Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennism

#1525
Citaat van: skank1 op augustus  2, 2012, 15:52:21
Mmm dan vrees ik dat ik het manueel zal blijven moeten doen.

Ik wil namelijk dat al mijn animatiefilms voldoen aan volgende criteria
-nl audio
-eng audio, het liefst HD-audio
-nl subs

Voor films is dit gewoon mkv met nl subs (tenzij ik kwaliteit wil, dan moet het een bd25 zijn met hd-audio en nl subs)

Zal dus niet lukken met couch?

Ik zou zeggen probeer het eens met de keyword opties. Deze moeten je een eind op de goede weg kunnen helpen. Of het 100% goed gaat kan ik helaas niet zeggen omdat ik zelf deze opties amper gebruik voor zaken als NL Audio e.d. daar ik zelf alles engels wil hebben. Ik durf dus echt niet te zeggen of bovenstaand wel/niet kan in couch en hoe makkelijk het is.

Ik weet niet of je bekend bent op Tweakers, maar in dit topic is een schat aan informatie te vinden, en waarschijnlijk ook gebruikers met dezelfde wensen als jij :) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1482797

dennism

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 15:51:42
Dat zal het zijn ja.

Nu we daar toch zijn, die opties bij INITIAL, kun je daar nog op 1 of andere manier een volgorde in aangeven? Ik begrijp wel dat als je er initieel maar 1 kiest, hij de 'archive' optie als 2e poging zal proberen, maar als je zoals jij, initieel hdtv en web-dl en 720p bd en 1080p bd hebt aangevinkt, en die zouden er ook echt allemaal zijn, welke pakt ie dan?

Volgens pakt ie dan automatisch de beste wanneer beschikbaar, ik heb regelmatig gehad dat HD en Web-DL beide beschikbaar was en dan pakte ie automatisch de Web-DL. Moet wel zeggen dat dit even geleden is, dus met Blu Ray 720p en 1080P weet ik het niet 100% zeker, daar ik er ook niet altijd vol op gelet weet Sickbeard in zo'n situatie deed.

jowi

#1527
Ik zie nu dat als ik bij initieel web-dl zet en bij archive hdtv, dat ie dan waarschijnlijk de web-dl's gaat vervangen door hdtv versies, en dat wil ik natuurlijk niet... dus ik zal dan maar initieel hdtv en web-dl aanzetten, kijken of ie dan inderdaad de web-dl pakt, en als archive zet ik niets. Want ik vervang ze alleen als ik de complete blurays zie, en dat gaat sickbeard niet voor me doen.

*ahhhh* het klopt wat je zegt, 'HDTV' episodes ziet ie als 'low quality'... is natuurlijk niet altijd zo maar dat geeft wel aan dat ie web-dl's voorrang geeft. Mooi!

dennism

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 16:10:11
Ik zie nu dat als ik bij initieel web-dl zet en bij archive hdtv, dat ie dan waarschijnlijk de web-dl's gaat vervangen door hdtv versies, en dat wil ik natuurlijk niet... dus ik zal dan maar initieel hdtv en web-dl aanzetten, kijken of ie dan inderdaad de web-dl pakt, en als archive zet ik niets. Want ik vervang ze alleen als ik de complete blurays zie, en dat gaat sickbeard niet voor me doen.

Ik zou dan kiezen voor Intial HDTV en Web-DL en Archive Web-DL, anders krijg je n.l. dat wanneer ie HDTV pakt (omdat Web-DL misschien een dag later komt), dat ie HDTV niet vervangt door Web-DL omdat ie al een Initial download heeft. Volgens mij werkt het n.l. zo dat ie uit Initial 1 quality download (als het goed is de beste beschikbaar uit je lijstje) maar niet gaat vervangen als je geen Archive hebt geselecteerd.

jowi

Ja dat is ook niet wat ik wil... dan gaat ie de eerste de beste waardeloze x264 downloaden. Wat mij betreft zou je in moeten kunnen stellen dat ie bijv. default op de web-dl moet blijven wachten, een x aantal dagen, of desnoods totdat de volgende episode released is, of het seizoen over is, en dan pas, als de web-dl's er dan nog steeds niet zijn, de x264 oppakken.

Ik heb het dus nu maar op web-dl / web-dl gezet... maar dat gaat dus ook niet altijd werken, maar ja die pakken we dan wel met de hand...

Het is het allemaal nog steeds nét niet.

dennism

Citaat van: jowi op augustus  2, 2012, 16:36:55
Ja dat is ook niet wat ik wil... dan gaat ie de eerste de beste waardeloze x264 downloaden. Wat mij betreft zou je in moeten kunnen stellen dat ie bijv. default op de web-dl moet blijven wachten, een x aantal dagen, of desnoods totdat de volgende episode released is, of het seizoen over is, en dan pas, als de web-dl's er dan nog steeds niet zijn, de x264 oppakken.

Ik heb het dus nu maar op web-dl / web-dl gezet... maar dat gaat dus ook niet altijd werken, maar ja die pakken we dan wel met de hand...

Het is het allemaal nog steeds nét niet.

Die opties zijn geloof ik wel in ontwikkeling, maar zitten er helaas op dit moment idd nog niet in, is echter eigenlijk alleen vervelend voor Series die niet in Web-DL beschikbaar zijn, en dat worden er gelukkig steeds minder. Bij de meeste series die ik volg zijn de Web-DLs gewoonlijk binnen 1-5 dagen beschikbaar. Met volgens mij als grootste uitzonderingen de HBO series en Dexter welke ik eigenlijk nooit in Web-DL zie.

jowi

#1531
Ik ben niet helemaal blij met hoe sickbaard episodes renamed. Eigenlijk wil ik dat ie ALLEEN de episode naam toevoegt als die mist, en verder niets. Maar je kan de diverse dingen alleen aan of uit zetten... ik wil bijvoorbeeld dat ie dingen als de kwaliteit gewoon laat staan zoals het in het origineel staat, maar als ik het dan uitvink, haalt ie het weg, vink ik het aan, dan past ie het aan...

Andere optie zou zijn als ik het hernoemen dan helemaal achterwege laat, maar dan maakt ie weer geen folders aan voor seasons...

Ik denk dat ik toch weer terug ga naar sabnzbs post processing, ik heb immers ooit een eigen tool geschreven die een compleet seizoen hernoemd op een manier zoals ik het wens...

dennism

#1532
Als je dat al hebt kun je post processing idd ook compleet door Sab laten doen, om Sickbeard up-to-date te houden qua downloads doet ie volgens mij iedere nacht om 3 uur een bepaalde scan waarin ie dan zal zien dat Sab bepaalde eps post processed heeft. Maar dat zou je even moeten testen, en natuurlijk moet de server dan wel aanstaan.

Als ik mag vragen wat gaat er precies met het renamen binnen sickbeard qua quality, voor zover ik weet houdt Sickbeard zich namelijk bepaalde standaarden aan hiervoor (voor zover je natuurlijk kan spreken van standaard bij downloaden), dus normaliter zou Sickbeard alleen leestekens, scene groups e.d. verwijderen.

jaco

Het gaat weer waardeloos met unraid hier. Server geboot, staat 30 minuten aan, alle hdd;s in slaapstand.
Ik copieer data naar de share die gecached op de cachedisk wordt (of zou moeten worden)

Copieren met 70 Mbyte/sec tot 3.x GB en dan zakt het in elkaar. Tijdje 18-20 Mbyte/sec, nu later 4-10 Mbyte/sec.
cache disk staat half vol, 495 GB vrij. hdd is 36 graden

De 2 hdd's waar de films nu opstaan zijn ook weer opgespinned ???? Waarvoor is dat nodig ?

shfs en smbd zitten maar naximaal op 5-10% cpu elk, dus daar kan het niet aan liggen. Dit is met 5.0 beta 14
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

#1534
Citaat van: dennism op augustus  2, 2012, 21:56:12
Als ik mag vragen wat gaat er precies met het renamen binnen sickbeard qua quality, voor zover ik weet houdt Sickbeard zich namelijk bepaalde standaarden aan hiervoor (voor zover je natuurlijk kan spreken van standaard bij downloaden), dus normaliter zou Sickbeard alleen leestekens, scene groups e.d. verwijderen.
Sickbeard is een alles of niets renamer, plus het opdelen in serie/season folder maakt daar deel van uit. Wil je niet renamen maar WEL de folder indeling, kan niet. Wil je alleen de episode naam toevoegen als die mist, kan niet. Alles of niets. Dan wordt ook de rest gedaan. Zoals ik al zei, als je het quality vinkje UIT zet, dan verwacht je dat ie het laat staan zoals het was, echter hij haalt het dan weg. Zet je het aan, dan vervangt ie het door onzin. Zo vervangt ie .x264 door .HD.TV en dat wil ik niet. x264 is een encoder, .HD.TV is gewoon een typering en zegt verder niets. Afgezien van dat ik er HDTV van zou maken en geen .HD.TV maar goed.

Two.and.a.Half.Men.S09E12.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv

wordt met sickbeard

Two.and.a.Half.Men.S09E12.One.False.Move,.Zimbabwe!.HD.TV.mkv

terwijl ik er dit van maak:

Two.and.a.Half.Men.S09E12.One.False.Move,.Zimbabwe!.720p.x264.mkv

Ik laat de sickbeard post processing voor wat het is. Het mooiste zou zijn als ik mijn windows app, die een heel season opzoekt op thetvdb en hernoemd, aanpas voor 1 episode en er dan een bash script van maak, die ik als post proces in sabnzb kan hangen. Maar dan moet ik eerst meer van  linux en bash scripts weten.

Wat trouwens ook jammer is, is dat ondanks dat er een MPEG2 versie is (in dit geval Two and a Half Men S09E12 One False Move Zimbabwe 1080i HDTV DD5.1 MPEG2-TrollHD, een 1080i versie dus van bijna 3GB!!! ) sickbeard toch de inferieure x264 pakt als ik zowel HDTV als WEB-DL aanvink. Ze zouden die lijst open moeten maken zodat je ZELF aan kan geven aan welke zaken een bestand moet voldoen voor MIJN definitie van 'HD'.

*edit* hee hoo... als ik de kwaliteit op UNKNOWN zet, dan pakt ie initieel de 1080i MPEG2 versie :D

*edit2* maar een andere vind ie weer niet... pfff... er is dus geen manier om echt aan sickbeard te vertellen wat je precies wilt, in welke volgorde, en aan welke eisen het moet voldoen. Zolang dat er niet is, moet je genoegen nemen met x264 blijkbaar... en dat doen we dus effe niet.

dennism

Ja, wat je beschrijft klopt inderdaad. Sickbeard houdt zich wat dat betreft aan de scene standaard benamingen schijnt het om het overzichtelijk te houden.

HD TV, Web-DL e.d. zijn schijnbaar binnen de scene onderhevig aan bepaalde kwaliteits profielen welke door Sickbeard gebruikt worden om de kwaliteit aan te duiden, er daar dus ook op zoekt. Met de Unknown optie kan je dat inderdaad deels omzeilen maar dan worden de resultaten soms best willekeurig.

m.b.t tot extra kwaliteiten e.d, Sickbeard is opensource, dus je zou eens kunnen kijken of iemand een Fork onderhoudt waar dit inzit daar vast meer mensen hier tegen aan lopen, zelf een Fork maken is natuurlijk ook mogelijk, maar dat is uiteraard weer een heel ander verhaal waar ik geen kaas van gegeten heb laat ik maar zeggen.

Voor Mpeg2/1080i releases schijnt trouwens een on offciele patch te zijn, deze zit schijnbaar nog niet in de master release omdat er nog discussie over dit formaat daar het geen scene standaard  (meer) is, en maar weinig groepen dit formaat nog releasen vanwege file grootte v.s.  kwaliteit in vergelijking met Web-DL http://sickbeard.googlecode.com/issues/attachment?aid=-7177406097266561074&name=1080i.patch&token=x6Rherm5_Wx2lDWlRawssDewrgY%3A1343982602846

Deze zou te installeren moeten zijn door in de Sickbeard folder het volgende commando uit te voeren:
Stop Sickbeard Service
patch < /path/to/1080i.patch
Start sickbeard Service

jowi

Ah. Ik heb de common.py gevonden, zit hem al te editten, eens kijken of ik eea zo aan kan passen :) ik heb al het lijstje gevonden en het stukje waar de volgorde van kwaliteit staat, dan voeg ik zelf wel 1080i MPEG2 toe ;)

We maken gewoon onze eigen sickbeard. Dat is dan wel weer leuk aan linux 8)

Robert T

Even een ander vraagje, sort of unraid related...

Zijn er hier mensen die unraid in een VM draaien? Waar ik aan zit te denken is bijvoorbeeld een ESXi doos neer te zetten en als VM unraid draaien maar daarnaast een gewone Windows machine voor alles behalve storage.

Ik zou dan met Windows gebruiken om SABnzb, Sickbeard etc etc te draaien en unraid schoon kunnen houden. Ik zou dan een SSD gebruiken voor de Windows setup en alle andere drives voor unraid en zo unraid exclusive access geven tot de disk array. Vervolgens kan ik vanaf m'n windows download machine shares op mn unraid VM mappen alsof het een andere host op het netwerk is. Wellicht dat DAT ook anders en sneller kan maar dat is voor latere zorg.

Dit zou me iets meer flexibiliteit geven aangezien ik op 1 machine niet alleen unraid kan draaien maar meerdere systemen.

Thoughts?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jowi

#1538
Haha... ik heb even die bluray varianten die ik toch niet gebruik, weggehaald, die 'HDTV' hernoemd naar X264, en een categorie MPEG2 toegevoegd die 1080i MPEG2 zoekt :)

Je ziet in de lijst dat dan ook meteen weergegeven, netjes X264 als het ook X264 is, en geen 'HDTV' ;)

De volgorde is dan ook van goed naar minder : 1080i MPEG2 -> WEB-DL -> X264, precies zoals het hoort :)

Ook zie je dan wat ie als MPEG2 gedownload heeft, mooi. Alleen... nu kan ie nog steeds niet alles vinden, maar dat ligt aan de zoekmachines die sickbeard gebruikt... eens kijken of daar nog iets aan te doen is. Ik laat hem nu zoeken in Womble's index (geen idee) en ik neem aan zijn eigen sickbeard index, en een accountje op nzb.su.

Wat is de beste. liefst gratis zoekengine voor HOGE kwaliteit downloads die ik in sickbeard kan gebruiken?

jowi

Citaat van: Robert T op augustus  3, 2012, 11:50:34
Zijn er hier mensen die unraid in een VM draaien? Waar ik aan zit te denken is bijvoorbeeld een ESXi doos neer te zetten en als VM unraid draaien maar daarnaast een gewone Windows machine voor alles behalve storage.

Thoughts?
Ik zou eens op het unraid forum kijken, daar zijn veel mensen daar mee bezig, zelf heb ik wel een idee wat eea inhoud maar ik heb er geen ervaring mee... maar het lijkt me ook wel wat. Zeker nu ik een NAS heb, en heen grote pc meer nodig heb, zou ik af kunnen met de mac mini als workstation, en een gevirtualiseerde windows machine mocht ik die nodig hebben voor mijn werk bijvoorbeeld... ik hou het dus zeker in mijn achterhoofd :)

jowi

#1540
Kijk hier wordt ik dan wel weer vrolijk van; sickbeard vind nu in eerste instantie de 1080i versies (rood), dan de web-dl's (groen) en als het echt niet anders kan, de x264 :)

En de naamgeving is ook goed nu, .720p.x264 ipv .HD.TV, en lekker .1080i.MPEG2 voor MPEG2, en 720p.WEB-DL voor web-dl, plus de episode naam wordt toegevoegd als die mist, en alles wordt meteen met serie/season subfolders en al in een unraid cached user share gezet 8)

bart_nl

Citaat van: jowi op augustus  3, 2012, 11:11:06We maken gewoon onze eigen sickbeard. Dat is dan wel weer leuk aan linux 8)
ik snap je enthousiasme maar Sickbeard en SABnzbd zijn python applicaties die daardoor niet exclusief linux zijn ;)

jowi

Ik neem aan dat het onder windows een executable is en geen verzameling scripts? Of draait het daar ook op een losse python engine, nee toch zeker? :crazy:

jowi

Nieuw speeltje... als ik nu de snelheid van dat unRAID niet wat omhoog krijg dan weet ik het niet meer. Supermicro X9SCM-F, morgen even een i3 of een xeon e3 halen en wat geheugen... :D en hopen dat het ding in mijn kast past want dat wordt spannend met die grote hoswap bays :crazy:

skank1

jij laat er ook geen gras over groeien  :clapping:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

Citaat van: jowi op augustus  3, 2012, 15:59:36Of draait het daar ook op een losse python engine, nee toch zeker? :crazy:
ja dat kan.

bart_nl

#1546
Citaat van: skank1 op augustus  3, 2012, 17:10:08
jij laat er ook geen gras over groeien  :clapping:
+1
zag het verkoop topic al iets voorbij komen. Heb zelf een andere oplossing gekozen maar zo blijft dit topic wel lekker actief en leuk om te volgen :coffee:

skank1

Citaat van: bart_nl op augustus  3, 2012, 17:23:24
+1
zag het verkoop topic al iets voorbij komen. Heb zelf een andere oplossing gekozen maar zo blijft dit topic wel lekker actief en leuk om te volgen :coffee:
vlug ff offtopic, omdat unraid niet heilig is (en ik fanboy wordt genoemd :p), ben ik wel benieuwd waarvoor jij gekozen hebt..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

Citaat van: skank1 op augustus  3, 2012, 17:27:33
vlug ff offtopic, omdat unraid niet heilig is (en ik fanboy wordt genoemd :p), ben ik wel benieuwd waarvoor jij gekozen hebt..
zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125118.msg2230578#msg2230578 is een Areca 1882ix-24/4GB incl BBU in een Norco 4224 behuizing. Draai nu met 8x 3TB Seagate schijven in Raid-6 en bedoeling is om naar 12 of 16 disks te gaan. Ik draai dit onder Windows 7 64bit.

Robert T

LOL, idd fanboy!!  :D

BTW ben zelf hier even aan het neuzen:

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=7914.0

Probleem met Unraid is dat je gelijk gebonden bent aan het hele systeem. Als je unraid nu een VM maakt op een ESXi framework kan je gewoon 1 of meerdere VM's ernaast draaien en zo doende heb je alle vrijheid te doen wat je wilt. Dit is een van de redenen waarom ik naar HW raid kijk. Performance van HW raid is natuurlijk wel erg leuk. Volgens mij hebben een heleboel mensen unraid virtual draaien nu...


Citaat van: skank1 op augustus  3, 2012, 17:27:33
vlug ff offtopic, omdat unraid niet heilig is (en ik fanboy wordt genoemd :p), ben ik wel benieuwd waarvoor jij gekozen hebt..
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3