Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op februari  5, 2010, 21:57:25
Haha! En afgelopen jaar zei hij ook nog dat het voorlopig genoeg was! Nu wordt er al weer uitgebreid op surround gebied! :D


Soms is het beter om niet meer op dit forum te komen. ;)


Citaat van: Nosferatu op februari  5, 2010, 23:17:46
Ik ben bang dat streaming audio er ook nog wel gaat komen. Waar laat je zo'n apparaat en de bijbehoren harddisks (NAS) dan Alex ? :angel:


Durf niet meer te zeggen, dat gebeurt niet. Wat dat betreft ben ik net zo veranderlijk als het weer.
Maar het mooiste blijft en vind ik nog het verzamelen van LP's en cd's.



Nosferatu

Tja, ik kan thuis in principe audio en video streamen en heb dus al m'n CD's 'bij de hand'. Toch pak ik liever zo'n zilverkleurig schijfje en ga er eens lekker voor zitten met een glaasje port o.i.d. erbij.  ;D Wat mij opvalt met streaming audio/video is dat ik vrij snel iets anders 'opzet' of doorklik naar de volgende track. CD's speel ik meestal van begin af aan af.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari  6, 2010, 09:28:13
ga er eens lekker voor zitten met een glaasje port o.i.d. erbij.  ;D

Weet ik de volgende dat je hier bent wat ik voor je in huis haal, een goed flesje port. ;D Maar als je de DAC nog een keer bij je thuis wil proberen, kom je die maar even eerder halen. ;)

Ben je cd-tjes aan het beluisteren maar heb het gevoel dat ik gruwelijk onderuit ga. Maar je weet de kleine is dit weekend bij me, dus dat wordt aankomende week s'avonds aandachtig luisteren.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari  6, 2010, 09:45:06
Weet ik de volgende dat je hier bent wat ik voor je in huis haal, een goed flesje port. ;D Maar als je de DAC nog een keer bij je thuis wil proberen, kom je die maar even eerder halen. ;)

Ben je cd-tjes aan het beluisteren maar heb het gevoel dat ik gruwelijk onderuit ga. Maar je weet de kleine is dit weekend bij me, dus dat wordt aankomende week s'avonds aandachtig luisteren.
Moet je me wel even vantevoren vertellen dat je port schenkt, dan kom ik op de fiets.  :hehe:
Wat die CD's betreft, was er ook al bang voor dat het lastig zou worden. Succes ermee de komende dagen.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

eddy135

#779
Citaat van: Alex Groningen op februari  6, 2010, 07:27:12
Heb het gevoel dat ik dan heel lang moet wachten. Denk dat MF het alleen bij stereo houd.
he he, was ok niet serieus bedoeld. ;)
Wel jammer als je niet bij 1 merk kunt blijven, vind ik zelf iig.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

erik s.

#780
Citaat van: Alex Groningen op februari  6, 2010, 07:27:12
Heb het gevoel dat ik dan heel lang moet wachten. Denk dat MF het alleen bij stereo houd.

MF heeft in het verleden HT gemaakt, de HTP en de HT600 processor en meerkanaalseindversterker.
ze hebben ook een DVDspeler gemaakt, de DVD-1



<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari  6, 2010, 11:22:05
Moet je me wel even vantevoren vertellen dat je port schenkt, dan kom ik op de fiets.  :hehe:
Wat die CD's betreft, was er ook al bang voor dat het lastig zou worden. Succes ermee de komende dagen.  ;D

En met de taxi terug? ;D Laten we over 2 week maar eens afspreken, als ik vakantie heb en jij tijd..

Wat betreft de cd's, daar had ik een goed gevoel over dat ik verschil direct zal horen, niet dus.

Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op februari  6, 2010, 11:38:47
he he, was ok niet serieus bedoeld. ;)
Wel jammer als je niet bij 1 merk kunt blijven, vind ik zelf iig.



Vind het zelf ook mooier om het bij één merk te houden. Maar ga nu kijken welk merk het goed doet met een MF.


Citaat van: erik s. op februari  6, 2010, 11:52:20
MF heeft in het verleden HT gemaakt, de HTP en de HT600 processor en meerkanaalseindversterker.
ze hebben ook een DVDspeler gemaakt, de DVD-1






Toevallig een tijdje geleden er wat over gelezen op een engelse site,

http://hometheaterreview.com/musical-fidelity-htpht6000-av-preamp-reviewed-/

Maar denk dat dit 2e hands niet snel te vinden zal zijn.

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op februari  6, 2010, 16:28:29

Toevallig een tijdje geleden er wat over gelezen op een engelse site,

http://hometheaterreview.com/musical-fidelity-htpht6000-av-preamp-reviewed-/

Maar denk dat dit 2e hands niet snel te vinden zal zijn.


ik kom het regelmatig tegen, maar 1, ik houd mij bij stereo, 2, ik heb geen idee of zo'n processor nog nog mee kan met de huidige generatie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op februari  6, 2010, 16:48:50
ik kom het regelmatig tegen, maar 1, ik houd mij bij stereo, 2, ik heb geen idee of zo'n processor nog nog mee kan met de huidige generatie.


Ik denk zelf dat die niet echt meer mee kan komen met de huidige generatie. Stereo blijft voor mij ook op de 1ste plaats staan, maar merk de laatste maanden dat films mij ook meer gaan boeien. Vandaar dat ik ook wil gaan uitbreiden naar surround. Alleen nog even kijken welke receiver hier past.

Robbert54

650r ;D :P


denk dat arcam ook nog wel eens heel mooi kon passen bij jou
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op februari  6, 2010, 19:23:07
650r ;D :P


denk dat arcam ook nog wel eens heel mooi kon passen bij jou

Tsja, daar heeft Vampire wel een punt...

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op februari  6, 2010, 19:23:07
650r ;D :P


denk dat arcam ook nog wel eens heel mooi kon passen bij jou


Citaat van: S@m op februari  6, 2010, 21:13:37
Tsja, daar heeft Vampire wel een punt...


Zeker weten. Arcam en Cambridge Audio staan ook hoog op mijn lijstje. Heb nog tijd zat om me in deze twee merken te gaan verdiepen en te beluisteren. Waar ik me ook nog maar eens in moet gaan verdiepen is hoe het precies zit met de aansluitingen van de receiver naar de voorversterker (HT direct) en luidsprekers. Op stereo gebied mag en wil ik er beslist niet op achteruit gaan.
Maar een leuke bezigheid om dat de komende tijd eens te gaan uitzoeken.

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op februari  7, 2010, 10:01:12

Zeker weten. Arcam en Cambridge Audio staan ook hoog op mijn lijstje. Heb nog tijd zat om me in deze twee merken te gaan verdiepen en te beluisteren. Waar ik me ook nog maar eens in moet gaan verdiepen is hoe het precies zit met de aansluitingen van de receiver naar de voorversterker (HT direct) en luidsprekers. Op stereo gebied mag en wil ik er beslist niet op achteruit gaan.
Maar een leuke bezigheid om dat de komende tijd eens te gaan uitzoeken.

de pre-outs voor de fronts op de reciever gaan naar de HT-ingang van je MF. je stereo-set blijft zo precies zoals die nu is. bij gebruik van HT bedien je het volume via je receiver.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op februari  7, 2010, 10:21:37
de pre-outs voor de fronts op de reciever gaan naar de HT-ingang van je MF. je stereo-set blijft zo precies zoals die nu is. bij gebruik van HT bedien je het volume via je receiver.


Bedankt Erik. En nu ik je hier toch spreek, kun je mij weer een 2mtr netsnoer leveren?

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op februari  7, 2010, 10:46:17
Bedankt Erik. En nu ik je hier toch spreek, kun je mij weer een 2mtr netsnoer leveren?
PM
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: erik s. op februari  7, 2010, 10:21:37
de pre-outs voor de fronts op de reciever gaan naar de HT-ingang van je MF. je stereo-set blijft zo precies zoals die nu is. bij gebruik van HT bedien je het volume via je receiver.

Erik, in dit geval maak je toch alleen gebruik van de eindversterking van de MF A5. De voorversterker zal die van de receiver zijn...?

erik s.

Citaat van: S@m op februari  7, 2010, 11:48:24
Erik, in dit geval maak je toch alleen gebruik van de eindversterking van de MF A5. De voorversterker zal die van de receiver zijn...?
voor HT wel, daar ontkom je niet aan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

maar voor alleen stereo gebruik je dan de MF.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Het is me weer helemaal duidelijk...

Alex Groningen

En mij is het nu ook helemaal duidelijk. Precies het antwoord waar ik eigenlijk op gehoopt had.

vanzomereng

Zeer fraai spul  :inlove:
Wat voor loopwerk zit er in de A5 cd ?
(toevallig ook foto,s v/d binnenzijde)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

erik s.

Citaat van: VANZOMERENG op februari  7, 2010, 21:58:59
Zeer fraai spul  :inlove:
Wat voor loopwerk zit er in de A5 cd ?
(toevallig ook foto,s v/d binnenzijde)


<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Alex Groningen

Mooi dat Erik er even een plaatje van heeft neergezet. Heb namelijk zelf geen foto's van de binnenkant van mijn apparatuur. Vind het zelf ook zonde om het open te schroeven.