De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BJF

Citaat van: TabCam op mei  4, 2019, 10:56:34
Dat legt J o e p volgens mijn in de jouw voorgaande post uit, merk geeft weinig meerwaarde voor het geld en lijkt volgens hem stil te staan. Het is dus niet anti maar op zoek naar meer waar voor zijn geld zoals ik het interpreteer :angel:.

Citaat van: J o e p op mei  4, 2019, 11:43:15
Beide eigenlijk.

Een paar dagen geleden hebben de leden AkTeVox, Audiofiel en ik hun account op het Marantzforum definitief stopgezet! Ik na zo'n 13 jaar en nadat bijna 700.000 keer "de set van Joep" was gelezen. Maar we kozen er voor de eer aan onszelf te houden, vandaar.

Maar het merk Marantz staat i.d.d. ook wel een beetje stil.
Ik vermoedde al zoiets m.b.t. dat forum.

V.w.b. Marantz zelf, ik las dit topic een stukje terug en een jaar geleden was je nog tevreden met het merk. Nu snap ik de onrust wel, het is een virus, maar ik begreep de evt. negativiteit niet. Daar is denk ik geen sprake van, foute interpretatie van mij.

Verder denk ik dat als je in de top van de lijn zit van een bepaald merk, je niet moet verwachten dat daarin veel verandert. En zeker niet jaarlijks en/of klankmatig. Je kiest toch een bepaald merk juist vanwege die klank? Ik zou verbaasd zijn als die klank níet stil zou staan.
NAD M10 V2
Elac FS247

J o e p

Ben decennia tevreden geweest over Marantz. Zo zeer zelfs dat ik na een overstap naar Accuphase (E350/DP500) toch weer terug keerde naar Marantz (PM-11s3/SA11s3). Maar nu staat het, zeker voor een PM-11s3/SA11s3 bezitter echt stil. De PM-11s3/SA11s3 zijn uit de handel genomen en daar is de Ruby voor in de plaats gekomen voor hetzelfde bedrag maar in de ogen van sommige een minder product. Natuurlijk kwam ook de PM-10 en SA-10 welke zich een beetje uit de markt prijsde en dus nauwelijks verkoopt. En voor een PM-11s3/SA11s3  bezitter toch weer veel van hetzelfde is.
Nu heb ik een Classé Sigma 2200i gekocht. Een beetje uit nieuwsgierigheid een beetje om van 2 x 100 watt naar 2 x 200 watt te gaan voor mijn Bowens & Wilkens 804D2.
Er is een wereld voor mij open gegaan. Ik zit nu op de bank met mijn iPad, iPhone of Macbook muziek naar de 2200i te streamen. Ook het werken met HDMI is op audiogebied nieuw voor mij. En ben er nu achter dat coax en glasvezel minder zijn in vergelijking met HDMI. Wist niet dat het bestond en zo was. Marantz heeft wel een streamer de NA-11s1 maar dat is software matig een ramp. En verder als Spotify zijn ze daar ook nooit gekomen. Ben nu op een ontdekkingstocht met veel nieuwe ervaringen. En merk dan ook hoe het daar bij Marantz stil heeft gestaan. Zoek nu alleen nog iets om mijn cd's/SACD's te kunnen beluisteren. Kijk daarvoor naar de Pioneer UDP-LX500 welke mogelijk SACD's digitaal via HDMI onversleuteld naar de 2200i zou kunnen sturen. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Suggesties zijn welkom.

Over het Marantzforum wil ik me verder niet uitlaten. Denk dat dat voor iedereen inmiddels wel duidelijk is. Dank trouwens voor de vele vele bevestigingen en steunbetuigingen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

De NA-11S1 in combinatie met een PC/MAC en Roon als software zou het erg goed doen in combinatie met de PM11S3 en SA11S3. Die laatste kan je ook als DAC rechtstreeks aan je PC/MAC hangen. Dus qua functionaliteit kom je er wel met Marantz en als de klank je aan staat, prima toch? Maar ik ben het zeker met je eens dat Marantz in zekere zin stil is blijven staan. Als ik kijk hoe fantastisch de mogelijkheden en klank zijn van (bijvoorbeeld) de Naim Uniti Atom - maar er zijn vele andere merken met fantastische streaming platforms, zoals Cambridge Audio, Linn en nog vele meer - dan wordt duidelijk hoe groot de kloof met Marantz is geworden. Sound United zet geloof ik vol in op HEOS, een platform dat ik niet ken, maar dat bottom up wordt uitgerold, zo lijkt het. En dan blijven klanten zitten met hun premium apparaten die qua mogelijkheden worden ingehaald door 'de instappers' van hetzelfde merk. Ik begrijp wel waarom je de stap naar Classé hebt gemaakt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Je zier er gelijk jonger uit na de overstap  ;)
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BJF

@J O E P, duidelijk hoor, ik was gewoon benieuwd. Veel plezier van de Classé!
NAD M10 V2
Elac FS247

211

Citaat van: Richi op mei  5, 2019, 09:58:07
De NA-11S1 in combinatie met een PC/MAC en Roon als software zou het erg goed doen in combinatie met de PM11S3 en SA11S3. ...

De NA-11S1 kan je helaas niet als Roon-EndPoint gebruiken via ethernet. Dat moet dan via USB en dat beperkt de bewegingsvrijheid weer...

211


J o e p

#157
Kan van alles vanaf mijn MacBook naar de Classé Sigma 2200i streamen.
Maar denk er nu aan om misschien een MacMini te kopen als server... dus dan maar geen cd drive meer.
Zit nu te kijken hoe je zoiets zou moeten installeren.

Alhoewel een Pioneer UDP-LX500 ook wel aantrekkelijk blijft. Die Classé Sigma 2200i zit nu eenmaal onder de HDMI poorten.
En tegen dat HDMI kan niets op.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172010.0

Nu alleen maar hopen dat onze hofleverancier er ook eentje aan mij wil verkopen.  ::)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

H&C Hifi

Citaat van: J o e p op mei  9, 2019, 15:49:50
Kan van alles vanaf mijn MacBook naar de Classé Sigma 2200i streamen.
Maar denk er nu aan om misschien een MacMini te kopen als server... dus dan maar geen cd drive meer.
Zit nu te kijken hoe je zoiets zou moeten installeren.

Alhoewel een Pioneer UDP-LX500 ook wel aantrekkelijk blijft. Die Classé Sigma 2200i zit nu eenmaal onder de HDMI poorten.
En tegen dat HDMI kan niets op.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172010.0

Nu alleen maar hopen dat onze hofleverancier er ook eentje aan mij wil verkopen.  ::)


Daar hebben we toch allang contact over gehad Joep  8) 
We wachten alleen op de laatste bevestiging van Pioneer mbt het SACD verhaal.

J o e p

Citaat van: HcHifi.nl op mei  9, 2019, 15:57:23

Daar hebben we toch allang contact over gehad Joep  8) 
We wachten alleen op de laatste bevestiging van Pioneer mbt het SACD verhaal.

Klopt, gaat hopelijk enkel nog om die bevestiging.

En daarna nog een Mac mini, kan volgens mij geen kwaad.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

visitor

Citaat van: HcHifi.nl op mei  9, 2019, 15:57:23

Daar hebben we toch allang contact over gehad Joep  8) 
We wachten alleen op de laatste bevestiging van Pioneer mbt het SACD verhaal.

Ik denk dat dit inderdaad een eenvoudige en goede oplossing is om SACD (en CD) te spelen als je DSD via HDMI kan sturen. En je hebt er ook nog eens een hele goede dvd speler bij. ;)

Richi

Ik heb mijn SACDs geript naar DSF bestanden en die spelen heel lekker af via Roon op de Mac Mini.  ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: 211 op mei  9, 2019, 15:45:47
De NA-11S1 kan je helaas niet als Roon-EndPoint gebruiken via ethernet. Dat moet dan via USB en dat beperkt de bewegingsvrijheid weer...
Klopt inderdaad.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

211

Citaat van: Richi op mei  9, 2019, 20:25:03
Ik heb mijn SACDs geript naar DSF bestanden en die spelen heel lekker af via Roon op de Mac Mini.  ::)

Met welke software ?

J o e p

Citaat van: 211 op mei 10, 2019, 12:15:52
Met welke software ?

We zullen t.z.t. wel een M&G houden voor geïnteresseerden.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

#165


De stand vandaag. Zaken stonden om diverse reden even stil. Daar kan ik slecht tegen.
Dus gisteren bezoekje gebracht aan de Applestore. Heb een Mac mini gekocht, een Apple cd/superdrive, Audirvana en Audirvana +.
Toen gaan rippen. Via iTunes lossless. Werkt allemaal prima.
Nu de vraag als de Mac mini straks is aangesloten op de stereo staat hij dan altijd aan?
Zag dat je via Audirvana ook Tidal en Qobuz kunt aansluiten. Dat is mogelijk ook wel een mooie oplossing. Zo bespaar je een hoop apparaten.
De kwaliteit van het geluid is echt prima.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

211

Ziet er gaaf uit...  :headbanging:

Richi

Ik heb mijn Mac Mini ingesteld om 's nachts in de slaap stand te gaan (00.30 geloof ik). Dus als ik hem niet gebruik, dan staat hij in de slaapstand en als ik hem wel gebruik, dan staat hij nooit langer dan 24 uur aan. Werkt prima. Het wekken van de Mac Mini kan met diverse apps. Roon geeft helaas geen WoL (Wake on LAN) signaal af als je de app opent, maar VNC doet dat bijvoorbeeld wel. En volgens mij de iTunes Remote app ook. En er zijn nog wel meer WoL apps te installeren op je telefoon. Wat bij mij ook prima werkt is de Logitech remote die als Bluetooth toetsenbord aan de Mac Mini is gekoppeld, dus heb ik een activiteit 'Muziek afspelen' gemaakt die de Mac Mini wakker schudt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

E.e.a. staat onder de tv en de Mac Mini heeft 4 thunderbolt poorten.
Dus een thunderbolt naar hdmi stekkertje van 5 euro en ik kan gewoon een extra tv HDMI ingang gebruiken als ik beeld nodig heb.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p



Sinds ik van de Marantz PM-11s3 met 2x100 Watt naar de Classé 2200i met 2x200 Watt ben gegaan komt er pas echt laag uit de Bowers & Wilkins 804 D2 boxen. Dat heeft niets te maken met het volume. Dat blijft het zelfde maar met het vermogen om de boxen aan te sturen. Het is echter toch wel een heel andere muziek beleving geworden.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob46

Andere klanksignatuur Joep? Bytheway; hier staat nu de Uniti Nova.....mooi, heel erg mooi!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kingpin

Mooie upgrade en zal zeker 'anders' klinken. Imo heeft het niets met de wattage te maken ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J o e p

Citaat van: Kingpin op juni  9, 2019, 13:17:04
Mooie upgrade en zal zeker 'anders' klinken. Imo heeft het niets met de wattage te maken ;)

Denk toch echt dat je vermogen/watt's/volt's/stroom of hoe je het ook zou willen noemen nodig hebt om je boxen te laten zingen. Sommige boxen meer dan anderen. Zeker de bassen hebben vermogen nodig. Natuurlijk komt er ook geluid uit als je jouw iPodje erop aansluit maar we hebben het hier over muziek, niet over geluid.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rowdy

Citaat van: J o e p op juni 10, 2019, 13:11:31
Denk toch echt dat je vermogen/watt's/volt's/stroom of hoe je het ook zou willen noemen nodig hebt om je boxen te laten zingen. Sommige boxen meer dan anderen. Zeker de bassen hebben vermogen nodig. Natuurlijk komt er ook geluid uit als je jouw iPodje erop aansluit maar we hebben het hier over muziek, niet over geluid.
Denk eerder aan stroom dan aan vermogen om de lage tonen onder controle te houden.

Kingpin

Citaat van: J o e p op juni 10, 2019, 13:11:31
Denk toch echt dat je vermogen/watt's/volt's/stroom of hoe je het ook zou willen noemen nodig hebt om je boxen te laten zingen. Sommige boxen meer dan anderen. Zeker de bassen hebben vermogen nodig. Natuurlijk komt er ook geluid uit als je jouw iPodje erop aansluit maar we hebben het hier over muziek, niet over geluid.
Je hebt geen vermogen nodig om je boxen te laten zingen, dat is een grote misvatting.
Vermogen zegt meer iets over hoe luid het geheel kan spelen icm het rendament van je speakers.
De impedantiecurve van je speakers zegt eigenlijk meer of een bepaalde versterker geschikt is of niet, en dat heeft meer te maken met het 'onder controle' houden van de dippen in je impedantiecurve, en dat vertaald zich eigenlijk weer terug in de opbouw van de voeding in je versterker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack