Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

#2250
Het is ook niet gezegd dat dit bedrijf het gaat worden. Dit was namelijk de eerste die ik hier thuis heb gehad.
Ik weet dat dit bedrijf ongeveer 2 dagen hier bezig is. In het linkje wat je hier hebt neergezet zie ik dat het bedrijf uit Amstelveen komt.
Ga ze natuurlijk wel even bellen wat ik ongeveer bij hun kwijt ben. Maar denk dat ik daar al meer kwijt ben aan kosten personeel i.v.m. reiskosten en dus ook extra uurloon.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 16, 2011, 21:19:55

Praten is hier het probleen niet Philip. Zit hier ook niet met het laag of mid, zit hem meer hier in bepaalde gebieden in het hoog, en dan overdrijf ik eigenlijk ook nog. Als ik hier bezoek heb en ik vertel ze hierover dan vragen ze ze af waar ik me druk om maak. Maar goed het gaat er om wat ik graag nog wil veranderen in het geluid.
Dat bedoelde ik ook niet. Ik doelde op de post van chansig en zijn plafond. Een plafond wat goed werkt voor nagalmbeheersing van conversatie hoeft nog geen goede oplossing zijn voor muziek/film. Hoogfrequent is vrij simpel op te lossen met absorptie. Kan ook nog zijn dat je daarnaast nog diffusie moet toepassen om de hoogfrequente echo's te elimineren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

chansig

Het zal er in ieder geval niet minder van worden. Op mijn luisterplek is het prima...op een gedelete achter de bank is het nog steeds niet helemaal oke. Ik denk dat dit door de hoek komt. Als ik een deken over de lamp hang waar het probleem zich voordoet (echo) dan is dat weg. Maar week in week uit met een deken over de lamp gaan zitten... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op februari 17, 2011, 07:36:24
Het zal er in ieder geval niet minder van worden. Op mijn luisterplek is het prima...op een gedelete achter de bank is het nog steeds niet helemaal oke. Ik denk dat dit door de hoek komt. Als ik een deken over de lamp hang waar het probleem zich voordoet (echo) dan is dat weg. Maar week in week uit met een deken over de lamp gaan zitten... :D

Gr Hans

Misschien ook de bank nog verhogen met wat hout van oude pallets, doek over de lamp en je zit er knap bij  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

eddy135

Citaat van: ajbeefde op februari 17, 2011, 08:33:05
Misschien ook de bank nog verhogen met wat hout van oude pallets, doek over de lamp en je zit er knap bij  ;D

Kartonnen dozen werkt ook goed! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

S@m

Toch lijkt het mij verstandiger eerst professioneel te laten meten, ondanks dat je zegt (!) een plafond te willen hebben uit esthetische overweging. Zoals ik je nu een beetje denk te kennen hoop je vooral op een verbeterde akoestiek en is het mooie plafond leuk meegenomen.  ;)

ThijsG

He Alex, wat een fantastische set heb je!! Ik ben jaloers.

Ik ben van plan om Sonus Faber luidsprekers aan te schaffen in de komende tijd en vroeg me af wat jij vindt van de combinatie met Musical Fidelity A5 serie en KW serie.
Ik hou persoonlijk van 'warm' geluid vol met detail en de stemmen moeten voor mij zo haarscherp afgerond zijn dat je elke detail, warmte etc hoort en voelt! haha. moeilijk
te omschrijven geluid.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ivo1986

Zou ik niet doen wordt te laidback geluid.
Ga een keer naar Naim luisteren. Zal al een stuk meer in balans zijn.

