Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

Ik wil toch even wat serieuze info geven:

Een Usher speaker heeft de neiging om nogal alles onverbloemd weer te geven. Vaak klinkt een Usher mooi helder. Wat bij sommige/vele muziekstukken soms kan neigen tot teveel helderheid. In eerste instantie klinkt dat erg mooi maar na 2 jaar kan dat teveel worden.
Door mijn kennis van stroom ondertussen kan ik zeggen dat het geluid behoorlijk beïnvloed wordt door een stekkerblok, ik heb er hier al vele gehad en dat verschil tussen deze blokken was aanzienlijk. PS audio was zeer neutraal, Vibex een beetje warm enz.
Dan hebben we het nog niet over de stekkers en contra stekkers gehad en de stroomdraad.

Ik zou voor je iets verder beslist eens een stekkerblok bij een dealer halen liefst meerdere merken en sluit ze eens aan. Je zult versteld staan wat je hoort. Op dit moment ben ik zover dat ik als ik een vergelijk mag maken tussen het begin van de aanschaf en nu mijn set behoorlijk anders speelt.  

Voor jouw zou dat kunnen betekenen dat je plannen om geheel te wisselen teniet worden gedaan...... kun je de transrotor kopen, mooi ding trouwens
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op november 19, 2011, 10:30:31
nee, wel precies dezelfde set elders in Deventer en bovendien ken ik de Ushers zeer goed. Dus ja ik ken zijn set

Hier wil ik het graag even over hebben. Ik heb de Ushers nu bijna 2 jaar hier staan, vind het lekker klinken en ben er ook wel over te spreken.
Dat je mijn set kent gaat niet helemaal op. Zo ben ik thuis dus wel te spreken over de Ushers maar heb ze een tijdje geleden ook beluisterd bij W&W en stel dat dat de eerste keer was dat ik ze hoorde dan had ik ze niet genomen, het klonk daar niet lekker. Gelukkig weet ik hoe ze thuis klinken(en dat verschil is best wel groot te noemen) en hoe belangrijk het dus is hoe ze klinken in je eigen woonkamer. Volgens mij als je 3 dezelfde sets hebt in 3 verschillende woonkamers dat het best mogelijk is dat het bij de één lekker klinkt terwijl het bij de ander niet om aan te horen is. Daarom vind ik het ook belangrijk dat een oordeel gegeven kan worden als er ook daadwerkelijk naar de set geluisterd is.

dre73

maar wat vind je niet goed aan je set?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Ik heb niets te klagen over mijn set. Zoals ik al vertelde ben ik gewoon toe aan weer iets anders. ;)

chansig

Citaat van: Alex Groningen op november 19, 2011, 11:21:05
Ik heb niets te klagen over mijn set. Zoals ik al vertelde ben ik gewoon toe aan weer iets anders. ;)

En dat is een goede reden. Het is ook gewoon leuk om nieuwe andere spullen te kopen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

er moet toch wel iets zijn wat je beter/anders wilt hebben?

anders moet ik je helaas voor gek verklaren! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cyreg

Hallo Alex, best leuk om ff helemaal opnieuw van alles te beschouwen en beluisteren, daarvoor is het ook hobby  ;)
Veel plezier en succes ermee, ik blijf je hier volgen!

Q: Welke arm gebruik je nu op je TecnoDec?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

ThijsG

Hmm... wat een veranderingen ineens :D Hahaha, mooi man!!

Ik ben misschien wel geintereseerd in je Voor en eind trap. :)
Misschien ook wel je ploat'n speler.

Spannend allemaal! Ik hou je in de gaten :D
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

chansig

Citaat van: dre73 op november 19, 2011, 11:22:44
er moet toch wel iets zijn wat je beter/anders wilt hebben?

anders moet ik je helaas voor gek verklaren! :D

En dat zegt een gek..pfff.  :D

Het lekkerste is dat je rust in je kont hebt en geen behoefte meer hebt om geld uit te geven en tevreden kan zijn met waar je naar luister. Maar als ik het geld zou hebben dan zou er hier ws regelmatig andere speakers staan. Hoeft niet per definitie te zijn uit het onbestemde gevoel van dat het beter moet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: ThijsG op november 19, 2011, 11:24:31
Hmm... wat een veranderingen ineens :D Hahaha, mooi man!!

Ik ben misschien wel geintereseerd in je Voor en eind trap. :)
Misschien ook wel je ploat'n speler.

Spannend allemaal! Ik hou je in de gaten :D

Komt misschien onverwacht over. Maar zelf loop ik al een aardig tijdje rond om eens drastisch te gaan veranderen. Heb het al wel eens vaker te koop gezet om het na een tijdje ook weer uit de verkoop te halen. Maar nu is het definitief.

Maar kom eens een keer weer langs. De koffie  en/of een ijskoud biertje staan klaar. ;D

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op november 19, 2011, 11:22:44
anders moet ik je helaas voor gek verklaren! :D

Helaas? Zijn je al velen voor gegaan die mij gek aan kijken en me voor gek verklaren. :D.

Alex Groningen

Citaat van: chansig op november 19, 2011, 11:22:27
En dat is een goede reden. Het is ook gewoon leuk om nieuwe andere spullen te kopen.

Gr Hans

Citaat van: Cyreg op november 19, 2011, 11:23:15
Hallo Alex, best leuk om ff helemaal opnieuw van alles te beschouwen en beluisteren, daarvoor is het ook hobby  ;)
Veel plezier en succes ermee, ik blijf je hier volgen!

Precies hoe ik er ook over denk. ;)

Citaat van: Cyreg op november 19, 2011, 11:23:15
Q: Welke arm gebruik je nu op je TecnoDec?

RB 250 arm.

frank2

Citaat van: Alex Groningen op november 19, 2011, 11:09:30
Hier wil ik het graag even over hebben. Ik heb de Ushers nu bijna 2 jaar hier staan, vind het lekker klinken en ben er ook wel over te spreken.
Dat je mijn set kent gaat niet helemaal op. Zo ben ik thuis dus wel te spreken over de Ushers maar heb ze een tijdje geleden ook beluisterd bij W&W en stel dat dat de eerste keer was dat ik ze hoorde dan had ik ze niet genomen, het klonk daar niet lekker. Gelukkig weet ik hoe ze thuis klinken(en dat verschil is best wel groot te noemen) en hoe belangrijk het dus is hoe ze klinken in je eigen woonkamer. Volgens mij als je 3 dezelfde sets hebt in 3 verschillende woonkamers dat het best mogelijk is dat het bij de één lekker klinkt terwijl het bij de ander niet om aan te horen is. Daarom vind ik het ook belangrijk dat een oordeel gegeven kan worden als er ook daadwerkelijk naar de set geluisterd is.

ben het volledig met je eens maar was meer bedoeld om de tekstwaterval van chansig te smoren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

maar wel graag antwoord op de vraag a.u.b. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

blue-eyes

Citaat van: ThijsG op november 19, 2011, 11:24:31
Hmm... wat een veranderingen ineens :D Hahaha, mooi man!!

Ik ben misschien wel geintereseerd in je Voor en eind trap. :)
Misschien ook wel je ploat'n speler.

Spannend allemaal! Ik hou je in de gaten :D

Wel goed doen he.............. Gronings moet je serieus behandelen, of niet :P ;)


ploat'nspeuler :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred

Citaat van: Alex Groningen op november 19, 2011, 11:21:05
Ik heb niets te klagen over mijn set. Zoals ik al vertelde ben ik gewoon toe aan weer iets anders. ;)

Andere apparatuur of andere sound?

chansig

Citaat van: frank2 op november 19, 2011, 11:34:01
ben het volledig met je eens maar was meer bedoeld om de tekstwaterval van chansig te smoren

Nou moet je niet raar gaan lopen doen...Je zegt zelf dat zijn set voor 70% klinkt als ik je daarop aanspreek dan taai je af en vervolgens kom je nog wel even een plaagstootje uitdelen...beetje makkelijk. 

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: Starred op november 19, 2011, 11:36:29
Andere apparatuur of andere sound?

Beide. En dat terwijl ik best wel tevreden ben. Ik zal wel weer voor gek verklaard worden. ;D

Alex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op november 19, 2011, 11:34:33
Wel goed doen he.............. Gronings moet je serieus behandelen, of niet :P ;)


ploat'nspeuler :D :D

Groningse dictee voor gevorderden?

Cyreg

Citaat van: Alex Groningen op november 19, 2011, 11:33:54
RB 250 arm.

  :eh: Standaard Rega RB250?
..of ook met Michell Tecnoweight en/of VTA adjuster?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Alex Groningen

Gewoon de standaard uitvoering.

chansig

Misschien dan alleen een andere arm...?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Heb ik ook vaak aangedacht om die te upgraden. Maar zoals ik al zei, de platenspeler bevalt tot nu toe nog erg goed.

Jumping Jack

 :withstupid:, zowel wat de arm als frank2 betreft  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Alex, nu liggen de prioriteiten voor jou natuurlijk wel even ergens anders > nl hele setup  :o , maar toch...

Had me toevallig de laatste dagen wat ingelezen op Michell TT's (ipv mijn RegaP5 en ook interesse in OrigineLive)
Naast heel veel andere, lijkt de Michell TecnoArm 'n mooie optie = geupgrade RB250 incl verstelbare VTA.

De prijzen via de NL importeur vind ik wel erg hoog vergeleken met adviesprijzen in UK, veelal factor 1.6 x GBP  ???
De arm dus ook erg duur in NL(850 euro) gezien de £549 adviesprijs, maar silverkleurig te koop in UK voor £460.
Incl verzending, verzekering ed, tientjes minder dan 600 euro dus.

Maar ik heb ook gelezen in reviews en gebruikersforums dat het HR-Supply(£380) veel kwaliteit toevoegd ah Tecnodec.
Ik wou het toch maar even gezegd hebben, heb je alvast je Vinyl op 'n hoger plan samen met je Benz ACE  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)