Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Midcall op oktober 22, 2011, 01:26:03
HMS relabelt die dingen alleen maar, kan alleen even niet op het merk/type komen die de identieke wcd's levert.
Niko.

De HMS heeft wel een extra veertje ter verhoging van de klemdruk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

erik s.

Citaat van: Hipster op oktober 22, 2011, 09:18:27
Niko.

De HMS heeft wel een extra veertje ter verhoging van de klemdruk.
Niko is alleen op opbouwdoos op de HMS.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

de HMS is bovendien verguld.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

Citaat van: erik s. op oktober 22, 2011, 10:21:59
de HMS is bovendien verguld.
de wat oudere waren messing.

Ik heb de Niko nooit in handen gehad maar op afbeeldingen leek deze sterk op de "oude" HMS. Minus de veertjes/klemmetjes. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

erik s.

Citaat van: Hipster op oktober 22, 2011, 10:39:33
de wat oudere waren messing.

Ik heb de Niko nooit in handen gehad maar op afbeeldingen leek deze sterk op de "oude" HMS. Minus de veertjes/klemmetjes. 
precies er is het een en ander aan verbeterd. we noemen ook niet alle auto met 4 wielen en een stuur een gerelabelde Mercedes... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Heb gisteren nog even met een elektricien gesproken. Heb hem gevraagd wat het me gaat kosten om een aparte groep aan te leggen.
Nu had hij het erover dat zo'n klusje ongeveer 3 uur zal duren x €65,-. Maar is 3 uur niet teveel om even een gaatje te boren onder in de kruipruimte en even een kabeltje aan te sluiten? Misschien kijk ik er wel weer te gemakkelijk tegen aan.

Jumping Jack

Goh, drie uren zijn voorbij voor je het weet natuurlijk. Materiaal uitladen, boren, kabel trekken, aansluiten, boel opruimen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober 25, 2011, 07:12:04
Heb gisteren nog even met een elektricien gesproken. Heb hem gevraagd wat het me gaat kosten om een aparte groep aan te leggen.
Nu had hij het erover dat zo'n klusje ongeveer 3 uur zal duren x €65,-. Maar is 3 uur niet teveel om even een gaatje te boren onder in de kruipruimte en even een kabeltje aan te sluiten? Misschien kijk ik er wel weer te gemakkelijk tegen aan.

Als het je zo eenvoudig lijkt, waarom doe je het dan niet...euh...zelf?

Graphtuner

inderdaad, zelf wat kappen en breken kan iedereen.
Kabel trekken zou ik ook doen, enkel het aansluiten in de electriciteitskast, daar zou ik iemand voor vragen. Zoek een bevriende electricien en het kost je amper iets?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

HTip

Het enige wat je niet zelf mag is de uitbreiding in de meterkast. Kabel trekken, inbouwen WCD, aansluiten op de WCD, etc. mag je zelf doen. En als je het kan zou ik dat zeker doen. Dan is de man in minder dan een uur klaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: HTip op oktober 25, 2011, 09:12:16
Het enige wat je niet zelf mag is de uitbreiding in de meterkast.

Waarom niet, er is niets verzegeld. Volgens mij mag je dat ook zelf doen...

HTip

Citaat van: S@m op oktober 25, 2011, 09:21:20
Waarom niet, er is niets verzegeld. Volgens mij mag je dat ook zelf doen...
Alles mag, maar als je niet gekwalificeerd bent, dan ben je volgens mij niet verzekerd als er iets fout gaat. Met een (L/M/H)TS-E opleiding mag je het overigens wel zelf.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even gezocht en volgens deze link (http://www.mijnkluswijzer.nl/index.asp?pa_id=14) mag je uitbreidingen wel zelf doen. Vervangen van de groepenkast echter niet. Dus je mag het inderdaad helemaal zelf doen.

Voor de zekerheid zou ik het wel even navragen bij je verzekering...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Roger Black

Electriciteit achter/voor de keuken heb ik helemaal zelf gedaan, alleen de groepen inbouwen en aansluiten heb ik laten doen. 3 groepen was 1 uurtje werk. Scheelt toch aanzienlijk.

Alex Groningen

#3339
Citaat van: Jumping Jack op oktober 25, 2011, 08:53:18
Goh, drie uren zijn voorbij voor je het weet natuurlijk. Materiaal uitladen, boren, kabel trekken, aansluiten, boel opruimen...

Daar heb je gelijk in.

Citaat van: S@m op oktober 25, 2011, 08:57:58
Als het je zo eenvoudig lijkt, waarom doe je het dan niet...euh...zelf?

Omdat ik geen zin heb om in een krappe kruipruimte te zitten/liggen.

Alex Groningen

Citaat van: Graphtuner op oktober 25, 2011, 08:59:53
inderdaad, zelf wat kappen en breken kan iedereen.
Kabel trekken zou ik ook doen, enkel het aansluiten in de electriciteitskast, daar zou ik iemand voor vragen. Zoek een bevriende electricien en het kost je amper iets?

Dat zei deze persoon ook. Doe zo veel mogelijk zelf en laat het aansluiten door een erkende elektricien die zin heeft om bij te beunen.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober 25, 2011, 21:03:09
Omdat ik geen zin heb om in een krappe kruipruimte te zitten/liggen.

Maar dan wil je wel dat een ander dat in een klein uurtje doet want tijd is geld... ::)

Shame on you

Alex Groningen

Citaat van: S@m op oktober 25, 2011, 21:09:19
Maar dan wil je wel dat een ander dat in een klein uurtje doet want tijd is geld... ::)

Shame on you

Nee hoor. Mijn vraag was gewoon of 3 uurtjes niet teveel is voor zo'n klus(je). Maar oke, ik zal er wel te gemakkelijk over denken.

En geen zin moet eigenlijk zijn dat ik geen liefhebber ben om in zo'n krappe ruimte een tijdje te moeten liggen. ;)

S@m

Citaat van: Alex Groningen op oktober 25, 2011, 21:49:37
Nee hoor. Mijn vraag was gewoon of 3 uurtjes niet teveel is voor zo'n klus(je). Maar oke, ik zal er wel te gemakkelijk over denken.

En geen zin moet eigenlijk zijn dat ik geen liefhebber ben om in zo'n krappe ruimte een tijdje te moeten liggen. ;)

Kan je wel een aardig pakket aan vinyl schelen... ;)

Alex Groningen

Daar heb jij weer gelijk in. ;)

Alex Groningen

Aangezien ik het roer volledig ga omgooien, gaat de hele handel in de verkoop. Wat er precies gaat komen is nog onduidelijk, maar er zullen nog vele luister bezoekjes gebracht worden alvorens ik tot een definitieve koop over ga. Haast heb ik niet om tot aankopen over te gaan. Zo kan ik mooi nog even maandelijks rustig doorsparen  tel daarbij nog de 13e maand, eindejaarsuitkering en vakantiegeld bij op en ik heb een aardig budget bij elkaar om wat leuke aankopen te gaan doen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Eigenlijk kan ik daar een heel simpel antwoord opgeven, wil gewoon weer eens wat anders.

chansig

En wat is alles ? Echt alles of hou je de platenspeler bv wel ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Voor/eindversterker, DAC/transport en luidsprekers gaan sowieso in de verkoop. Platenspeler twijfel ik nog over, al heb ik al wel een mooie draaitafel hoog op het lijstje staan. Maar goed, de Michell bevalt me nog erg goed.