Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Bedankt voor je reactie.

Zo,n blackdrop van 90 cm is ideaal zeg. Ik kreeg thuis al een evileye op me gericht toen ik zei dat ik een koof moet maken op de wand....

Ik heb inderdaad gekeken naar een tab tensioned maar zoals eerder aangegeven wil ik niet meteen zoveel geld uitgeven aan een scherm. Straks vind ik het niks al dat spul in de huiskamer en dan kan ik me maar zo weer bedenken en alles eruit en in de verkoop. Kost je dan snel 1/3 van de aanschaf.

Moet de kamer dan ook echt aardedonker zijn? Of is schemerig ook al voldoende met een dergelijke pj ?

Ik kijk het plezierigst oog hoogte ~ midden scherm

Citaat van: high-q op maart  4, 2016, 12:03:06
Ik heb bij die van mij  gemerkt dat de fan wat meer hoorbaar is wanneer je hem op de kop ophangt.
Wanneer deze op z'n pootjes staat is ie een stuk minder hoorbaar. TZT ff kijken hoe jij je projector
wilt gaan plaatsen.
Kijkt dat wel fijn, met het beeld op ze kop?

:D :D

high-q

Citaat van: Raymond187 op maart  4, 2016, 12:11:08
Kijkt dat wel fijn, met het beeld op ze kop?

:D :D

Ik kijk mijn films bat-style  :ph34r: :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Dirk

ik had vroeger m'n 60" tv ook zo laag hangen, maar ooghoogte tov midden scherm haal je imo nooit met een PJ, tenzij je kijkt vanop een barkruk natuurlijk :D  maar als je op 4m afstand zit hoeft het ook niet zo laag.

met een regulier 1.0 scherm (zoals bvb de iVisions die ik aanhaalde) is elk licht wat je in de omgeving hebt toch een negatieve invloed, dus idd zelfs het kleinste beetje licht bij schemering 's avonds of je eigen verlichting in de ruimte gooit al snel roet in het eten.
het is natuurlijk niet zo dat het "compleet onbruikbaar" wordt, maar je zal al snel je raamverduistering gaan willen sluiten om het beeld weer te optimaliseren, dat kan ik je wel voorspellen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Citaat van: high-q op maart  4, 2016, 12:16:46
Ik kijk mijn films bat-style  :ph34r: :D
IN je bat cave

Kan je er geen andere silent fan in plaatsen? Zal wel een 4 pins moeten zijn ivm toerental wijzigen.

Citaat van: Dynky op maart  4, 2016, 12:19:01
ik had vroeger m'n 60" tv ook zo laag hangen, maar ooghoogte tov midden scherm haal je imo nooit met een PJ, tenzij je kijkt vanop een barkruk natuurlijk :D  maar als je op 4m afstand zit hoeft het ook niet zo laag.

met een regulier 1.0 scherm (zoals bvb de iVisions die ik aanhaalde) is elk licht wat je in de omgeving hebt toch een negatieve invloed, dus idd zelfs het kleinste beetje licht bij schemering 's avonds of je eigen verlichting in de ruimte gooit al snel roet in het eten.
het is natuurlijk niet zo dat het "compleet onbruikbaar" wordt, maar je zal al snel je raamverduistering gaan willen sluiten om het beeld weer te optimaliseren, dat kan ik je wel voorspellen  ;)
Duidelijk. Dat verduisteren zal niet gaan, omdat het 2 open slaande tuindeuren zijn met weerzijden nog eens 2 grote en hoge ramen.

Wat een gedoe zeg :[

En een doek met een gain van 1.2? Zoals een kingpin?

RalphH

Reflecteert ook meer daglicht, een hogere gain.

