Kiezen....

Gestart door TheMaestro, augustus 12, 2019, 23:33:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tabcam

Grappig, in dit topic lees ik precies de omgekeerde vraag. Hoop dat je met ruilen een stuk blijer wordt en ben benieuwd naar je ervaring.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67

Er moest een keuze gemaakt worden   8)

TheMaestro

Het loopt niet lekker, er zitten volgens mij een hoop pseudo kopers op MP. Die tonen serieuze interesse, in sommige gevallen is de deal zelfs al rond en dan in één keer trekken ze hun keutel in en zien er met een ***smoes vanaf.
Ondertussen nog steeds zoekende dus naar vervanging en ik krijg ook wat aanbiedingen en die wil ik jullie voorleggen en graag jullie mening hierop vernemen.
Iemand biedt een set Reference 3A Aura Master 5 aan.  Een ander een set Quad 22L. Een deal voor een set Monitor Audio GS20 liep helaas mis. Dan is bij mij evt een set Tannoy XT8F nog een optie.
Liefst zou ik meer horen over de Reference A3 daar hier bijna niets over te vinden is.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Tabcam

Balen, het is inderdaad de marktplaatsrealiteit. Officieel is een deal een deal. Nu is marktplaats ook lastig omdat het een bieding betreft.

Ik zou me lekker focussen op wat er wel te krijgen en te beluisteren is. Ik vind het lastig gezien de wat oudere modellen. Het hangt er meer van af wat jouw voorkeur is en wat past in jouw luisterruimte.

Ik zie hier wat info maar 25 Hz lijkt me eerder een -6 dB punt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TheMaestro

Citaat van: TabCam op september 14, 2019, 22:28:41
Balen, het is inderdaad de marktplaatsrealiteit. Officieel is een deal een deal. Nu is marktplaats ook lastig omdat het een bieding betreft.

Ik zou me lekker focussen op wat er wel te krijgen en te beluisteren is. Ik vind het lastig gezien de wat oudere modellen. Het hangt er meer van af wat jouw voorkeur is en wat past in jouw luisterruimte.

Ik zie hier wat info maar 25 Hz lijkt me eerder een -6 dB punt.

Dank je, dat is het weinige wat ik ook gevonden heb.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Willi@m

Als je kijkt naar Tannoy kijk even bij H&C voor zijn aanbieding.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

TheMaestro

Citaat van: Willi@m op september 14, 2019, 23:27:58
Als je kijkt naar Tannoy kijk even bij H&C voor zijn aanbieding.
Dank voor de suggestie, heb reeds geruime tijd een goed contact met Marcel.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Keuze vandaag gemaakt, ben bij Marcel van H&C Hifi in Venray tot zaken kunnen komen en een (h)eerlijke set Tannoy XT8F in black gloss gekocht.
En meteen uit de doos al een open, warm en detailrijk geluid, en nu moeten ze nog inspelen!
Hier ga ik heel lang plezier van hebben.
Marcel bedankt voor de goede ontvangst en advies.
Ook bedankt aan Rick van Freakuence in Woerden, daar de B&W CM8 S2 mogen beluisteren maar dat was toch wel dunnetjes allemaal, weinig dynamiek. Dan had ik nog de MA GS20 2e hands op het oog maar dan zou ik voor een 10jaar oude speaker hetzelfde betalen als voor de nieuwe Tannoy's, die ik bij deze van harte aanbeveel om die in ieders overweging mee te nemen.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Trabuca

Gefeliciteerd met de aankoop. Erg mooie speaker voor een belachelijk goede prijs. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan Marcel te bezoeken voor de XT8F .
Laat me weten hoe ze over een paar dagen bevallen. Ik heb ze één middag 15 minuten beluisterd en wat me opviel was de lekkere dynamiek, warmte, vol geluid, maar ook luistermoeheid van de wel erg aanwezige bass. Ben benieuwd of dat aan de opstelling en ruimte lag of dat meer er last van hebben.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

TheMaestro

Citaat van: Trabuca op september 20, 2019, 20:31:58
Gefeliciteerd met de aankoop. Erg mooie speaker voor een belachelijk goede prijs. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan Marcel te bezoeken voor de XT8F .
Laat me weten hoe ze over een paar dagen bevallen. Ik heb ze één middag 15 minuten beluisterd en wat me opviel was de lekkere dynamiek, warmte, vol geluid, maar ook luistermoeheid van de wel erg aanwezige bass. Ben benieuwd of dat aan de opstelling en ruimte lag of dat meer er last van hebben.
Ik laat ze de komende dagen lekker inspelen, ik deel hier mijn bevindingen.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

negotiata

Ik heb de xt8f ook bij Marcel gekocht. Superblij mee ! Heb ze aangesloten op een HK990 dijk van een versterker. Had ook last van de te aanwezige bas ( mede door de nis waar ze in staan)Gelukkig heeft deze versterker een meetmicrofoon naar een paar piepjes geluidjes en wat gebrom was hij echt verrassend goed afgesteld ! Leuk speelgoed. Succes met je nieuwe speelgoed. Die aura 3a die je kon krijgen vallen in het niets bij de tannoys.
- To be or not to be, thats the question -

Willi@m

Fijn om te horen. Ik twijfelde nog om ook te luisteren. Ze schijnen wel de ruimte nodig te hebben. Dat is lastig bij mij vandaar. Dat verklaard misschien het laag.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14