Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op mei 17, 2010, 23:03:36

Ligt er aan hoe je het wil zien. Vorig jaar mijn huidige luidsprekers nieuw gekocht, en nu alweer in de verkoop.
ja oke... dat is wel een beetje snel.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 00:03:31
ja oke... dat is wel een beetje snel.


Vandaar dus ook dat ik nu een weloverwogen beslissing wil maken.

johan79

Hey Alex,

Die Von Schweikert´s zijn wel full range, dus geen gekl**t meer met subwoofer plaatsing, ik heb het idee dat die dingen altijd in keuken tot hun recht komen  ;D

Ik zou eens bij Antoine gaan luisteren, kan je meteen horen wat Lyngdorf met roomperfect doet.

Gevaar is dan misschien dat je alles alsnog wilt verkopen en dan voor een Lyngdorf set wilt gaan. Dit systeem is zo geavanceerd dat je een heleboel geld overhoud wat je anders in akoestiek zou stekken.

Dus als je jouw SF morgen niet verkoopt, dan kan je misschien je speakers inruilen op een Lyngdorf set bij BB&G.

Voordeel van Lyngdorf is dat het een powerdac is, dus je kan een goedkoop loopwerk (cd-speler) erop aansluiten.

Tip: Lees even het topic van Antoine door, waar hij de Lyngdorf heeft getest, is een leuk verhaal.

Succes ermee  :thumbs-up:

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 18, 2010, 10:52:26
Hey Alex,

Die Von Schweikert´s zijn wel full range, dus geen gekl**t meer met subwoofer plaatsing, ik heb het idee dat die dingen altijd in keuken tot hun recht komen  ;D

Ik zou eens bij Antoine gaan luisteren, kan je meteen horen wat Lyngdorf met roomperfect doet.

Gevaar is dan misschien dat je alles alsnog wilt verkopen en dan voor een Lyngdorf set wilt gaan. Dit systeem is zo geavanceerd dat je een heleboel geld overhoud wat je anders in akoestiek zou stekken.

Dus als je jouw SF morgen niet verkoopt, dan kan je misschien je speakers inruilen op een Lyngdorf set bij BB&G.

Voordeel van Lyngdorf is dat het een powerdac is, dus je kan een goedkoop loopwerk (cd-speler) erop aansluiten.

Tip: Lees even het topic van Antoine door, waar hij de Lyngdorf heeft getest, is een leuk verhaal.

Succes ermee  :thumbs-up:




Over de sub heb ik geen klagen. ;D Waar ik ook door het huis loop merk ik nergens op dat de bas ergens anders veel duidelijker waarneembaar is.  Neemt niet weg dat de sub uiteindelijk weer verdwijnt uit de set, mits ik de juiste luidsprekers weet te vinden.

Qua audio stap ik niet over naar een ander merk. Heb nu voor mezelf (eindelijk) duidelijk besloten dat de MF set hier blijft staan. Kortom, alleen andere luidsprekers.

erik s.

waarom geen sub voor vast er bij?
zelfs bij fullrange luidsprekers met voldoende laag, kan een goed geïntegreerde sub nog een mooie toevoeging zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei 17, 2010, 18:18:46

Ik ken deze luidsprekers niet. En heb even op de sites gekeken van de audiozaken hier in Groningen maar er is er geen één die ze verkoopt, dus beluisteren zal wel erg moeilijk gaan worden.
Ik kende ze ook niet maar in een luidsprekertest vond ik deze het mooiste klinken. Toen ik de naam hoorde moest ik bekennen dat ik nog nooit van het merk had gehoord. In Duitsland zitten veel dealers, waarschijnlijk ook in de buurt van Groningen. In Nederland is Poulissen A/V de distributeur. Zij kunnen je zeker aangeven wie deze speaker verkoopt. Op de site van ALR/Jordan staat de dealerlijst in Duitsland.

Maar ik kan me voorstellen dat je reeds genoeg keuze hebt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 18, 2010, 17:56:37
waarom geen sub voor vast er bij?
zelfs bij fullrange luidsprekers met voldoende laag, kan een goed geïntegreerde sub nog een mooie toevoeging zijn.


De sub is ook niet gelijk weg. Ga in de tussentijd dat die hier nog staat wel beluisteren of ik het nog een toegevoegde waarde vind. Maar het liefst heb ik wel luidsprekers die van zich zelf een leuk stukje laag kunnen neerzetten.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 17:59:36
Ik kende ze ook niet maar in een luidsprekertest vond ik deze het mooiste klinken. Toen ik de naam hoorde moest ik bekennen dat ik nog nooit van het merk had gehoord. In Duitsland zitten veel dealers, waarschijnlijk ook in de buurt van Groningen. In Nederland is Poulissen A/V de distributeur. Zij kunnen je zeker aangeven wie deze speaker verkoopt. Op de site van ALR/Jordan staat de dealerlijst in Duitsland.

Maar ik kan me voorstellen dat je reeds genoeg keuze hebt ;)


Ik heb inderdaad eerst genoeg keuze. Maar mocht ik met dit lijstje wat ik nu heb er nog niet uitkomen dan zal ik deze luidsprekers ook wel eens willen gaan beluisteren. Zal morgen wel eens gaan bellen met de importeur, wie weet zit er wel een zaak in de buurt waar ik ze kan gaan beluisteren.

Alex Groningen

En mijn eigen luidsprekers zijn (nog) niet verkocht. De man die vanavond bij mij was laat het me deze week even weten of die ze wil overnemen.

johan79

Citaat van: Alex Groningen op mei 18, 2010, 17:53:13

Over de sub heb ik geen klagen. ;D Waar ik ook door het huis loop merk ik nergens op dat de bas ergens anders veel duidelijker waarneembaar is.  Neemt niet weg dat de sub uiteindelijk weer verdwijnt uit de set, mits ik de juiste luidsprekers weet te vinden.

Qua audio stap ik niet over naar een ander merk. Heb nu voor mezelf (eindelijk) duidelijk besloten dat de MF set hier blijft staan. Kortom, alleen andere luidsprekers.

Dan doet de sub het in jou situatie het goed, ik kon er des tijds niet veel mee qua plaatsing.

Ik vind het een goed plan van je hoor om je MF te behouden, (speel zelf met de KW550) heb nog wel gekeken naar je KW dac en loopwerk, maar had toen de centjes even niet, en nu nog steeds niet  :devil:

Het lyngdorf verhaal had meer betrekking op je akoestiek die je wilde aanpakken. dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Je kan dan misschien altijd nog de DPA-1 lenen, die kan je geloof ik in je huidige set up integreren.

Ben beniewd wat je van de Focals vind, heb de KW550 op de 1038 BE gehoord en vond het wel lekker klinken eigenlijk.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

De Kw 550 is een super apparaat, prachtig. :inlove: Was van plan om donderdag de Focal1027s te gaan beluisteren maar is met een dag vervroegd, Ben benieuwd wat ik van deze luidspreker zal vinden.


erik s.

Citaat van: johan79 op mei 18, 2010, 21:45:36

Het lyngdorf verhaal had meer betrekking op je akoestiek die je wilde aanpakken. dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Je kan dan misschien altijd nog de DPA-1 lenen, die kan je geloof ik in je huidige set up integreren.


als je een keer wilt spelen met digitale roomcorrection , mag je mijn Tact RCS 2.0S wel een keer lenen om te kijken wat zo iets in jouw ruimte kan betekenen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

johan79

Citaat van: Alex Groningen op mei 18, 2010, 22:00:45
De Kw 550 is een super apparaat, prachtig. :inlove: Was van plan om donderdag de Focal1027s te gaan beluisteren maar is met een dag vervroegd, Ben benieuwd wat ik van deze luidspreker zal vinden.



Als je deze in een winkel gaat beluisteren, heeft deze dan ook de 1038 staan? De 1038 vond ik wel erg lekker in het laag. De 1027 heb ik nooit gehoord.
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

Vind ik een super aanbod van je Erik. En neem je aanbod dan ook graag aan.

Alex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 18, 2010, 22:19:35
Als je deze in een winkel gaat beluisteren, heeft deze dan ook de 1038 staan? De 1038 vond ik wel erg lekker in het laag. De 1027 heb ik nooit gehoord.



Nee deze zaak het niet de 1038 in zijn assortiment.

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op mei 18, 2010, 22:21:04
Vind ik een super aanbod van je Erik. En neem je aanbod dan ook graag aan.

daar nemen we een keer als het jou schikt de tijd voor, dan kom ik weer eens naar Groningen met voorversterker en laptop.
het is een ouder model dat ik ook niet verkoop, maar het geeft je een aardige indruk wat mogelijk is.
als je er wat in ziet, nemen de heren van BBG het graag verder van mij over.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 18, 2010, 22:33:39
daar nemen we een keer als het jou schikt de tijd voor, dan kom ik weer eens naar Groningen met voorversterker en laptop.
het is een ouder model dat ik ook niet verkoop, maar het geeft je een aardige indruk wat mogelijk is.
als je er wat in ziet, nemen de heren van BBG het graag verder van mij over.


