Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op januari  8, 2012, 14:48:52
Jij niet, maar de naald misschien wel... ;D

Valt wel mee denk ik. Als ik muziek op vinyl beluister is het meestal in de wat latere avond uurtjes of op zondagochtend.
Aangezien ik in een eengezinswoning woon met aan beide kanten buren staat de muziek meestal op normaal luister niveau.
Dus het naaldje heeft geen last van trillingen door harde bassen.

Alex Groningen

Citaat van: twani op januari  8, 2012, 15:06:09
Mmmm..........echte "mannenspeakers" daar houd ik van :wub: Dus vind ik de opstelling wél mooi...

Gr.
Theo

Bedankt.

Ben er zelf ook wel tevreden over zoals het nu staat opgesteld.

Xander32

Staan in het geheel niet verkeerd hoor die nieuwe speakers. Maarre; hoe doen die het in jouw set en akoestiek t.o.v. de Ushers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Citaat van: Alex Groningen op januari  8, 2012, 10:10:31
Dan nu nog even de foto's van hoe het er nu bijstaat.

Mooi! Toen ik ze zag staan in het "nieuwe aanwinsten"-topic dacht ik wat een grote lelijke vierkante dozen maar ik moet zeggen dat het zo echt mooi staat in je kamer. Nice.

Groeten...

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op januari  8, 2012, 15:46:41
Valt wel mee denk ik. Als ik muziek op vinyl beluister is het meestal in de wat latere avond uurtjes of op zondagochtend.
Aangezien ik in een eengezinswoning woon met aan beide kanten buren staat de muziek meestal op normaal luister niveau.
Dus het naaldje heeft geen last van trillingen door harde bassen.

Hoe weet jij dat? Zijn de woofers magnetisch afgeschermd?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op januari  8, 2012, 16:00:47
Staan in het geheel niet verkeerd hoor die nieuwe speakers. Maarre; hoe doen die het in jouw set en akoestiek t.o.v. de Ushers?

Wat betreft akoestiek heb ik hier thuis niet echt te klagen. Over de klipsch ben ik wel te spreken, maar totaal iets anders dan de Ushers.
Om eerlijk te zijn mis ze wel een beetje. Maar goed, nu lekker sparen en wie weet wat hier volgend jaar in de woonkamer staat. ;)

Alex Groningen

Citaat van: Kwabbernoot op januari  8, 2012, 18:04:44
Mooi! Toen ik ze zag staan in het "nieuwe aanwinsten"-topic dacht ik wat een grote lelijke vierkante dozen maar ik moet zeggen dat het zo echt mooi staat in je kamer. Nice.

Groeten...

Bedankt.

In vergelijk met de Ushers zijn de Klipsch wat simpeler, dus je eerste gedachte over deze luidsprekerskan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar zoals ze nu in de woonkamer staan ben ik best wel tevreden.

Alex Groningen

Citaat van: LPlover op januari  8, 2012, 18:08:37
Hoe weet jij dat? Zijn de woofers magnetisch afgeschermd?

Hoe ik dat weet? Eigenlijk dus helemaal niet, nu jij begint of de woofers magnetisch zijn afgeschermd.
Ik heb of had nog nooit gelezen dat dit van invloed kon zijn op de draaitafel. Maar je mag me uitleggen
waarom het dus niet goed is en wat de negatieve invloeden zijn als de draaitafel zo dicht bij de luidspreker staat.

chansig

Als je dwarsdruk compensatie op 20 staat dan doet de woofer goed zijn werk..:D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Heb voor de zekerheid maar even een elpee op de draaitafel liggen. Maar net als de afgelopen drie jaar klinkt het gewoon fantastisch.


chansig

Kan me wel voorstellen dat het laag trillingen door kan geven...maar dan zou je element/arm moet gaan zwabberen oid ? Ik neem aan dat dit dan wel hoorbaar zou zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Ik neem ook aan dat dit dan hoorbaar moet zijn. En als ik kijk naar de arm, die ligt er heerlijk relaxt op, niks geen gezwabber of wat dan ook.

chansig

Dan zou ik me er niet heel druk om maken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

En inmiddels staan de luidsprekers alweer in de verkoop. :crazy: Wist niet dat het merk Klipsch zo populair was.
Gisteravond de advertenties op Hifi.nl en MP gezet en nu al de één na de andere email die binnenkomt.
En daar zitten toch wel een paar serieuze gegadigden tussen.

chansig

Je hebt je volgende speakers al gevonden ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Beschrijf eens wat je miste Alex...... Er bestaat overigens een levedige "Mod" community voor de RF 7`s van het 1e type....... de modificaties vliegen je daar om de oren................

S@m

Citaat van: Alex Groningen op januari 12, 2012, 07:22:04
En inmiddels staan de luidsprekers alweer in de verkoop. :crazy: Wist niet dat het merk Klipsch zo populair was.
Gisteravond de advertenties op Hifi.nl en MP gezet en nu al de één na de andere email die binnenkomt.
En daar zitten toch wel een paar serieuze gegadigden tussen.

Betekent dat goede reclame voor Klipsch omdat je voor een luxere versie gaat, of ...

Nosferatu

Citaat van: S@m op januari 12, 2012, 08:58:43
Betekent dat goede reclame voor Klipsch omdat je voor een luxere versie gaat, of ...
of.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Midcall

Citaat van: twani op januari 12, 2012, 08:48:04
Beschrijf eens wat je miste Alex...... Er bestaat overigens een levedige "Mod" community voor de RF 7`s van het 1e type....... de modificaties vliegen je daar om de oren................
Laat hij eerst zijn speakers definitief kwijt zijn voor alle zwakke punten van deze speakers over tafel gaan, wel zo verstandig lijkt me  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Citaat van: chansig op januari 12, 2012, 07:35:42
Je hebt je volgende speakers al gevonden ?

Gr Hans

Om eerlijk te zijn, nee. De zoektocht gaat nog wel even door.

chansig

Even voor mijn nieuwsgierigheid...waarom heb je ze verkocht ? Was dat de opzet al toen je ze kocht (3 weken luisteren en dan weer verkopen..met verlies) of was je niet tevreden met het geluid. Ikke nie snappe.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: twani op januari 12, 2012, 08:48:04
Beschrijf eens wat je miste Alex...... Er bestaat overigens een levedige "Mod" community voor de RF 7`s van het 1e type....... de modificaties vliegen je daar om de oren................

Op een andere forum heb ik inderdaad gelezen dat er aan de RF 7 nog het één en ander valt te modificeren. Maar ben daar zelf niet zo'n voorstander van omdat ik vind dat een luidspreker vanaf de fabriek al aan mijn verwachtingen moet voldoen. Dan even wat ik mis met de Klipsch, eigenlijk niet zoveel. Het geluid is op zich wel prima, maar raak op de één of andere manier niet betrokken bij de muziek zoals ik dat wel met de Ushers had. Ik ben iemand die 's avonds graag muziek mag luisteren maar dan wel op een normaal geluids niveau. Bij de Klipsch merk ik dan gewoon dat het allemaal ietsjes harder moet om dezelfde detailering te horen die de Ushers wel brachten op een zachter volume. Verder ben ik er nu wel voor mezelf achter dat een luidspreker voor mij een beetje een lichte warme sound moet hebben.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op januari 12, 2012, 15:59:56
Om eerlijk te zijn, nee. De zoektocht gaat nog wel even door.

Is het dan niet verstandiger ze te houden totdat je de luidsprekers hebt gevonden waar je wel tevreden mee bent?

Alex Groningen

Citaat van: S@m op januari 12, 2012, 08:58:43
Betekent dat goede reclame voor Klipsch omdat je voor een luxere versie gaat, of ...

Heb hier boven even omschreven dat ik de Klipsch best wel een redelijk leuke luidspreker vind, maar voor mij niet helemaal wat ik zoek.
Dus bij deze kan ik vertellen dat het ook geen luxere versie van de Klipsch gaat worden.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op januari 12, 2012, 16:11:49
Heb hier boven even omschreven dat ik de Klipsch best wel een redelijk leuke luidspreker vind, maar voor mij niet helemaal wat ik zoek.
Dus bij deze kan ik vertellen dat het ook geen luxere versie van de Klipsch gaat worden.

Dat laatste snapte ik al  ;D

Maar nu ga je ze verkopen om vervolgens weer tijdelijk iets anders neer te zetten of is je volgende aankoop de 'échte'..?