Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 22, 2012, 11:39:11
Bij mij hielp zelf speakers bouwen enorm goed. Als het dan weer begint te kriebelen rommel je wat in het filter en je bent weer een paar maanden zoet.

Lijkt me op zich ook erg leuk om eens te gaan doen. Nu durf ik best van me zelf te zeggen dat ik handig ben, maar dat mijn geduld me wel eens in de steek wil laten en meestal is dat niet zo'n goede combi. ;)

Ik zou dan niet verder komen dan een kant en klaar pakketje van Speaker & Co.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2012, 14:52:41
Nee, eigenlijk niet. Het kan zomaar gebeuren. Zo zit ik tevreden en met heel veel plezier te luisteren en de volgende dag kan het maar zo weer anders zijn.
Soms denk ik wel dat ik meer plezier heb in het zoeken naar leuke audio op het net en audiozaken en beurzen bezoeken om op die manier een leuke set samen te stellen en als het er éénmaal staat, dan het liefst weer opnieuw gaan kijken of er niet net weer wat leukers is te krijgen.
Om soms gek van te worden.

je bent niet de enigste, ik kan me erg vinden in bovenstaande...

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op april 22, 2012, 13:43:26
Wowsers...dat zijn drastische plannen Alex!! Als je er een paar nachtjes over hebt geslapen en dus achter je beslissing staat wens ik je veel succes en vooral wijsheid, maar uiteraard ook plezier als je straks zo ver bent om weer wat nieuws op te gaan bouwen. :thumbs-up:

Ik heb er inderdaad goed over nagedacht. Ik loop eigenlijk al ruim 2 jaar met het idee om ook eens wat met surround te gaan doen, maar het mag niet ten koste gaan van stereo.

Alex Groningen

Citaat van: Joris1971 op april 22, 2012, 14:55:10
je bent niet de enigste, ik kan me erg vinden in bovenstaande...

Gelukkig weet ik van je dat je wat dat betreft net zo bent als ik. ;)

Alex Groningen

Citaat van: LordoftheLints op april 22, 2012, 11:47:11
Ik ken dat wel. Vroeger had ik ook last van een enorme impulsdrang. Dit werd bij mij minder door mezelf te dwingen tot het kopen van meer cd-tjes. Dit brengt je terug bij de kern waar het met een installatie over gaat: muziek! en niet of de ene set nou 4% beter is dan de andere. Je hebt simpelweg geen tijd om versterkers en speakers te wisselen als je nog ruim 60-100 cd's moet horen! ;)

Ten aanzien van je installatie: De basis moet goed zijn en als je dat hebt (in jou geval je versterker) en dan gaat kijken wat het verschil is met een model hoger, zul je zien dat deze verschillen er praktisch niet zijn.

Speakers is een smaakkwestie en dat is dan ook een moeilijker verhaal. Het kan gewoon dat een merk niet werkt in jou ruimte, maar omdat je al eerder Ushers gehad hebt, kan ik me dat bij jou niet voorstellen, anders had je ze vast niet teruggekocht.


Cd's, elpees en Blu Rays heb ik de laatste weken genoeg gekocht. Maar op de één of andere manier wil dit niet helpen bij mij.

Wat betreft een stap hoger gaan spelen door een kW 750 te kopen daar zie ik zelf ook niet echt de nut van in omdat ik precies hetzelfde denk wat jij doet, de verschillen zijn dan marginaal om daar weer extra centen voor uit te geven.

En wat betreft de Ushers, dat blijft voor mij één van m'n favoriete luidsprekers.

Joris1971

wat dat betreft wordt je op het forum hier helemaal gek gemaakt...

Alex Groningen

Citaat van: chansig op april 22, 2012, 11:52:01
Of Alex is geen ezel en heeft zich voor een 2e keer aan dezelfde steen gestoten. :D

Gewoon even rust nemen...bedenken wat je wilt en vanmiddag genieten van Groningen.

Gr Hans

Wat aankopen betreft zal ik het de komende tijd ook zeker rustig aan gaan doen.
Ga me de komende tijd eens goed oriënteren wat ik nou daadwerkelijk wil en wat er voor mij zoal te krijgen is.

Vanmiddag genieten van de FC zal hem wel niet worden. Denk dat ik na vanmiddag nog depressiever zal worden. :D

Alex Groningen

Citaat van: Onder013 op april 22, 2012, 11:59:56
Dus je baan opzeggen en bij een goed gesorteerde audiowinkel gaan werken ;D

Of er zelf een beginnen (de markt is tenslotte booming :()

Met opgewekte groet,

Henk



M'n baan die hou ik mooi omdat dit wel een zekerheidje is voor de komende 28jaar.
In deze tijden in een audizaak gaan werken lijkt me niet echt verstandig. Komt nog bij dat ik dan elke dag gek gemaakt wordt door al het moois. ;D

Deleted Member 2

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2012, 15:27:41


M'n baan die hou ik mooi omdat dit wel een zekerheidje is voor de komende 28jaar.


wie kan dat nog zeggen in deze barre tijden :o

Guester

#4984
Citaat van: Joris1971 op april 22, 2012, 11:15:44
lekker basic en goedkoop  ;D


Dan liever deze   8) hierdoor is bij mij de rust gekomen..
Sonos - Spotify

twani

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2012, 14:52:41
Nee, eigenlijk niet. Het kan zomaar gebeuren. Zo zit ik tevreden en met heel veel plezier te luisteren en de volgende dag kan het maar zo weer anders zijn.
Soms denk ik wel dat ik meer plezier heb in het zoeken naar leuke audio op het net en audiozaken en beurzen bezoeken om op die manier een leuke set samen te stellen en als het er éénmaal staat, dan het liefst weer opnieuw gaan kijken of er niet net weer wat leukers is te krijgen.
Om soms gek van te worden.
Al eens van het nieuwe audiomerk ""Ritalin" gehoord Alex? ;D Schijnt de instrumenten uitstekend op hun plek te zetten ;D

Xander32

Citaat van: twani op april 22, 2012, 16:51:56
Al eens van het nieuwe audiomerk ""Ritalin" gehoord Alex? ;D Schijnt de instrumenten uitstekend op hun plek te zetten ;D
Ik denk dat het juist veel zwart geeft :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

ik denk niet dat een nieuwe set de onrust zal weg nemen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Citaat van: erik s. op april 22, 2012, 19:05:07
ik denk niet dat een nieuwe set de onrust zal weg nemen.

Voor héél even wel ;)

Xander32

Citaat van: erik s. op april 22, 2012, 19:05:07
ik denk niet dat een nieuwe set de onrust zal weg nemen.

:withstupid:


Wat mij helpt is de nodige M&G bezoeken en dan thuis komen, je eigen set aanzetten en beseffen en waarderen hetgeen je hebt 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Citaat van: Xander32 op april 22, 2012, 19:06:56
:withstupid:


Wat mij helpt is de nodige M&G bezoeken en dan thuis komen, je eigen set aanzetten en beseffen en waarderen hetgeen je hebt 8).
Da's idd een goede bespaartip!  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

buizengek

met een drankje-dat helpt ook
mvg
buizengek

eddy135

Citaat van: Xander32 op april 22, 2012, 19:06:56
:withstupid:


Wat mij helpt is de nodige M&G bezoeken en dan thuis komen, je eigen set aanzetten en beseffen en waarderen hetgeen je hebt 8).

Wat ik wel ervaar bij M&G's is het feit dat je apparatuur tegenkomt, waarvan je denkt: dat wil ik weleens in m'n eigen set proberen...
Anders gezegd: we willen allemaal steeds andere dingen proberen, dus is het misschien een idee om een soort 'ruilpoule' op te zetten, zodat je iets in je eigen situatie kunt testen...
Zitten vast allerlei haken en ogen aan, maar misschien zweven er leuke ideeen over rond. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Midcall

Citaat van: erik s. op april 22, 2012, 19:05:07
ik denk niet dat een nieuwe set de onrust zal weg nemen.
Hij heeft nooit echt drastische keuzes gemaakt/het over een andere boeg gegooit om nu echt van die onrust af te komen. Ik bedoel, van de ene MF versterker naar de ander, en van de ene Usher naar de ander. Wanneer iets het niet helemaal is voor je, kan je wel meer van hetzelfde blijven kopen, maar op een gegeven moment komt het besef dat het hem toch niet gaat worden op deze manier.

Dat hij zich makkelijk laat meeslepen wat jan en alleman hier op dit forum opschrijft (ook al voelt hij dat wellicht niet zo) zal ook nooit helpen om rust te vinden. Zijn keuzes waren meestal veilig, met een grote voorspelbaarheidsfactor dat het binnen slechts een paar maanden weer mis zou gaan met die onrust. Hem zelfs nu nog spullen aanbevelen die hij al eerder gehad heeft lijkt me niet verstandig, maar ik denk dat hij ondertussen ook wel een 'les' geleerd heeft in deze.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Former member 78

Citaat van: Midcall op april 23, 2012, 01:02:46
Hij heeft nooit echt drastische keuzes gemaakt/het over een andere boeg gegooit om nu echt van die onrust af te komen. Ik bedoel, van de ene MF versterker naar de ander, en van de ene Usher naar de ander. Wanneer iets het niet helemaal is voor je, kan je wel meer van hetzelfde blijven kopen, maar op een gegeven moment komt het besef dat het hem toch niet gaat worden op deze manier.

Van een hele forse vloerstaander naar een monitor noem ik echt wel drastisch.

Former member 78

Citaat van: eddy135 op april 22, 2012, 22:54:44
Wat ik wel ervaar bij M&G's is het feit dat je apparatuur tegenkomt, waarvan je denkt: dat wil ik weleens in m'n eigen set proberen...

Dat heb ik eigenlijk nooit, gelukkig maar :D


eddy135

Citaat van: ArjanR1 op april 23, 2012, 01:53:55
Dat heb ik eigenlijk nooit, gelukkig maar :D


Dat wordt dan tijd voor een M&G!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

erik s.

de stap van SF naar Usher was ook een flinke.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: erik s. op april 22, 2012, 19:05:07
ik denk niet dat een nieuwe set de onrust zal weg nemen.
Denk ik ook niet want met een KW550 "ben je er wel zo`n beetje" toch Erik?

erik s.

Citaat van: twani op april 23, 2012, 08:39:38
Denk ik ook niet want met een KW550 "ben je er wel zo`n beetje" toch Erik?
ik ken de kriebels zelf ook uit de tijd dat ik nog geen HiFi-zaak had. ik maakte toen regelmatig flinke switches, maar dat bracht geen rust. ik ben zelfs van electrostaten naar hoorns gegaan. het is allemaal fraai, alles heeft zijn eigen beperkingen en de perfecte set bestaat niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B