Alternatieve fan heb ik eens naar gezocht, maar is zo'n slakkenhuisfan en dan wordt t lastig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

#2480
alles kan, of je het wil is natuurlijk wat anders...dat kan en moet alleen jij (en je wederhelft) bepalen ;)

ik kijk hier in de richting van een kamerhoge raampartij van 4m50 breed, waarvoor dus het scherm zakt als ik ga kijken.
in de winter is dit perfect te doen met het Xtrem scherm, al laat ik af en toe wel de zonwering zakken (die is lichtdoorlatend, maar houdt wel een hoop licht tegen), maar als ik in de zomer echt overdag ga kijken of bij vol invallend zonlicht (ik kijk uit op de zuidkant, dus die pech heb ik idd) dan gaat toch ook de extra zonwering (al dan niet gedeeltelijk) dicht mbv de rolgordijnen die het echt pikdonker maken.
wat bij mij ook nog eens niet meewerkt, is het feit dat alles wit is, dus witte muren en wit plafond...maar het kàn dus wel  ;D

die gain heeft niet zo'n belang vwb de invloed van omgevingslicht, dus 1.2 ipv 1.0 gaat zover mijn kennis reikt weinig uithalen

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

high-q

Citaat van: Raymond187 op maart  4, 2016, 12:21:40
Kan je er geen andere silent fan in plaatsen? Zal wel een 4 pins moeten zijn ivm toerental wijzigen.
Citaat van: RalphH op maart  4, 2016, 12:34:50
Alternatieve fan heb ik eens naar gezocht, maar is zo'n slakkenhuisfan en dan wordt t lastig.

Wilde er ooit eens naar kijken. Nu voornamelijk te veel gedoe i.v.m. ophangbeugel en voorzetlens.
Los halen en weer goed ophangen duurt lang.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: RalphH op maart  4, 2016, 12:34:50
Reflecteert ook meer daglicht, een hogere gain.

Alternatieve fan heb ik eens naar gezocht, maar is zo'n slakkenhuisfan en dan wordt t lastig.
HHmm idd dat zijn weer specifieke FANs. Jammer. Ik ben wel een knutselaar en ik heb ene hekel aan warmte in mijn apparaten.

De HTPC is 30 a 33 gr tijdens een film kijken  :thumbs-up:

Citaat van: Dynky op maart  4, 2016, 12:34:57
alles kan, of je het wil is natuurlijk wat anders...dat kan en moet alleen jij (en je wederhelft) bepalen ;)

ik kijk hier in de richting van een kamerhoge raampartij van 4m50 breed, waarvoor dus het scherm zakt als ik ga kijken.
in de winter is dit perfect te doen met het Xtrem scherm, al laat ik af en toe wel de zonwering zakken (die is lichtdoorlatend, maar houdt wel een hoop licht tegen), maar als ik in de zomer echt overdag ga kijken of bij vol invallend zonlicht (ik kijk uit op de zuidkant, dus die pech heb ik idd) dan gaat toch ook de extra zonwering (al dan niet gedeeltelijk) dicht mbv de rolgordijnen die het echt pikdonker maken.
wat bij mij ook nog eens niet meewerkt, is het feit dat alles wit is, dus witte muren en wit plafond...maar het kàn dus wel  ;D

die gain heeft niet zo'n belang vwb de invloed van omgevingslicht, dus 1.2 ipv 1.0 gaat zover mijn kennis reikt weinig uithalen
Rolluik ervoor zou wel kunnen  :D Maar zover wil ik helemaal niet gaan.
Duur scherm kan je wel kijken als het schemerig is, maar kost 2500. Of een standaard scherm en film kijken als het donker is....choices choices. Jammer dat er niet getest kan worden. Ik heb wel een PJ van het werk, maar die is zo gaar als wat.

Citaat van: high-q op maart  4, 2016, 13:08:34
Wilde er ooit eens naar kijken. Nu voornamelijk te veel gedoe i.v.m. ophangbeugel en voorzetlens.
Los halen en weer goed ophangen duurt lang.
Ook niet als het echt zal helpen?

Maikel_audionerd

Gekke vraag misschien, maar waarom ga je niet eens kijken bij één van de forumsponsoren?
Als je het zelf ziet, krijg je er misschien meer gevoel bij en kunnen de mogelijkheden en onmogelijkheden ook wat toegelicht worden door de verkoper.
Just my 2c  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Omdat ik een 2e handse PJ wil kopen en geen nieuwe. En als ik al weet dat ik bij die zaak geen PJ ga kopen, dan voelt het voor mij niet goed om bij hun te gaan kijken en testen.

Bedankt voor je 2 cent  :thumbs-up:

Zo ..gisteren maar weer eens een andere wifi routertje gekauft. Port forwarding voor OpenVPN.

De netgear R7000. NIet de nieuwste, want die vind ik veel te duur. En het signaal komt toch niet op de eerste verdieping. Dus de D link 855 boven neergezet. DHCP uit. Ander wifi kanaal. ander SSID und et voila.

Werkt ook weer fijntjes zo.

Wifi N haalt nu 123.32Mbps DL en 12.48 Mbps UL. Prima weer.

Maikel_audionerd

Aah sorry, had je vast gezegd maar had ik niet gelezen. Reeds  :colgate:
Succes met je zoektocht
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

No worries. bedankt voor het meedenken :)

Ok, ondanks dat ik me irriteer, vanwege het scherm en licht in de huiskamer.

Ik wil weten hoe hoog het midden van he tscherm komt vanaf de grond .

KLopt mijn berekening?

Vaste gegevens in mm.

Plafond 2630mm
Bovenkant centerspeaker vanaf de grond 690mm

Kingpin tap tensioned 240cm
https://www.kingpinscreens.nl/pdf/TAB-technical-specification-20120117.pdf

Viewing area - 2300mmx1294mm
Casette - 125mm
Blackdrop - 180mm-380mm
Fabric size - 2600mmx2054mm

Cassette hoogte 125mm+blackdrop 380mm+de helft van viewing area 1294/2=647mm. Dat opgeteld = 1152mm

Dus vanaf bovenkant plafond gemeten dan 1152mm is dan toch midden scherm? Dat betekend dan dat midden scherm 5CM boven de bovenkant TV zit.

Casette aan de muur is een optie, dan komt middenscherm paar CM onder bovenkant TV.

Ik vind het fijnst kijken als midden scherm iets boven oog hoogte is.En oog hoogte is 1M van de grond.

Aan de wand is de beste optie qua kijkhoogte. Allen jammer, want de casette is wit en de muur is donkergrijs.

Lichtt:

Moet geen issue zijn. Mijn vrouw zei vanmiddag dat ze nieuwe grodijnen wilt en dan kunnen we meteen die licht tegenhouden nemen. Vanuit de keuken komt wel wat licht, maar daar komen volgende maand onze nieuwe zwart gekleurde shutters. Dan is het smiddag vrij donker. En in de avond aardedonker.  :headbanging:

Dan alleen HDMI kabel naar de reciever..prima te doen met een 15M lengte. Kabelgoot langs het plafond  :thumbs-up:

Blijft ff uitzoeken, moet gewoon goed zijn. Heb geen zin in een telleurstelling.

Heb wel ff in de winkel gekeken naar een 65" en 75" TV. Zie ter een stuk beter uit dan onze 8 jaar oude philips 9603 47" tievie.

Blijf lekker bezig zo :D



Raymond187

Eind van de middag een Epson 5500 en een Kingpin tap240 ophalen. Even testen thuis of het wel kan, maar verwacht van wel.

knubbe

Je wilde dit nieuws precies om 10uur bekend maken? Mooie timing hoor ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: knubbe op maart 21, 2016, 10:01:26
Je wilde dit nieuws precies om 10uur bekend maken? Mooie timing hoor ;)
Op de seconde he B-)

Citaat van: RalphH op maart 21, 2016, 10:11:07
enenenenenen? :pompom:?
Tis nog ochtend he.

Vanavond denk ik geen tijd om te testen. Ik moet foto's maken voor onze webshop. Nieuwe producten op de website plaatsen. En we moeten opschieten, want we hebben een bedrijf ingeschakeld voor de reclames en meer bekendheid. Dus buiten investeren in nieuwe producten ook veel tijd kwijt aan foto's maken, bewerken en op de website plaatsen.

We hebben een stel van die foto lampen gekocht en een grote witte achtergrond. Die achtergrond ga ik gebruiken om de Ep 5500 op te testen. Even een scherm ophangen om te testen is niet te doen. De licht opbrengst testen.

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op maart 18, 2016, 21:24:21
8 jaar oude philips 9603 47"

:baaa:  (en érg klein voor in een huiskamer, niet? ;))

Enne, succes vandaag :clapping:

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Raymond187 op maart 21, 2016, 10:51:08
Tis nog ochtend he.

Ah, meende dat je m gister al ging halen, nie goed gelezen. Have fun vanavond!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Raymond187

Citaat van: Atmoz op maart 21, 2016, 12:04:55
:baaa:  (en érg klein voor in een huiskamer, niet? ;))

Enne, succes vandaag :clapping:

Gr,

Atmoz
Voor films zeker weten.
Citaat van: RalphH op maart 21, 2016, 14:12:50
Ah, meende dat je m gister al ging halen, nie goed gelezen. Have fun vanavond!
En fun heb ik gehad. Is wel flink wennen..

Citaat van: denoontje op maart 21, 2016, 19:06:34
Nice ray!
:popcorn: yupppppp

Kwam er gisteren achter dat me receiver maar 1 hdmi out heeft. Dat is wel weer irritant. De projector wil ik alleen gebruiken voor films en niet voor een serie of een anime.

Gisteren dus de witte achtergrond gebruikt om foto's te maken. Niks ideaal aan natuurlijk. Maar kamer met licht uit is helemaal donker. De achterwand is ook erg donker. Scherp was het beeld niet op Dat doek.
Dus een kwartslag gedraaid en pp de witte spachgtelputz muur. Daar was het beeld al een stuk scherper.

Ik wil het zien op het kingpin scherm. Dan weet ik het zeker. Nadeel is zo, n apparaat van 2.60 breedt plak je  iet FF aan de muur.
Zaterdag komt een mast helpen km dat ding op te hangen, misschien heeft hij een goed idee hoe ik het scherm voor de tv krijg. Hij moet 20cm van de muur komen.

Ik zet dan de 5500 achter me op de dressoir en daarna naast me op de bank om te zien of dat verschil maakt.

high-q

Nice,

Mooi dat je nu een beetje kunt experimenteren met projectie in je eigen kamer.
Ik hoop dat het Kingpin scherm het resultaat geeft wat je zoekt
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: high-q op maart 23, 2016, 09:58:20
Ik hoop dat het Kingpin scherm het resultaat geeft wat je zoekt
Gaan we zaterdag meemaken :)

De huiskamer is echt donker genoeg in de avond. En de muur waar het scherm tegenaan komt is zeer donker grijs.

Wat is aan te raden?

De receiver heeft maar 1 HDMI out.

Ik wil de beamer alleen gebruiken voor films en series gewoon op de tv. En mijn VGA kaart heeft ook 1 HDMI out.

Zo ik een HDMI splitter kunnen gebruiken, zonder beeld verlies?

HDMI vanaf de PJ naar de receiver. Afstand is >10m. Een wireless HDMI is wel handig natuurlijk, maar bekabeld is toch altijd beter, ook met HDMI?

RalphH

Zou een HDMI switch pakken, geen splitter. Draadloos is nog soso volgensmij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Die zag ik ook staan voor 40euro.

Ik wacht eerst zaterdag even af of het allemaal bevalt, voordat ik dingen ga kopen.

Maar 1 ding is wel zeker.

Wordt het niet deze PJ dan zeker een andere  :wub:

Ik had Kingpin gemaild betreft het ophangen en de maten.

Hun zeggen

380mm blackdrop
1295mm zichtscherm
50mm zwarte onderrand

Dat minus plafond 2630. Dan komt het uit op 90.6cm boven de grond.

Maar de casette van 125mm en beugel 3cm moet er toch ook nog vanaf? Dan zou onderkant scherm 6cm boven me center hangen.

RalphH

Kun je m niet beter even uitrollen, 2 man/vrouw ding tegen het plafond houden en fysiek meten?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer