Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: RA SUBS op augustus 21, 2015, 14:07:22
Daar lijk je me het sterke punt van de R115sw volledig mee om zeep te helpen.


dat verwacht ik ook..

Staaled

Niet doen , de driver kan beschadigen.
Buiten dat het niet zal klinken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Woutoro32

Iemand ervaring met de kleinere Klipsch r110 sw? Ben benieuwd hoe die is omdat ik groter dan dat niet kwijt kan.
Draai nu met een rel q200e maar wil wat meer ht geweld. maar kan niet groter dan de klipsch r110sw.

Groet,

Wouter.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

H&C Hifi

Citaat van: Woutoro32 op augustus 21, 2015, 18:31:07
Iemand ervaring met de kleinere Klipsch r110 sw? Ben benieuwd hoe die is omdat ik groter dan dat niet kwijt kan.
Draai nu met een rel q200e maar wil wat meer ht geweld. maar kan niet groter dan de klipsch r110sw.

Groet,

Wouter.

Er zijn er wel wat die hem hebben staan alleen op dit forum helaas wat minder (de meeste hier houden van extreem  ;D )
De Klipsch R-110SW gaat op film gebied de Rel moeiteloos verslaan.

Woutoro32

#154
Ah oké top. Weet je ook of hij dan weer niet te overdadig is voor muziek? Luister ook graag naar muziek. Zoveel wensen..... ;)

Edit: deze subs zijn toch gepoort? De R 110sw en r 112sw en r 115 sw?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

VincentG

Mensen ervaringen met de RP-280F, dan wel de 'volledige' surround set?
Krijgt goede reviews (maar elke speaker lijkt goed te worden beoordeeld), mooie looks en zeer gunstig geprijsd.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

H&C Hifi

Citaat van: VincentG op september  1, 2015, 11:48:58
Mensen ervaringen met de RP-280F, dan wel de 'volledige' surround set?
Krijgt goede reviews (maar elke speaker lijkt goed te worden beoordeeld), mooie looks en zeer gunstig geprijsd.

In de winkel gehad, wat wil je weten over de set ?

H&C Hifi

Citaat van: Woutoro32 op augustus 21, 2015, 22:55:26
Ah oké top. Weet je ook of hij dan weer niet te overdadig is voor muziek? Luister ook graag naar muziek. Zoveel wensen..... ;)

Edit: deze subs zijn toch gepoort? De R 110sw en r 112sw en r 115 sw?

Nee hoor zeker niet overdreven wanneer je hem netjes instelt.

luuk

Wat zal waarschijnlijk de betere keus zijn als het gebruik van de subwoofer wat film/muziek betreft 50/50 is?
De BK XXLS400 of de Klipsch r115?
Ik heb een gemiddelde huiskamer.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Richard70…

Citaat van: luuk op september  1, 2015, 12:46:36
Wat zal waarschijnlijk de betere keus zijn als het gebruik van de subwoofer wat film/muziek betreft 50/50 is?
De BK XXLS400 of de Klipsch r115?
Ik heb een gemiddelde huiskamer.
Voor films de Klipsch vermoed ik en voor muziek de Bk .
Neem ze allebei ;D
Vraag het anders even aan RA subs hier op het forum. Die heeft volgens mij beide naast elkaar getest
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

VincentG

#160
Citaat van: HcHifi.nl op september  1, 2015, 11:55:40
In de winkel gehad, wat wil je weten over de set ?

Heb bij HiFi Klubben tijdje terug B&W CM8 s2 geluisterd, maar die vond ik iets te vermoeiend / te nadrukkelijk. Bij m'n ouders de CM7 gehoord en daar had ik dat niet. Vond de Ikon 6 serie wel erg fijn klinken en die overweeg ik (of wellicht wacht ik op de Opticon serie). Vond de Ikon 6 mk2 neutraal, wellicht tikkeltje saai, maar lekkerder dan de CM8 daar. Bij m'n ouders vond ik de CM7 op een Marantz 5005 ook lekker, niet zo 'gemaakt' als dat de CM8 leken en niet te neutraal.
Hoe verhouden de Klipsch speakers zich tov deze speakers? Qua prijs zijn ze een stuk goedkoper, maar heb ze nog niet zelf beluisterd.

Qua receiver ben ik er ook nog niet over uit, al neig ik naar een Marantz SR5010/6010, of dat ik toch een ouder model pak (7009).
En qua sub een SVS PB1000 of mogelijk de Klipsch 15 sub.

En zijn er speciale stands voor de monitors/bookshelfs van Klipsch? Die ben ik nog niet tegengekomen. Wil die als rears gebruiken (5.1 setup).

Gebruik zal hoofdzakelijk films/series zijn en in mindere maten games / muziek. Denk dat je bij muziek meer verschil hoort in speakers dan bij HT. Verschillende receivers kunnen ook bij films erg uiteenlopen, als je er echt op gaat letten. Maar dat kan ook goed komen door een goede / minder goede afstelling.
En als je iets thuis hebt, zal het toch weer anders klinken en snel gewenning zijn aan wat je hebt.

Betrek over een maand mijn nieuwe appartement (woonkamer 25m2 plus hoekje keuken) en dan wil ik zsm een set aanschaffen. Afhankelijk van de serie die ik kies kan het zijn dat ik begin met 3.0 en dit snel uitbreid naar 5.0 en dan kijk of ik er een sub bij wil.

Zal denk met alles tevreden zijn, omdat het een grote vooruitgang is en ik geen directe referentie meer heb.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

H&C Hifi

De prijs kwaliteit verhouding bij Klipsch is altijd goed geweest, dat is bij een B&W naar mijn mening niet zo.
Wel betaal je bij een B&W natuurlijk ook meer voor de afwerking, zeker de hoogglans afwerkingen zijn gewoon een stuk kostbaarder.

De nieuwe RP serie is niet schel of vermoeiend, beste is om deze gewoon een keer te beluisteren (ik heb ze gewoon in de showroom)
MBT de monitoren hier heb ik geen speciale stands voor voor surround zou ik eerder kijken naar de RP-240S / 250S
Kwa sub maakt de R-115SW gehakt van een enkele pb1000 en dat voor dezelfde prijs.

Hans47

Momenteel heb ik thuis een 5.0 surround set samengesteld met de nieuwe RP reeks:

RP-260F
RP-440C
RP-240S

Aangestuurd door een Marantz SR6009 (gunstig kunnen kopen van collega in afwachting van de nieuwe modellen om daar een keuze uit te maken) icm een Bluesound Node2.

Ik heb aardig wat combinaties gehad (goedkoper, duurder, surround en alleen stereo) en kan maar 1 ding zeggen: het zijn voor mij de eerste speakers waarbij ik een gevoel van iets anders willen proberen op speakergebied helemaal kwijt ben.

Waarom?

De Klipschen klinken levendig, dynamisch, gaan echt goed laag, hebben een prachtig diep en breed stereo beeld en wel pit maar niets meer van de scherpte van de voorgaande series (mits met zorg gecombineerd mbt aansturing), zeg maar pit in de zin van een ram op een bekken van een drumstel is een ram en niet een mooi zisseltje :-) (voor de lol eens een naar aan muziekwinkel gaan en een ram op een bekken geven als er toevallig een drumstel staat, klinkt verre van lief of tinkelig).
Ik vind het van Klipsch echt een voltreffer, dat zeggende is een ieder zijn geluidsbeleving anders, dus wat ik mooi kan vinden kan een ander niets vinden, maar daar gaat het ook niet om, het gaat om of je er zelf tevreden en gelukkig mee kan zijn mbt de weergave.

VincentG

#163
Stapje kleiner zou ook nog kunnen (x40 vs x50 en 260 vs 280, zo ook voor de sub).

Denk dat ik bipole rears eens zou moeten horen, om dat te ervaren. Die zou ik dan op de muur direct achter de bank moeten hangen, waarbij 1 zijde dicht bij het raam gaat komen en de andere zijde het geluid een open ruimte in stuurt. Weet niet of dat nadelig is en dit soort speakers beter in een 'ideale' ruimte geplaatst kunnen worden?

Snel schetsje van de toekomstige woonkamer met keukenhoek (niet op schaal etc).


Binnenkort maar eens langsgaan om het een en ander te beluisteren. Is alleen niet echt in de buurt, maar dat moet dan maar. :)
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Richard70…

Ik zou in jou ruimte eerder voor de rp250 gaan, het verschil met de 260 is minimaal.
Als je in de buurt van zeeland woont mag je altijd eens komen luisteren naar de 250 450 150
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

H&C Hifi

Citaat van: rdebruin op september  1, 2015, 15:13:52
Ik zou in jou ruimte eerder voor de rp250 gaan, het verschil met de 260 is minimaal.
Als je in de buurt van zeeland woont mag je altijd eens komen luisteren naar de 250 450 150

Bij de schets staan geen afmetingen, maar als het een beetje is zoals op de foto overkomt lijkt mij de 280 te groot.
Ik zou dan idd eerder kijken naar een 250F of 260F met de kleinere dipool surrounds.
Kwa sub is het net wat je wilt, de 15SW is een beest maar ik denk dat de 12SW je ookal doet laten glimlachen ;)

VincentG

#166
Citaat van: rdebruin op september  1, 2015, 15:13:52
Ik zou in jou ruimte eerder voor de rp250 gaan, het verschil met de 260 is minimaal.
Als je in de buurt van zeeland woont mag je altijd eens komen luisteren naar de 250 450 150

Woon nog in omgeving Leiden.
Er is vast een reden dat je wel voor de grotere center ben gegaan (450 ipv 440).

Citaat van: HcHifi.nl op september  1, 2015, 15:40:46
Bij de schets staan geen afmetingen, maar als het een beetje is zoals op de foto overkomt lijkt mij de 280 te groot.
Ik zou dan idd eerder kijken naar een 250F of 260F met de kleinere dipool surrounds.
Kwa sub is het net wat je wilt, de 15SW is een beest maar ik denk dat de 12SW je ookal doet laten glimlachen ;)

Ruimte is ca 430 x 590, plus hoekje keuken (ca 260 x 250). Bank zou best wel eens veel te groot getekend kunnen zijn. Ging meer om positie HT gedeelte en rear speakers.

Kan in dat geval best dat een kleinere maat speaker voldoende is, zeker als er een sub bij komt. Kleinere sub zal dan ook wel voldoende zijn. Wil geen bonje met de buren (al had vorige bewoner een paar flinke zuilen staan, stereo setup) en luister qua volume ook nooit luid. Maar op een matig volume moet het wel goed / vullend zijn.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

H&C Hifi

Citaat van: VincentG op september  1, 2015, 15:49:18
Woon nog in omgeving Leiden.
Er is vast een reden dat je wel voor de grotere center ben gegaan (450 ipv 440).

Ruimte is ca 430 x 590, plus hoekje keuken (ca 260 x 250). Bank zou best wel eens veel te groot getekend kunnen zijn. Ging meer om positie HT gedeelte en rear speakers.

Kan in dat geval best dat een kleinere maat speaker voldoende is, zeker als er een sub bij komt. Kleinere sub zal dan ook wel voldoende zijn. Wil geen bonje met de buren en luister qua volume ook nooit luid. Maar op een matig volume moet het wel goed / vullend zijn.

Geen probleem om dat met de 250F te vullen (zeker niet onderschatten)
Draai je niet heel luid is ook de 12inch voldoende zoals gezegd, dit kan nog steeds luider dan je buren zullen willen ;)

Als je zoals rdebruin de 450c kan plaatsen is dat natuurlijk wel mooi, bij 5.1 heeft de center namelijk een groot aandeel en de meerprijs is niet heel extreem tov de 440c

Richard70…

De reden voor de grotere center is om alle speakers gelijk te houden om zo een zo homogeen mogelijk geluid te creëeren. Daarbij vind ik met films een goede center van een zeer groot belang.
Moet zeggen dat ik wel even schrok toen ik hem uit pakte. Hij is echt grooooooot :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

VincentG

#169
De 440 en 450 zijn inderdaad huge.

Qua prijs ligt het allemaal wel in de buurt en dan krijg je al snel, dan voor de zekerheid toch maar de grotere versie (zowel voor center als fronts). :)

Ga denk deze of volgende week zaterdag langs bij HcHiFi om wat te beluisteren. Verschillende Klipsch en voor zekerheid ook nog wat andere merken. Zal dat dan nog wel even aangeven.

Zo een grote center moet ook wel passen, voor het geval de receiver niet in het meubel gaat passen en er ook op komt. :p
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

H&C Hifi

Citaat van: VincentG op september  1, 2015, 16:28:28
De 440 en 450 zijn inderdaad huge.


Ga denk deze of volgende week zaterdag langs bij HcHiFi om wat te beluisteren. Verschillende Klipsch en voor zekerheid ook nog wat andere merken. Zal dat dan nog wel even aangeven.


Bericht me even wanneer je komt want heb momenteel enkel de 280 in de winkel opgesteld staan, ik heb niet de hele line-up op voorraad.

Hans47

Leiden is niet te ver van Amsterdam, mocht je een RP-260F 5.0 set willen horen let me know, je bent welkom wel afstemmen natuurlijk  ;D

Xander32

Afgelopen zondag bij een kennis in Tilburg een ht-set van rp280f en rp250f mogen beluisteren (en een center en sub uit deze serie) op Marantz receiver en BD speler; ik heb sets welke het veelvoudige van deze Klipsch set kosten, heel veel minder horen presteren. Indrukwekkend wat er voor dit geld is neer te zetten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richard70…

Citaat van: Xander32 op september  1, 2015, 19:44:24
Afgelopen zondag bij een kennis in Tilburg een ht-set van rp280f en rp250f mogen beluisteren (en een center en sub uit deze serie) op Marantz receiver en BD speler; ik heb sets welke het veelvoudige van deze Klipsch set kosten, heel veel minder horen presteren. Indrukwekkend wat er voor dit geld is neer te zetten!

Volledig mee eens, zeker gezien de oude prijzen. Zijn jammer genoeg wel een stukje duurder geworden. Maar prijs/kwaliteit is nog altijd dik in orde
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.