Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: chansig op september  6, 2020, 11:15:43
Mogelijk heb ik eroverheen gelezen..maar waarom moeten het vloerstaanders zijn ?

Gr. Hans
Omdat het kan, en we de ruimte er voor hebben. Staan nu een set 803D, en die vallen ook weg in het interieur. Dus mag best wel een formaat speaker zijn.

WickedGame

Citaat van: Raphie op september  6, 2020, 11:36:55
omdat de muren net gestuct zijn en zijn vrouw geen plafond speakers wil....
[emoji1787][emoji85]

chansig

Je hebt ook flinke monitor speakers. Eventueel aanvullen met sub voor het beste resultaat.

Deze bv:



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WickedGame

Citaat van: chansig op september  6, 2020, 14:11:08
Je hebt ook flinke monitor speakers. Eventueel aanvullen met sub voor het beste resultaat.

Deze bv:



Gr. Hans

Eventueel een optie, ik sluit in de zoektocht niks uit.

Maar aangezien er plek is voor vloerstaanders zou dat iets sneller de voorkeur hebben. Al zijn deze TAD's ook een lust voor het oog.


WickedGame


patsijb

nooit gehoord..wel test van gezien in LP magazin..mooie speakers

Raphie

Citaat van: WickedGame op september 10, 2020, 15:17:41
Eventueel een optie, ik sluit in de zoektocht niks uit.

Maar aangezien er plek is voor vloerstaanders zou dat iets sneller de voorkeur hebben. Al zijn deze TAD's ook een lust voor het oog.
63k€  :D
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op september 11, 2020, 17:00:06
63k€  :D

Oef.... dat is wel even een categorie te hoog  ;D

Weet niet als ik zoveel geld zou uitgeven eraan of ik dan TAD zou doen. Een Magico M2 doet volgens mij ook zoiets. Anyway heb mezelf als budget gesteld een max. 12000,- en dat is na verkoop van al mijn speakers en receiver.

WickedGame

Gisteren de Kharma DB7 beluisterd. Dit werd gedemonstreerd op een Goldmund Telos 590 integrated versterker. Qua looks een hele fijne combinatie om te zien.

Dan de DB7, qua afwerking is Kharma echt geweldig om te zien. Het straalt luxe uit, maar het moet natuurlijk ook goed klinken. En daar heb ik we een paar puntjes die mij persoonlijk wat minder bevielen helaas.

Het eerste is laag weergave. De DB7 heeft zeker wel laag in zich, maar ik miste de kracht erachter. Het klonk als een braaf basje zonder echt een slam gevoel te krijgen.

Het hoog en mid gebied zijn wel goed. En in vergelijk met mijn huidige b&w 803D sprankelender en meer verfijnd. Toch had dat sprankelende we op sommige nummers in mijn oren een wat vervelend sisje waardoor ik het wat minder prettig vond op momenten.

De vraag is wel is de weergave zoals gehoord een Kharma ding, of speelt hierin Goldmund een rol? Iets wat ik niet kon nagaan omdat dit de enige versterk was die ze hadden.

Op basis van dit gegeven ligt Kharma mij helaas niet zo. Mis het diepe laag teveel en het hoog is soms te sissend. Helaas. Want qua looks en afwerking echt wow.

Dus op naar de volgende kanshebbers:

- Estelon YB
- B&W 802D3
- Vivid misschien toch?

Andere tips zijn welkom

Jumping Jack

Bij Highendaudio.nl staat een mooi setje Manger P2. Ook mooi.
Er staat ook nog een set Raidho X2 en prachtige WB's Act One. Sowieso een snoepwinkel bij Toni  :P.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op september 20, 2020, 19:19:04
Gisteren de Kharma DB7 beluisterd. Dit werd gedemonstreerd op een Goldmund Telos 590 integrated versterker. Qua looks een hele fijne combinatie om te zien.

Dan de DB7, qua afwerking is Kharma echt geweldig om te zien. Het straalt luxe uit, maar het moet natuurlijk ook goed klinken. En daar heb ik we een paar puntjes die mij persoonlijk wat minder bevielen helaas.

Het eerste is laag weergave. De DB7 heeft zeker wel laag in zich, maar ik miste de kracht erachter. Het klonk als een braaf basje zonder echt een slam gevoel te krijgen.

Het hoog en mid gebied zijn wel goed. En in vergelijk met mijn huidige b&w 803D sprankelender en meer verfijnd. Toch had dat sprankelende we op sommige nummers in mijn oren een wat vervelend sisje waardoor ik het wat minder prettig vond op momenten.

De vraag is wel is de weergave zoals gehoord een Kharma ding, of speelt hierin Goldmund een rol? Iets wat ik niet kon nagaan omdat dit de enige versterk was die ze hadden.

Op basis van dit gegeven ligt Kharma mij helaas niet zo. Mis het diepe laag teveel en het hoog is soms te sissend. Helaas. Want qua looks en afwerking echt wow.

Dus op naar de volgende kanshebbers:

- Estelon YB
- B&W 802D3
- Vivid misschien toch?

Andere tips zijn welkom

Even mijn gelijk halen 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Citaat van: WickedGame op september 20, 2020, 19:19:04

- Vivid misschien toch?

Andere tips zijn welkom
Vanwaar die misschien, is er iemand van gedacht aan het veranderen? :)
Luisteren is weten of je er moeite voor moet doen natuurlijk, maar kan ook gevaar met zich meebrengen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Maximus_Aurelius

#2262
Citaat van: WickedGame op september 10, 2020, 15:17:53
Iemand ervaring met het merk Estelon?

Ja ik.

De YB waren laatst overgebleven met YG Acoustic in mijn zoektocht.
Wat het geworden is is bekend. ;)

Estelon zijn klankmatig prachtige uitgebalanceerde luidsprekers. Kunnen een nadeel hebben en dat is welke versterker je erop zet. Ze kunnen indien er een steriele klankmatige versterker ze aanstuurt erg fel klinken. Zo vind ik de match met een Linn, Hegel geen mooie combi, erg fel en klinisch.

Mijn ervaring is ook dat de YB erg kritisch is met plaatsing, YG ook dus dat was een gelijkspel  :D.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

WickedGame


WickedGame

Citaat van: katwax op september 21, 2020, 16:38:50
Vanwaar die misschien, is er iemand van gedacht aan het veranderen? :)
Luisteren is weten of je er moeite voor moet doen natuurlijk, maar kan ook gevaar met zich meebrengen.
Tja vrouwlief zegt wel dat als het top klinkt dan is er misschien wel een kans. Tja wel een optie dus. Giya vind in mooi de kaya niet zo

WickedGame

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 21, 2020, 17:50:32
Ja ik.

De YB waren laatst overgebleven met YG Acoustic in mijn zoektocht.
Wat het geworden is is bekend. ;)

Estelon zijn klankmatig prachtige uitgebalanceerde luidsprekers. Kunnen een nadeel hebben en dat is welke versterker je erop zet. Ze kunnen indien er een steriele klankmatige versterker ze aanstuurt erg fel klinken. Zo vind ik de match met een Linn, Hegel geen mooie combi, erg fel en klinisch.

Mijn ervaring is ook dat de YB erg kritisch is met plaatsing, YG ook dus dat was een gelijkspel  :D.
Thanks voor de tips. Qua versterking blijft het Classe. Qua plaatsing heb ik in stereo meer opties qua plaatsing.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op september 21, 2020, 17:57:39
[emoji16]

Was het me niet om te doen he Marc. Maar ik weet wel aardig hoe jij luistert en wat je mooi vind.
Veel plezier met de vele luistersessies die gaan komen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Citaat van: WickedGame op september 21, 2020, 18:03:14
Tja vrouwlief zegt wel dat als het top klinkt dan is er misschien wel een kans. Tja wel een optie dus. Giya vind in mooi de kaya niet zo
Giya reeds mogen beluisteren, toen was er nog geen sprake van Kaya, zeer fijne luidspreker. Heb toen ook 2 maten kunnen beluisteren (kleine ruimte en grotere ruimte) en ik kon niet direct verschil waarnemen (dit is trouwens wat ze bij Vivid beloven).
En als het dan toch allemaal net niet dat is kan je nog altijd de actieve route afgaan  >:D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Citaat van: katwax op september 21, 2020, 20:55:07
Giya reeds mogen beluisteren, toen was er nog geen sprake van Kaya, zeer fijne luidspreker. Heb toen ook 2 maten kunnen beluisteren (kleine ruimte en grotere ruimte) en ik kon niet direct verschil waarnemen (dit is trouwens wat ze bij Vivid beloven).
En als het dan toch allemaal net niet dat is kan je nog altijd de actieve route afgaan  >:D
Giya ken ik ook wel aardig en altijd wel goede indruk op mij achter gelaten. Maar de looks is vooral voor vrouwlief even wennen [emoji1787][emoji16]

Kaya vind ik dan persoonlijk qua looks iets minder. Maar wil ze wel beluisteren en denk dan de Kaya 45 of heel misschien de Kaya 90. Die laatste is wel flink boven budget weer.

Actieve route doenlijk eigenlijk niet omdat ik wel heel tevreden ben met de Classe set. Zie dus geen noodzaak die te vervangen en actief te gaan.

Cobraatje

Citaat van: Jumping Jack op september 20, 2020, 20:10:47
Bij Highendaudio.nl staat een mooi setje Manger P2. Ook mooi.
Er staat ook nog een set Raidho X2 en prachtige WB's Act One. Sowieso een snoepwinkel bij Toni  :P.

Zou zeker Raidho meenemen in de zoektocht.
Het hoog en mid is zeer fraai, fantastische holografische 3D bubble(mits goed geplaatst en potente versterker) en qua afwerking Kharma niveau.

Van de Raidho's die ik gehoord heb zijn de monitoren beter dan de vloerstaanders(kan ook aan de ruimtes liggen waar ik ze gehoord heb, maar deze mening lees ik vaker).
Combineer dat met een zeer goede sub(ken sws bijna geen luidsprekers die het laag zo goed doen als een topsub) en top hoog, mid en laag.

Stef

Ik ben super tevreden met mijn Kaya 25  ;).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Maximus_Aurelius

Ik weet niet wat je budget is maar ik zie merken voorbij komen dan weet ik genoeg  ;).

Een aanbeveling die ik je kan doen is YG Acoustics Carmel.  ;)
Indien het door de keuring komt Marten speakers. Serie Parker.
Omdat Estelon op je lijstje staat is Marten misschien ook een optie. Klankkarakter heeft wat weg van Estelon. Marten vind ik dan iets sneller, opener. Vergelijk met oudere serie Miles 5. Parker ken ik niet maar ik verwacht dat het niet zodanig een ander klankkleur krijgt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

katwax

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 22, 2020, 19:59:06
Ik weet niet wat je budget is maar ik zie merken voorbij komen dan weet ik genoeg  ;).

Een aanbeveling die ik je kan doen is YG Acoustics Carmel.  ;)
Indien het door de keuring komt Marten speakers. Serie Parker.
Omdat Estelon op je lijstje staat is Marten misschien ook een optie. Klankkarakter heeft wat weg van Estelon. Marten vind ik dan iets sneller, opener. Vergelijk met oudere serie Miles 5. Parker ken ik niet maar ik verwacht dat het niet zodanig een ander klankkleur krijgt.
Heb Marten in het verleden wel enkele malen horen spelen, verschillende types, maar geen enkele heeft mij ooit kunnen overtuigen. Voor de prijs zou ik toch verwachten dat, ook al waren het misschien perfecte setups, ze me toch op 1 of andere manier zouden moeten overtuigen dat ze iets in hun mars hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 22, 2020, 19:59:06
Ik weet niet wat je budget is maar ik zie merken voorbij komen dan weet ik genoeg  ;).

Een aanbeveling die ik je kan doen is YG Acoustics Carmel.  ;)
Indien het door de keuring komt Marten speakers. Serie Parker.
Omdat Estelon op je lijstje staat is Marten misschien ook een optie. Klankkarakter heeft wat weg van Estelon. Marten vind ik dan iets sneller, opener. Vergelijk met oudere serie Miles 5. Parker ken ik niet maar ik verwacht dat het niet zodanig een ander klankkleur krijgt.
Budget is wat rekbaar. Zat tussen de 12 - 15k met 2e hands als optie, mits de oude speakers verkocht worden. Nu weet ik dat Estelon duurder is, maar wie weet duikt er nog eens een setje YB op. Zoals gezegd heb geen haast en wil ze zeker eens horen.

YG acoustics is misschien ook wel een optie. Marten ken ik niet.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op september 24, 2020, 14:17:44
Budget is wat rekbaar. Zat tussen de 12 - 15k met 2e hands als optie, mits de oude speakers verkocht worden. Nu weet ik dat Estelon duurder is, maar wie weet duikt er nog eens een setje YB op. Zoals gezegd heb geen haast en wil ze zeker eens horen.

YG acoustics is misschien ook wel een optie. Marten ken ik niet.

De KEF blades Marc?
Beetje onder gewaardeerd en ze hebben een basgat, houk niet van.
Maar klonk erg muziekaal in mijn oren en zijn echt prachtig.
Ik vind de d3's wat verfijnder als je het mij vraagt, maar ook erg gelikt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler