Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

buckler

Herken ik ook wel... elke film is a 2000 calorieën  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3751
Citaat van: reza op december 30, 2022, 19:34:41
Nou Leo...
Zapitti time O0 ;)

Vanavond is het dan zover...,Reza en Williams komen, ten eerste voor de gezelligheid weer eens langs hier ,maar we gaan ook de Zappiti's (Cinemike en de standaard uitvoering) naast elkaar vergelijken.
Nu kreeg ik op voorhand het advies van Vik om de Cinemike niet te voorzien van stroom vanuit een (gefilterd) stekkerblok en alles in fase te zetten maar ook niet gelijktijdig met de standaard versie in dezelfde keten... dat eerste daar kan ik in mee gaan maar dat tweede vind ik al wat moeilijker worden aangezien we beide spelers naast elkaar willen gaan vergelijken,maar goed we zien wel hoe we dat varkentje gaan wassen.
Ik heb natuurlijk in mijn eentje al wat zitten te vergelijken en ben dan ook benieuwd of die twee heren hetzelfde zien/of niet zien wat ik al heb ondervonden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ik zou ze ook gewoon beide aansluiten. Er zijn zoveel andere variabelen met andere apparaten dat dat niet uit mag maken.

reza

Nou...

Allereerst: Leo bedankt weer voor de gastvrijheid en de gezelligheid! Er gaat niks boven Haagse humor :D
Eerst alle belangrijke zaken besproken, zoals gezondheid, toekomst perspectief en dat soort zaken. Een soort van " ouwe jongens krentenbrood".
Toen we dat hadden gedaan gingen de twee zappities aan.
Leo had twee zappities aangesloten op de Lumagen en exact dezelfde instellingen gedaan voor beide apparaten. De ene was de standaart fabrieks uitvoering en de ander de CM uitvoering.

Ik wilde heel graag blind testen omdat ik het verschil goed wilde zien...
Snappen jullie het nog  :D
Maar met blind testen bedoel ik te zeggen:
Niet weten van te voren welke machine er speelt.
Leo ging mee met mijn verzoek.

Beide apparaten gingen aan. Ik had nog nooit een zappiti gezien en vond de layout die Leo erbij had gekocht erg mooi! Het begin menu ziet er super gelikt uit, beter als mijn verkochte zidoo vind ik.
Maar daar kwamen we niet voor. We kwamen om te kijken naar de verschillen tussen de CM uitvoering en de standaard versie.
De eerste film die we op (wederom) mijn verzoek bekeken was Black Adam, de eerste 2 scènes.
We hebben steeds zitten switchen tussen beiden apparaten maar geen van ons zag verschil in het beeld? Ook het geluid was  niet significant beter op de ene dan op de ander..
Met deze film konden we geen verschillen ontdekken en als ze er wel waren, konden wij ze niet zien.
De tweede schijf op verzoek van Williams werd gespeeld. De bekende test schijf van Spears en Munsil. Daar hebben we verschillende test patronen voorbij laten komen maar daar konden we ook geen verschillen ontdekken.
Daarna hebben we nog wat dingen bekeken en beluisterd maar we zagen geen verschil.
Voor de setup van Leo maakt het eigenlijk ook geen verschil, of hij nou met de CM versie draait of niet het beeld en geluid zijn gewoon tip top in orde :thumbs-up:
Maar dat mag natuurlijk ook wel als je naar zijn setup kijkt. Al met al was het een leuke en leerzame avond. En super tof van Viktor dat Leo de Zappiti mocht/mag testen om te kijken wat het doet in zijn setup.
Nu snel naar bed, want morgen staat al voor de deur.
Leo en Will, tot snel mannen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Klopt dat heb ik ook aangegeven, behalve dat hij tenminste ook de originele Zappiti een keer af moet koppelen om te kijken wat enkel de CM Zappiti in zijn set brengt inclusief de bronnen die hij al heeft want dat is zijn referentie en uitgangs- punt. Het is natuurlijk klets om tijdens deze test al zijn andere bronnen af te koppelen.

Een 1:1 vergelijk is leuk om te doen maar wat je in de CM speler verbetert loods je door middel van de originele Zappiti parallel zijn Lyngdorf weer in plus de rest van de keten en die reageren daarop.  Door middel van de hdmi verbinding naar de hdmi input op de Lyngdorf (ground) en terug het stroom net op. Zelfs de Zappiti op stand-by geeft een feedback in de negatieve zin.

Waar ik zelf benieuwd naar ben is hoe Leo het zelf heeft ervaren en of hij voor zich zelf die testen uit heeft kunnen voeren.  ;)


Citaat van: Teejoo op januari 10, 2023, 22:23:07
Ik zou ze ook gewoon beide aansluiten. Er zijn zoveel andere variabelen met andere apparaten dat dat niet uit mag maken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Dit verslag is geschreven zonder de te weten dat er hier over al wat te lezen was... ;)


Hier dus mijn uiteenzettingen omtrent de test/vergelijk tussen mijn eigen (standaard) Zappiti en de getunede Cinemike Zappiti....

Ik had vòòr dat Reza en William hier op bezoek kwamen al een paar dagen/avonden kunnen spelen met de CM Zap en heb ook de  tips van Vik ter handen genomen voordat ik tot een conclusie kwam.

Voor dit vergelijk had Vik mij op voorhand geadviseerd om wanneer ik de CM Zappiti een eerlijke kans zou willen geven dat deze niet gelijktijdig samen met mijn eigen Zappiti in de keten moest laten zitten maar ook n keer zou moeten ontkoppelen uit mijn setup en op deze manier zou moeten gaan bekijken....dat wil zeggen dat ik de stroomkabel uit mijn Zap moest halen...ik heb dit dan ook gedaan ik heb ook voor de zekerheid ook de hdmi kabel uit mijn eigen Zappiti gehaald om er zeker van te zijn dat dit dan geen 'stoor-zender' zou kunnen zijn.
Ik heb zelf de CM versie dan ook op 2 manieren getest...,1x mét en 1x zonder dat mijn Zappiti in de keten zat.

Vòòr dat ik de 2 spelers klaar had staan voor de vergelijk heb ik ze eerst in mijn keten aangesloten met precies dezelfde type stroomkabels maar ook dezelfde hdmi kabels,daarna heb ik alle instellingen in de Zappiti's met elkaar gekopieerd...ook in de Lumagen heb ik precies dezelfde instellingen gebruikt voor beide spelers.

Laat ik voorop stellen dat het al verdomde moeilijk is om de twee Zappiti's te vergelijken ook al zitten ze samen aangesloten in je keten en laat je op beide spelers de zelfde bewegende beelden zien maar ook met statische beelden is een vergelijk toch wel een crime zeker wanneer de verschillen (te) klein zijn en dit komt voornamelijk doordat er tijdens het omschakelen toch een aantal seconden zwart beeld te zien is en je 'geheugen' je veelal in de steek laat als het gaat om de beelden tot je te nemen om ze daarna te willen gaan vergelijken met elkaar.
We hebben van alles en nog wat de revu laten passeren...van 1080p content t/m UHD content van bewegende tot stilstaande passages en dan met name passages van films welke ik,Reza en Will goed kende.
Maar we hebben ook hoge resolutie foto's gebruikt deze plaatjes worden gebruikt bij de Callman calibratie's.
Ik heb zelf de UHD benchmark-disc van Spears and Munsil liggen maar deze disc is natuurlijk niet af te spelen in de Zappiti dus heb ik van te voren een 1:1 kopie binnen gehaald (88gb) en deze ook gebruikt om een vergelijk/test tussen beide spelers uit te voeren we hebben verschillende statische Advanced video patronen de revu laten passeren oa Resolutie, Color Space Evolution maar ook bewegende Video-processing patronen zoals Quantization rotatie enz.
Maar ik heb zelf (zonder Reza en Wil) nog het demo materiaal vergeleken die filmpjes in UHD/HDR10 10000nits/bt2020 hier zag ik ook geen verschillen in terug met beide spelers.

Conclusie;
Laat ik voorop stellen dat Ik,Reza en Wil hier OPEN ingingen.
Reza en Wil wisten niet naar welke Zappiti ze keken tijdens de test dit om ze niet op voorhand te beïnvloeden.
Ik kan ,als ik voor mij zelf praat dan ook concluderen dat op de 2 manieren van testen de CM versie geen zichtbaar en hoorbare verschillen laat zien en horen.
Ik twijfel zeer zeker niet aan het 'merk' Cinemike' maar in mijn situatie in mijn setup zoals die op dit moment is zie ik echt geen verschillen terug in het voordeel van de getunede CM Zappiti.
Ik wil dan ook niet dat door mijn manier van reviewen/testen het merk CM in discredit gebracht wordt....er zullen best ander factoren en situaties zijn waar in deze CM Zappiti wel het gewenste resultaat gaat brengen.

En bij deze wil ik Vik bedanken voor zijn sportiviteit en het ter beschikking stellen van dit exemplaar...




Verstuurd vanaf Opaleo's iPad Pro 12.9"
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Leuk avond en test geweest dus. ;-)

Ik ben benieuwd (al is het voor jou niet van toepassing) wat er gebeurd als je de lumagen er tussenuit haalt.
Die doet natuurlijk ook veel met het beeld dat uitgestuurd wordt naar de weergever.


papaleo

Citaat van: denoontje op januari 11, 2023, 11:31:09
Leuk avond en test geweest dus. ;-)

Ik ben benieuwd (al is het voor jou niet van toepassing) wat er gebeurd als je de lumagen er tussenuit haalt.
Die doet natuurlijk ook veel met het beeld dat uitgestuurd wordt naar de weergever.

Wellicht wel...
Ik heb dit toevallig zojuist aan vik verteld...
Ik denk dan ook dat de CM dan wel accelereert tov een standaard versie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Leuk verslag Leo en graag gedaan. Je moet je zelf overtuigen dat is het allerbelangrijkste en die boodschap draag ik altijd uit en testen is de enige manier zoals nu.

Wat ik enkel niet kan plaatsen is het gebruik van de Spears & Munsil test disc die ik zelf ook heb en regelmatig gebruik.  Dit zijn voornamelijk "static" test patronen die in de werkelijkheid helemaal los staan van film content en voornamelijk bedoelt is als tool naast het kalibreren.  Zelfs de scherpte patronen staan geheel los van de scherpte tijdens film.

Wat ik zelf wel interessant vind zijn de tone mapping test fragmenten (o.a. het fragment met het paard in de sneeuw) maar de uitkomst wordt hier voornamelijk in het algemeen bepaalt door de grenzen van de weergever en niet zo zeer door de bron. Het stukje clipping daar gaat de CM Zappiti ook echt niets aan veranderen.  ;)

Een ander punt wat invloed heeft op het beeld is het gebruik van een interpolatie, daar wordt uiteindelijk ook het content uit zijn verband getrokken (bewerking) om er uiteindelijk frames tussen te lassen voor een soepelere motion. Ook MPC levels hebben invloed en ook de Lumagen is bepalend.

Verder heeft alles wat je in de keten hebt hangen invloed op de totale uitkomst. En wat ik hierboven al heb vermeld ook in de stand-by. Standby voedingen zijn net zo goed switch mode voedingen.  Elke switch mode power ongeacht waar hij voor gebruikt wordt is er weer één in de keten en dit heeft een nadelig effect vooral op audio gebied op een high end niveau zoals jouw Lyngdorf.  Die van de Oppo, een switch, hard drives, NAS, voeding Lumagen , actieve subwoofers ((die van jou niet overigens want die heeft een goed filter van zichzelf), klasse D amps en ook de JVC staat parallel met elkaar in verbinding en het is een optel som. Als je eenmaal hebt ervaren wat er voor "luft nach oben" is en je gaat terug dan weet je wat er speelt en welke invloeden dit heeft.

Zoals aangegeven in de app ben ik best bereid een keer bij je langs te rijden om eens aandachtig naar je set te luisteren en eventueel wat tips te geven om te proberen. Maar enkel als jij daar behoefte aan hebt natuurlijk en goed is goed.  8)

Hier heb ik een fragment van een filmpje (vanaf minuut 14 ongeveer) van CM die de invloed laat zien van een originele Oppo in stand-by modus en hij laat vervolgens ook het effect zien zodra hij aan staat. Bij de Zappiti is dit niet anders en ook andere bronnen doen exact het zelfde.

Hoe meer van deze voedingen in de keten, des te meer dat de set letterlijk wordt "dicht" gezet en deze nadelige effecten kun je horen. Als je deze stappen naar boven hebt ervaren en je gaat terug is het overduidelijk.

Met slechts "één" verbeterd varkentje in de keten kun je niet "alles" wassen.  ;)

Anyway je hebt het geprobeerd 8)

https://www.youtube.com/v/GMLgZyxS0Yg?t=874

https://youtu.be/GMLgZyxS0Yg?t=874
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

katwax

We spreken hier toch om een toestel wat gebruikt wordt in een HT setup, dan is het toch te verwachten dat er redelijk wat toestellen aanwezig zullen zijn. Ik vind het toch wel vreemd dat je dan gaat zeggen dat om het optimaal te gebruiken je eigenlijk zoveel mogelijk van je HT moet uittrekken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vik

Heb je überhaupt wel goed gelezen?


Citaat van: katwax op januari 11, 2023, 13:41:26
We spreken hier toch om een toestel wat gebruikt wordt in een HT setup, dan is het toch te verwachten dat er redelijk wat toestellen aanwezig zullen zijn. Ik vind het toch wel vreemd dat je dan gaat zeggen dat om het optimaal te gebruiken je eigenlijk zoveel mogelijk van je HT moet uittrekken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#3762
@Vik
Bedankt voor je toelichting...
We hadden vanmorgen daar al contact over gehad en je uiteenzetting het was mij vanmorgen al duidelijk.  ;)

De Zappiti CM is weer naar zijn fabrieksinstellingen teruggezet en de Token vrijgegeven.
Wanneer je de Token voor jezelf verwijderd krijg je van het Zappiti team netjes de bevestigingsmail (zie hier onder)

Dear user,

The Token '********' has been released.
You can now reuse it with another computer or another account.

Best regards,

Zappiti Team


De Zappiti zit weer netjes in de doos om voor een geïnteresseerde opgepikt te worden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Citaat van: vik op januari 11, 2023, 14:08:21
Heb je überhaupt wel goed gelezen?
Niet dan?

Citaat van: vik op januari 11, 2023, 13:20:27
Verder heeft alles wat je in de keten hebt hangen invloed op de totale uitkomst. En wat ik hierboven al heb vermeld ook in de stand-by. Standby voedingen zijn net zo goed switch mode voedingen.  Elke switch mode power ongeacht waar hij voor gebruikt wordt is er weer één in de keten en dit heeft een nadelig effect vooral op audio gebied op een high end niveau zoals jouw Lyngdorf.  Die van de Oppo, een switch, hard drives, NAS, voeding Lumagen , actieve subwoofers ((die van jou niet overigens want die heeft een goed filter van zichzelf), klasse D amps en ook de JVC staat parallel met elkaar in verbinding en het is een optel som. Als je eenmaal hebt ervaren wat er voor "luft nach oben" is en je gaat terug dan weet je wat er speelt en welke invloeden dit heeft.
Hierbij bedoel je toch dat al deze toestellen een negatieve invloed hebben op de prestatie van de CM Zappiti.
Dus enkel door ze uit te trekken hebben ze dan geen invloed meer.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

williams

#3764
Zoals hierboven al aangeven was door Reza en Leo was ik dus ook van de partij om de CM Zappiti aan de tand te voelen en hier mijn bevindingen op los te laten .
Zelf ben ik er ingegaan met een open mind en ik was dan ook erg benieuwd naar de eventuele verbeteringen op beeld en geluid.
We zijn dus begonnen  met bewegende beelden in de vorm van Black Adam en dit zag er verbluffend uit zonder te weten naar welke versie van de Zappiti we zaten te kijken .
Hierna gingen we dus switchen naar de andere player en hoe we ons best ook deden we konden met zijn drieën geen verschil waarnemen in het beeld .
Het wisselen hebben we ongeveer een keer of 15 a 20 gedaan met Black Adam om ons zelf te overtuigen dat we er niet naast zaten kwa bevindingen .
Daarna hebben we nog wat andere bewegende content gekeken van 1080p en i en ook hierin konden we geen verschil constateren.
Dan maar de bench test met statische beelden van de Spears & Munzel test disc en wederom na diversen patronen de revue te hebben laten passeren was de uitkomst dezelfde .
Snap wel dat statische beelden niet hele lading dekken  maar je kunt dan wel kwa beeldruis , scaling enz beoordelen of dit verschilt t.o.v. elkaar .
Ik heb dan ook mijn technische brilletje ( en leesbril 😊) opgezet en ben dan ook gaan pixel piepen met mijn neus op het scherm om eventueel verschillen te zien .
Al met al heb ik geen verschil in contrast ,lichtopbrengst ,scaling ,motionflow ,beeldruis ,banding ,tonemapping enz kunnen waarnemen .
Wou dan ook van ganse harte dat ik er wat anders van zou kunnen maken maar ik moet dan ook objectief blijven en dit was ook de bedoeling van de blinde test 😊

Het hoe en waarom we tot deze conclusie zijn gekomen dat de CM Zappiti in de set up bij Leo geen meerwaarde was of is laat ik aan andere over die meer verstand van elektronica hebben dan ik .

Voor mezelf vond ik het in ieder geval weer erg gezellig om weer is langs te gaan bij Leo en te genieten van al het moois wat hij in de loop der jaren heeft opgebouwd .
Het hoogtepunt was dan ook weer het geluid en surroundbubbel ( buiten het notengebak 😂) wat op zo'n hoog niveau is dat ik hier nog wel van kan dromen .

Leo bij deze dan ook weer bedankt voor een gezellige avond en ik zie je binnenkort dan ook wel weer langskomen bij me.
Misschien is dat wel een mooie gelegenheid om de Apple TV CM te testen als Vic deze beschikbaar zou willen stellen 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Citaat van: vik op januari 11, 2023, 13:20:27

https://www.youtube.com/v/GMLgZyxS0Yg?t=874

https://youtu.be/GMLgZyxS0Yg?t=874

Indrukwekkend filmpje, ik hing aan zijn lippen.... waar hij laat zien dat er daadwerkelijk meetbare verschillen te zien zijn... ;)
Ook het interview met jouw Vik was leuk om te zien...,zeker lang geleden opgenomen?  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

@Reza en Williams

Bedankt voor jullie input.
Ja,het was zeker een leuke maar vooral een boeiende avond...
Ik kom zeker n keertje langs.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

SpeedyAndré

Ik zit de bevindingen hier met verbazing te lezen  :wacko:
Als een CM upgrade er niet uit komt dan gebeurt er onderweg toch iets ernstigs  :dontgetit:

- Poetst de Lumagen alles zo mooi schoon dat het niet meer uitmaakt wat je hem aanbiedt?
- Of ligt er een soort waas over het beeld dat het zo doet lijken?
- Is er zoveel storing van welke bron dan ook dat dit het effect is?

Aan de ervaren kijkers, de opzet van de test en het materiaal zal het niet liggen.
Zelf zou ik het ook zonder de Lumagen proberen om dat uit te sluiten.
Geluid is lastiger omdat je maar 1 pre hebt.

Dan nog de demo met de NZ8, hoe kan die het nou slechter doen dan mijn oude setje?
Oppo 203, een oude Onkyo receiver, Sony VW550es, Vertex 2 en 'premium' kabels is alles wat ik gebruik in een witte kamer met het voormalige Carada scherm van Williams bij wie ik zijn nieuwe scherm en de set heb gezien :)
Ik zie de donkere details van die jas in dat Batman stukje, er loopt niets dicht.

Oké het was bij een dealer maar je hebt het wel over een apparaat van €16K dat minder goed presteerde.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

papaleo

#3768
Citaat van: SpeedyAndré op januari 11, 2023, 20:19:36
Ik zit de bevindingen hier met verbazing te lezen  :wacko:
Als een CM upgrade er niet uit komt dan gebeurt er onderweg toch iets ernstigs  :dontgetit:

- Poetst de Lumagen alles zo mooi schoon dat het niet meer uitmaakt wat je hem aanbiedt?
- Of ligt er een soort waas over het beeld dat het zo doet lijken?
- Is er zoveel storing van welke bron dan ook dat dit het effect is?

Aan de ervaren kijkers, de opzet van de test en het materiaal zal het niet liggen.
Zelf zou ik het ook zonder de Lumagen proberen om dat uit te sluiten.
Geluid is lastiger omdat je maar 1 pre hebt.

Dan nog de demo met de NZ8, hoe kan die het nou slechter doen dan mijn oude setje?
Oppo 203, een oude Onkyo receiver, Sony VW550es, Vertex 2 en 'premium' kabels is alles wat ik gebruik in een witte kamer met het voormalige Carada scherm van Williams bij wie ik zijn nieuwe scherm en de set heb gezien :)
Ik zie de donkere details van die jas in dat Batman stukje, er loopt niets dicht.

Oké het was bij een dealer maar je hebt het wel over een apparaat van €16K dat minder goed presteerde.

André  8)

Wat en waarom 'thats the question'
Het zal een mix van factoren en variabele zijn welke in mijn situatie hier thuis niet het gewenste resultaat gaf.
Zou de CM zap bij iemand anders in een geheel andere keten staan wellicht zal het dan weer anders kunnen zijn,van wat ik er van begreep is het zelfs mogelijk dat een ander CM getunede apparaat zoals bv de Oppo en/of een ATV hier wel zou kunnen accelereren.
En wellicht had ik inderdaad de CM Zap de kans moeten geven om beide spelers los van de Lumagen moeten testen de kans zou dan aanwezig kunnen zijn dat er dan wel verschil tussen beide geweest zou zijn in het voordeel van de CM Zappiti...who knows!?

En wbt de JVC N8...
Ook hier geloof ik mijn eigen waarnemingen...wit clipte ,zwart liep dicht..en dat het ongelooflijk klinkt dat zal ik niet ontkennen maar op het moment dat ik daar bij Mathieu van mediasluis was had hij de nz8 niet op orde ik kan dit nu zeggen want ik kreeg toevallig gisteren een mail van hem dat hij nz8 onderhanden had genomen...
In eerste instantie wilde ik zijn naam niet noemen maar nu na deze mail kan ik dit wel doen want volgens hem had ik degelijk gelijk en heeft hij alle 'problemen' in de nz8 getackeld...

Dit is wat hij mij gisteren stuurde;

Ha Leo.

Ik wilde nog  even laten weten dat NZ8 na een volledige her-kalibratie enorm is opgeknapt.
Zie foto's
Wel denk ik dat je N7 nog steeds een voordeel heeft met zijn lamp / Iris combinatie.

Ook zijn de details tijdens het 4K HDR nu weer helemaal terug en dat oogt nu met de verbeterde Frame Adaptive HDR echt wel beter als op de N7 (zonder Lumagen, dat wel).
Ik ben wel even bezig geweest om te testen wat hij nu anders doet en hoe het beter kan en het kalibreren hiervan gaat ook wel net wat anders als voorheen op de JVC en de Sony's en Epson's.

Met vriendelijke groet, Kind regards;


Matthieu van der Sluis
Projectie expert
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

SpeedyAndré

'Gelukkig' was er idd iets aan de hand met de NZ8, je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen  ;D
Wel jammer dat zoiets gebeurt maar nu staat daar weer een echt mooie NZ8.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Robbo

Ik kan bevestigen dat het geluid van de Zappiti door de Lumagen enorm opknapt.
Tenminste dat is wat me direct opviel nadat ik de Lumagen voor het eerst aanzette. Nu is het 'normaal'.

papaleo

#3771
Citaat van: SpeedyAndré op januari 11, 2023, 21:18:55
'Gelukkig' was er idd iets aan de hand met de NZ8, je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen  ;D
Wel jammer dat zoiets gebeurt maar nu staat daar weer een echt mooie NZ8.

André  8)
Daar heb ik geen last van...ik twijfel nooit aan mijzelf en dat bleek nu wel. ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: vik op januari 11, 2023, 13:20:27
Hier heb ik een fragment van een filmpje (vanaf minuut 14 ongeveer) van CM die de invloed laat zien van een originele Oppo in stand-by modus en hij laat vervolgens ook het effect zien zodra hij aan staat. Bij de Zappiti is dit niet anders en ook andere bronnen doen exact het zelfde.

Hoe meer van deze voedingen in de keten, des te meer dat de set letterlijk wordt "dicht" gezet en deze nadelige effecten kun je horen.
In dat geval hebben die dure netfilter verdeeldozen waar je nu dealer van bent geworden ook geen enkel nut Vik, want met die dikke koperen strips hangt die al die vieze schakelende apparaten direct hard aan elkaar.  ;)

RvD

Om nog een zwakke schakel te benoemen is de voeding van je Lumagen. Ze adviseren zelf ook (Jim) om een Keces P8 te nemen om er het beste uit te halen, deze zou ik al lang ge upgrade hebben en ze komen wel regelmatig voorbij gebruikt dat zou ik zeker eens overwegen.

Er kwam een tijdje terug nog een leuke post voorbij op AVS van Gordon Fraser die veel calibraties doet in de UK met Lumagen. Dit is post #19041 in het Lumagen topic mocht je het na willen zoeken.

Citaati've done the demo for folk and for myself and in my experience you get an increased clarity in the ability to discern the difference in pitch of notes. This means voices become clearer. music becomes easier to follow. There is a general tighter feel to the sound. I've copied in Jim's own comments from his white paper on the 5348 design at end of this. I'll also add an anecdote, believe it if you will. I recently installed a 4242-18G for a hi-end hi-fi manufacturer in UK. It was in their main demo room with their own electronics and speakers and a Trinnov Altitude. I was doing a short course on the unit for the sales and technical team who would be involved with the specification and sales of the product in cinemas using their kit. Once i had completed the calibration and gone throught some of the basic set up of the unit we sat down to view some content. After looking at a few clips on their Kaleidascape a couple of the guys asked if the lumagen did any audio processing as they thought the sound was much better now. These are guys who use that system every single day doing demos. Anyway, i hope that gives a little insight.

from 5348 white paper
"People have asked me if reduced jitter and electrical noise matters. Yes, it does. I have been discussing HDMI jitter on the forums for many years. What I can say based on my A-to-B testing is that, with the Lumagen Demo Theater's Trinnov Altitude 16, the Radiance Pro 5348 does make a significant improvement for appropriate content (e.g. Greatest Showman "Never Enough"). For the current 444X products I get calls on a fairly regular basis asking "the Radiance Pro does not process audio. So how come audio sounds better when it is running through the Radiance Pro?" The difference is lower jitter and reduced electrical noise. The Radiance Pro 4XXX output jitter and electrical noise are already dramatically better than other products we know about, but 5348 takes jitter and noise reduction to what we consider is the ultimate audiophile level.
Some have said that a high-end audio processor's dejitter circuit can handle higher jitter levels. In my experience, audio processor dejitter circuits can improve the jitter as the signal works toward the DAC's, but there is a limit to the improvement. The advantage the Radiance Pro has compared to traditional dejitter circuits is it completely regenerates the HDMI audio output using a very low jitter crystal clock chip for the HDMI audio clock, and then passes the HDMI signal through two stages of PLL dejitter circuits. Using linear power supplies also helps keep the jitter low by isolating the noise from the digital circuits away from the HDMI integrated circuits"

Ook op het einde in het verhaal wordt de voeding nog aangehaald.  ;)

Je hebt natuurlijk al een geweldige set staan om met Vik eens alles na te lopen wat bekabeling betreft vrijblijvend zou ik zeker overwegen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

#3774
Goed dat je dit weer ff onder de aandacht brengt want de Keces P8 had ik 'n tijd geleden al op de radar staan maar is mijn aandacht ontglipt...

Dit was een van de reden dat ik was afgehaakt;
Als ik het mij goed herinner was Vik hier niet zo enthousiast over om deze in mijn setup op te nemen want volgens hem is het geen zekerheid dat het in je set er beter van wordt, ik zal het nog eens opzoeken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels