Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: ajbeefde op februari  6, 2011, 08:00:41
Lekker je eigen ding doen en je geen verhalen of dingen aan laten smeren is verstandiger  ;)


Verhalen zijn altijd leuk om te lezen of te horen. ;D Maar zo nu en dan eens wat dingen zelf uittesten is nog altijd het beste en leuk om te doen.
Weet van mezelf ook wel dat een Behringer hier niet snel in huis zal komen, omdat ik denk dat ik bepaalde problemen in het geluid beter kan oplossen met akoestische aanpassingen hier in huis.

Maar dit neemt niet weg dat ik graag eens het verschil zal willen horen bij Frank met of zonder de  Behringer tussen zijn set.

frank2

ik was gisteren bij Keyser om de Behringer weer op te halen (te leen) en hij vertelde mij dat hij pas geleden naar Limburg was geweest waar iemand een speciale kamer had ingericht, geheel akoestisch behandeld en toch zaten er nog "fouten" in de akoestiek, weliswaar geen grote, dat heb ik hier gelukkig ook niet, maar een Behringer gaf toch net een mooier geluid omdat de nog kleine probleempjes weggewerkt konden worden.

En Alex, ik had hetzelfde, een EQ in mijn set, dat is toch de omgedraaide wereld...... Toch net weer even lekker muziek gedraaid als je dan een net iets vollere trommel, iets vollere zangstem hoort, tsja.... het maakt het af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Geen enkele set is perfect..... mocht het dan wel meet-technisch 'perfect' zijn, kan het juist wat ziel zijn verloren....

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2011, 10:16:39
Geen enkele set is perfect..... mocht het dan wel meet-technisch 'perfect' zijn, kan het juist wat ziel zijn verloren....

;)

Maar sommige mensen blijven toch stug volhouden het onmogelijke te hebben "gevonden"  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

Citaat van: ajbeefde op februari  6, 2011, 10:23:40
;)

Maar sommige mensen blijven toch stug volhouden het onmogelijke te hebben "gevonden"  ;D

Over and over...

ajbeefde

Citaat van: S@m op februari  6, 2011, 10:45:54
Over and over...

Onze lieve heer heeft rare kostgangers...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosferatu

Citaat van: bmateijsen op februari  6, 2011, 10:16:39
Geen enkele set is perfect..... mocht het dan wel meet-technisch 'perfect' zijn, kan het juist wat ziel zijn verloren....
Ach wat is perfect, ik kan genieten van muziek op een 'vintage' middenklasse setje, misschien wel omdat m'n 'oude' CD's dan nog net zo klinken (denk ik) als toen ik nog jong en onschuldig was  ;D. (heeeeeeeeeel lang geleden :angel:)

Belangrijkste is dat we er plezier aan beleven. :smile:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

ajbeefde

Citaat van: Nosferatu op februari  6, 2011, 11:13:16
Belangrijkste is dat we er plezier aan beleven. :smile:

Klopt, en niet ieder uur van de dag moeten bekijken of de speaker nu wel of niet te ver van de muur staat of helemaal niet in de kamer thuis hoort.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosferatu

Citaat van: ajbeefde op februari  6, 2011, 11:15:59
Klopt, en niet ieder uur van de dag moeten bekijken of de speaker nu wel of niet te ver van de muur staat of helemaal niet in de kamer thuis hoort.  ;)
Voel ik daar een bepaalde WAF irritatie ?  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Deleted member

#2184
Citaat van: Alex Groningen op februari  5, 2011, 16:34:53

Om er nog even op terug te komen, het ging dus om deze topic    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98604.0
Als ik even snel uitreken dan zit ik hier ook op iets meer dan 40m² en dat is inclusief keuken.

Zal aankomende week ook even contact opnemen met deze zaak http://www.plameco.com/plafond/verkooppunten/10/plafond/roden/plameco-plafondvakbedrijf-evert-idema.html  Voordeel is dat ze ook nog eens aardig in de buurt van de stad Groningen zitten.

Volgens mij heeft Plameco geen akoestische plafonds. Wellicht dat ze wel iets doen maar Toine heeft eerder aangegeven dat een niet geperforeerd plafond maar weinig doet. Zoals je wellicht weet ben ik ook bezig om het juiste plafond te vinden en ik had al een overzichtje gemaakt van o.a. wat er te koop is aan spanplafonds. Als je interesse hebt zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg1869985#msg1869985

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op februari  6, 2011, 11:38:02
Volgens mij heeft Plameco geen akoestische plafonds. Wellicht dat ze wel iets doen maar Toine heeft eerder aangegeven dat een niet geperforeerd plafond maar weinig doet.


Bel er deze week even heen met de vraag of ze deze wel in het assortiment hebben.
Zodra ik meer weet zal ik het je even laten weten.

Citaat van: Antoine op februari  6, 2011, 11:38:02
Als je interesse hebt zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41321.msg1869985#msg1869985


Heb ik zeker interesse in,bedankt. Was je topic even uit het oog verloren. Maar nu ik hem zo weer doorlees kan ik maar beter zorgen dat ik hem goed in de gaten blijf houden.

chansig

Ik zeg Marcel Wesseling ...Ik geniet hier nog dagelijks van zijn werk.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Heb even zitten kijken op hun site, maar kan jammer genoeg geen prijzen vinden.
Mag ik vragen wat jij per m² hebt betaald? Mag ook via PM.

chansig

Tussen de 30 en 40 euro...Dichterbij de 30 dan bij de 40..Ik weet het niet meer precies.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Kijk eens aan, dit zijn prijzen die mij enorm meevallen. Maar is dit inclusief montage en btw?

chansig

Ja en in 1 dag klaar en het enige wat je moet doen is naderhand stofzuigen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op februari  7, 2011, 08:30:04
...en het enige wat je moet doen is naderhand stofzuigen.

Gr Hans
OK, dus maar aan het eind van de maand inplannen. :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Roger Black

Citaat van: chansig op februari  6, 2011, 20:25:29
Tussen de 30 en 40 euro...Dichterbij de 30 dan bij de 40..Ik weet het niet meer precies.

Gr Hans

Over hoeveel m2 praat je dan?

chansig

Ik had volgens mij rond de 40m2..even voor de duidelijkheid: ik heb dit niet gedaan voor de audio. Ons plafond zag er niet uit en al zoekend naar de mogelijkheden kwamen we hier op uit. 3 man laten komen en offertes laten maken. Een bedrijf in Rheden is een stuk duurder maar kan wel verder meedenken als het gaat om akoestiek.

Ik wilde in eerste instantie een mooi plafond..vervolgens van de nood een deugd gemaakt. Mn het idee dat men in een dag klaar is, alles kan blijven staan en er weinig rotzooi is sprak mij erg aan. Dit was mij de meerprijs tov een stucplafond wel waard.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Citaat van: chansig op februari  7, 2011, 08:30:04
Ja en in 1 dag klaar en het enige wat je moet doen is naderhand stofzuigen.

Gr Hans


Als dat het enige is.

Ga deze week toch maar even rond bellen met een paar vragen. Mochten daar een aantal goede tussen zitten dan zal ik ook hier en daar offertes aanvragen om te kijken wat het financiële plaatje gaat worden in mijn situatie.

HTip

Alex, als je (min of meer) zeker wil weten wat het resultaat wordt van welke akoestische oplossing dan ook, raad ik je aan om een RT60-meting te (laten) doen. Zeker kwa materiaal is er heel veel verschil in werking. Antoine kan hierover meepraten ;) RT60 is trouwens een nagalmmeting. EQ kan je wel gebruiken om de scherpe kantjes van het geluid te tunen (laag, midden en hoog), maar de akoestiek zal in de basis toch wel redelijk goed moeten zijn.

Ik vind dit een te grote investering om die met trial-and-error te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Klopt Philip!  ;) En het luistert ook nog eens erg nauw ook ben ik achter gekomen (zie laatste update in m'n topic). Ik zou dus zeker het advies van HTip ter harte nemen Alex en vooraf te (laten) meten zodat je de juiste oplossing selecteert.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 19:00:51
Alex, als je (min of meer) zeker wil weten wat het resultaat wordt van welke akoestische oplossing dan ook, raad ik je aan om een RT60-meting te (laten) doen. Zeker kwa materiaal is er heel veel verschil in werking. Antoine kan hierover meepraten ;) RT60 is trouwens een nagalmmeting. EQ kan je wel gebruiken om de scherpe kantjes van het geluid te tunen (laag, midden en hoog), maar de akoestiek zal in de basis toch wel redelijk goed moeten zijn.

Ik vind dit een te grote investering om die met trial-and-error te doen.


Zal inderdaad wel zo verstandig zijn om iemand langs te laten komen met kennis van zaken om een meting te verrichten.
Zelf zou ik hier niet aan beginnen omdat ik deze kennis niet bezit.

Vond trouwens nog wel een leuk PDF bestandje op het net. Mischien bij de meesten hier wel bekend, maar plaats hem toch maar even.

http://www.axxion.be/pdf/Akoestiek.pdf

HTip

Heel verstandig Alex. Leuk bestand ook om de theorie achter akoestiek te lezen. Leerzaam ook. Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijn M

Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik sceptisch met betrekking tot akoestische aanpassingen voor hifi in de huiskamer. Ik zou pas aanpassingen aanbrengen als je een concreet probleem hebt. Het lukraak plaatsen van en plafond om de akoestiek te 'verbeteren' lijkt me niet slim. Wat is nu het probleem met de akoestiek?

Dutch & Dutch