Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowi

Ik zie niet zo snel waar ik dat dan in sabnzb moet doen? Feitelijk zou ie als laatste, een post processing scriptje moeten draaien waarin ie nog even de episode naam ophaalt van thetvdb ofzo en invoegt.

Zie screenshot, ik neem aan dat een eventueel script daar tussen moet komen te staan?
Waar kan ik scripts toevoegen in sabnzb?

H B

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 13:23:39
Ik zie niet zo snel waar ik dat dan in sabnzb moet doen? Feitelijk zou ie als laatste, een post processing scriptje moeten draaien waarin ie nog even de episode naam ophaalt van thetvdb ofzo en invoegt.

Zie screenshot, ik neem aan dat een eventueel script daar tussen moet komen te staan?
Waar kan ik scripts toevoegen in sabnzb?

In SABnzbd op mijn QNAP heb ik nog het tabblad scripts wat ik bij jou niet zie staan. De boel tussen SAB en SickBeard is wel goed geïntegreerd?

skank1

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 13:06:15
Bijna automatisch. Je moet 2 categorieën maken in sabnzb, 'movies' en 'concerten' en de folder/path daarbij maak je gelijk aan de cached user share voor die 2 folders. Het enige wat je dan nog met de hand moet doen, is als de download begint, je per download in het sabnzb scherm even de juiste categorie kiest.

Handig man! Thx.
Kan je de bestandsnamen ook hernoemen? Soms staat er een releasegroep bij en dat wil ik niet. Enkel de naam dus..
Hij moet ze dan wel nog moven right? Dus kan ik het eventueel nog manueel aanpassen en opschonen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#1503
Citaat van: H B op augustus  2, 2012, 13:34:42
De boel tussen SAB en SickBeard is wel goed geïntegreerd?
Volgens mij wel; als ik sabnzb gewoon weer naar een universele downloadlocatie laat uitpakken, dan pakt sickbeard daarna de postprocessing op, ook geeft sickbeard keurig de nzb aan sab door. Echter sickbeard kan dan weer niet de boel opdelen in serie/season/episode, zoals sab dat met zijn sorting wél doet... je moet in sickbeard 1 vaste map opnemen, terwijl die map feitelijk per download anders kan zijn. Klein minpuntje in de samenwerking...

@skank: daar zit ik nu ook mee; niet zozeer de releasegroep weg maar de episodenaam er IN. Sickbeard kan dit min of meer maar dus weer niet als we sabznzb de user shares laten aanmaken lijkt het.

De unraid mover moet eea nog wel moven ja. Maar dat zou je kunnen voorkomen door de user shares NIET cached te maken... dan copieer je direct de array in :) ik zit er aan te denken om dat ook te doen... maar dan moet bij mij eerst de snelheid wat omhoog.

H B

#1504
Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 13:39:11
Volgens mij wel; als ik sabnzb gewoon weer naar een universele downloadlocatie laat uitpakken, dan pakt sickbeard daarna de postprocessing op, ook geeft sickbeard keurig de nzb aan sab door. Echter sickbeard kan dan weer niet de boel opdelen in serie/season/episode, zoals sab dat met zijn sorting wél doet... je moet in sickbeard 1 vaste map opnemen, terwijl die map feitelijk per download anders kan zijn. Klein minpuntje in de samenwerking...

Post-Processing word bij mij gedaan door SickBeard en niet door SAB en alles komt bij mij op de juiste plaats terecht met eventueel seizoens- mappen, kan natuurlijk liggen aan de versies die je op unRAID gebruikt.
Wat je nog kan doen is kijken wat er in de SANnzbd.ini staat met betrekking tot scripts daar moet een lijn staan wat verwijst naar de SickBeard script directorie.

jowi

#1505
Ja dat kan, zo had ik het dus ook, alleen dan moet je alles dus 1x extra laten copieren. Sab download 40GB, pakt het uit naar een downloadfolder, (dus 80GB in gebruik) gooit de parts weg (40GB in gebruik) dan staat het in een 'completed' folder voor sab, dan copieert sickbeard het weer naar waar die de oiginele serie heeft gesnatched (80GB in gebruik) en ik weet niet of ie dan de sab completed folder weer leeggooit... punt was dus dat je alles een aantal maal heen en weer aan het copieren bent, elk pakket doet dat weer, terwijl je met unraid en een cache, steeds op dezelfde (beperkte!) disk bezig bent... erg inefficient, zeker op een 128GB ssd...

skank1

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 13:39:11


@skank:

De unraid mover moet eea nog wel moven ja. Maar dat zou je kunnen voorkomen door de user shares NIET cached te maken... dan copieer je direct de array in :) ik zit er aan te denken om dat ook te doen... maar dan moet bij mij eerst de snelheid wat omhoog.

Ben weer het noorden kwijt, dan verlies ik ook weer snelheid en waarom heb ik dan nog een cache..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Nou in mijn geval is dat helemaal erg omdat ik vwb copieren over het netwerk er amper baat bij heb... ALS je al een cache disk neemt, dan neem je een superzuinige SSD, zodat je disks niet altijd hoeven draaien, en je toch je downloads en shit door laat draaien, en je kunt razendsnel op die ssd parts downloaden, en downloads repareren en uitpakken. Een ssd 'draait' niet... en als je sabnzb dan ook nog de losse parts in memory laat zitten, dan ben je helemaal de man.

Een (ssd) cache biedt meer voordelen dan alleen extra copieer snelheid.

Als je geluk hebt.

skank1

Interesting ;)
Ik kijk nu ook even naar sickbeard en couchpotatoe... Waarbij de laatste mij het interessants lijkt.
Iemand ervaring er mee?
Kan je bv zeggen film moet bd25 zijn? Of nl en eng audio? En bv audio moet min dts zijn enzo?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

Als het goed is staat er ergens in je sickbeard install dir een folder met de naam: autoProcessTV
Kopieer de inhoud daarvan naar de folder die in Sab ingesteld staat als scripts folder.
Edit nu autoProcessTV.cfg in de sab scripts folder door de juiste gegevens is te vullen. (Erg makkelijk als je geen username e.d. hebt ingesteld, dan hoef je geloof ik alleen localhost in te vullen)

Wanneer bovenstaande uitgevoerd is, heb je al het goed is een extra script in Sab staan voor post processing, zorg wel dat binnen Sab niets is geconfigureerd qua sorting e.d. anders gaat het als nog mis.

Bij mij ziet het er zo uit:

autoProcessTV.cfg:


Sab categories:



Sab Sorting:



jowi

Daar gaan we even mee aan de gang *wrijft in handen* :D

skank1

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 14:11:10
Daar gaan we even mee aan de gang *wrijft in handen* :D

Lol das weer een stap verder, toch leuk zon hobby ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#1512
Vraag me af of dit werkt... gaat sickbeard dan ZELF die losse serie en season folders aanmaken zoals sabnzb dat deed? Ik ga het eens proberen... ik moet dus de 'scan & process' in sickbeard nu UIT zetten? Want daar staat bij dat je dat niet met sab2sickbeard.py mag gebruiken?

En dus ook de tv download folder LEEG in sickbeard?

We zijn benieuwd...

skank1

Citaat van: skank1 op augustus  2, 2012, 14:05:14
Interesting ;)
Ik kijk nu ook even naar sickbeard en couchpotatoe... Waarbij de laatste mij het interessants lijkt.
Iemand ervaring er mee?
Kan je bv zeggen film moet bd25 zijn? Of nl en eng audio? En bv audio moet min dts zijn enzo?

Iemand?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

Scan en Process moet inderdaad uit.
Season folders e.d. doet Sickbeard zoals ingesteld door jou in sickbeard bij post processing:

Mijn instellingen:



dennism

#1515
Citaat van: skank1 op augustus  2, 2012, 14:05:14
Interesting ;)
Ik kijk nu ook even naar sickbeard en couchpotatoe... Waarbij de laatste mij het interessants lijkt.
Iemand ervaring er mee?
Kan je bv zeggen film moet bd25 zijn? Of nl en eng audio? En bv audio moet min dts zijn enzo?

Couch potato werkt op 2 manieren:

Zoek instellingen (let op: dit is de standaard config na install daar ik deze nog moet finetunen, heb hier nog niets aan gedaan). Het lijkt er nu tevens op dat er eindelijk BD-ISO/folder ondersteuning is in couch.




Verder kun je in couch potato keywords opgegeven waarmee bepaalde releases voorrang gegeven wordt. bijv DTS of DTS-MA
Ook kun je keywords opgeven welke juist overgeslagen moeten worden. Bijv German of Finnish e.d.

In Sickbeard heb je de volgende kwaliteits opties:


jowi

#1516
Citaat van: dennism op augustus  2, 2012, 14:31:49
Scan en Process moet inderdaad uit.
Season folders e.d. doet Sickbeard zoals ingesteld door jou in sickbeard bij post processing:
Oeps, was vergeten die config file te hernoemen, probeer het nog een keer. Moment.

Overigens, om nog even NASserig te blijven, ik heb een brandwerende koffer besteld, waar denk een stuk of 12 harddisks (de backups) in kunnen... ook kunnen daar wat belangrijke papieren en zo in. Misschien een tip voor anderen.
http://www.ideedirect.nl/index.php?item=brandwerende-documentenbox&action=article&aid=149&lang=NL


skank1

Dennis wat is het verschil in couch.. tss BR-disk en BR-rip setting?

Je kan dus blijkbaar niet instellen dat hij NL subs MOET hebben, of nl en eng audio?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Citaat van: dennism op augustus  2, 2012, 14:31:49
Scan en Process moet inderdaad uit.
Season folders e.d. doet Sickbeard zoals ingesteld door jou in sickbeard bij post processing:
Werkt! Best of both worlds. Sabnzb pakt het al uit in de cached user share, misselijke baardmans  deelt de boel weer in folders in en hernoemt de episode, voegt de (missende!) episode titel toe, en haalt de groep weg (immerse). Prima!

dennism

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 15:17:03
Werkt! Best of both worlds. Sabnzb pakt het al uit in de cached user share, misselijke baardmans  deelt de boel weer in folders in en hernoemt de episode, voegt de (missende!) episode titel toe, en haalt de groep weg (immerse). Prima!

