Mooiste, scherpste beeld

Gestart door Dru, oktober 22, 2005, 12:43:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dru

Ik zag wel een topic over "de beste surround effecten" maar niet over het mooiste beeld.

Mijn favoriet is toch wel die van Robbie Williams - live at the Albert.
Deze dvd heeft een heel mooi scherp diep beeld. Werkt perfect om te laten zien wat een PP tv in huis heeft, imho dan ;)

Welke dvd geeft volgens jullie een heel mooi strak plaatje?

EdwinB

Een favourite van veel mensen is de Farewell 1 Tour van de Eagles, en daar kan ook ik me in vinden.  ;)


blackball147

qua beeld en trouwens ook geluid de volgende: brotherhood of the wolf , HERO , house of the flying daggers

robbiedobbie

phil collins, first farewell tour.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

reza

Live at the Albert ben ik het ook mee eens onder andere :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Allure

Gisteren zag ik Kingdom Of Heaven. Zag er erg strak uit.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Rody

Eentje die ik ook ZEER goed vind, is de concert DVD van de Red Hot Chili Peppers - Live at Slane Castle.

reza

Citaat van: Rody op oktober 23, 2005, 16:43:57
Eentje die ik ook ZEER goed vind, is de concert DVD van de Red Hot Chili Peppers - Live at Slane Castle.

ik vind zelf dat dat een beetje tegenvalt. The incredibles, ook een waanzinnig beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dru

Citaat van: reza op oktober 23, 2005, 22:17:35
...The incredibles, ook een waanzinnig beeld.


idd alle pixar/disney dvd's zijn ook erg mooi.
ik heb pas die nieuwe dvd van alicia keys - unplugged. is ook heel erg mooi!

Raymen

Op 1 zeker brotherhood of the wolf.

I robot zeker niet te vergeten.

Gladiator ook een plaatje om te zien.

incredibels en shark tales..

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dvd-fan

vidocq is een van de eerste geheel digitaal geschoten films. Het beeld is superscherp, maarhet is soms wel wennen, voor en achtergrond zijn bijvoorbeeld even scherp.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

beunky



Deze dvd heeft een ontzettend mooi beeld, heel strak en mooi scherp, detailrijk, echt super!

Off-topic:
Niet alleen een prachtig beeld, maar ook een prachtig geluid!
Surround zoals het écht bedoeld is :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

de blauwe lucht

#13
de dvd jean michel jarre live in china :)

p.s  THX opgenomen in dts geluid erg mooi
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Arno P

Citaat van: Raymen op oktober 23, 2005, 23:47:55
Op 1 zeker brotherhood of the wolf.

I robot zeker niet te vergeten.

Gladiator ook een plaatje om te zien.

incredibels en shark tales..

Mvrg,
Raymen

Shark Tales is toch beduidend minder kwa scherpte m.i.

Arno P

Vertical Limit SB is van goede kwaliteit  ;)

jowi

Citaat van: Arno P op oktober 29, 2005, 08:03:24
Shark Tales is toch beduidend minder kwa scherpte m.i.
Ik denk dat velen hier in dit topic 'mooiste scherpste beeld' verwarren met 'dat was een leuke film met mooi geluid' ::) Ik heb nog geen enkele technisch onderbouwde reactie gezien. Eigenlijk is dit ook een onmogelijk topic, iedereen kijkt op andere spullen, en er is geen referentie.

Dru

Citaat van: jowi op oktober 29, 2005, 10:48:45
Ik denk dat velen hier in dit topic 'mooiste scherpste beeld' verwarren met 'dat was een leuke film met mooi geluid' ::) Ik heb nog geen enkele technisch onderbouwde reactie gezien. Eigenlijk is dit ook een onmogelijk topic, iedereen kijkt op andere spullen, en er is geen referentie.

Als je het technisch kan onderbouwen zou het ook een stuk makkelijker zijn om te weten welke dvd een mooi plaatje geeft. Ik ben wel benieuwd wat voor soort camera (lijkt mij dat het daar grotendeels mee te maken heeft) gebruiken. Vooral de concert dvd's hebben imo een scherper beeld dan gewone films.
Ik vond btw shark tale ook wat minder qua beeld.

Raymen

CitaatIk denk dat velen hier in dit topic 'mooiste scherpste beeld' verwarren met 'dat was een leuke film met mooi geluid'  Ik heb nog geen enkele technisch onderbouwde reactie gezien. Eigenlijk is dit ook een onmogelijk topic, iedereen kijkt op andere spullen, en er is geen referentie.

Nou ik heb Shark tale de R1 versie(heb de R2 versie van iemand geleend want die zou minder scherp zjn),en dat is ook wat ik zag.

Vondt de R1 versie beduidend scherper,vraag me niet waarom,maar de R2 was voor mij meer dof en wat jullie ook zeiden waziger.

Daartegen vondt ik bijv. Robotz heel wazig..

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Arno P

Robots...was heeel wazig...kwa kwaliteit

Raymen

Dat was ook wat ik vondt.

Had daar toch veel meer van verwacht.
Maar had deze ook in de Imax in rotterdam gezien,en vondt daar daar al.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Durk

Citaat van: beunky op oktober 25, 2005, 12:13:34


Deze dvd heeft een ontzettend mooi beeld, heel strak en mooi scherp, detailrijk, echt super!

Off-topic:
Niet alleen een prachtig beeld, maar ook een prachtig geluid!
Surround zoals het écht bedoeld is :)

Hier ben ik het roerend mee eens. Ik heb deze DVD op mijn projector mogen aanschouwen en het is echt een genot om naar te kijken, zo scherp.
Een absolute aanrader, zelfs al hou je niet van klassieke muziek. Voor mij een lekkere demo disc.

Een reden waarom hij zo scherp is, zal waarschijnlijk te maken hebben dat deze digitaal is geschoten. Precieze details weet ik echter niet.

P.S. het geluid is ook om te smullen...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jowi

Ook een goed voorbeeld is Monsters Inc. Ik heb de dvd versie vergeleken met de 720p versie van a.b.hdtv, en er is niet veel verschil tussen... de dvd is gewoon super, de HD versie voegt slechts op microdetail daar wat aan toe, maar je moet echt zoeken. Heeft natuurlijk te maken met het feit dat het computermateriaal is en geen film/video... maar het geeft wel aan hoe goed dvd nog kan zijn.

Roeland

Unleashed vond ik een lekker plaatje geven

reza

Star wars Revenge of the sith!! Geeft ook een heel mooi plaatje weg.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"