akoestisch spanplafond!

Started by dre73, March 9, 2010, 20:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

wie weet waar je de onderdelen voor zo`n spanplafond los kunt halen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifihenk

Hallo dre,

Ik heb een hele zoektocht achter de rug, zonder resultaat.
Op het internet heb ik niets kunnen vinden.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt.

Ik ga deze even volgen.

Groet,
Henk.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

dre73

ik heb er 1 gevonden maar dat was vrij prijzig.
voor 2 stukken van 360x125 incl de bevestigingsstrippen was €500
ik ga nog even een maatje bellen,als dat wat wordt hoor je het wel.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tube-freak

Mijn spanplafond heb ik hier vandaan:
http://www.plameco.nl/?gclid=CPvhjsvCrKACFco33godDUjDdA

Geen idee of ze het ook los leveren.  Zou het sowieso niet zelf gaan doen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

dre73

QuoteZou het sowieso niet zelf gaan doen.

het zijn maar kleine vlakken,dus mot geen probleem zijn.

plameco wil niet meewerken......(geen reactie op mail)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ruud2

hoi dre73,

wat ik me afvraag , is het opspannen van de folie een principe gebaseerd op krimpfolie?

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

he ruud,ik heb ook het idee dat het zo werkt.
ze schijnen inderdaad de ruimte flink op te stoken.
het lijkt mij de meest makkelijke en goed werkende manier om de ruimte wat aan te pakken.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roger Black

Erg interessant. Sowieso een handige oplossing voor een strak plafond met spotjes o.i.d.
Aan welke prijs moet ik hierbij denken?

Tube-freak

Ze timmeren latjes aan de muren waar ze het spanplafond tussen doen.  Het plafond lijkt qua materiaal nog het meest op projectie doek als je het ergens mee wil vergelijken.
Als het doek eenmaal vastgeklemt zit dan gaan ze er met grote straalkachels op om het flink te verwarmen waardoor het strak gaat zitten.  ZO een plafond is wel in elke kleur verkrijgbaar natuurlijk ook glimmend en met motiefjes of effectjes.

Zijn geen kinderachtige kacheltjes.   Het was hier binnen een paar minuten meer dan 30 graden in huis (en buiten was het koud, het was februari).  In elk geval was het zo warm dat de kamer thermostaat stond te flippen met een foutcode.

Plameco zelf is een fabrikant volgens mij.  Je kan beter een van de vele installatie bedrijven en dealers bellen voor meer informatie. Op de Plameco website staan alle dealers.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Ik weet niet wat de huidige prijzen zijn.  Ik was destijds rond de 2500 euro kwijt.   Dat was voor woonkamer, gang en toilet, toch al snel meer dan 40m2
Boven op de overloop,  en de slaapkamer hadden ze gedaan dat is ook al snel meer dan 20m2 en dan hebben ze ook het schuine dak van de slaapkamer gedaan
is nog eens 6m2 ofzo.

Dus zeg maar 65 a 70m2 plafond was rond de 2500 euro.  Was ook meteen met inbouw spotjes erin.
Alleen met het timmeren en zagen en bevestigen van de latjes waren ze al 2 dagen bezig, Plafonds spannen ook nog wel een paar uur.
Ik had verder nog keukendeurtjes laten vervangen door dat bedrijf en een kast laten maken voor de slaapkamer.  Maar dat zat niet in die 2500 euro natuurlijk.
In elk geval waren ze 3 volle dagen bezig hier in huis en dan reken ik nog niet op het werk wat er moet gebeuren in de werkplaats wat ze van te voren hebben gedaan.

Als het maar een klein stukje is wat je wil doen zou ik het laten doen.  Dat hebben die gasten zo gedaan in een uurtje of misschien 2. 
Het is echt een vak apart hoor zo een plafond spannen.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ruud2

#10
zal dit weekend eens wat experimenteren, op het werk hebben we transparante krimpfolie van grote afmetingen, een los raamwerk maken van 1m x1m . ben benieuwd wat halogeenspotjes doen en hoe ze in de folie verwerkt zitten.
wil gewoon weten hoe het werkt en wat de knelpunten zijn.
akoustisch gezien denk ik dat het wat minder is.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Tube-freak

Als je het mooi wil zou ik toch even met google zoeken op "spanplafond" voor wat leveranciers.
De reden dat het lastig los te krijgen is is gewoon erg simpel, het is een vak apart om dit te bevestigen. 

het zelf bevestigen zal dan misschien nog wel lukken maar of je het ook strak krijgt is een ander verhaal.  Met je haarfohn ga je niet ver komen denk ik.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

dre73

QuoteMet je haarfohn ga je niet ver komen denk ik.

nee,dat denk ik ook niet ;D
maar met een grote infraroodlamp ;)
vak apart is wel erg ver gezocht,op kleine oppervlaktes moet het prima te doen zijn.

http://www.ecgmontage.nl/spanplafonds

kijk nou eens naar dat filmpie,dat moet op kleine vlakken absoluut te doen zijn.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tube-freak

Ik weet hoe het werkt, ik heb zelf ook een spanplafond.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ruud2

#14
bij produktie van de folie wordt deze verwarmd opgerekt vanuit een standaard (geheugen)koude situatie.
als je de folie naderhand opnieuw verwarmd zal deze naar z'n geheugenstand terug willen.


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dre73

maar weer eens wat bedrijven mailen........
ze willen er niet graag los leveren ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Quote from: dre73 on March 10, 2010, 12:41:12
nee,dat denk ik ook niet ;D
maar met een grote infraroodlamp ;)
Hoe groot? Met 200W ga je dat niet redden, die kun je op 20cm van je huid houden en dan heb je het net lekker warm  ;)
Ik denk dat je eerder aan een of meerdere verfbranders kunt denken of bij Boels zo'n ronde magazijn heater gaskachel kunt huren en die naar boven richten  ;)

Tube-freak

Als het om een klein stukje gaat dan kan het arbeidloon in elk geval niet al te hoog zijn.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

dre73

QuoteHoe groot?

3x1200w ;)

ik wil alles zelf plaatsen :D
een tik van me.....
er moet ook isolatie achter komen en een bevestiging om een tv aan op te hangen enz.....
dus dan wordt het te gek
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Quote from: dre73 on March 10, 2010, 13:19:32
3x1200w ;)
Ah ok, even voor de klus uit de sauna gesloopt?  ;D

dre73

nee,die gebruiken we om verf ed. te drogen :D
en `s zomers met al die buizen haal ik ook bijna de 40 graden,dus later zal ie nog strakker worden.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Niet actief

#21
Quote from: dre73 on March 10, 2010, 09:40:53het lijkt mij de meest makkelijke en goed werkende manier om de ruimte wat aan te pakken.

Een spanplafond op 10cm onder en zonder isolatiemateriaal tegen het bestaande plafond levert nauwelijks absorptie van betekenis (nergens meer dan 7% of zo). Dat kan soms nuttig zijn.
Hetzelfde spanplafond, maar dan met isolatiemateriaal levert behoorlijke middenabsorptie en milde tot stevige hoogabsorptie. Het midlaag kan afhankelijk van de perforatie goed of matig worden geabsorbeerd en het echte laag eigenlijk alleen voldoende bij een spanplafond op 20cm onder het bestaande plafond, met iets van 50-70mm isolatie daar tegenaan, in combinatie met de juiste perforatie.

Barrisol spanplafonds hebben een gevarieerd aanbod (perforaties) en de absorptiewaarden worden gegeven. Dat laatste is bij de meeste producten niet het geval; er wordt zomaar wat beweerd. Isolatiemateriaal is onmisbaar als stevige absorptie vereist is, net als een flinke afhanghoogte.

donaldk

#22
Wij maakten spotjeshouders, e.d. destijds nog zelf van pvcbuis en mdfplaatjes, maar in het grappige Franse Barrisol filmpje zie je dat ze er nu netjes beugeltjes voor hebben die je tegen je oude plafond moet schroeven. Ze hebben daar ook een speciaal profielen en folierand systeem in plaats van houten balkjes en afdekplintjes, dus ze zullen wel meer hebben.

Filmpje: http://nl.barrisol.com/particulieren-barrisol-spanplafond.htm

dre73

de tussenruimte zal een 15cm zijn en voor de tussenliggende isolatie heb ik nog geen keus gemaakt!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Waanzinning die demo  :D
Zou je dat plafond ook in soort van melkachtig transparant kunnen krijgen? Lijkt me erg gaaf om het hele plafond te voorzien van led's en dan een egaal wit licht gevend plafond te hebben  :)