Top, en uiteraard verder te finetunes via de post process opties in sickbeard mocht je dat willen.

dennism

#1520
Citaat van: skank1 op augustus  2, 2012, 15:13:51
Dennis wat is het verschil in couch.. tss BR-disk en BR-rip setting?

Je kan dus blijkbaar niet instellen dat hij NL subs MOET hebben, of nl en eng audio?

BR-Disk en BR-Rip weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat BR-Disk de lang gevraagde optie is om BD-ISO/Folders te downloaden (zie ook het overzicht in min-max groottes van de bestanden, 60000MB max lijkt op BD-ISO/Folder te wijzen, deze groottes zijn ook zelf te configureren trouwens). BR-Rip is gewoon een recode van een blu ray op lagere bitrate.

Audio opties zijn er niet direct. Maar met de juiste keywords ben ik in het verleden nog niet tegen gekomen dat ie iets download wat niet engels is. (zaken als German e.d. op ignore zetten met keywords)
Couch heeft in de laatste versie een optie op tijdens het post processen subs te downloaden (taal kan je zelf invoeren), hoe goed dit werkt weet ik echter niet omdat ik zelf geen subs gebruik. Ik kijk alles gewoon in het engels.

Een andere optie wanneer de optie van couch niet werkt is een aparte Subs downloader te draaien voor al je subs. Subliminal is hier goed geschikt voor, deze kan aan de hand van files de juiste subs erbij zoeken.

jowi

Als ik in sickbeard een bestaande tv serie toevoeg, dan komt het regelmatig voor dat ik bijv. season 1 en 2 als BLURAY heb, en 3 als losse files. Als sickbeard dan gaat indexeren, denkt ie dat ik die eerste 2 seizoenen nog niet heb, en gaat ze dan meteen downloaden, dus dan moet ik met de hand tientallen entries uit sabnzb deleten, erg onhandig. Is dat uit te zetten?

Ik heb geprobeerd om dan zo snel mogelijk die seizoenen in sickbeard te selecteren en de status op 'downloaded 1080p bluray' te zetten, maar die wil hij niet bewaren, de enige status die ik kan uitvoeren is 'archived'... is dat een bekend fenomeen?

dennism

Zie onderstaand screenshot, waarschijnlijk heb jij als initial status "wanted" staan, met die opties moet je dit kunnen verhelpen. bij mij doet ie n.l. niet automatisch downloaden bij toevoegen. Ik moet eerst handmatig alles op wanted zetten voordat ie dat doet.

Volgens mij moet Sickbeard daad werkelijk eerst iets downloaden voordat ie de downloaded <qualitie> optie daad werkelijk opslaat, maar weet dat niet 100% zeker daar ik mijn BD-ISO/Folders op Skipped heb staan.


jowi

Dat zal het zijn ja.

Nu we daar toch zijn, die opties bij INITIAL, kun je daar nog op 1 of andere manier een volgorde in aangeven? Ik begrijp wel dat als je er initieel maar 1 kiest, hij de 'archive' optie als 2e poging zal proberen, maar als je zoals jij, initieel hdtv en web-dl en 720p bd en 1080p bd hebt aangevinkt, en die zouden er ook echt allemaal zijn, welke pakt ie dan?

skank1

Citaat van: dennism op augustus  2, 2012, 15:29:07
BR-Disk en BR-Rip weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat BR-Disk de lang gevraagde optie is om BD-ISO/Folders te downloaden (zie ook het overzicht in min-max groottes van de bestanden, 60000MB max lijkt op BD-ISO/Folder te wijzen, deze groottes zijn ook zelf te configureren trouwens). BR-Rip is gewoon een recode van een blu ray op lagere bitrate.

Audio opties zijn er niet direct. Maar met de juiste keywords ben ik in het verleden nog niet tegen gekomen dat ie iets download wat niet engels is. (zaken als German e.d. op ignore zetten met keywords)
Couch heeft in de laatste versie een optie op tijdens het post processen subs te downloaden (taal kan je zelf invoeren), hoe goed dit werkt weet ik echter niet omdat ik zelf geen subs gebruik. Ik kijk alles gewoon in het engels.

Een andere optie wanneer de optie van couch niet werkt is een aparte Subs downloader te draaien voor al je subs. Subliminal is hier goed geschikt voor, deze kan aan de hand van files de juiste subs erbij zoeken.

Mmm dan vrees ik dat ik het manueel zal blijven moeten doen.

Ik wil namelijk dat al mijn animatiefilms voldoen aan volgende criteria
-nl audio
-eng audio, het liefst HD-audio
-nl subs

Voor films is dit gewoon mkv met nl subs (tenzij ik kwaliteit wil, dan moet het een bd25 zijn met hd-audio en nl subs)

Zal dus niet lukken met couch?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii