DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Gestart door DD2, oktober 2, 2008, 23:39:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DD2

Nog een vraagje ook. Ik heb nu mijn apparatuur (Oppo 205) buiten de ruimte staan. Via de app van Oppo kan ik vrijwel alles besturen, behalve het volume lijkt het?  Iemand hier ervaring mee?

denoontje

Goed bezig!!

Welke atmosspeakers komen er nu?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DD2

#452
CitaatGoed bezig!!

Welke atmosspeakers komen er nu?

Geen idee nog, mooiste zou zijn om een paar Squares (net zoals bij jou) aan het plafond te hangen. Dan nog een Meridian G55 erbij, 5 kanalen. Kan ik twee kanalen bundelen voor de center ook. Ik heb nu een G55 en een G57 staan. De G57 voor de fronts (dubbele vermogen en meer controle). Maar dan hebben we het tweedehands enkel voor de speakers over rond de 3000 euro. Plus een versterker a 1500 grofweg. En ik heb nog geen processor ook ;)

Dus dat is optie B voorlopig.  :D  Nu eerst een nieuwe beamer! Beeld is per direct aan een upgrade toe. Geluid is eigenlijk prima op het moment. Ik weet nog niet wat ik mis ;)  wellicht is het wat dat betreft beter om de M&G bij jou over te slaan... *lol*

Budget is wel even een issue helaas op het moment. De N7 zou ik nu qua gevoel als favoriet hebben (of een vergelijkbare Sony qua prijs en beeldbenadering). Echter wordt dat lang sparen ben ik bang. Denk niet dat ik daar geduld voor heb en wellicht 1 klasse lager al ga upgraden op een eerder tijdstip. Ik moet nog even wat gaan bekijken. Een vriend van mij heeft een Epson 9300 hangen. Die zou qua lichtsterkte ieg compleet de vloer aanvegen met mijn huidige HD950, echter qua contrast komt hij weer niet in de buurt en het ontbreekt weer aan CMS etc. Afstellen is toch wel mijn grote hobby geworden moet ik zeggen, het onderste uit de kan proberen te trekken voor hetzelfde geld.  8)  En ik ben echt fan van diep zwart,.. zodra ik een grijs waasje zie haak ik af.

Voorlopig eerst maar weer wat in de rest van het huis doen voordat ik de Bios upgrade qua apparatuur. Nog een hoop plannen helaas.  Eerst wel de bios afmaken op het gebied van constructie, achterwand is nog leeg (had ik open gehouden om de atmos kabels te trekken). Ik denk eraan om die compleet te voorzien van een poster "batcave" behangposter oid..  geen idee nog.  Anders wordt alles dezelfde kleur, wellicht wel leuk als contrast en het is dan toch de achterkant dus bijna geen "last" van.

DD2

#453
Iets grappig's op de achterwand zoals dit??


DD2

#454
Deze ook gaaf:   wel erg wit   :huh2: :P


denoontje

Je kunt ook voor de n5 gaan en budget in de electronica steken.
Geeft echt geen verkeerd plaatje.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DD2

CitaatJe kunt ook voor de n5 gaan en budget in de electronica steken.
Geeft echt geen verkeerd plaatje

Ik wil wel gelijk voor het einddoel gaan dan, dan duurt het maar iets langer  ;D. Heb ze beide nog niet gezien dus ik kan er weinig over roepen nu. Ik kijk me wel helemaal suf aan reviews op youtube en daar lijkt het verschil tussen de N5 en de N7 het verschil in geld wel waard. 

DD2

#457
Genoeg opties om een achterwand mee te "behangen" zie ik al..


ook leuk:

 


DD2

#458





DD2

Moet wel een beetje bij de huidige kleur passen, heel donkerbruin, tegen het zwart aan.

Eerst het plafond en het laatste stukje achterwand maar dichtmaken nu  ;D

reza

Hou er wel rekening mee dat de N5 geen licht kanon is! De huidige JVC reeks is beduidend minder licht sterk als de "00" generatie. Dus met een 280 breed scherm is dat misschien niet helemaal jouw ding      ( je houd van veel licht). De Epson geeft wel veel licht. De JVC die je nu hebt zal denk ik indd wel wat zwarter zijn maar dat schilt niet zo heel veel met met de huidige generatie projectoren. Vergeet niet dat jouw projector al 10? Jaar oud is..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjaak_Banaan

#461
Die afbeeldingen moeten wel een stuk groter zijn dat dat wil het ook een beetje scherp zijn op dat formaat. ;)

Heb je een foto van die achterwand en de maten, dan kunnen we meedenken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Zijn wel een paar gave ideeën voor op de achterwand zeg!

Ben eens benieuwd hoe dit in real life eruit gaat zien :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

DD2

CitaatHou er wel rekening mee dat de N5 geen licht kanon is! De huidige JVC reeks is beduidend minder licht sterk als de "00" generatie. Dus met een 280 breed scherm is dat misschien niet helemaal jouw ding      ( je houd van veel licht). De Epson geeft wel veel licht. De JVC die je nu hebt zal denk ik indd wel wat zwarter zijn maar dat schilt niet zo heel veel met met de huidige generatie projectoren. Vergeet niet dat jouw projector al 10? Jaar oud is..

Ik moet ze even gaan bekijken idd! die van mijn is zeker 10 jaar oud en komt qua specs onder de 1000 lumen meen ik.

DD2

#464
CitaatHeb je een foto van die achterwand en de maten, dan kunnen we meedenken.

De wand is 3,20meter breed en het plafond is 2,40meter hoog.  Er zit ook een deur in de achterwand (plaatje mag daar gewoon overheen).  Ik zal nog even een foto maken zsm.

dank!

DD2

CitaatBen eens benieuwd hoe dit in real life eruit gaat zien :)

Ik ook!  ;D

Sjaak_Banaan

Met een goede foto kunnen we dat wel even Photoshoppen voor het idee. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

DD2

CitaatDit is niet zichtbaar wat mij betreft. Ik had hiervoor een matwit 1.1  ik heb ze onder en boven elkaar gezien. ziet er vanaf 20cm exact hetzelfde uit.
Als her dicht op staat zie je wel relief van het doek. Heel fijntjes.  Ze noemen het "8k" op de website.   Ik heb ook nog een hoop samples van andere fabrikanten. Voor mijn gevoel zijn er een paar goede en die verschillen niet veel. Je kunt ook veel duurder maar ik geef het geld nu liever uit aan een beamer denk dat daar meer winst zit.

Het verschil qua licht zit hem in de grootte, niet in het goedk. Beamer hangt nu verder naar achteren en het beeld is groter. Dus minder licht op het scherm. Ook weer getest met de samples welke ik heb liggen en het oude scherm. Gain van het AK transparant scherm is hetzelfde als mijn voormalige niet AK transparant scherm. Beide 1.1 en ook exact evenveel licht zichtbaar (ik heb het niet gemeten maar het ziet er hetzelfde uit).

Ik wil mijn eigen verhaal nog even ontkrachten! ;)

Inmiddels weet ik zeker dat de gain toch een stuk lager uitvalt dan mijn voormalig niet a.k. transparant scherm. Ik heb de fout gemaakt de samples op mijn voorgaande doek te plakken tijdens het vergelijk. Ik zie nu ook duidelijk licht door het doek vallen op het gordijn erachter. Dat is is "weg" dus.  Daarmee dus ook vrijwel zeker een lagere gain! ik moet het nog meten maar het zou me verbazen als het 1.0 is. De grootte heeft echter wel de meeste impact. Als ik het beeld kleiner maak levert dit direct zichtbaar meer licht op. 

DD2

#468
Ook hoor ik dat de centerspeaker achter het doek staat (de fronts staan ernaast), niet heel storend maar zeker wel merkbaar. in het hoog Wat opvalt is dat veel muziektracks toch uit de 3 voorspeakers komen qua stemmen, daarmee veelal voor mij niet storend bij muziek blu-rays. In films is het sowieso niet erg.

Als vergelijk heb ik de speaker weer onder het scherm gezet. Echter is voor mij persoonlijk de plaatsing dan storender dan het minimale verlies in het hoog achter het scherm. De meerwaarde dat de centerspeaker op dezelfde hoogte staat als de frontspeakers is wat mij betreft een no-brainer. Plus dat de speaker uit het zicht is.

Wellicht ook op te lossen met een goede processor, momenteel heb ik de versterkers direct op de uitgangen van de Oppo 105 hangen (destijds qua klank kwaliteit een meerwaarde t.o.v. de Lexicon MC-12 in combinatie met 7.1 discrete kanalen + HD audio). In stereo draai ik direct op de XLR uitgangen van de oppo met gemodificeerde voeding. Klinkt top zo.  :inlove:

DD2

Volgende week weer even een update inzake een upgrade, nieuwe beamer op de kop getikt. JVC 7900 komende week ophalen. Dubbele lichtoutput, dat zal wel schelen.

De HD950 staat dus te koop. ;)

PascalP

wow, gaaf man! 7900 is zeker een topper!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

DD2

Citaatwow, gaaf man! 7900 is zeker een topper!

Ben erg benieuwd naar het HDR beeld op mijn scherm.  Qua zwartwaarde zal het wel goed zitten ;)

vik

Heel veel plezier met de X7900BE en top je persoonlijk te leren kennen!  :pompom:



Citaat van: DD2 op september  6, 2019, 15:35:12
Ben erg benieuwd naar het HDR beeld op mijn scherm.  Qua zwartwaarde zal het wel goed zitten ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DD2

De projector overtreft mijn verwachtingen zwaar!  :D  In HDR met name had ik er simpelweg minder van verwacht. Wat een beeld zet de projector neer, veel lichtoutput. Gisteren even snelle kalibratie gedaan in REC709, Groen en rood weken in standaard toch nog wel redelijk af. En de complete balans was veel te groen qua grayscale. Na de correctie en jawdropping.. wat een contrast zet de projector neer... :worship: heerlijk....!

In HDR enkel de grayscale gecorrigeerd en de balans qua contrast, helderheid, drempelwaarden etc..  En daarna heerlijk genoten van wat HDR materiaal. Dat wordt genieten de komende tijd!!   8) 8)

3D valt me ook 100% mee, ik vind het vergelijkbaar qua bioscoopervaring en dat had ik ook niet verwacht.

Als de eerste uren op de teller staan dan een x goed kalibreren.

Ik kan deze projector iedereen aanbevelen!  prijs kwaliteit een no-brainer wat mij betreft. 

pameijer

Welke colorimeter gebruik je voor je eigen calibratie?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!