Nosferatu

Ik vond de SF Concerto's die Alex eerst had ontzettend goed maar z'n Usher's doen het ook prima. Jaja, understatement, ik weet het.  :angel:
Usher zou ook wel wat voor jou zijn Thijs maar als je het kan opbrengen, lees dan dit hele forumdraadje eens door. Dan kom je ongetwijfeld discussies tegen over 'klankverschillen' tussen luidsprekers en versterkers en waarom de ene wel matched en de andere niet. Voordeel: jij hebt de versterker (A5) nog niet dus je kan nog alle kanten op. Eerst dus maar de luidsprekers vinden die bij jou passen, dan een goed matchende versterker erbij, niet andersom.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

ThijsG

He bedankt voor de tip! ik zal vanavond onder het genot van een lekkere kop koffie (of 6 koppen, haha zoveel pagina's moet ik wel door haha).
Ik heb Sonus Faber Cremona Auditor aangeschaft! Hoop ze volgende week in huis te hebben! Ik ga eerst draaien op een Marantz SR8300. :(
Haha ben benieuwd hoe dat klinkt. Ik zal eens gaan informeren hier in Groningen waar Naim te koop is!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

chansig

Citaat van: ajbeefde op februari 17, 2011, 08:33:05
Misschien ook de bank nog verhogen met wat hout van oude pallets, doek over de lamp en je zit er knap bij  ;D

Op mijn luisterplek heb ik weinig last....wat er op de bank gebeurt is dan niet belangrijk..En als ik dan al ga verhogen dan is het met tropisch hatdhout uit Swahili..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: ThijsG op februari 17, 2011, 12:11:03
He Alex, wat een fantastische set heb je!! Ik ben jaloers.

Ik ben van plan om Sonus Faber luidsprekers aan te schaffen in de komende tijd en vroeg me af wat jij vindt van de combinatie met Musical Fidelity A5 serie en KW serie.
Ik hou persoonlijk van 'warm' geluid vol met detail en de stemmen moeten voor mij zo haarscherp afgerond zijn dat je elke detail, warmte etc hoort en voelt! haha. moeilijk
te omschrijven geluid.


Kijk eens aan nog een Groninger op het forum. Welkom.

Was in het begin wel tevreden met de combinatie SF en MF. Alleen ben na een aantal maanden overgestapt op en ander merk luidsprekers die wel geheel aan mijn eisen voldeden. Zo vond ik de stemmen en detaillering op de SF geweldig, maar dit vond ik alleen bij pop en jazz. Draaide ik bijvoorbeeld rock of dance dan vond ik ze ik nogal saai klinken, het spatte er dan gewoon niet vanaf zoals ik het nu wel heb. En of het een mismatching was ? Ik weet het niet, maar volgens sommigen hier wel. Heb de SF luidsprekers ook nog gehad op een geleende set van Arcam (overbuurman) wat volgens velen hier een goede match moet zijn, maar ook toen was dat niet wat ik zocht. Weet voor bijna 100% zeker als je muziek keuze pop, klassiek en jazz is dat je dan aan de SF een geweldige luidspreker hebt.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 08:54:35
Toch lijkt het mij verstandiger eerst professioneel te laten meten, ondanks dat je zegt (!) een plafond te willen hebben uit esthetische overweging. Zoals ik je nu een beetje denk te kennen hoop je vooral op een verbeterde akoestiek en is het mooie plafond leuk meegenomen.  ;)


Laat ik het er dan op houden dat ik graag beide wil. ;) Zit al een beetje te kijken wat een meting kost, maar schrik toch wel van de prijzen. Zo zie ik dat het me rond de 350 a 500 euro gaat kosten, en vind dat toch best veel geld voor een rapportje. Hoop dan ook dat ik via via nog iemand ontmoet die dit wil en kan doen voor een schappelijk prijs.

frank2

Bijna 5000 euro Alex, vind het wel een grote hoop geld voor een plafond. Zou er toch eens goed over na denken, daar heb je 2e hands BE10 Ushers voor!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Klopt Frank. Maar de komende weken/maanden nodig ik nog wel meer bedrijven uit voor een offerte, en wie weet zitten die nog wel wat lager.
Maar ik zie zo'n plafond ook als een stukje waardevermeerdering van het huis.

En hoe mooi ik de BE 10 ook vind, zowel klank als uiterlijk, denk ik dat ze te groot zijn voor mijn woonkamer. De MD2 luidsprekers die ik nu heb ben ik zeer tevreden over en blijven sowieso nog minimaal 2 jaar hier in de woonkamer staan.

vanzomereng

#2265
Citaat van: ThijsG op februari 17, 2011, 12:11:03
He Alex, wat een fantastische set heb je!! Ik ben jaloers.

Ik ben van plan om Sonus Faber luidsprekers aan te schaffen in de komende tijd en vroeg me af wat jij vindt van de combinatie met Musical Fidelity A5 serie en KW serie.
Ik hou persoonlijk van 'warm' geluid vol met detail en de stemmen moeten voor mij zo haarscherp afgerond zijn dat je elke detail, warmte etc hoort en voelt! haha. moeilijk
te omschrijven geluid.

Sonus Faber  :inlove:
De Sonus Faber Liuto,s spelen ver boven hun prijsklasse uit, evenals de Usher Mini Dancers !

oeps  ???, las net dat je al Cremona Auditors heb gekocht, ook zeer fraaie speakers !

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg1630080#msg1630080
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: Alex Groningen op februari 17, 2011, 18:35:43

Alleen ben na een aantal maanden overgestapt op en ander merk luidsprekers die wel geheel aan mijn eisen voldeden. Zo vond ik de stemmen en detaillering op de SF geweldig, maar dit vond ik alleen bij pop en jazz. Draaide ik bijvoorbeeld rock of dance dan vond ik ze ik nogal saai klinken, het spatte er dan gewoon niet vanaf zoals ik het nu wel heb.
De Liuto,s die ik heb, kunnen best flink spetteren met wat ruiger werk zoals rock  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op februari 17, 2011, 18:35:43

Kijk eens aan nog een Groninger op het forum. Welkom.

Was in het begin wel tevreden met de combinatie SF en MF. Alleen ben na een aantal maanden overgestapt op en ander merk luidsprekers die wel geheel aan mijn eisen voldeden. Zo vond ik de stemmen en detaillering op de SF geweldig, maar dit vond ik alleen bij pop en jazz. Draaide ik bijvoorbeeld rock of dance dan vond ik ze ik nogal saai klinken, het spatte er dan gewoon niet vanaf zoals ik het nu wel heb. En of het een mismatching was ? Ik weet het niet, maar volgens sommigen hier wel. Heb de SF luidsprekers ook nog gehad op een geleende set van Arcam (overbuurman) wat volgens velen hier een goede match moet zijn, maar ook toen was dat niet wat ik zocht. Weet voor bijna 100% zeker als je muziek keuze pop, klassiek en jazz is dat je dan aan de SF een geweldige luidspreker hebt.

Dankje! Bedankt voor de informatie! Ik zit dan wel goed met Sonus Faber, ik luister voornamelijk Jazz, Pop en Jazz/soul/pop! Hmm Musical Fidelity en Arcam niet zon succes. Ben benieuwd hoe Naim het doet, hoor veel goede verhalen hier op het forum in samen werking met Sonus Faber. Wat wel mijn smaak is, dikke versterker op het oog! Hehe, vind het mooi om een stevige bak te zien! Naim zijn vrij plat. In Klassiek heb ik mij nog niet verdiept, zal eens een poging moeten wagen.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Citaat van: ThijsG op februari 18, 2011, 08:24:01
Dankje! Bedankt voor de informatie! Ik zit dan wel goed met Sonus Faber, ik luister voornamelijk Jazz, Pop en Jazz/soul/pop! Hmm Musical Fidelity en Arcam niet zon succes. Ben benieuwd hoe Naim het doet, hoor veel goede verhalen hier op het forum in samen werking met Sonus Faber. Wat wel mijn smaak is, dikke versterker op het oog! Hehe, vind het mooi om een stevige bak te zien! Naim zijn vrij plat. In Klassiek heb ik mij nog niet verdiept, zal eens een poging moeten wagen.

Zou ik toch eens zelf gaan luisteren naar een MF A5 icm SF. Ik ken nl andere (positieve) verhalen over deze combinatie...

erik s.

Citaat van: S@m op februari 18, 2011, 09:20:52
Zou ik toch eens zelf gaan luisteren naar een MF A5 icm SF. Ik ken nl andere (positieve) verhalen over deze combinatie...
dat geloof ik graag.  Cremona Auditors hebben een ander karakter dan de Concerto's. ze zijn duidelijk minder laidback.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

R

Ik denk inderdaad voor Pop niet de meest flitsende combinatie! Verder vind ik het huwelijk tussen de Arcam/SF CA M, zeer geslaagd. Feli met je aankoop!

Citaat van: ThijsG op februari 18, 2011, 08:24:01
Dankje! Bedankt voor de informatie! Ik zit dan wel goed met Sonus Faber, ik luister voornamelijk Jazz, Pop en Jazz/soul/pop! Hmm Musical Fidelity en Arcam niet zon succes. Ben benieuwd hoe Naim het doet, hoor veel goede verhalen hier op het forum in samen werking met Sonus Faber. Wat wel mijn smaak is, dikke versterker op het oog! Hehe, vind het mooi om een stevige bak te zien! Naim zijn vrij plat. In Klassiek heb ik mij nog niet verdiept, zal eens een poging moeten wagen.

Alex Groningen

Citaat van: VANZOMERENG op februari 17, 2011, 22:37:16
De Liuto,s die ik heb, kunnen best flink spetteren met wat ruiger werk zoals rock  ;D


Ongetwijfeld. Alleen ik miste een beetje de stevige bas bij die ik er graag in wil horen.

Maar de Liuto's blijven voor mij prachtige luidsprekers, ze hebben trouwens erg lang op mijn favoriete lijstje gestaan.
Met een beetje geluk beluister ik ze volgende week nog even weer.

Alex Groningen

#2272
Citaat van: ThijsG op februari 18, 2011, 08:24:01
Dankje! Bedankt voor de informatie! Ik zit dan wel goed met Sonus Faber, ik luister voornamelijk Jazz, Pop en Jazz/soul/pop! Hmm Musical Fidelity en Arcam niet zon succes. Ben benieuwd hoe Naim het doet, hoor veel goede verhalen hier op het forum in samen werking met Sonus Faber. Wat wel mijn smaak is, dikke versterker op het oog! Hehe, vind het mooi om een stevige bak te zien! Naim zijn vrij plat. In Klassiek heb ik mij nog niet verdiept, zal eens een poging moeten wagen.


Zo zie je maar weer dat zelf luisteren toch het beste is. Ieder heeft zo zijn eigen smaak.


Citaat van: S@m op februari 18, 2011, 09:20:52
Zou ik toch eens zelf gaan luisteren naar een MF A5 icm SF. Ik ken nl andere (positieve) verhalen over deze combinatie...


Citaat van: erik s. op februari 18, 2011, 09:45:36
dat geloof ik graag.  Cremona Auditors hebben een ander karakter dan de Concerto's. ze zijn duidelijk minder laidback.



Midcall

Citaat van: S@m op februari 18, 2011, 09:20:52
Zou ik toch eens zelf gaan luisteren naar een MF A5 icm SF. Ik ken nl andere (positieve) verhalen over deze combinatie...
Pffff... gaan we weer met MF in combinatie met SF. Absoluut GEEN goede combinatie, dat moeten de volgers van dit topic ondertussen toch wel weten?

Ik zou uitkijken naar een mooie Krell eindversterker op Sonus Faber, erg fraaie combi. En dan bedoel ik niet de KAV modellen, die zijn varierend van matig tot niets bijzonders, maar KSA-250, KSA-300S of bijvoorbeeld een FPB-300 doen wonderen met een SF.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

Citaat van: frank2 op februari 17, 2011, 20:57:38
Bijna 5000 euro Alex, vind het wel een grote hoop geld voor een plafond. Zou er toch eens goed over na denken, daar heb je 2e hands BE10 Ushers voor!
Toch haalt ie 4 keer zoveel winst qua toegenomen kwaliteit geluid uit zijn plafond dan uit een set BE10's.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9