Is goed. Laat me maar weten wanneer je weer richting Groningen komt. Kijk maar of je tijd heb tussen 10juli en 22aug Heb dan heerlijk 6 weekjes vakantie. ;D

johan79

Hey Alex,

Begrijp ik het dan goed dat je morgen naar de Focals gaat luisteren?

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

Heb je helemaal goed begrepen. ;D Morgenmiddag staan ze daar voor me klaar. De tas met cd's staat al ingepakt.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei 18, 2010, 23:04:53
Heb je helemaal goed begrepen. ;D Morgenmiddag staan ze daar voor me klaar. De tas met cd's staat al ingepakt.
Veel plezier vandaag :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Veel luisterplezier vandaag Alex! Ik ken de Focals goed en ben benieuwd wat je er van vindt. Het is 'nogal' anders dan je huidige speakers, vandaar...

Overigens is een TacT best afwijkend wat betreft zijn Room Correction t.o.v. RoomPerfect van Lyngdorf. Onvergelijkbaar zelfs... De basisklank van de versterker is wel grotendeels gelijk.

erik s.

Citaat van: garmtz op mei 19, 2010, 07:40:15
Veel luisterplezier vandaag Alex! Ik ken de Focals goed en ben benieuwd wat je er van vindt. Het is 'nogal' anders dan je huidige speakers, vandaar...

Overigens is een TacT best afwijkend wat betreft zijn Room Correction t.o.v. RoomPerfect van Lyngdorf. Onvergelijkbaar zelfs... De basisklank van de versterker is wel grotendeels gelijk.

het gaat in dit geval ook niet om de klank, maar om het effect van digitale correctie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Citaat van: johan79 op mei 18, 2010, 21:45:36
Dan doet de sub het in jou situatie het goed, ik kon er des tijds niet veel mee qua plaatsing.

Ik vind het een goed plan van je hoor om je MF te behouden, (speel zelf met de KW550) heb nog wel gekeken naar je KW dac en loopwerk, maar had toen de centjes even niet, en nu nog steeds niet  :devil:

Het lyngdorf verhaal had meer betrekking op je akoestiek die je wilde aanpakken. dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Je kan dan misschien altijd nog de DPA-1 lenen, die kan je geloof ik in je huidige set up integreren.

Ben beniewd wat je van de Focals vind, heb de KW550 op de 1038 BE gehoord en vond het wel lekker klinken eigenlijk.


Hoi Johan, toch niet voor een buizenversterking gegaan?
Maar die KW550 is ook geen straf lijkt mij.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: HTip op mei 19, 2010, 07:27:45
Veel plezier vandaag :music:


Citaat van: garmtz op mei 19, 2010, 07:40:15
Veel luisterplezier vandaag Alex! Ik ken de Focals goed en ben benieuwd wat je er van vindt.

Bedankt.


Vanmiddag heb ik de Focal 1027s kunnen beluisteren. Bij de eerste cd had ik al zoiets van dit voeld/klink lekker. En na een aantal cd's beluisterd te hebben bleef dit goede gevoel hangen. Het laag wat ik in een luidspreker zoek kwam goed in de buurt van wat ik graag wil, mooi strak laag en diep. Ook de stemmen waar ik altijd op let kwamen er mooi helder en duidelijk uit ook op een hoger volume vond ik ze zeer prettig blijven klinken zonder schreeuwerig te worden om het maar zo te noemen. Verder viel mij op dat bepaalde instrumenten er op deze luidsprekers wel erg realistisch klonken in ieder geval anders dan ik gewend ben. Het liefst zou ik alle positieve punten opschrijven, maar vind het altijd moeilijk om geluiden te omschrijven zodat een ander ook echt begrijpt wat ik precies   bedoel.
Heb afgesproken dat ik binnenkort even weer langs kom en dan een afspraak met hun maak wanneer ik de Focal graag thuis wil hebben om ze in mijn eigen omgeving ook nog eens goed te kunnen beluisteren. Zal dan ook gaan proberen om een betere omschrijving hier neer te zetten.

frank2

vond je ze niet "te fris" ? te helder, te agressief? Toch ga ook vooral nog even naar Usher luisteren, niet omdat ik ze heb, maar ze klinken voller dan de focal. Maar dat moet je zelf ervaren, als jij de focal goed vind, dan is dat de luidspreker voor je, probeer als je ze thuis hebt, er eens langer naar te luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren