingen bent ;)).

Mot je klappen :devil:.

;D
Mits gedoseerd! ;) Ik vond zijn Usher MD2 wel erg fraai, maar de monitoren waren voor mij to much, ook zijn stands waren niet mijn ding, deze speakers vind ik wel fraai.
En pas op via je klappen toe deelt, ik ben 2.07 mtr en 125 kilo schoon aan de haak, en ik ben niet dik, dus .... Kom maar op!   ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Alex Groningen

Citaat van: Madhouse op mei 31, 2012, 21:44:40
Erg mooi Alex, je hebt al een hoop versleten zie ik en hopelijk zijn dit blijvertjes. Ik vind ze echt geweldig en al helemaal in het wit.

Om eerlijk te zijn heb ik  inderdaad de afgelopen jaren veel te veel versleten. Maar hoop dat ik nu eens de rust zal vinden waar ik al een tijd naar op zoek ben. Al heb ik ze nog maar een halve dag, m'n eerste gedachten zoals het nu staat te spelen zijn erg maar dan ook erg poisitief.

Citaat van: Madhouse op mei 31, 2012, 21:44:40
Wat voor LS kabels heb je er achter hangen?

Dat zijn de JIB kabels type HF-004.   

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maro

Citaat van: FDLARRY op mei 31, 2012, 21:56:29
Mits gedoseerd! ;) Ik vond zijn Usher MD2 wel erg fraai, maar de monitoren waren voor mij to much, ook zijn stands waren niet mijn ding, deze speakers vind ik wel fraai.
En pas op via je klappen toe deelt, ik ben 2.07 mtr en 125 kilo schoon aan de haak, en ik ben niet dik, dus .... Kom maar op!   ;D

Lijkt wel of je een date zoekt... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijn M

Citaat van: FDLARRY op mei 31, 2012, 21:56:29
(...) ik ben 2.07 mtr en 125 kilo schoon aan de haak, en ik ben niet dik, dus .... Kom maar op!   ;D

Respect! Heb je zin om met me te daten?
Dutch & Dutch