Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Ja jongens, die is natuurlijk z'n hele platenkast aan het leegtrekken. ;D
Denk dat in dit geval geen nieuws - goed nieuws is... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maximus_Aurelius

#1301
Ik ben benieuwd hoe ze jouw gaan bevallen.Is het niet een beetje een impulsieve aankoop? (Is niet als aanval bedoeld)Ik vraag dit omdat ik nergens lees of eruit haal dat jij deze LS al beluisterd hebt in een winkel of thuis.
Het kan ook zijn dat ik erover heen gelezen heb dat het ergens staat dat jij deze LS al beluisterd hebt.;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

sr7000

Nice! Ushers!  O0 Daar kun je zeker wel mee voor de dag komen bij het Rondje Groningen ;) En hoe bevallen ze?

Robbert54

#1303
Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 21, 2010, 22:54:06
Ik ben benieuwd hoe ze jouw gaan bevallen.Is het niet een beetje een impulsieve aankoop? (Is niet als aanval bedoeld)Ik vraag dit omdat ik nergens lees of eruit haal dat jij deze LS al beluisterd hebt in een winkel of thuis.
Het kan ook zijn dat ik erover heen gelezen heb dat het ergens staat dat jij deze LS al beluisterd hebt.;)



volgens mij had hij ze nog niet beluisterd, maar misschien dat daar onlangs verandering in is gekomen? maar denk dat hij ze eerst op proef heeft??

Citaat van: Alex Groningen op mei 16, 2010, 17:47:47

Thuis beluisteren is altijd het beste. Maar ik merk dat er zaken zijn die daar niet altijd aan mee willen doen.

De B&W 804 zijn voor mij redelijk bekende luidsprekers. De Ushers heb ik zelf nog nooit beluistert die ken ik alleen van de positieve verhalen op het net en van horen en zeggen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

het blijft verdacht stil, of hij is compleet lyrisch en slaapt nu uit omdat hij 10 uur geluisterd heeft, of ...........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op mei 22, 2010, 08:26:59
het blijft verdacht stil, of hij is compleet lyrisch en slaapt nu uit omdat hij 10 uur geluisterd heeft, of ...........

...hij is onderweg naar Enschede  :smile:



Alex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 22, 2010, 08:26:59
het blijft verdacht stil, of hij is compleet lyrisch en slaapt nu uit omdat hij 10 uur geluisterd heeft, of ...........


Nou tien slapen is een beetje overdreven, maar heb er na gisteravond wel 8 uur opzitten. ;D Gisteravond bezoek gehad en we bleven maar luisteren. Het uitgaan is niet meer door gegaan. En ondanks dat het vannacht drie is is geworden was ik vanochtend even voor achten alweer wakker. Drie keer raden wat ik nu aan het doen ben. ;)

Alex Groningen

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 08:40:12
...hij is onderweg naar Enschede  :smile:





Nu nog niet. Maar aankomende zomer ga ik daar zeker even een bezoek brengen.

Alex Groningen

Gisteren zijn dus de Usher Mini dancer 2 bij mij thuis bezorgt. Kan niet anders zeggen dat de eerste indrukken zeer positief zijn. De Velodyne subwoofer is echt niet meer nodig en gaat binnenkort naar een kameraad van me. De usher's produceren  voor mij meer dan voldoende laag.De Beryllium tweeters vallen gelijk op door hun zijde zachte geluid, op welke volume je ook speelt. Zag namelijk dat in de verkoop topic van Tiptop dat er iemand was die ze nogal scherp vond klinken, maar kan dat dus echt niet beamen. Zal er later meer over schrijven omdat het nu nog niet eerlijk zal zijn om er nu al een beoordeling over te geven. Moet nog wel even toegeven dat het een totaal ander geluid is dan de Sonus Fabers die ik had en dat ik ook nog even moet wennen aan het geluid van de Usher's.

En nu even de foto's zoeken die ik gisteren gemaakt heb.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

En bij deze de foto's.

Alex Groningen

Citaat van: sr7000 op mei 21, 2010, 23:19:54
Nice! Ushers!  O0 Daar kun je zeker wel mee voor de dag komen bij het Rondje Groningen ;) En hoe bevallen ze?


Volgende week kan je ze beluisteren. ;D Was eerst even bang dat ik dat ik tijdens onze BBQ jullie geen geluid kon laten horen. ;)

Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op mei 21, 2010, 22:03:36
Ja jongens, die is natuurlijk z'n hele platenkast aan het leegtrekken. ;D
Denk dat in dit geval geen nieuws - goed nieuws is... ;)


Is hier inderdaad gisteravond een hoop muziek beluisterd. En vandaag ga ik er heerlijk mee door.

scrutinizer

Citaat van: Alex Groningen op mei 22, 2010, 09:21:33

Is hier inderdaad gisteravond een hoop muziek beluisterd. En vandaag ga ik er heerlijk mee door.

Als je je beleving van het moment in vergelijk met de SF zou verwoorden, waarin liggen dan voor jou deze subjectieve verschillen (eigenschappen), Alex?


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Er staat nu wel wat hoor Alex, prachtig..!

Nog even je avatar aanpassen  ;)

Alex Groningen

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 09:35:59
Er staat nu wel wat hoor Alex, prachtig..!

Nog even je avatar aanpassen  ;)

Staat zeker wat. Heb het er gisteren nog met je over de afmetingen gehad, maar nu ze hier ook echt in de woonkamer staan zie je pas echt hoe groot ze zijn.
Avatar ga ik aanpassen als ze hier definitief blijven staan.

blue-eyes

Zo komt die VW Passat CC er natuurlijk nooit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

#1317
Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 10:15:05
Zo komt die VW Passat CC er natuurlijk nooit :D


Die komt er toch nooit. ;D Kan er alleen maar heerlijk naar kijken als ik de prijzen zie, zelfs 2e hands zijn ze buiten mijn bereik, of ik moet wachten tot ze een jaar of 6 a7 zijn. Gaat eerder een VW Polo worden, nog lekker zuinig ook. ;)

johan79

Mooi hoor Alex,

Ze zien er niet mini uit, ondanks dat ze mini dancer heten.

Maar ben wel benieuwd naar de verschillen met je SF.

Ga je ook nog de Focal's krijgen om te vergelijken? En ga je nog naar de Monitor Audio luisteren vandaag?

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Xander32

#1319
Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 10:15:05
Zo komt die VW Passat CC er natuurlijk nooit :D
De juiste pioriteiten stellen he. In dat opzicht: goed bezig ;).

Ben erg nieuwsgierig naar de eerste bevindingen van de Ushers in vergelijk met de SF!
Betreft looks zijn de Mini Dancers en profile ook niet gek, hebben zelf wel iets weg van de SF, welke voor mij nog steeds een van de mooiste speakers op de markt zijn.


:popcorn: Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: The Vampire op mei 21, 2010, 23:36:00
maar denk dat hij ze eerst op proef heeft??


Hij heeft ze gelijk gekocht ;) Dit haal ik uit de volgende berichten.Zie onder de quotes die op de vorige pagina's staan.

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 14:33:03
Mooie speakers! Feli 8)

Heb je om uit te proberen of heb je direct gekocht?
Citaat van: Alex Groningen op mei 21, 2010, 16:46:15

Bedankt.

Deze aanbieding kon ik niet afslaan, Heb ze dus gelijk genomen. Kan ik binnenkort hier thuis gelijk goed de vergelijking doen met de Focal's.

Maar op dit moment wacht ik geduldig tot de deurbel gaat. Ze komen namelijk iets later.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Ik wist niet hoe een kersen speaker zou integreren in je lichte interieur. Maar ik moet zeggen ze staan erg mooi. Prachtige afwerking ook.

Waar je misschien op termijn nog winst kan halen is bi-wire bruggen die matchen bij je LS-kabels.

Nog steeds aan het luisteren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: HTip op mei 22, 2010, 14:44:37
Ik wist niet hoe een kersen speaker zou integreren in je lichte interieur.

Je bent toch geen ...???

Nosferatu

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 15:09:44
Je bent toch geen ...???
Vermoed dat ie niet zoveel op het gebied van interieurarchitectuur te vertellen heeft en behoorlijk geïndoctrineerd is op dat 'vakgebied'. Zoals de meesten van ons.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

HTip

Citaat van: S@m op mei 22, 2010, 15:09:44
Je bent toch geen ...???
:D Nee hoor, maar er zijn ook nen met smaak :P >:D :D

Citaat van: Nosferatu op mei 22, 2010, 16:01:54
Vermoed dat ie niet zoveel op het gebied van interieurarchitectuur te vertellen heeft en behoorlijk geïndoctrineerd is op dat 'vakgebied'. Zoals de meesten van ons.  :angel:
Wij hebben interieur samen ontworpen/bedacht. Ook van de HT :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive